Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Dragisa schreef op 20 september 2016 @ 15:37:

Hij weet dat jullie het onveilig doet, maar hij wordt boos als jij zwanger zou zijn?!

Wat een pareltje zeg Je weet toch, verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw hoor. Hij mag hem er gewoon overal in hangen.
Toch even een kleine update: Inmiddels is alles eerlijk uitgesproken naar mijn veelste lieve vriend. Ik mag echt dankbaar zijn voor zijn lieve, zorgzame reactie. Het blijft stom dat ik de pil ben vergeten en hij weet ook dat het mij spijt. Desondanks alles heeft hij aangegeven dat we dit samen moeten oplossen en als ik zwanger mocht zijn dat het dan zo zou moeten zijn. Dat maakt wel dat ik nu een stuk minder hard roep dat ik het kindje niet zou willen houden. Met mijn 18-jarige leeftijd zou het zeker lastig worden, maar een eventuele zwangerschap had voorkomen kunnen worden als ik minder slordig was geweest en ik wil niet dat het kindje daar de dupe van wordt mocht ik zwanger zijn. Mijn vriend heeft zoals ik al had verwacht aangegeven het ook te willen houden. Het is nog wat ver vooruit gekeken, maar nu kunnen we het in ieder geval samen bespreken en is het afwachten tot de test volgende week. Ik zal dan zeker ook wat laten weten over de uitslag.
Dan hoop ik voor dat kindje dat je niet zwanger bent. Een embryo heeft een stuk minder last van een abortus dan een kind van een tienermoeder. Meestal dan, uitzonderingen daargelaten.
quote:Lovelovs schreef op 20 september 2016 @ 09:33:

..... en heb ook geen geld voor een test..En test kost nog geen €2. Je weet dat luiers en dergelijke ook niet gratis zijn he?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Geen 1.50 voor een test, wel geld voor een baby.

get real. Je hebt geen idee wat je roept. Je bent jong voor je 18 jaar.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 20 september 2016 @ 19:43:

Dan hoop ik voor dat kindje dat je niet zwanger bent. Een embryo heeft een stuk minder last van een abortus dan een kind van een tienermoeder. Meestal dan, uitzonderingen daargelaten.Dat hoeft inderdaad echt niet altijd en snap ook niet zo wat dit toevoegt. Wie weet kan ze haar leven omschoppen naar wél een goede situatie voor een opgroeiend kind? Haar beslissing dus ik neem ook aan dat ze de verantwoordelijkheid oppakt.
Ik zou eerst maar eens testen. Wie weet maak je je wel druk voor niets
.
En idd zoals andere al zeggen. Een kind kost wel even wat meer dan een zwangerschapstest. Je hebt daar nog geen eens geld voor.

Dus mocht je zwanger zijn, zou ik er maar goed overnadenken. Weet niet hoe oud je vriend is en of hij een inkomen en woonruimte heeft..

Eerst maar eens een testje doen
.
Ik denk dat er hier twee dingen door elkaar worden gehaald. Financieel is er voor mij namelijk geen enkel probleem. Als ik niet het idee heb dat ik een kindje een goed thuis en een goede toekomst zou bieden dan zou ik nooit zo beslissen. Echter denk ik dat ik dat met de steun van mijn vriend (die dus achter me staat) wel zou kunnen. Klakkeloos voor abortus kiezen vanwege iemands leeftijd vind ik dan weer fout. Maar daar mag natuurlijk iedereen zijn eigen mening over vormen. Maar dit loopt inderdaad wat op de feiten vooruit, eerst de bloeduitslagen afwachten.
quote:Hayleyx schreef op 20 september 2016 @ 19:39:

Toch even een kleine update: Inmiddels is alles eerlijk uitgesproken naar mijn veelste lieve vriend. Ik mag echt dankbaar zijn voor zijn lieve, zorgzame reactie. Het blijft stom dat ik de pil ben vergeten en hij weet ook dat het mij spijt. Desondanks alles heeft hij aangegeven dat we dit samen moeten oplossen en als ik zwanger mocht zijn dat het dan zo zou moeten zijn. Dat maakt wel dat ik nu een stuk minder hard roep dat ik het kindje niet zou willen houden. Met mijn 18-jarige leeftijd zou het zeker lastig worden, maar een eventuele zwangerschap had voorkomen kunnen worden als ik minder slordig was geweest en ik wil niet dat het kindje daar de dupe van wordt mocht ik zwanger zijn. Mijn vriend heeft zoals ik al had verwacht aangegeven het ook te willen houden. Het is nog wat ver vooruit gekeken, maar nu kunnen we het in ieder geval samen bespreken en is het afwachten tot de test volgende week. Ik zal dan zeker ook wat laten weten over de uitslag.Phoeh kind waar begin je aan.
quote:Hayleyx schreef op 20 september 2016 @ 21:46:

Ik denk dat er hier twee dingen door elkaar worden gehaald. Financieel is er voor mij namelijk geen enkel probleem. Als ik niet het idee heb dat ik een kindje een goed thuis en een goede toekomst zou bieden dan zou ik nooit zo beslissen. Echter denk ik dat ik dat met de steun van mijn vriend (die dus achter me staat) wel zou kunnen. Klakkeloos voor abortus kiezen vanwege iemands leeftijd vind ik dan weer fout. Maar daar mag natuurlijk iedereen zijn eigen mening over vormen. Maar dit loopt inderdaad wat op de feiten vooruit, eerst de bloeduitslagen afwachten.

Voor zover ik nu kan zien worden er idd 2 forummers door elkaar gehaald.

Maar dan nog , je bent erg jong.

Denk er goed over na, over alles wat er bij komt kijken. Hoe stabiel is de relatie met je vriend? Zijn allemaal dingen die je ook moet mee wegen.
.
quote:isa__88 schreef op 20 september 2016 @ 21:56:

[...]

Voor zover ik nu kan zien worden er idd 2 forummers door elkaar gehaald.

Maar dan nog , je bent erg jong.

Denk er goed over na, over alles wat er bij komt kijken. Hoe stabiel is de relatie met je vriend? Zijn allemaal dingen die je ook moet mee wegen.Absoluut mee eens. Toch ben ik van mening dat leeftijd niet altijd iets hoeft te zeggen in dit soort situaties. Natuurlijk, er zal een hoop veranderen en ik was liever nog minstens 8 jaar ouder geweest. Maar dat is niet de huidige situatie. De relatie met mijn vriend is gelukkig erg stabiel. Zeker ook één van de vele factoren die ik uiteindelijk mee zal nemen, wanneer er daadwerkelijk een beslissing zal moeten worden genomen. En nogmaals: We weten allebei welke verantwoordelijkheid we zullen moeten nemen wanneer we zouden beslissen om het te houden en we zullen dan ook zorgvuldig afwegen of dat we deze verantwoordelijkheid op een fatsoenlijke manier kunnen dragen. Voorlopig wacht ik de testresultaten af.. Al neemt dat niet weg dat we er samen toch wel veel mee bezig zijn.
Ha de plek om ook mijn vragen over dit onderwerp te plaatsen gevonden

Komt ie dan; Precies op mijn nod (15 dagen geleden) ongesteld geworden, misschien wel iets anders als anders namelijk alleen maar helderrood bloed waar ik normaal ook wel wat stolsels heb. Maar verder gewoon zoals altijd. Tot zover niks aan de hand dus.

Gisteren ineens bruin bloed, nou ja misschien eerder afscheiding maar dan dus bruin. Het stelt qua 'bloed' niks voor, geen druppel in mijn onderbroek maar alleen bij het afgeven zeg maar, vandaag precies hetzelfde. Heb ik echt nog nooit gehad.

Perfecte timing ook, want was de hele dag op een bruiloft en tegen de tijd dat ik weer eens naar de WC ging en hierachter kwam had ik toch al zeker een fles wijn weggetikt. Geen idee of dat psychisch is maar vandaag ook ineens pijn aan mijn tieten, onderrug en super moe, maar dat kan ook met het feestje van gisteren te maken hebben.......

Toevallig had ik nog een zwangerschapstest in huis liggen. Ik weet eigenlijk niet waarom maar die vanavond toch eens gedaan en die was echt binnen no time hartstikke positief!

Maar goed, nu natuurlijk de grote vraag; heb ik een vroege miskraam aangezien voor ongesteldheid? een heftige innestelingsbloeding gehad? is de test onbetrouwbaar? Zou ik echt zwanger zijn? Volgens google zijn zo ongeveer alle scenario's mogelijk.....

Toevallig iemand die ook zoiets heeft gehad en toch wel echt zwanger bleek te zijn? Of een antwoord heeft op mijn vragen? Maandag ga ik sowieso gelijk maar een afspraak met de huisarts maken, dat duurt alleen nog zo lang......

Echt heel spannend want na ruim een jaar proberen begon ik me toch weleens af te vragen of ik überhaupt zwanger zou kunnen worden. Maar goed, een positieve test zegt denk ik (hoop ik) dat ik iig zwanger ben (geweest) en dat het dus kan.

Jeetje, hoe dan ook wel een groots ding!
Een zwangerschapstest zegt meer dan wel of geen bloed en kwaaltjes. Dus je zou sowieso wel zwanger moeten zijn. Of het allemaal goed is, weet ik natuurlijk niet. Je zou over een dag of wat weer een test kunnen doen, of een verloskundigenpraktijk bellen.
Het kan vanalles zijn, van een gezonde zwangerschap tot een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik hoop natuurlijk voor je op het eerste, maar ik zou zeker even naar de huisarts en - dat zou nu moeten kunnen als je nu inderdaad 6 weken bent - een afspraak maken bij een vk voor een vroege echo, om uit te sluiten dat het embryootje op een plek zit waar hij niet hoort of gestopt is met groeien.

In ieder geval kun je met zekerheid vaststellen dat je zwanger bent geworden en ik denk dat de kans - met een knalpositieve test - het grootst is dat hij gewoon in je baarmoeder zit. Dus een voorzichtige gefeliciteerd!
Wat denken jullie? Ik word heel graag zwanger en durf niet echt te hopen dat dit echt positief is . http://tinypic.com/view.php?pic=20a28zs ... _ERIYZXeEc
ik zie wel een tweede streepje maar hij lijkt doorlopen.
Ik zou even opnieuw testen, deze ziet er een beetje vreemd uit
.
Lang genoeg gewacht met foto maken?
Oké, bedankt voor de tips, vind em ook wel een beetje vreemd ja. Straks nog een keer testen!
Nog een keer getest met Clearblue: niet zwanger...
quote:Wil77 schreef op 02 oktober 2016 @ 16:58:

quote:Wil77 schreef op 02 oktober 2016 @ 16:58:

Jammer. Hopelijk volgende maand raak!

Ik herkende zo'n action test namelijk, heb dat ook een keer gehad , dat hij doorlopen was
.
quote:isa__88 schreef op 02 oktober 2016 @ 18:22:

[...]

Jammer. Hopelijk volgende maand raak!

Ik herkende zo'n action test namelijk, heb dat ook een keer gehad , dat hij doorlopen wasEcht? Ik zou m gelezen hebben als positief.. Das toch slecht dan, dat die testen dit resultaat geven! Overigens bij deze zwangerschap had ik eerst zo'n lichte test dat t niet goed te zien was.. Vlgde ochtend nog een en die was duidelijk negatief ( beide Kruidvat) uiteindelijk 3 dgn later nog eens getest en toen duidelijk een streep. Ben nu al 25 wkn. Dus Wil77, mocht je nu over een paar dagen nog geen menstruatie hebben, zou ik zeker nog eens testen..!
Clearblue is echt minder gevoelig he! Gewoon even langs de kruidvat of etos eigwn merk. Eerste lijkt wel positief. Doorlopen geeft niet een streep maar vaag schijnsel.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven