Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:MadameQetesh schreef op 30 november 2015 @ 22:35:

[...]

dat is iemand die in de kroeg alle pijpjes en glazen bier aflebbert.Hahahah nee sorry dat bedoel ik er niet mee!
Zodra je je op het Viva-forum registreert gaat de kans dat je zwanger bent ondanks pil, condoom en morning after pil, razendsnel omhoog.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jaaa ben ook heel slordig en snap achteraf ook niet wat ik allemaal gedaan heb.. Maar leer hier indd zeker van!
quote:himalaya schreef op 30 november 2015 @ 22:37:

Zodra je je op het Viva-forum registreert gaat de kans dat je zwanger bent ondanks pil, condoom en morning after pil, razendsnel omhoog.Sorry snap je niet helemaal?
quote:Meidendingen schreef op 30 november 2015 @ 22:39:

[...]

Sorry snap je niet helemaal?

Flauwe grap :-)

Dat dat gezegd wordt, komt doordat het percentage vrouwen dat 'door de pil en/of condoom heen' zwanger is geraakt, hier op het vivaforum veel hoger ligt dan in de echte wereld :-)
quote:aaaanne schreef op 30 november 2015 @ 22:29:

[...]

Verdraaid, je hebt gelijk link

Dus ik zit hier gewoon onzin te verkopen. Sorry!Nee hoor, je kunt de MAP inderdaad langer slikken dan alleen de 'day after', maar hoe langer je wacht, hoe minder betrouwbaar hij wordt: "De betrouwbaarheid van de morningafter pil hangt af van het tijdstip van het innemen na het mislukken van de anticonceptie. Wordt de pil ingenomen binnen 24 uur dan voorkomt de behandeling 95% van de te verwachten zwangerschappen. Bij inname tussen 25 en 48 uur is dit percentage nog 85% en bij inname tussen 49 en 72 uur post-coïtum wordt nog slechts 58% van de te verwachten zwangerschappen voorkómen. Verwachte zwangerschappen zijn zwangerschappen die zouden ontstaan op de dag dat de anticonceptie mislukt in relatie tot de natuurlijke vruchtbaarheid op het moment in de cyclus ten opzichte van de eisprong." (van dokterdokter.nl)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Je zou zwanger kunnen zijn. En de morning after is niet 100% betrouwbaar, hoe langer je wacht om die te slikken, hoe kleiner de kans dat hij werkt. Hij is sowieso minder betrouwbaar dan de gewone pil. Gooi er nog een test tegenaan, zowel voor zwangerschap als voor soa.
Hey,

21 november begon mijn laatste menstruatie t/m 27 november.

Afgelopen zaterdag de 28e, heb ik onveilige seks gehad met mijn vriend. (niet voor het zingen de kerk uit gegaan)

Zou er een grote kans zijn dat ik zwanger ben?

Groetjes
Ja. Héél groot.
Dat kan ja.
Waarom heb je onveilige seks als je niet weet hoe het werkt? Nee, de kans is niet groot, maar er is altijd een kans. Morning afterpil kan nu ook niet meer, dus niet zo slim allemaal.
morning after spiraal

U kunt kiezen voor het morning after spiraal (noodspiraal), bijvoorbeeld als u te laat bent voor het slikken van de noodpil en u als u in de toekomst goed beschermd wilt zijn tegen een zwangerschap.

Het noodspiraal is een koperhoudend spiraal dat door een arts tot 5 dagen na onbeschermd geslachtsverkeer geplaatst kan worden.

Het spiraal voorkomt in 99% van de gevallen een zwangerschap. De werking en eventuele bijwerkingen zijn hetzelfde als bij het gewone koperspiraal.

Het morning after spiraal wordt geplaatst door een arts in één van de CASA klinieken of bij uw eigen huisarts. Voor het plaatsen van een noodspiraal in één van de CASA klinieken kunt u online een afspraak maken of bellen met 088 - 888 44 44. Vermeld bij het maken van een afspraak dat het gaat om plaatsing van een noodspiraal.
Ja hoor, die kans is er zeker. Maar dat weet je vast ook wel, anders zou je het hier niet vragen.
quote:Bibi1973 schreef op 01 december 2015 @ 21:37:

morning after spiraal

U kunt kiezen voor het morning after spiraal (noodspiraal), bijvoorbeeld als u te laat bent voor het slikken van de noodpil en u als u in de toekomst goed beschermd wilt zijn tegen een zwangerschap.

Het noodspiraal is een koperhoudend spiraal dat door een arts tot 5 dagen na onbeschermd geslachtsverkeer geplaatst kan worden.

Het spiraal voorkomt in 99% van de gevallen een zwangerschap. De werking en eventuele bijwerkingen zijn hetzelfde als bij het gewone koperspiraal.

Het morning after spiraal wordt geplaatst door een arts in één van de CASA klinieken of bij uw eigen huisarts. Voor het plaatsen van een noodspiraal in één van de CASA klinieken kunt u online een afspraak maken of bellen met 088 - 888 44 44. Vermeld bij het maken van een afspraak dat het gaat om plaatsing van een noodspiraal.Is de morning after pil niet makkelijker?
quote:Taxxi schreef op 01 december 2015 @ 21:39:

[...]

Is de morning after pil niet makkelijker?Dat moet binnen 72 uur, dus veel te laat nu.
quote:Taxxi schreef op 01 december 2015 @ 21:39:

[...]

Is de morning after pil niet makkelijker?Is ze te laat mee.
Heerlijk, die 'uuuhhh help' topics.

Je hebt onveilige sex gehad, en nu ben je bang dat je zwanger bent. Waarom niet gewoon anticonceptie? (let wel: voor het zingen de kerk uit is geen anticonceptie) Scheelt zoveel stress joh.
Allereerst:

Snel een pechspiraal laten zetten, dan heb je dit probleem ook nooit meer.
Misschien voortaan eerst je hersens gebruiken, in plaats van je geslachtsorganen, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja je kan zwanger zijn. De kans is niet heel groot maar er is wel een kans. Stel dat je toevallig net een vroege eisprong hebt dan kun je nu dus zwanger zijn.

Wil je dat niet moet je niet aan onveilige seks doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Onveilige seks op dag 8 van je cyclus, dan kan een zaadcel nog zeker 72 uur in je baarmoeder blijven leven (in extreme gevallen zelfs een week lees ik op predictor.nl) en zit je op dag 11. Ja dat kan.
Daar is een speciaal topic voor.. het algemene ben ik zwanger of niet topic? Daar hebben ze de glazen bollen.
Je hebt je forum naam prima gekozen TO
Hallo,

Ik vraag me af of ik zwanger ben, heb namelijk veel zwangerschapsverschijnselen maar verlies ook bloed. Ik slik de pil maar zal hem heus wel eens vergeten zijn. Ik ben gestopt met m'n pil om ongesteld te worden maar het duurde 5 dagen voor ik effectief bloed verloor. Het is een soort bruin bloed en vooral heel erg weinig.

Ik heb last van rug- en buikpijn, hoofdpijn, misselijkheid, stemmingswisselingen en moet ook veel plassen. Als ik plas stinkt mijn urine heel erg. Heb de laatste tijd ook veel meer afscheiding als anders. Soms krijg ik ineens hele erge eetbuien en eet ik echt vanalles. Mijn buik is ook opgezet.

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen?
En wat zei de zwangerschapstest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven