Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dit soort vragen hoort in het Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
Ja, maar dan was de test in de avond de test zonder streep. Heb je ochtend urine gebruikt? En was het hetzelfde merk?

Maar ik zou voor de zekerheid nog een test gaan halen en het met ochtend urine morgen testen. Of een pak van 2 dat je er vandaag ook nog een kan doen, als je niet kan wachten. Heb zelf altijd goede ervaringen gehad met de 5 euro testen van kruidvat die zijn erg gevoelig.

Mijn ervaring is wel, streepje is een streepje. Maar er blijken ook valse testen te zijn.
Ik heb beide keren ochtend urine gebruikt. Beide testen zijn van de action... zucht, verschrikkelijk die onzekerheid...
als zeker bent dat je 5 dgn overtijd bent, dan moet je een flinke streep hebben. Kan goed zijn dat het in een vroeg stadium mis is gegaan en dat je binnen een paar dagem toch gewoon ongesteld wordt.
Maar welke 'kwaaltjes' voel je dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens last van heb gehad bij vijf dagen overtijd. Dan heb je toch nog lang niet genoeg zwangerschapshormoon in je lijf om zoiets te voelen, of ben ik nou gek?
Investeer anders even in zon clear blue test met zwanger-niet zwanger indicator.

Die zijn supergevoelig en daarnaast een stuk duidelijker dan streepjes of geen streepjes
quote:south schreef op 28 april 2017 @ 07:23:

als zeker bent dat je 5 dgn overtijd bent, dan moet je een flinke streep hebben. Kan goed zijn dat het in een vroeg stadium mis is gegaan en dat je binnen een paar dagem toch gewoon ongesteld wordt.Dat denk ik ook.
Dubbel
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:april88 schreef op 28 april 2017 @ 08:04:

Investeer anders even in zon clear blue test met zwanger-niet zwanger indicator.

Die zijn supergevoelig en daarnaast een stuk duidelijker dan streepjes of geen streepjesAls de test vandaag geen streepje liet zien is dit echt weggegooid geld...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:Teatree schreef op 28 april 2017 @ 07:59:

Maar welke 'kwaaltjes' voel je dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens last van heb gehad bij vijf dagen overtijd. Dan heb je toch nog lang niet genoeg zwangerschapshormoon in je lijf om zoiets te voelen, of ben ik nou gek?

2 dagen voordat ik kon testen was ik al misselijk. Dit is trouwens ook gebleven tot week 30

Ik denk dat iedereen er anders op reageert.
quote:bam_1984 schreef op 28 april 2017 @ 08:10:

[...]

Als de test vandaag geen streepje liet zien is dit echt weggegooid geld...

Hoezo?

Ze kan wel zeggen : ik ben 5 dagen overtijd, maar voor hetzelfde geld is haar cyclus net deze maand niet helemaal regelmatig(of is dat zelfs vaker zo). Soms ben je gewoon korter zwanger dan je denkt... ben nu zwanger van de 2e.. en bij de eerste testte ik pas 9 dagen overtijd met een knaller.. en bij de 2e had ik met een gewone test een compleet blanco witte test.. met de clearblue toch zwanger.. sterker nog..ik had een clearblue met indicator als eerst gedaan: niet zwanger, maar de teststrip had wel 2 streepjes. Dat liet me twijfelen.. dus gewone test nog gedaan. Compleet blanco... toen toch nog maar een nieuwe clearblue gekocht: zwanger.. en nu ondertussen toch echt 12 weken...

En dan is mijn cyclus toch iedere maand stipt 27 dagen..
Ik zou nog even een paar dagen wachten met opnieuw testen, het kan zijn dat je alsnog ongesteld wordt.
Je zou eigenlijk een paar dagen moeten wachten voordat je opnieuw test. Er is een kans dat je een biochemische zwangerschap hebt gehad: er was een innestelling, Maar het zet niet echt door met delen. Het HCG gaat dan ook weer uit je lichaam. Ik had nl. met 5 dagen na NOD wel een duidelijkere streep verwacht.

Aan een clear blue heb je nu niet zo veel. Als je HCG meer is dan 5 u/l zegt het nog steeds zwanger 1-2. Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zou in elk geval geen clearblue test met indicator gaan kopen. Als je die vandaag gebruikt, gaat dat je alleen verwarring brengen.

Als je de action test goed hebt uitgevoerd, is er eigenlijk geen reden om aan te nemen waarom hij vals-positief of vals-negatief liet zien. Wat wél aannemelijk is, is dat je door een bevruchting een heel klein beetje HCG hebt aangemaakt, en vervolgens is er toch iets misgegaan bij bijvoorbeeld de innesteling. Dit komt in ongeveer 50% van de vroege zwangerschappen voor, dus dat is niet direct iets om je zorgen over te maken. Als je nu een clearblue test gaat doen, dan zou er eventueel 'zwanger 1-2 weken' uit kunnen komen. Net die periode waarin je niet weet of het goed gaat of niet. Je bent dan dus niet veel wijzer dan dat je nu bent.

Heb je kijk op de lengte van je cyclus en waren de situaties gelijk? (bijv. niet heel veel water gedronken gisteravond?) Het beste advies is inderdaad al gegeven: Even een of twee dagen wachten en, indien niet ongesteld, opnieuw testen. Maar ik weet hoe moeilijk dat is.
quote:april88 schreef op 28 april 2017 @ 08:22:

[...]

Hoezo?

Ze kan wel zeggen : ik ben 5 dagen overtijd, maar voor hetzelfde geld is haar cyclus net deze maand niet helemaal regelmatig(of is dat zelfs vaker zo). Soms ben je gewoon korter zwanger dan je denkt... ben nu zwanger van de 2e.. en bij de eerste testte ik pas 9 dagen overtijd met een knaller.. en bij de 2e had ik met een gewone test een compleet blanco witte test.. met de clearblue toch zwanger.. sterker nog..ik had een clearblue met indicator als eerst gedaan: niet zwanger, maar de teststrip had wel 2 streepjes. Dat liet me twijfelen.. dus gewone test nog gedaan. Compleet blanco... toen toch nog maar een nieuwe clearblue gekocht: zwanger.. en nu ondertussen toch echt 12 weken...

En dan is mijn cyclus toch iedere maand stipt 27 dagen..Daarmee zeg ik niet dat het bij TO ook zo zal gaan natuurlijk... maar vind die 13/14€ ofzo wat zon ding kost niet per definitie weggegooid geld..
quote:appelstroop_88 schreef op 28 april 2017 @ 08:30:

Ik zou in elk geval geen clearblue test met indicator gaan kopen. Als je die vandaag gebruikt, gaat dat je alleen verwarring brengen.

Als je de action test goed hebt uitgevoerd, is er eigenlijk geen reden om aan te nemen waarom hij vals-positief of vals-negatief liet zien. Wat wél aannemelijk is, is dat je door een bevruchting een heel klein beetje HCG hebt aangemaakt, en vervolgens is er toch iets misgegaan bij bijvoorbeeld de innesteling. Dit komt in ongeveer 50% van de vroege zwangerschappen voor, dus dat is niet direct iets om je zorgen over te maken. Als je nu een clearblue test gaat doen, dan zou er eventueel 'zwanger 1-2 weken' uit kunnen komen. Net die periode waarin je niet weet of het goed gaat of niet. Je bent dan dus niet veel wijzer dan dat je nu bent.

Heb je kijk op de lengte van je cyclus en waren de situaties gelijk? (bijv. niet heel veel water gedronken gisteravond?) Het beste advies is inderdaad al gegeven: Even een of twee dagen wachten en, indien niet ongesteld, opnieuw testen. Maar ik weet hoe moeilijk dat is.Over 2 dagen een test doen zegt met deze redenering eigenlijk dan ook nog steeds niks...want ook dan kan het nog fout gaan. Het blijft altijd een onzeker iets..

Maar welke 'kwaaltjes' voel je dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens last van heb gehad bij vijf dagen overtijd. Dan heb je toch nog lang niet genoeg zwangerschapshormoon in je lijf om zoiets te voelen, of ben ik nou gek?Bij mijn derde, vierde en vijfde zwangerschap had ik al kwaaltjes voor ik overtijd was. Bij de derde en vierde was ik zo moe, maar omdat ik niet bewust bezig was met zwanger worden heb ik dat er niet aan gelinkt. Achteraf was het wel de moeheid die ik herkende van de eerste twee zwangerschappen. Bij de vijfde had ik vreselijk last van ochtendmisselijkheid en spugen, ik dacht buikgriep.
quote:april88 schreef op 28 april 2017 @ 08:35:

[...]

Over 2 dagen een test doen zegt met deze redenering eigenlijk dan ook nog steeds niks...want ook dan kan het nog fout gaan. Het blijft altijd een onzeker iets..

Oneens. Als je over 2 dagen ziet dat het streepje lichter is of de test blanco (met ochtend urine) dan is de kans heel groot dat het mis is. HCG moet elke 48/72 uur verdubbelen.

Natuurlijk kan het altijd mis gaan, dat kan ook met 8 weken en ook met 10 weken of zelfs in een later stadium. Maar dat was TO's vraag niet.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Baggal schreef op 28 april 2017 @ 08:40:

[...]

Oneens. Als je over 2 dagen ziet dat het streepje lichter is of de test blanco (met ochtend urine) dan is de kans heel groot dat het mis is. HCG moet elke 48/72 uur verdubbelen.

Natuurlijk kan het altijd mis gaan, dat kan ook met 8 weken en ook met 10 weken of zelfs in een later stadium. Maar dat was TO's vraag niet.

Dat het moet verdubbelen klopt, alleen ik heb echt veel testen gedaan(ik was nl nogal een zenuwpees).. en echt niet iedere test was donkerder dan die van eerder...maar als het blanco is dan heb je wel gelijk ja mbt dat het dan waarsch mis is gegaan in een vroeg stadium

Maar ik spreek uit eigen ervaringen hier he.. ik heb bij de eerste pas bij 9 dagen overtijd positief getest.. bij de 2e 2 x negatief en 1 clearblue wel positief en nu 12 weken zwanger

En bij een abortus welke ik in het verleden heb gedaan was er een bloedtest voor nodig om aan te tonen dat ik zwanger was(4 negatieve zwangerschapsthuistesten verder).. en toch was dat ook echt een zwangerschap.

Dus vanuit mijn eigen redenering zou ik nu gewoon willen weten waar ik "sta". Zon digi test doen en vanuit daar afwachten. Maar nogmaals misschien ben in gewoon een rare uitzondering
En daarmee wil ik niet zeggen dat het bij TO dus ook zo is, maar ik vind de bewering dat je met 5 dagen overtijd wel duidelijker zou moeten testen gewoon iets te stellig..

Maar welke 'kwaaltjes' voel je dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens last van heb gehad bij vijf dagen overtijd. Dan heb je toch nog lang niet genoeg zwangerschapshormoon in je lijf om zoiets te voelen, of ben ik nou gek?Nee kwaaltjes in de eerste week van een (vermeende) zwangerschap zijn "ik wil het zo ontzettend graag dat ik het me inbeeld."
Ik heb twee keer al ruim voor het testen kwaaltjes gehad. Bij de eerste had ik geen idee wat er aan de hand was, en ging met 7 wkn naar de dokter vanwege niet fit, misselijk en buikpijn. Bij nr 2 merkte ik ineens zo'n loodzwaar gevoel in mijn benen, grote vermoeidheid, en dacht 'het zal toch niet', en testte vervolgens positief op dag 26.
quote:EHR schreef op 28 april 2017 @ 08:56:

[...]

Nee kwaaltjes in de eerste week van een (vermeende) zwangerschap zijn "ik wil het zo ontzettend graag dat ik het me inbeeld."Nee hoor, ik merkte aan de kwaaltjes dat ik zwanger was. Eerst twee kinderen middels ivf, we wisten niet dat het spontaan ook kon. Dus ik wilde het helemaal niet zo graag. We waren alleen nogal makkelijk met AC. En als het zou gebeuren was het welkom.
Ik heb hetzelfde gehad met de action testen. Had toen een missed abortion. Maar t kan idd alle kanten nog op..
quote:EHR schreef op 28 april 2017 @ 08:56:

[...]

Nee kwaaltjes in de eerste week van een (vermeende) zwangerschap zijn "ik wil het zo ontzettend graag dat ik het me inbeeld."

Wat een onzin. Dat jij ze niet hebt gehad betekent niet dat t niet bestaat!

Je gaat vanaf innesteling HCG aanmaken. Dat is toch echt een aantal dagen- week voor je NOD.

Ik heb overigens een keer op en een keer twee dagen na NOD getest met een licht streepje waarbij ik een een of twee dagen later alsnog ongesteld werd. Dan is het gewoon heel vroeg mis gegaan met de celdeling.

Maar TO ik zou morgen nog een keer testen. Liefst met dezelfde test. Kruidvat 2v5 kan ook, maar die zijn gevoeliger. Dat is wel een risico als het misschien al mis is gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven