Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nee, wellicht heeft t ook niks te maken gehad met t feit dat ik t even losliet...nou ja, hoe dan ook...t was toevallig.

Je hoort t wel vaker (niet in nabije omgeving, maar eerder op forums of tv), maar dat zal dan wellicht gewoon toeval geweest zijn.

Hoe dan ook: je kunt niemand dwingen om t los te laten, er niet mee bezig te zijn of gewoon maar lekker op vakantie te gaan (alsof je tijdens de vakantie dan niet gaat berekenen wanneer je ei is)...

Blij dat t uiteindelijk gelukt is lux!
Ik heb een vraag. Ik hou mijn temperatuur bij, omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ik had dinsdag een positieve test in handen, slechts 9 dagen na mijn eisprong. Ik ben blij, maar ook een beetje bang. Normaal wordt ik tien dagen na mijn eisprong ongesteld. Ben ik dan nu technisch gezien nog in de fase voor de menstruatie (14 dagen na eisprong) en dus in de tijd dat heel veel zwangerschappen nog mis gaan?
Dat denk ik wel geliefde. Maar dat geldt voor iedereen, die eerste 10/12 weken zijn gewoon onzeker en spannend.
quote:Geliefde schreef op 20 oktober 2016 @ 18:36:

Ik heb een vraag. Ik hou mijn temperatuur bij, omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ik had dinsdag een positieve test in handen, slechts 9 dagen na mijn eisprong. Ik ben blij, maar ook een beetje bang. Normaal wordt ik tien dagen na mijn eisprong ongesteld. Ben ik dan nu technisch gezien nog in de fase voor de menstruatie (14 dagen na eisprong) en dus in de tijd dat heel veel zwangerschappen nog mis gaan?Ja dat is nu eenmaal zo. In het begin kan er nog veel mis gaan. En meestal is dat omdat het vruchtje niet gezond is of helemaal niet aangelegd is.
quote:Geliefde schreef op 20 oktober 2016 @ 18:36:

Ik heb een vraag. Ik hou mijn temperatuur bij, omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ik had dinsdag een positieve test in handen, slechts 9 dagen na mijn eisprong. Ik ben blij, maar ook een beetje bang. Normaal wordt ik tien dagen na mijn eisprong ongesteld. Ben ik dan nu technisch gezien nog in de fase voor de menstruatie (14 dagen na eisprong) en dus in de tijd dat heel veel zwangerschappen nog mis gaan?

De tijd dat zwangerschappen nog kwetsbaar zijn is sowieso de hele eerste 3 maanden. En daarna is de grootste hobbel wel genomen maar dingen kunnen altijd fout gaan natuurlijk,maar daar kun je niet mee lopen dus dat moet je 'gewoon' van je af zetten.

Waarom test je trouwens zo ontzettend vroeg? Als je morgen of overmorgen ongesteld was geworden, had je dit niet eens geweten...
Oh, en als je altijd na 10 dagen na ovulatie ongesteld wordt, dan kun je toch niet echt spreken van een onregelmatige cyclus? Of zit dat anders in jouw geval?
quote:lionlily schreef op 20 oktober 2016 @ 19:09:

[...]

De tijd dat zwangerschappen nog kwetsbaar zijn is sowieso de hele eerste 3 maanden. En daarna is de grootste hobbel wel genomen maar dingen kunnen altijd fout gaan natuurlijk,maar daar kun je niet mee lopen dus dat moet je 'gewoon' van je af zetten.

Waarom test je trouwens zo ontzettend vroeg? Als je morgen of overmorgen ongesteld was geworden, had je dit niet eens geweten...

Precies dit. Je kunt echt beter wachten tot je over tijd bent.

En als je altijd 10 dagen na je ovulatie ongesteld wordt heb je volgens mij een regelmatige cyclus.Tenzij je ovulatie ongeregeld verloopt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet elke dinsdag medicijnen innemen die niet gebruikt mogen worden tijdens een zwangerschap, daarom heb ik zo vroeg getest. Het had eerlijk gezegd ook niet mijn voorkeur. Mijn ovulatie komt niet altijd op dag 19, maar soms ook op dag 25 of dag 13. De periode na mijn eisprong ben ik wel regelmatig.
Dan heb je die medicijnen vorige week wel ingenomen?
Ja, met toestemming van de arts.
Als je de eventuele teleurstelling na een vroege positieve test kunt handelen, kun je prima vroeg testen. Gefeliciteerd met je zwangerschap Geliefde, ik hoop dat je die kwetsbare dagen rond de innesteling doorkomt en dat de overige negen maanden ook goed blijven gaan!
Geliefde, volgens mij (maar ik kan me vergissen) maakt een vruchtje pas na een paar weken bloedcontact met de moeder en heeft het in de eerste dagen/weken geen last van medicatie. Maar wat zegt de arts die het medicijn voorschrijft hier over?
Dank je wel, Roosje. Ik vind het maar spannend allemaal

Nachtvlinder, de arts zegt dat het nooit precies (op de dag af) te voorspellen is wanneer er bloedcontact is en dat ik daarom zodra ik weet dat ik zwanger ben, moet stoppen met de medicijnen.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 oktober 2016 @ 00:30:

Geliefde, volgens mij (maar ik kan me vergissen) maakt een vruchtje pas na een paar weken bloedcontact met de moeder en heeft het in de eerste dagen/weken geen last van medicatie. Maar wat zegt de arts die het medicijn voorschrijft hier over?

Dit klopt niet helemaal, ook zonder bloedband kunnen bepaalde stoffen al bij het vruchtje komen. Vraag het maar na aan je arts en zoek het ook op in het Farmacotherapeuthisch Kompas (internet).

Mijn huisarts schreef mij vorig jaar een hoge dosis naproxen voor met de gedachte dat dat niet schadelijk was bij een zwangerschap, maar dat blijkt juist in het eerste trimester niet goed te zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Geliefde schreef op 20 oktober 2016 @ 22:00:

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet elke dinsdag medicijnen innemen die niet gebruikt mogen worden tijdens een zwangerschap, daarom heb ik zo vroeg getest. Het had eerlijk gezegd ook niet mijn voorkeur. Mijn ovulatie komt niet altijd op dag 19, maar soms ook op dag 25 of dag 13. De periode na mijn eisprong ben ik wel regelmatig.Ah ik snap het, vervelend om zo vroeg te moeten testen dan vanwege die medicatie! En wanneer moet je dan nu stoppen? Wat spannend voor je, voorzichtige felicitatie
quote:flipje2 schreef op 21 oktober 2016 @ 08:11:

[...]

Dit klopt niet helemaal, ook zonder bloedband kunnen bepaalde stoffen al bij het vruchtje komen. Vraag het maar na aan je arts en zoek het ook op in het Farmacotherapeuthisch Kompas (internet).

Mijn huisarts schreef mij vorig jaar een hoge dosis naproxen voor met de gedachte dat dat niet schadelijk was bij een zwangerschap, maar dat blijkt juist in het eerste trimester niet goed te zijn.Precies dit.
Hee dames! Afgelopen donderdag een enorme huilbui gehad op het werk. Aanleiding was een hoop stress en frustratie, maar man man man wat was ik emotioneel! Vanmorgen dacht ik, zou het kunnen zijn dat ik misschien zwanger ben? Dus vanmiddag een test gedaan, een super licht streepje. Kan er niks mee, haha. Dus morgenochtend maar met ochtendurine testen. Spannend! Vriend vindt het ook spannend. Ik voel me niet zwanger, maar ergens ook weer wel.. ik zal jullie morgen updaten. :-) Ik ga nu jullie laatste berichtjes lezen.. moest ff m'n ei kwijt.
Spannend kattenvrouwtje! Maar lijkt me wel duidelijk hoor, lichte streep terwijl t niet eens ochtendurine was. Dat moet wel goed zitten! Hopelijk morgen een knalstreep
Het blijft altijd moeilijk te geloven maar een streep, hoe licht ook, betekent zwanger. Als je niet zwanger bent heb je geen streep. Zo simpel is het. Ik heb je verhaal niet gevolgd kattenvrouwtje maar kan ik je feliciteren? Of is het niet de bedoeling dat je zwanger bent?
Oeps, in het verkeerde topic gezet, ik schrijf al een tijdje mee in 'zwanger worden vanaf september'. Maar hier past ie ook wel, haha.
Een vraagje.. ben nu 4 maanden aan het hopen zwanger te mogen worden en blijven. Nu ben ik ongeveer 5 dagen voor NOD en heb nu al 2 dagen buikpijn. Steken maar ook krampen. Te vergelijken met ongesteld worden. Dit heb ik zo ruim voor NOD Nog niet gehad. Buik is opgezwollen en heb ook rugpijn.

ik maak mezelf gek maar lees ook dat innesteling pijn maar een paar uur duurt.

Zijn er vrouwen die wel al een week voor NOD buikpijn hadden die bleef aanhouden en toch zwanger bleken? Ben benieuwd.. en uiteraard alleen testen zal het echt uit wijzen, maar ben benieuwd.
Bijna alles kan en het zegt allemaal zo weinig, sorry.
Tsja. eens.

Kan in ieder geval mijn gevoel uiten
Bij mij was het een uurtje of 2 druk van binnen uit wat later innesteling bleek. Gewoon ff wachten tot je wel of niet ongesteld wordt. Niet jezelf gek maken
Ik heb dat gehad, ik vermoed dat ik de innesteling heb gevoeld. Pas heel laat, op dag 11 na 'eisprong' (maar mijn testen liepen ook iets trager op en m'n kindje loopt 2 dagen achter dus dat sterkt me in m'n idee). Toen kreeg ik ineens zo'n kramp in mijn buik en rug, alsof ik ongesteld was, maar toch ook niet helemaal, pijnlijker was het... Hield een uurtje aan ongeveer en ik dacht dit is einde verhaal. Maar was hartstikke zwanger.

In alle 23 rondes daarvoor nooit gehad, pas als menstruatie begon. Ik was wel ook aan de utrogestan vanwege IVF, dus het kan ook daaraan hebben gelegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven