Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:bam_1984 schreef op 19 oktober 2016 @ 20:20:

[...]

Ja dit snap ik ook niet.. Wat heeft dit met onzekerheid te maken? Je bent gewoon zwanger en je houdt het achter voor je vriend. Punt..En als ik jouw vriend was en ik er achter kwam dat je het dagen lang hebt achtergehouden (en dat gaat hij vast wel ontdekken)... dan zou ik echt not amused zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:isa__88 schreef op 19 oktober 2016 @ 20:27:

[...]

Volgens mij omdat ze bang is voor de reactie van haar man. Ik las dat zij en haar man in januari een gesprek zouden hebben over eventueel een tweede kind. Zij wilde dat graag en haar man wist het nog niet. Nu was ineens het condoom gescheurd en zwanger.

Haar man was er nog niet aan toe zei ze.

Maar het is zoals het is, je bent zwanger dus ik snap niet waarom je dat niet vast deelt met je man.Ik kan het echt niet begrijpen. Mijn vriend en ik gaan echt héél anders met elkaar om!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:flipje2 schreef op 19 oktober 2016 @ 20:27:

[...]

En als ik jouw vriend was en ik er achter kwam dat je het dagen lang hebt achtergehouden (en dat gaat hij vast wel ontdekken)... dan zou ik echt not amused zijn.

Weken lang heeft ze het al over een zwangerschap al vanaf begin augustus. Dus al die tijd houd ze het verborgen.

Als ik het idee heb zwanger te zijn deel ik dat meteen met mijn vriend hoor.
.
De week waarin ik de eerste keer zwanger werd was ik extreem gestresst omdat we net waren begonnen met proberen om zwanger te worden. Dagenlang zwaar opgefokt door de spanning over dat er zoiets groots kon gaan gebeuren. En inderdaad, direct zwanger. Het enige waarvan ik wel geloof dat het invloed heeft op vruchtbaarheid is chronische stress. Het is evolutionair ook onzinnig als je elke keer als er een sabeltandtijger voorbij komt, onvruchtbaar wordt. Langere tijd moeten overleven in een onveilige omgeving, met de stress die daar bij hoort, is weer geen ideale situatie om je genen te proberen door te geven. Beetje speculeren hoor, dat wel.
quote:isa__88 schreef op 19 oktober 2016 @ 20:30:

[...]

Weken lang heeft ze het al over een zwangerschap al vanaf begin augustus. Dus al die tijd houd ze het verborgen.

Als ik het idee heb zwanger te zijn deel ik dat meteen met mijn vriend hoor.Dit riekt naar bedrog! Gescheurd condoom? Ammehoela...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:bam_1984 schreef op 19 oktober 2016 @ 20:39:

[...]

Dit riekt naar bedrog! Gescheurd condoom? Ammehoela...Eind juli was ook al het condoom gescheurd en laatst dus weer. Ik denk dat liefdesbeestje met een naald prikt in de condooms
.
@flipje:

Bedankt voor je advies hoor, maar je hoort mij nergens zeggen dat mensen met vruchtbaarheidsproblemen maar gewoon moeten stoppen met druk maken.

In MIJN geval denk ik wel degelijk dat dit invloed heeft gehad. De eerste x werd ik na 3 maanden zwanger, no presure. Na de curretage was het verdriet en het verlangen zo groot, dat ik nergens anders aan kon denken. Mijn vriend onderzocht, bleek zeer (!!!) vruchtbaar. En toch lukte t maar niet.

Totdat ik de brief v ziekenhuis kreeg met de oproep voor de kijkoperatie. Ik had toen zoiets van: he he...nu komt t vast goed.... even loslaten, volgende maand operatie...en juist die maand werd ik zwanger! 4 dagen voor operatie moest ik afbellen.

Deze keer werd ik ook opeens zwanger toen we er nog niet bewust mee bezig waren.

Ik denk dus dat t wel degelijk invloed heeft gehad bij mij. En ik snap ook dat dit niet voor iedereen geldt!! En ik weet ook dat, hoe vruchtbaar je ook bent, je per maand maar een paar procent kans hebt om zwanger te raken enz.

En nee ik snap ook dat stress geen anticonceptie is!!
Even voor de duidelijkheid.

Wij weten man en ik dat er een wens is.

Ik wil heel graag. En manlief nog niet aan toe.

In augustus was er nergens sprake van zwangerschap.

En nee zal het niet kunnen verkroppen.

Heb open kaart gespeeld en zaterdag testen.

Hij vertrouwd de test ook niet.

Hij gaf wel aan waarom ik dit al had gedaan.

Aangegeven voorgevoel.

En hij begrijpt mij.

Snapte bang voor zijn reactie.

Je kunt oordelen wat je wilt.

Maar de lucht is geklaard en nu testen we samen zaterdag.
Jammer dat er zo snel veroordeeld word als je het verhaal niet kent.

Maar goed het is een pak van mijn hart.

Nu de lucht geklaard is. Voelt fijner.

Bedankt voor jullie adviezen.

Ik heb zelf actie ondernomen. En nu samen

Want samen komen wij er wel tenslotte al jaren goed gegaan.
Nou liefdesbeestje, het blijft een bijzondere situatie. Fijn voor jullie dat het werkt zo.
Fijn zo liefdesbeestje. Veel geluk en geniet van je zwangerschap!
Fijn dat je het hebt verteld. Zonde van het geld om nog een test te halen, maar als jullie je er prettig bij voelen moeten jullie dat doen.

Is je man wel positief over de zwangerschap?
'Ze' gaan nog een test doen, want ook 'hij' vertrouwd de eerste positieve test niet
quote:isa__88 schreef op 19 oktober 2016 @ 20:41:

[...]

Eind juli was ook al het condoom gescheurd en laatst dus weer. Ik denk dat liefdesbeestje met een naald prikt in de condooms if it walks like a duck...
Gek verhaal, krijg ik altijd wat jeuk van. Bij een vermoeden, zou ik man aan z'n jasje trekken en zeggen: schat, ik denk dat er toch een testje tegenaan moet. Ik had dat ook nog niet verwacht. Maar goed, tering naar de nering zetten dus.
Maar nu weet je vriend dat je overtijd bent. Dat is toch nog maar de halve waarheid. Je weet immers al dat je zwanger bent....

Zou mijn stijl niet zijn.
Ik denk eigenlijk dat het toeval is, dat loslaten.

Stel we nemen alle onverklaard onvruchtbare stellen en ze laten allemaal los. Hoeveel procent zou dan zwanger worden? Ik denk een stuk minder dan waarbij helemaal niets gebeurt. Of stel de ene groep laat wel los en de andere niet, dan zullen in beide groepen denk ik ongeveer evenveel vrouwen zwanger raken.

Sterker nog, ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo is. Stress kan inderdaad voor verminderde vruchtbaarheid zorgen, maar dan hebben we het over zodanige stress, zodanige cortisollevels, dat ze met je HPA-as intervenen. Nou dan heb je echt wel een vrij ernstige depressie of angststoornis oid hoor, zo gevoelig is de HPA-as (gelukkig!) niet.

Het lijkt me biologisch gezien een heel stuk waarschijnlijker dat het toeval is.

Ik heb ook losgelaten en werd niet zwanger (slecht zaad). Ik zou tegelijk met een andere vrouw hier op het forum (nog slechter zaad) starten met IVF. De maand voor de start werd zij spontaan zwanger en ik niet, terwijl we allebei hadden losgelaten en allebei op vakantie waren. Waarom zij wel en ik niet? Toeval.

Dat loslaten was wel veel fijner voor mijn sanity. 9 maanden lang had ik geen stress meer, geen ovulatietesten, temperaturen, zwangerschapstesten, seks op het juiste moment, niks. Heerlijk! Kan het iedereen aanraden, kreeg m'n leven weer terug, was niet meer zo ongelukkig en kon weer gewoon dingen gaan plannen zonder te denken 'maar misschien ben ik dan wel zoveel maanden...' Maar zwanger werd ik er niet van. Van IVF wel gelukkig
quote:23Liefdesbeestje schreef op 19 oktober 2016 @ 20:57:

Jammer dat er zo snel veroordeeld word als je het verhaal niet kent.

Maar goed het is een pak van mijn hart.

Nu de lucht geklaard is. Voelt fijner.

Bedankt voor jullie adviezen.

Ik heb zelf actie ondernomen. En nu samen

Want samen komen wij er wel tenslotte al jaren goed gegaan.Joh, doe lekker wat je wil, maar je ziet zelf toch ook wel dat je verhaal heel heel heel opmerkelijk is en nogal - op z'n minst - moeilijk te geloven? Zo vaak scheurt een condoom doorgaans niet. Heb ze 2 jaar gebruikt, 1x gebeurd.
quote:lux. schreef op 20 oktober 2016 @ 09:42:

Ik denk eigenlijk dat het toeval is, dat loslaten.

Sterker nog, ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo is. Stress kan inderdaad voor verminderde vruchtbaarheid zorgen, maar dan hebben we het over zodanige stress, zodanige cortisollevels, dat ze met je HPA-as intervenen. Nou dan heb je echt wel een vrij ernstige depressie of angststoornis oid hoor, zo gevoelig is de HPA-as (gelukkig!) niet.

Het lijkt me biologisch gezien een heel stuk waarschijnlijker dat het toeval is.

heb eens gelezen (misschien wel op dit forum) dat een gynaecoloog korte metten maakte met het idee, dat Los Laten zou helpen.

Zijn antwoord: dan zou ik mensen wel op vakantie sturen ipv dieper het ziekenhuis in.
quote:23Liefdesbeestje schreef op 19 oktober 2016 @ 20:53:

Even voor de duidelijkheid.

Wij weten man en ik dat er een wens is.

Ik wil heel graag. En manlief nog niet aan toe.

In augustus was er nergens sprake van zwangerschap.

En nee zal het niet kunnen verkroppen.

Heb open kaart gespeeld en zaterdag testen.

Hij vertrouwd de test ook niet.

Hij gaf wel aan waarom ik dit al had gedaan.

Aangegeven voorgevoel.

En hij begrijpt mij.

Snapte bang voor zijn reactie.

Je kunt oordelen wat je wilt.

Maar de lucht is geklaard en nu testen we samen zaterdag.Goed zo. Ik wens jullie veel geluk! We horen het wel even zaterdag he?
quote:lilalinda schreef op 20 oktober 2016 @ 09:45:

[...]

heb eens gelezen (misschien wel op dit forum) dat een gynaecoloog korte metten maakte met het idee, dat Los Laten zou helpen.

Zijn antwoord: dan zou ik mensen wel op vakantie sturen ipv dieper het ziekenhuis in.

Klopt, zegt die van mij ook altijd!

En dan hebben man en ik inmiddels de hele mm doorlopen met uiteindelijke diagnose 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'.

Wel of niet loslaten maakt echt geen verschil. Inmiddels al een aantal maanden druk met heel veel andere dingen dan zwanger worden (huis kopen en huis verkopen, verbouwen enz.) en ben nog steeds niet zwanger. Ook onze regelmatige vakanties (sowieso 3 per jaar, het voordeel van nog geen kinderen hebben) hebben ook niets geholpen.
quote:groenebroek schreef op 20 oktober 2016 @ 10:24:

[...]

Klopt, zegt die van mij ook altijd!

En dan hebben man en ik inmiddels de hele mm doorlopen met uiteindelijke diagnose 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'.

Wel of niet loslaten maakt echt geen verschil. Inmiddels al een aantal maanden druk met heel veel andere dingen dan zwanger worden (huis kopen en huis verkopen, verbouwen enz.) en ben nog steeds niet zwanger. Ook onze regelmatige vakanties (sowieso 3 per jaar, het voordeel van nog geen kinderen hebben) hebben ook niets geholpen.Wat vervelend meid heb je ook echt al IUI en IVF gehad en geen resultaat? Lijkt me kut.
quote:lux. schreef op 20 oktober 2016 @ 10:29:

[...]

Wat vervelend meid heb je ook echt al IUI en IVF gehad en geen resultaat? Lijkt me kut.

Thanx wat lief!

IUI doen ze bij ons niet eens (heb dan niet meer kans om zwanger te worden omdat alles bij beiden goed is).

IVF doen ze nu nog niet.

Heb nu eerst 4 cyclussen Clomid moeten gebruiken zonder resultaat (alleen veel bijwerkingen). Vanaf volgende ronde eerst 6 cyclussen met Menopur proberen. Als dat dan nog geen resultaat heeft, komen we eventueel in aanmerking voor IVF.

Niet vervelend bedoeld hoor voor dames waarbij er wel een medische grond is om niet (of iig niet zomaar) zwanger te kunnen worden, maar soms wou ik dat er bij ons ook maar iets geconstateerd was waarom het al bijna 3 jaar niet lukt. Hoe langer het nu duurt, hoe frusterender het wordt. Gelukkig kan ik het best goed loslaten met uitzondering van af en toe een baalmoment.
quote:lilalinda schreef op 20 oktober 2016 @ 09:45:

[...]

Zijn antwoord: dan zou ik mensen wel op vakantie sturen ipv dieper het ziekenhuis in.Los laten helpt alleen tegen hoe je het beleeft dat het lang duurt en niet dat het lang duurt. Ik ken mensen voor wie het heel erg hielp, dat het daardoor sneller gebeurde geloof ik niet in. Wel dat ze gelukkiger waren toen hun focus niet meer lag op het krijgen van een kind ennde teleurstelling kleiner was iedere maand. In dat opzicht vind ik het nog steeds geen slecht advies, maar sneller zwangerworden helpt het in mijn ogen niet voor.
quote:groenebroek schreef op 20 oktober 2016 @ 10:54:

[...]

Thanx wat lief!

IUI doen ze bij ons niet eens (heb dan niet meer kans om zwanger te worden omdat alles bij beiden goed is).

IVF doen ze nu nog niet.

Heb nu eerst 4 cyclussen Clomid moeten gebruiken zonder resultaat (alleen veel bijwerkingen). Vanaf volgende ronde eerst 6 cyclussen met Menopur proberen. Als dat dan nog geen resultaat heeft, komen we eventueel in aanmerking voor IVF.

Niet vervelend bedoeld hoor voor dames waarbij er wel een medische grond is om niet (of iig niet zomaar) zwanger te kunnen worden, maar soms wou ik dat er bij ons ook maar iets geconstateerd was waarom het al bijna 3 jaar niet lukt. Hoe langer het nu duurt, hoe frusterender het wordt. Gelukkig kan ik het best goed loslaten met uitzondering van af en toe een baalmoment.

Kan ik me heel goed voorstellen traject gaat vaak een stuk sneller en effectiever als ze een duidelijke oorzaak vinden. Hier veel verdriet om de slechte zaaduitslag gehad, maar vervolgens was het met 1 IVF gepiept. Dat is dan toch een stuk fijner qua progress. Aan de andere kant heb ik wel meer verdriet gehad om het feit dat het er spontaan niet zo in zit en was het voor mijn man ook wel even een klap, en is dat ook wel weer zwaarder gevallen dan het niet zwanger worden zelf. Maar de meesten komen vrij snel over dat slechte nieuws heen en daarna heb je het wel makkelijker. Mijn man wil voor een tweede wel weer graag spontaan proberen, omdat het hem heel fijn lijkt als het ook eens spontaan lukt (en je hoort dat soms, dat de 2de wel vanzelf komt). Dus het zit er nog wel, bij hem, dat gevoel van 'ik faal'.

Onvruchtbaarheid is gewoon hoe dan ook klote.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven