Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nou ja wil het wel delen maar ik wacht eventjes in ieder geval tot het weekend dan testen en dan weet ik het zeker.

Meer voor mezelf dan voor mijn man.

Wanneer het blijkt te zijn dat ik niet zwanger ben dan maak ik hem ook niet onnodig ongerust of angst...

Wil liefst zekerheid en knaltest deze is mij nog te vaag.

En teleurstelling is dan voor mijzelf.

Dankjewel voor de felicitaties
Snap je zwangerschapstesten wel? Je kan niet een beetje positief testen hè, je hebt hcg in je lijf, dus zwanger.
quote:lovelola schreef op 18 oktober 2016 @ 12:22:

Is die roze nu van lux of van lieveheersbeestje?

Je gaat t pas over 2 weken aan je man vertellen? Haha meeen je dat nou?Nee die is niet van mij, die is van haar. Die van mij zou wel wat donkerder moeten zijn, ben 11 weken morgen maar ik test al een tijd niet meer vanochtend wel zien spartelen op de echo
quote:23Liefdesbeestje schreef op 18 oktober 2016 @ 12:29:

Nou ja wil het wel delen maar ik wacht eventjes in ieder geval tot het weekend dan testen en dan weet ik het zeker.

Wanneer het blijkt te zijn dat ik niet zwanger ben dan maak ik hem ook niet onnodig ongerust of angst...

Dankjewel voor de felicitatiesHoe bedoel je wat te vaag? Je bent zwanger. Nu al niet zaterdag pas met een donkerdere test. Als je zaterdag negatief test krijg je dus een miskraam. Ik neem aan dat je dat ook wel met je man zou willen delen.
quote:23Liefdesbeestje schreef op 18 oktober 2016 @ 12:29:

Dankjewel voor de felicitaties

Ik zou er niet te lang mee wachten vooral omdat je man pas in januari een gesprek wilde over een 2e kind.

Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
.
Nee snap de testen niet helemaal ben ik eerlijk in. Dit is mijn eerste test in mijn leven.

De vorige lieve kleine meid is zelfs door de pil heen gekomen en merkte dit pas bij de huisarts. Dus nee ik ben niet bekend met de testen. Kan het misschien nog niet geloven hoop dat hier begrip voor is.

En wacht idd niet te lang met delen.

Maar betreft hcg wanneer is dat in je lijf?

En dit is pas de eerste dag van mijn eigenlijke ongesteldheids dag.

Vandaar nog zo ???? onzekerheid
Gatekeeper hoe ging dat bij jou?

En de anderen wanneer heb je door dat je zwanger bent.

Klink misschien gek maar je lijf is zo uniek.

Ben zo onzeker meer door alles eromheen.
Er zit nu dus hcg in je lijf. Je test is positief en die reageert op hcg, dus je bent zwanger. Zo'n streepje is heel normaal voor een test op de dag dat je normaal ongesteld zou worden. Dat hcg is nu nog laag maar je baby gaat er de komende weken steeds meer van maken, met een piek rond 9-10 weken.

Verder zijn symptomen voor iedereen anders. De avond voor mijn test werd ik heel misselijk van een visgerecht dat langs werd gebracht. En ik dronk al bijna een week geen koffie meer, kreeg het niet weg. Pas vanaf 5 weken werd ik misselijk, moe, etc. Voor de rest voelde ik me gewoon of ik ongesteld moest worden.
Merk dat mijn geur wel sterker is.

M'n dochtertje had gepoept en oh wat een stank zeg. Werd er bijna misselijk van.

Gisteren dagje markt veel gelopen en avond zo moe.

Maarja wacht wel af idd.

Dankjewel lux voor de uitleg.

Snap het nu meer.

Hopelijk gaat alles goed.
Liefdesbeestje je kunt niet een beetje zwanger zijn. Je bent gewoon zwanger. Bij testen geldt een streep is een streep, hoe licht dan ook. Je bent nu dus ongeveer 4 weken zwanger (de eerste 2 krijg je kado).

Ik zou het je man gewoon vertellen. Misschien even door de zure appel heen, maar van uitstellen en geheim houden zou ik alleen maar nerveus worden.
quote:Medjouldadel schreef op 18 oktober 2016 @ 14:07:

Liefdesbeestje je kunt niet een beetje zwanger zijn. Je bent gewoon zwanger. Bij testen geldt een streep is een streep, hoe licht dan ook. Je bent nu dus ongeveer 4 weken zwanger (de eerste 2 krijg je kado).

Ik zou het je man gewoon vertellen. Misschien even door de zure appel heen, maar van uitstellen en geheim houden zou ik alleen maar nerveus worden.

Dit inderdaad. Eerlijkheid en openheid gaat voor alles.

Succes :-)
Plus: jullie waren er allebei zelf bij.

Gefeliciteerd trouwens! (denk ik?)
Gefeliciteerd Lux! Volgens mij heb je een tijd geleden ook gereageerd op een topic dat ik had geopend over clearblue test! Nogmaals gefeliciteerd! Ik begreep dat je er lang op hebt moeten wachten
Gefeliciteerd Lux! Volgens mij heb je een tijd geleden ook gereageerd op een topic dat ik had geopend over clearblue test! Nogmaals gefeliciteerd! Ik begreep dat je er lang op hebt moeten wachten
Lux heeft mijn foto getoond sorry. Lovelola

Ik ben zwanger al geloof ik het nog nauwelijks zo onwerkelijk.
quote:23Liefdesbeestje schreef op 18 oktober 2016 @ 12:59:

Gatekeeper hoe ging dat bij jou?

En de anderen wanneer heb je door dat je zwanger bent.

Klink misschien gek maar je lijf is zo uniek.

Ben zo onzeker meer door alles eromheen.

Meid wat goed je bent zwanger!!! Gefeliciteerd!!

Bij mijn 1e had manlief gelijk een clearblue gehaald want "volgens de verkoopster was dat de beste" (moet je mannen ook niet laten doen he ) en die gaf zwanger aan.

De 2e was een verrassing. Ik verwachtte geen zwangerschap want man verminderd vruchtbaar en ik kreeg al vrij snel een 2e streep toen heb ik de bijsluiter nog eens gelezen wat dat nou eigenlijk betekende en uiteindelijk toch nog een cb-test gaan halen en die zei ook weer zwanger.

Dus haal zaterdag even een cb-test dan weet je t zeker en weet je gelijk hoe lang je zwanger bent. Wat een cadeautje zeg!
quote:23Liefdesbeestje schreef op 18 oktober 2016 @ 19:55:

Lux heeft mijn foto getoond sorry. Lovelola

Ik ben zwanger al geloof ik het nog nauwelijks zo onwerkelijk.Ik ben ook zwanger, haha, ik ben alleen al wat verder dan jij. Lekker van genieten meis!
Dubbel
quote:lovelola schreef op 18 oktober 2016 @ 19:05:

Gefeliciteerd Lux! Volgens mij heb je een tijd geleden ook gereageerd op een topic dat ik had geopend over clearblue test! Nogmaals gefeliciteerd! Ik begreep dat je er lang op hebt moeten wachten Daar had je me ook al gefeliciteerd maar nogmaals dank. Hoe staat het er inmiddels voor? Klopte de test ongeveer met de termijn?
Ah gelukkig maar zwanger lux Gefeliciteerd

ja en gatekeeper haal idd een betere test.

Jullie horen het nog.

De foto staat bij lux erop ik kreeg het niet online.

Zien allemaal twee streepjes en dus zwanger.

Dringt langzaam tot mij door.
@lux haha beter een keer te veel dan te weinig zullen we maar zeggen hihi!

heb inmiddels echo gehad...hartje klopt..was toen ongeveer 7 weken..vrijdag weer dus dan zal ik ong 9 zijn (vorige keer was t nog lastig te meten omdat t nog zo klein is). Het klopt wel met de cb test trouwens! Maar t blijft gek dat ik al zoooo snel symptomen had (2 dagen na vrijen) al duidelijke symptomen die ik herkende van mn 2 eerdere zwangerschappen. Ik hoopte stiekem dus op maand verder...maar jaaaa nog even wat langee genieten van de "rust" hihi!

Liefdesbeestje: t blijft onwerkelijk zolang je nog geen beweging voelt in je buik..althans vind ik. Maar ga al lekker genieten want t is zo speciaal!
@lux haha beter een keer te veel dan te weinig zullen we maar zeggen hihi!

heb inmiddels echo gehad...hartje klopt..was toen ongeveer 7 weken..vrijdag weer dus dan zal ik ong 9 zijn (vorige keer was t nog lastig te meten omdat t nog zo klein is). Het klopt wel met de cb test trouwens! Maar t blijft gek dat ik al zoooo snel symptomen had (2 dagen na vrijen) al duidelijke symptomen die ik herkende van mn 2 eerdere zwangerschappen. Ik hoopte stiekem dus op maand verder...maar jaaaa nog even wat langee genieten van de "rust" hihi!

Liefdesbeestje: t blijft onwerkelijk zolang je nog geen beweging voelt in je buik..althans vind ik. Maar ga al lekker genieten want t is zo speciaal!
Ja voel het wel gevoelige borsten.

Dat herken ik nog wel van de eerste en voel deze nu ook.

Zo apart. En hoop dat alles goed verloopt.

Rustig aan begint het te wennen.

Foliumzuur geslikt vanaf moment dat ik voelde dit is het...

Nog niet zolang dus...
Slapen ho maar...morgen werken dus hoop dat het lukt.

Vrijdag - woensdag werken en dan pas weekend...

We gaan knallen
"betere" test halen is echt nergens voor nodig, maar iedereen moet zelf weten waar ie z'n geld aan wil uitgeven. Ik ben vier keer zwanger geweest en al die keren gaven de goedkope testen uitstekend resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven