Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Thnx!
Ik durf het bijna niet te geloven, maar ik zie een heel licht licht streepje
Foto!!!
Ik krijg hem dus niet op de foto haha. Mijn telefooncamera is niet zo geweldig.

Ik probeer zometeen even een testje van sensitest, misschien dat die ook zwanger aangeeft en beter op de foto wil

Ik heb nu een kruidvat test gedaan.
Volgens mij zijn die van kv gevoeliger! Maar iig vast een voorzichtige gefeliciteerd
Ja dat dacht ik ook. Ik heb gisteren sensitest besteld, die kan je 6 dagen voor je nod doen.

Ik denk wel dat het positief is hoor, mijn borsten zijn het er in ieder geval mee eens nu hopen dat het goed doorzet. Heb eerder al twee vroege miskramen gehad rond de 5 weken. Dus het worden spannende dagen
O dan zou die ook positief moeten zijn! Niks meer drinken ben heel benieuwd en hoop op dezelfde uitslag zaterdag! Ik duim voor je dat het blijft plakken!
Dankjewel ik laat het wel weten
Alvast voorzichtig gefeliciteerd! Ik hoop op een positieve update
quote:Lotslove schreef op 01 maart 2016 @ 11:09:

Ik durf het bijna niet te geloven, maar ik zie een heel licht licht streepje zo leuk altijd!
quote:Lotslove schreef op 01 maart 2016 @ 11:51:

Dankjewel ik laat het wel weten

Jij houdt het spannend....

Heeft de postbode je huis overgeslagen?

Wij zijn nieuwsgierig
quote:bam1984 schreef op 01 maart 2016 @ 17:03:

[...]

Jij houdt het spannend....

Heeft de postbode je huis overgeslagen?

Wij zijn nieuwsgierig

Haha nee, al komt hij hier altijd pas rond 4 uur. Dus ik ik moest wel lang wachten.

De sensitest is maagdelijk wit en de kruidvattest heeft nu ingedroogd een lichte maar duidelijke lijn.

Ik snap alleen niet waarom de sensitest niets aangeeft. Deze kan je al 6 dagen voor je nod gebruiken.

O en naast de pijnlijke borsten begint de misselijkheid ineens op te komen

De vorige zwangerschap ben ik tot het eind misselijk geweest. Alleen dat begon pas na de 8 weken.
Blegh balen zeg! Toch nog even geduld dan en volgende keer toch maar ochtend urine?
En? Inmiddels al meer duidelijkheid Lotslove?
Ik zat er ook net aan te denken
Ja gisteren op mijn werk getest en toen was het streepje zowel op de sensitest als de kruidvat test zichtbaar.

Maar mijn borsten zijn sinds vanochtend niet meer gevoelig, dus ik heb er een hard hoofd in
Positief blijven en afwachten!
Maar dat zijn nu dus al 3 positieve testen? Dan ben je echt wel zwanger hoor, gefeliciteerd!
Ja alleen 10 min geleden ineens een paar druppels rood bloed. Dus ik vrees dat dit toch ook weer fout gaat.
Hallo allemaal,

Heb ook een vraagje...

Ik heb vorige week zaterdag 27-2 de laatste pil van de strip genomen, maar ben nu nog steeds niet ongesteld geworden.(maandag 7-3)

Ik heb gisteravond een test gedaan die was negatief en vanmorgen heb ik ook weer een test gedaan, ook deze was negatief.

Kan ik nu gewoon verder met een nieuwe strip?

Heb sinds gisteravond wel af en toe steken/gevoelige borsten.

Ik snap het niet.... Kan ik nou zwanger zijn?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
quote:Cha27 schreef op 07 maart 2016 @ 09:07:

Hallo allemaal,

Heb ook een vraagje...

Ik heb vorige week zaterdag 27-2 de laatste pil van de strip genomen, maar ben nu nog steeds niet ongesteld geworden.(maandag 7-3)

Ik heb gisteravond een test gedaan die was negatief en vanmorgen heb ik ook weer een test gedaan, ook deze was negatief.

Kan ik nu gewoon verder met een nieuwe strip?

Heb sinds gisteravond wel af en toe steken/gevoelige borsten.

Ik snap het niet.... Kan ik nou zwanger zijn?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Nouja of dat kan moet je bij jezelf even nagaan. Het kan altijd natuurlijk, maar ik bedoel even nagaan of je iets hebt gedaan waardoor het risico vergroot werd.

Heb je bijvoorbeeld 1 of meerdere pillen te laat geslikt of helemaal vergeten? Heb je diarree gehad of over moeten geven binnen 3 uur na het slikken van je pil? Zulke dingen. Welke testen heb je gebruikt? Die van kruidvat eigenmerk (2 voor 5 euro) zijn volgensmij heel gevoelig als ik dit topic mag geloven .
quote:pommiaan schreef op 07 maart 2016 @ 09:11:

[...]

Nouja of dat kan moet je bij jezelf even nagaan. Het kan altijd natuurlijk, maar ik bedoel even nagaan of je iets hebt gedaan waardoor het risico vergroot werd.

Heb je bijvoorbeeld 1 of meerdere pillen te laat geslikt of helemaal vergeten? Heb je diarree gehad of over moeten geven binnen 3 uur na het slikken van je pil? Zulke dingen. Welke testen heb je gebruikt? Die van kruidvat eigenmerk (2 voor 5 euro) zijn volgensmij heel gevoelig als ik dit topic mag geloven .

Dankjewel voor je berichtje.

Ik slik altijd netjes de pil en ben niet ziek geweest tussendoor.

Heb wel gemeenschap gehad.

En heb predictor testen gedaan.
quote:Cha27 schreef op 07 maart 2016 @ 09:20:

[...]

Dankjewel voor je berichtje.

Ik slik altijd netjes de pil en ben niet ziek geweest tussendoor.

Heb wel gemeenschap gehad.

En heb predictor testen gedaan.Nou dan ben je dus niet zwanger. Gewoon aan een nieuwe strip beginnen. Je wordt niet ongesteld als je aan de pil bent en de maandelijkse bloeding kan dus wel eens uitblijven.
Je begint nu wel n dag te laat aan je nieuwe strip. Lees daarom wel even je bijsluiter om te kijken of je komende tijd condooms erbij zou moeten gebruiken.
Hoi,

Vorig jaar ben ik perongeluk in verwachting geraakt terwijl ik een koperspiraaltje had. Nooit gemerkt dat deze niet meer goed zat. Was ook niet heel erg verzakt. Ik studeer nog en het kwam toen niet goed uit. Mijn vorige relatie liep toen ook erg slecht ( lees, hij had het 4 weken voor de uitkomst van de test geprobeerd uit te maken). Abortus gehad en opnieuw een spiraaltje laten zetten, ditmaal door de arts tijdens de narcose/roesje na de abortus.

Daarna heb ik elke maand vanaf de abortus ( mei vorig jaar tot nu) een hele regelmatige cyclus gehad. 27 of 28 dagen. Nu ben ik enkele dagen overtijd. Het kan stress zijn... echter ik heb al een week soort van PMS klachten en het leek alsof mijn menstruatie eerst ging doorbreken. Mijn borsten doen zeer.. meer trek dan normaal. Normaal krijg ik 2 dagen voor mijn menstruatie vage buikpijnen of gaat het rommelen. Dit is nu niet zo. De klachten lijken heel erg op hoe het de vorige keer was toen ik zwanger was. ( Ben toen 7/8 weken in verwachting geweest). Zelfs na seks en orgasme komt er geen menstruatie op gang, terwijl dit normaal wel vaak helpt.

Ik heb gisteren een test gedaan, die was negatief. Maar na wat googlen lees ik ook dat de zwangerschapshormaan waarden in de eerste week bij overtijd soms te laag zijn en dat een test toch negatief uitslaat. Er is wel door een gynaecoloog gekeken of het spiraaltje nog goed zat na 6 maanden. Zijn er vrouwen hier die toch nog een positieve test kregen na eerst een negatieve uitslag te hebben gehad?

Een kindje krijgen zou nog steeds niet ideaal zijn, maar het is wel meer gewenst op dit moment dan de vorige keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven