Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 9 maart 2016 om 10:28
quote:Lotslove schreef op 09 maart 2016 @ 10:07:
[...]
Het is weer mis gegaan helaas. Vorige mnd had ik ook zoiets soortgelijks. Een positieve test en de dag erop was deze weer negatief.
Hopelijk volgende maand beter.
Ik baal wel een beetje, want het is bij mij ook maar de vraag of ik een eisprong krijg. De afgelopen twee maanden wel, maar daarvoor een half jaar niet. Ik ben wel met een PCOS dieet begonnen twee maanden geleden. Dus ik hoop dat het dieet gewoon effect heeft en dat het geen toeval is.
@lux.
Het is vorige keer helemaal goedgekomen en heb een gezond kind gekregen. Alleen nu willen we graag een tweede. Ik kan helaas niet starten met hormonen omdat ik nog borstvoeding geef, maar komt wel goed Fijn dat het vorige keer goed gekomen is! Hoop dat je snel weer zwanger bent en zonder hormonen dit keer
[...]
Het is weer mis gegaan helaas. Vorige mnd had ik ook zoiets soortgelijks. Een positieve test en de dag erop was deze weer negatief.
Hopelijk volgende maand beter.
Ik baal wel een beetje, want het is bij mij ook maar de vraag of ik een eisprong krijg. De afgelopen twee maanden wel, maar daarvoor een half jaar niet. Ik ben wel met een PCOS dieet begonnen twee maanden geleden. Dus ik hoop dat het dieet gewoon effect heeft en dat het geen toeval is.
@lux.
Het is vorige keer helemaal goedgekomen en heb een gezond kind gekregen. Alleen nu willen we graag een tweede. Ik kan helaas niet starten met hormonen omdat ik nog borstvoeding geef, maar komt wel goed Fijn dat het vorige keer goed gekomen is! Hoop dat je snel weer zwanger bent en zonder hormonen dit keer
donderdag 10 maart 2016 om 07:34
Hoi meiden. We zijn nu ongeveer een jaar bezig en hebben afgelopen maand om de dag seks gehad. Nu heb ik gister mijn NOD gehad en kon het niet laten om te testen. Test was helaas negatief. Normaal zou ik nooit zo vroeg getest hebben, maar ik heb sinds 2 dagen super spierpijn in mijn bovenbenen ( en kan niks bedenken waar het door komt) Ik las dus ergens dat dat een zwangerschapskwaaltje is. Ook veel last van afscheiding en moe, maar heb ook een mega drukke week gehad. Maandag ook het gevoel van blaasontsteking gehad, maar was de volgende dag weer weg. Denk dat ik dus maar ff moet afwachten. Maar wat is dat moeilijk! Morgen testen of gewoon een paar extra dagen wachten?
Oh ja. Test was niet met ochtendurine
Oh ja. Test was niet met ochtendurine
donderdag 10 maart 2016 om 08:05
Dank voor je reactie redrose. Mijn punt was juist dat ik vind dat het gebruik van ovulatietesten helemaal niet zo'n taboe zou moeten zijn en dat het voor mij/ons niets af doet aan de romantiek/spanning van proberen een kindje te maken. Dus ik snap jouw punt helemaal Lux. Ik las gisteren een artikel op hardhoofd over hoe vaak het mis gaat in de eerste weken van de zwangerschap en dat daar dus ook helemaal niet over gepraat wordt maar als je dat uiteindelijk doet er heel veel vrouwen blijken te zijn die hetzelfde hebben meegemaakt of die iemand kennen doe het hebben meegemaakt. Zie hier voor de link http://hardhoofd.com/2016/03/08/deel-je-verdriet/
Ik vind het zo jammer dat vrouwen hier blijkbaar niet openlijk met elkaar over kunnen praten. Ik niet eens met mijn eigen zussen of vriendinnen. Op de een of andere manier denken heel veel mensen dat zwanger worden gewoon een kwestie is van veel lol hebben in de slaapkamer en dan komt het wel goed. Ik hoop dat dit taboe ooit doorbroken wordt want vrouwen zoden elkaar juist heel goed kunnen steunen.
Anyway, ik heb gisteravond (ja dom, was toch ineens heel nieuwsgierig) een test gedaan (testpoint 2 voor 5 euro) en die was negatief. Ik denk dat ik dan toch ergens in de komende dagen ongesteld zal worden en dat dese cyclus dan gewoon veel langer is oid.
Heel veel succes iedereen!!
Ik vind het zo jammer dat vrouwen hier blijkbaar niet openlijk met elkaar over kunnen praten. Ik niet eens met mijn eigen zussen of vriendinnen. Op de een of andere manier denken heel veel mensen dat zwanger worden gewoon een kwestie is van veel lol hebben in de slaapkamer en dan komt het wel goed. Ik hoop dat dit taboe ooit doorbroken wordt want vrouwen zoden elkaar juist heel goed kunnen steunen.
Anyway, ik heb gisteravond (ja dom, was toch ineens heel nieuwsgierig) een test gedaan (testpoint 2 voor 5 euro) en die was negatief. Ik denk dat ik dan toch ergens in de komende dagen ongesteld zal worden en dat dese cyclus dan gewoon veel langer is oid.
Heel veel succes iedereen!!

donderdag 10 maart 2016 om 08:42
Jij ook veel succes! Ik ben niet tegen de testen perse hoor en vind hier ook geen goed of fout in. Maar persoonlijk vind ik het niet nodig om meteen allerlei testen in de strijd te gooien. Want t kan ook juist onzekerheid veroorzaken. Als mensen bijv geen piek zien ofzo of de testen niet helemaal juist gebruiken. Als het anderen wel juist n fijn idee geeft om testen te gebruiken, by all means gewoon lekker doen inderdaad. En tuurlijk is 'gewoon lekker lol hebben in de slaapkamer' een dooddoener. Neemt niet weg dat dat in mijn ogen wel t uitgangspunt zou moeten zijn in het begin. Hoe relaxed ik er ook in stond (wist dat t gewoon vrij normaal is om niet direct zwanger te zijn, volgens mij elke mnd 20%kans en 80% vd vrouwen binnen n jaar zwanger), toch sloeg bijv mij ook de twijfel toe. T heeft bij ons langer dan n jaar geduurd en richting t jaar, werd ik zo bang dat er iets mis was met me. Ik had net n afspraak bij de huisarts gemaakt na 14 mnd en deed voor de zekerheid n test omdat ik ruim 2 wk overtijd was (ervoor al eerder negatief getest en wilde uitsluiten dat HA zou zeggen: heb je nog n test gedaan?), toen ik zwanger bleek. Bij nr 2, nu 32 wk zwanger, was t meteen raak na stoppen met de pil. En ik moet zeggen dat die shock misschien wel groter was omdat ik er echt op had gerekend dat t weer minimaal n jaar zou duren
vrijdag 11 maart 2016 om 19:06
Dag allen,
Ook ik lees al een tijdje mee op dit forum en las nu dit topic.
Lll85 wij zitten precies in hetzelfde schuitje. Ook op de 21e een positieve ovulatietest gehad en gisteren een zwangerschapstest gedaan die helaas negatief was.
Ik heb nog een klein beetje hoop gezien de "klachten" die ik heb, maar tegelijkertijd denk ik soms dat ik het mij inbeeld.
Het kan in iedere geval nog twee kanten opgaan....
Ook ik lees al een tijdje mee op dit forum en las nu dit topic.
Lll85 wij zitten precies in hetzelfde schuitje. Ook op de 21e een positieve ovulatietest gehad en gisteren een zwangerschapstest gedaan die helaas negatief was.
Ik heb nog een klein beetje hoop gezien de "klachten" die ik heb, maar tegelijkertijd denk ik soms dat ik het mij inbeeld.
Het kan in iedere geval nog twee kanten opgaan....

dinsdag 22 maart 2016 om 12:05
quote:bailcork990 schreef op 22 maart 2016 @ 11:00:
Vandaag op NOD knalpositief getest met een testjezelf test. Toen een kvs gepakt welke negatief testte. Toen action weer knalpositief. Dus die kvs test zal het mis hebben lijkt me? Haha ben zo onzeker en ik geloof het bijna niet..Dat klinkt wel positief
Vandaag op NOD knalpositief getest met een testjezelf test. Toen een kvs gepakt welke negatief testte. Toen action weer knalpositief. Dus die kvs test zal het mis hebben lijkt me? Haha ben zo onzeker en ik geloof het bijna niet..Dat klinkt wel positief

dinsdag 22 maart 2016 om 18:02
dinsdag 29 maart 2016 om 07:44
We zijn nu voor het eerst bezig om zwanger te worden van een 2de kindje. We zijn ongeveer 8 maanden bezig. Heb in februari een miskraam gehad van 5 weken. Nu moet ik volgens me berekening woensdag ongesteld worden. Maar ik heb toch een beetje een vermoeden dat ik nu zanger zou kunnen zijn. Ik ben vreselijk moe van niets en me borsten voelen groter aan, dat viel mijn man ook al op. Voel me baarmoeder een beetje opgezet. Maar kan ook zijn dat ik gewoon ongesteld moet worden.. wat denken jullie? Ik ben zo nieuwsgierig, al hou ik me zelf voor dat ik woensdag gewoon ongesteld word. Om de teleurstelling te minderen...
dinsdag 29 maart 2016 om 12:24
Hi meiden!
Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen
Ik was bezig met mijn eerste pilstrip (5 pillen genomen), toen seks gehad met mijn vriend en de volgende ochtend diarree. Daarna weer elke dag de pil geslikt.
Ongeveer 2 dagen na de diarree (die was eenmalig) kreeg ik enorme buikkramp, en sindsdien last van gevoelige tepels, een zere rug, rommelende darmen, misselijk in de ochtend en soms ook in de middag, vermoeide benen en beetje koorts die komt en gaat.
Gezien ik geen 'natuurlijke' ongesteldheid heb i.v.m. de pil vraag ik me af wanneer ik een test kan doen?
Hopelijk weet iemand hier antwoord op
Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen
Ik was bezig met mijn eerste pilstrip (5 pillen genomen), toen seks gehad met mijn vriend en de volgende ochtend diarree. Daarna weer elke dag de pil geslikt.
Ongeveer 2 dagen na de diarree (die was eenmalig) kreeg ik enorme buikkramp, en sindsdien last van gevoelige tepels, een zere rug, rommelende darmen, misselijk in de ochtend en soms ook in de middag, vermoeide benen en beetje koorts die komt en gaat.
Gezien ik geen 'natuurlijke' ongesteldheid heb i.v.m. de pil vraag ik me af wanneer ik een test kan doen?
Hopelijk weet iemand hier antwoord op

woensdag 30 maart 2016 om 22:11
Dat zou ik toch niet met zekerheid durven zeggen hoor eekhoorn! Dat ligt eraan hoeveel tijd er tussen het innemen van de pil en de diarree zat... Apotheek.nl zegt er het volgende over:
Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree.
Ik zou het er voor de zekerheid even een testje tegenaan gooien wombatx!
Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree.
Ik zou het er voor de zekerheid even een testje tegenaan gooien wombatx!
woensdag 30 maart 2016 om 22:48
Thanks voor de antwoorden!
Ik ga vd zekerheid over een week of 2 een test doen. Klachten zijn nog steeds niet over, elke ochtend misselijk en savonds rugpijn en gevoelige tepels.
Toch was de tijd tussen het slikken vd pil en diarree veel meer dan 3 uur, denk iets van 7 uurtjes.
Maar goed, even afwachten dan maar!
Ik ga vd zekerheid over een week of 2 een test doen. Klachten zijn nog steeds niet over, elke ochtend misselijk en savonds rugpijn en gevoelige tepels.
Toch was de tijd tussen het slikken vd pil en diarree veel meer dan 3 uur, denk iets van 7 uurtjes.
Maar goed, even afwachten dan maar!
donderdag 31 maart 2016 om 19:39
Heyhey
Ik ben een meisje van 17 jaar en heb al bijna halfjaar een vriend. Ik heb nog nooit sex met hem gehad. ik ben nog nooit gevingerd maar hij was mijn 1e, voordat hij me vingerde pijpte ik hem. Later drukte hij zijn vingers in me. Ik heb ook boven op hem gezeten zonder dat hij een boxer aanhad en is met zijn geslachtsdeel langs de mijn gewreven, ik had wel een string aan. Nadat hij me had gevingerd ging in naar de wc omdat ik wist dat je zwanger kon raken van voorvocht en bang was dat dit echter het voorgeval was. Ik zag een beetje bloed echt een heeel klein drupje bloed op mijn string waardoor ik schrok. Ik heb altijd last gehad van afscheiding en het was altijd veel en soms bruin. Ik ben onregelmatig ongesteld en weet dus niet wanneer ik officieel moet worden. Ik heb veel op internet gezocht omdat ik heel
Bang was dat ik zwanger zou kunnen zijn. Op internet kreeg ik veel sites met als resultaat dat je zwanger blijkt te zijn. Ik heb geen last van zwangerschaps symptomen. Alleen wel bijna tot geen afscheiding. Nadat dit voorgeval heb ik 1x veel afscheiding gehad met wit en bruin en een heel klein beetje bloed. Ook hierover lees ik dat dit innestelling zou kunnen zijn. Nu heb ik steeds het gevoel ongesteld te zijn door nattigheid wat ik denk te voelen maar elke keer als ik lijk is er niks Ik ben heel bang dat ik zwanger zou blijken te zijn heb hele strenge ouders.
Ik ben een meisje van 17 jaar en heb al bijna halfjaar een vriend. Ik heb nog nooit sex met hem gehad. ik ben nog nooit gevingerd maar hij was mijn 1e, voordat hij me vingerde pijpte ik hem. Later drukte hij zijn vingers in me. Ik heb ook boven op hem gezeten zonder dat hij een boxer aanhad en is met zijn geslachtsdeel langs de mijn gewreven, ik had wel een string aan. Nadat hij me had gevingerd ging in naar de wc omdat ik wist dat je zwanger kon raken van voorvocht en bang was dat dit echter het voorgeval was. Ik zag een beetje bloed echt een heeel klein drupje bloed op mijn string waardoor ik schrok. Ik heb altijd last gehad van afscheiding en het was altijd veel en soms bruin. Ik ben onregelmatig ongesteld en weet dus niet wanneer ik officieel moet worden. Ik heb veel op internet gezocht omdat ik heel
Bang was dat ik zwanger zou kunnen zijn. Op internet kreeg ik veel sites met als resultaat dat je zwanger blijkt te zijn. Ik heb geen last van zwangerschaps symptomen. Alleen wel bijna tot geen afscheiding. Nadat dit voorgeval heb ik 1x veel afscheiding gehad met wit en bruin en een heel klein beetje bloed. Ook hierover lees ik dat dit innestelling zou kunnen zijn. Nu heb ik steeds het gevoel ongesteld te zijn door nattigheid wat ik denk te voelen maar elke keer als ik lijk is er niks Ik ben heel bang dat ik zwanger zou blijken te zijn heb hele strenge ouders.