Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Niet ongesteld worden en 1 positieve test betekent dat je zwanger bent hoor. Meer testen doen maakt je niet meer of minder zwanger hoor. Je bent zwanger totdat het eindigt. Uit ervaring weet ik dat met een miskraam met 9 weken ik een dag na de miskraam zelf nog een zodanig hoog hcg had dat het ziekenhuis het na een paar dagen nogmaals wilde controleren om zeker te stellen dat het voldoende gezakt was. Daar had je dus met een zwangerschapstest niets aan kunnen voorspellen. En controle geeft het al helemaal niet.
quote:23Liefdesbeestje schreef op 19 oktober 2016 @ 00:07:

Ja voel het wel gevoelige borsten.

Dat herken ik nog wel van de eerste en voel deze nu ook.

Zo apart. En hoop dat alles goed verloopt.

Rustig aan begint het te wennen.

Foliumzuur geslikt vanaf moment dat ik voelde dit is het...

Nog niet zolang dus...Daar moet je je niet te veel zorgen over maken. Legio vrouwen die onverwacht of ongepland zwanger raken en dan pas met foliumzuur beginnen.
Hoi,

Ik gebruik de pil nu ongeveer 2,5 jaar en word heel vaak niet ongesteld. Dat is nu denk ik al 4 a 5 keer gebeurd (niet achter elkaar, gewoon afentoe ineens).

De eerste twee keer heb ik getest maar echt niet zwanger. Toen het voor de derde keer gebeurde besloot ik pas een test te doen als ik echt symptomen zou krijgen, maar die kwamen niet.

Nu had ik vorige maand een andere menstruatie dan normaal.

Ik slik mijn laatste pil op woensdag en word meestal op zaterdag of zondag ongesteld, tot woensdag.

Nu werd ik pas op maandagochtend ongesteld, het was ook heel weinig en dinsdag was het alweer over.

Afgelopen zaterdag niet ongesteld geworden en morgen weer beginnen met de pil.

Geen symptomen, alleen veel trek in hartig/zout eten en vorige week enorm verdrietig zonder reden.

Vanaf eergisteren ben ik ziek, maar dat is gewoon de tijd van het jaar.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met zwanger zijn ondanks pilgebruik en zo ja, hoe kwam je erachter?

Ik wil namelijk niet weer een test doen zonder goede reden, maar vind het toch wel vreemd.

Alvast bedankt!
Vind je al die zwangertwijfels geen goede reden om te testen? Kost niet veel hoor.
ik zelf niet, ken wel iemand

Ook bij helemaal goed gebruik van de pil is hij niet 100% veilig (wel heel veilig hoor)

misschien eens met de huisarts overleggen, dit soort onzekerheid lijkt me erg onprettig
Niet geheel onbelangrijk: heb je seks gehad?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ehm.....je denkt dat wij een online zwangerschapstest zijn ofzo?

Doe gewoon een test en doe niet zo moeilijk. Heb je binnen 5 minuten je antwoord.

Zoek je goedkope testen, 2 voor 5 bij kruidvat
Ja, er zijn vrouwen die ondanks de pil zwanger worden. Nee, ik ken ze niet.

Wat ik zou doen: over een zwangerschapstest heen plassen, dan ben je er zo uit.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Lady_Vintage schreef op 19 oktober 2016 @ 13:03:

Zoek je goedkope testen, 2 voor 5 bij kruidvatBij de action nog goedkoper. Piesen maar!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom moet je een "goede reden" hebben voor een test? Al pis je 14 keer per dag over een test, wat boeit he?
Waarom zou je niet willen testen? Dan ben je toch van die onzekerheid af... Eens in de zoveel tijd heb ik ook ineens dat ik me er zwaar zorgen om maak.. Dan doe ik gewoon een test en dan slaap ik weer lekker..
Ik moet wel lachen om jullie reacties, vooral omdat jullie gelijk hebben

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar ervaringen, en zelf ben ik inderdaad van plan een test te gaan doen.

En ik heb seks gehad ja, heb ook een vaste relatie en willen binnenkort gaan beginnen, maar waren nog niet gestopt met de pil.
Onzekerheid lijkt me een prima reden en die van de action kosten geen drol, gewoon doen. Daarna de ha even bellen over je twijfels bij deze pil en dat je niet altijd een ontrekkingsbloeding hebt, die kan je geruststellen of iets anders voorschrijven als dat nodig is.
Wanneer de pil slikt krijg je geen echte menstruatie. Je baarmoederslijmvlies wordt namelijk niet zo dik als bij een gewone cyclus en je hebt geen eisprong. In je stopweek krijg je een ontrekkingsbloeding wanneer je een week geen hormonen slikt. Deze kan veel lichter zijn dan wanneer je wel een cyclus hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Action 2 stuks €1,57 kost je de kop niet.
quote:viva-amber schreef op 19 oktober 2016 @ 13:19:

Wanneer de pil slikt krijg je geen echte menstruatie. Je baarmoederslijmvlies wordt namelijk niet zo dik als bij een gewone cyclus en je hebt geen eisprong. In je stopweek krijg je een ontrekkingsbloeding wanneer je een week geen hormonen slikt. Deze kan veel lichter zijn dan wanneer je wel een cyclus hebt.

Waarschijnlijk een hele domme vraag en makkelijk te googelen, maar nu je er toch over begint..

Kan het dan ook makkelijker zo zijn dat je in het begin nog onttrekkingsbloeding hebt, terwijl je misschien wel zwanger bent? Of is dat complete bullshit?
quote:Kimmetje1991 schreef op 19 oktober 2016 @ 13:16:

Ik moet wel lachen om jullie reacties, vooral omdat jullie gelijk hebben

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar ervaringen, en zelf ben ik inderdaad van plan een test te gaan doen.

En ik heb seks gehad ja, heb ook een vaste relatie en willen binnenkort gaan beginnen, maar waren nog niet gestopt met de pil.Ik dacht dat je nog op school zat?
Klopt, maar ben bijna klaar met mijn opleiding.
quote:Kimmetje1991 schreef op 19 oktober 2016 @ 13:33:

Klopt, maar ben bijna klaar met mijn opleiding.Dan is je andere probleem dus ook binnenkort opgelost.
Zit ze ook!

En ze is verliefd op haar leraar. Oh nee, de leraar op haar. Oh nee, dat hoopt ze. Oh nee, dat denkt ze!

In ieder geval weet IK zeker dat het vakantie is
Aan het typen...............
quote:siriusblack schreef op 19 oktober 2016 @ 13:35:

[...]

Dan is je andere probleem dus ook binnenkort opgelost.
Hier niet hoor, volgende week pas.
Hallo iedereen

Ik heb niet echt een vraag over of ik zwanger ben, maar hoop toch dat ik hier terecht kan.

Ik probeer zwanger te worden. Eind juli ben ik gestopt met de pil en na de onttrekkingsbloeding weer regelmatig ongesteld. Begin september ongesteld geworden en op 6 oktober weer. Tot 12 oktober, toen was het over. Op 13 oktober begon ik afscheiding vermengd met oudbloed te verliezen, dit heeft tot 17 oktober geduurd. Nu heel af en toe nog een heel klein beetje maar echt te verwaarlozen.

Ik zelf denk dat dit nog te maken kan hebben met ontpillen.

Maar, volgens de berekeningen aan de hand van mijn cyclus, zou vandaag mijn vruchtbare periode moeten beginnen met de "piek" op de 23e. Kan ik dit nu nog aanhouden, of is mijn cyclus verandert door het langere bloedverlies?

We zitten pas in ronde 3 dus ik temperatuur niet en doe ook nog niks met ovulatietesten.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken .
Kan, maar kan ook niet, je lichaam is geen machine.

(en je dokter zal je datzelfde antwoord geven).

Gewoon lekker het om de dag gezellig maken en dan heb je je vruchtbare periode sowieso optimaal benut.
(voor de duidelijkheid, zit nu zelf in ronde 30, waarvan vanaf ronde 15 met gynacoloog, heb dus zo'n beetje alles al wel meegemaakt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven