Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nee, dit heeft niet met een zwangerschap te maken. Dit komt door je alienontvoering van vorige maand . Geen paniek: gaat vanzelf weer over.
Ikheb ook niet gezegd kan iemandmij zeggen of ik zwanger ben maar of het een zwangerschap kan zijn. 2 aparte dingen dus. En kan beter niks meer zeggen krijg toch alleen mAar plaag antw. Toch thnx.
quote:Snoetje23 schreef op 16 september 2016 @ 23:37:

Ikheb ook niet gezegd kan iemandmij zeggen of ik zwanger ben maar of het een zwangerschap kan zijn. 2 aparte dingen dus. En kan beter niks meer zeggen krijg toch alleen mAar plaag antw. Toch thnx.Vandaar je topictitel

Ikheb ook niet gezegd kan iemandmij zeggen of ik zwanger ben maar of het een zwangerschap kan zijn. 2 aparte dingen dus.

Precies. Net zoals hoofdpijn of koppijn, ook twee heel verschillende dingen.

Ikheb ook niet gezegd kan iemandmij zeggen of ik zwanger ben maar of het een zwangerschap kan zijn. 2 aparte dingen dus. En kan beter niks meer zeggen krijg toch alleen mAar plaag antw. Toch thnx.

Nee sorry, dit zijn twee vragen die precies op hetzelfde neerkomen.

En naast alle plaagantwoorden zitten ook een hoop serieuze vragen en adviezen die je gewoon negeert.
quote:Snoetje23 schreef op 16 september 2016 @ 16:28:

Het is een doodnormal vraag maar er zijn toch gasten die denken dat ze heel grappig zijnIk heb ook een paar doodnormale vragen gesteld, om verder te kunnen bepalen of je zwanger zou kunnen zijn. Een antwoord zou wel netjes zijn. Want 'ik heb een test gedaan en die was negatief en daarna werd ik ongesteld, zou ik zwanger kunnen zijn', is niet zo heel helder over het waarom je dénkt dat je zwanger kunt zijn he.
Later is nu
Plaagantwoorden

Hoe oud ben je? Serieuze vraag
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Omdat mijn menstruatie normaal gesproken 8 a 9 dagen duurt en 5 dagen toch heel kort is. Dacht ik zou ik toch zwanger zijn. En het hier op Viva neergezet.
quote:Snoetje23 schreef op 17 september 2016 @ 12:04:

Omdat mijn menstruatie normaal gesproken 8 a 9 dagen duurt en 5 dagen toch heel kort is. Dacht ik zou ik toch zwanger zijn. En het hier op Viva neergezet.Waarom doe je geen tweede test dan (vroeg ik gisteren trouwens ook al), dan weet je het toch?
quote:Snoetje23 schreef op 17 september 2016 @ 12:04:

Omdat mijn menstruatie normaal gesproken 8 a 9 dagen duurt en 5 dagen toch heel kort is. Dacht ik zou ik toch zwanger zijn. En het hier op Viva neergezet.

Een menstruatie van 5 dagen is juist normaal. Vervelend voor je dat je normaliter langer ongesteld bent.

Maar heb je seks gehad, gebruik je voorbehoedsmiddelen en dat soort informatie is toch wel van belang bij het stellen van dit soort vragen. Denk ik.
Later is nu
Normaal gesproken gebruiken we idd wel voorbehoedmiddelen maat dat zijn we vergeten 1 keertje. En een test dat is de eerste wat ik ga doen
Sja, dan kun je dus zwanger zijn. Maar als je 5 dagen ongesteld was, waarvan 2 dagen behoorlijk heftig, lijkt het me stug. Maar het kan.
Later is nu
Snap je trouwens hoe dit soort informatie bij kan dragen tot een serieuzer antwoord?
Later is nu
Gaan we hier serieus nog steeds energie in steken? Die test had al lang gehaald kunnen worden hoor.
Pikkie je hoeft er niet op te reageren hoor. Daar hoef je geen moeite voor te doen. Reacties van gister waren wel zat. Voor de rest bedankt voor de info
Ik maak zelf wel uit waar ik reageer, dank je. Is het gelukt met de test?
Hallo allemaal!

Ik ben Jolien, nieuw in dit forum.

De reden dat ik me hiervoor heb aangemeld is omdat mijn vriend en ik sinds begin dit jaar proberen zwanger te worden en dit tot nu toe nog niet is gelukt. Ik heb het gevoel alsof ik er met niemand over kan praten, en hoop daarom hier wat leuke contacten op te doen. Hoe gaat het met jullie?

xxxxx Jolien
Jolien, er zijn op de zwanger-pijler veel topics waarin vrouwen schrijven over zwanger proberen te worden (en zijn). Er is er ook één voor dames die al in ronde 4 of meer zitten. Misschien vind je daar, of in één van de andere topics, wat aansluiting
Okee, dan ga ik daar even kijken, bedankt voor je reactie!
Pikkie absoluut mag je zelf bepalen waarop je wil reageren. Maar omdat je zei gaan we er weer energie aansteken . Dus ja haha nog niet weekend zijn we lekker met z'n vieren maandag ga ik proberen een test te doen
x
http://forum.girlscene.nl ... -veranderd.-236595.0.html
quote:schuilnaamhebber schreef op 17 september 2016 @ 20:45:

Hoi,

Ik snap dat jullie het antwoord niet zullen hebben, maar ik wil toch mijn situatie voorleggen.

Ik heb een regelmatige cyclus van 29/30 dagen. Ik heb 2 keer onveilige seks gehad rond (vermoedelijk) mijn ovulatie. Ik Had op dat moment een antibioticakuur. Mijn klachten waarvoor ik de antibiotica slikte zijn sinds anderhalve week over, maar sindsdien voel ik me belachelijk labiel, kan om de onzinnigste dingen huilen, heb steken in mijn buik, ben misselijk (geen overgeven), opvezette buik, gevoelig voor geuren en wnorm moe. Ik zou komende woensdag ongesteld moeten worden, maar ik ben nu zo zenuwachtig. Momenteel is mijn leven ook vrij hectisch/ stressvol, dus mn symptomen kunnen ook daarvan komen..Je moet idd je menstruatie afwachten of rond die datum een test doen. Misschien een geruststelling, maar het is wel heel vroeg voor zoveel symptomen. Dus geen paniek totdat je meer zekerheid hebt.
Pff even onzeker hier..

Mijn temperatuur zakte de dag dst ik ongesteld werd (donderdag, 10 dpo). Normaal word ik elke maand voor 10dpo al ogesteld, dus leek een volkomen normale ongesteldheid. Maar vanaf vrijdag is de temperatuur weer omhoog gegaan 4 tienden, zo hoog als hij altijd is in de luteale fase. Ik ben nog steeds ongesteld, alleen wat minder dan normaal.

Vrijdag testje gedaan doordat temperatuur hoger werd, maar negatief. Vandaag nog steeds hogere temperatuur, dus maar weer even getest. En nu dit met kruidvattest..

Zou ik nu echt zwanger zijn? Superminimaal streepje maarja zo begint het wel. En zou ei dan zolaat innestelen (dag 10 dpo tijdens temperatuursdip) terwijl ik normaal dan al ongesteld word? Wel teunisbloemolie en tarwekiemolie gebruikt deze ronde, die dat zou kunnen verlengen..

Oh my, ken deze onzekere zelf helemaal niet..

Wat vinden jullie, streep wel te zien toch? Voor anderen kan ik er altijd zo nuchter vertrouwen in hebben, maar nu?!

test zondagochtend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven