Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bedankt voor het meekijken allemaal!

En ook bedankt voor het meedenken.

Liefs K0ekiiej :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
hallo iedereen,

Ik wil heel graag mijn verhaal eventjes kwijt en weten wat jullie ervan vinden.

Begin mei ongeveer ben ik begonnen met de pil. Op 27 mei werd ik door de pil heen ongesteld. Op 9 juni was ik erg close met mijn vriend en deden we het paar seconde zonder condoom die dag daarna heb ik wel Map genomen van Ella one.

Die dinsdag 12 juni hadden we ook seks alleen scheurde het condoom maar we hadden het wel vrij snel door. Toen had ik voor de zekerheid 13 juni ook map genomen van Ella. Nu 3 weken later heb jk wel echt al paar dagen last in het midden van mijn buik beetje boven en aan de zijkanten van mijn navel. En soms een heel echt heel ligt misselijk gevoel. Ik ben ook wel een beetje moe en gister wat last van wat meer wittigheid. Verder geen pijn in mijn borsten. Hoe denken jullie hierover zou er een kans zijn dat ik zwanger ben..?? Van alles lezen op internet word ik helemaal gestresst namelijk... hopelijk helpen jullie reacties mij!

Alvast bedankt voor jullie reacties!! X
anoniem_372008 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 11:42
2.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Anoniek schreef:
28-06-2018 11:36
Van internet word ik helemaal gestresst namelijk...

Alvast bedankt voor jullie reacties!! X
De reacties waarom je vraagt staan ook op internet...
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren Quote
Onbeschermde sex = kans op zwangerschap. Al lijkt de kans klein omdat je map hebt geslikt. Echter alleen een test geeft zekerheid. Wanneer zou je ongesteld moeten worden?

Maar twee keer een map achter elkaar lijkt me niet goed. Wat stond er in de bijsluiter?
I wanna live my life with the volume full!
De map is geen snoepje he.. de pil is vrij betrouwbaar als je hem goed gebruikt, hoewel je hier op t viva forum altijd door de pil heen zwanger raakt. Iig kan ik me voorstellen dat de hormonen in de map van 2x zo kort op elkaar op hol slaan en je lijf er gek op kan reageren.

Als je vriend niet in je is klaargekomen en voor jullie seks hadden ook niet is er weinig kans dat je zwanger raakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Skippykoe schreef:
28-06-2018 11:47
De map is geen snoepje he.. de pil is vrij betrouwbaar als je hem goed gebruikt, hoewel je hier op t viva forum altijd door de pil heen zwanger raakt. Iig kan ik me voorstellen dat de hormonen in de map van 2x zo kort op elkaar op hol slaan en je lijf er gek op kan reageren.

Als je vriend niet in je is klaargekomen en voor jullie seks hadden ook niet is er weinig kans dat je zwanger raakt.
Ik had hem op tijd gebruikt en was zwanger. De map.

Als je al een eisprong hebt gehad, werkt hij niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
testen dan maar he?
(of ligt dit TE erg voor de hand? Ik wil ook wel 5 onzinnige dingen verzinnen eerst hoor)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het beste wat je kunt doen denk ik om een zwangerschapstest te doen.
Rondlopen met onzekerheid is erger toch!
Ga nu gewoon een test halen en doe hem. Dikke kans dat je niet zwanger bent, twee keer een map tjokvol hormonen maakt je lijf van slag, en de stress laat je ook ineens dingen voelen die je normaaal ook voelt maar waar je meestal geen aandacht aan besteed.
Pijn bij de navel (op die hoogte) is echt geen zwangerschap, eerder een beetje obstipatie. witte vloed is hormonaal maar waarschijnlijk gewoon pre-menstrueel en of map. Misselijkheid is bij obstipatie ook logisch.

kortom, doe een test.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ik z’n test dan gewoon doen? Ik dacht dat dit alleen kon bij menstruatie als je paar dagen over tijd hebt..
Alle reacties Link kopieren Quote
Anoniek schreef:
28-06-2018 19:36
Kan ik z’n test dan gewoon doen? Ik dacht dat dit alleen kon bij menstruatie als je paar dagen over tijd hebt..
Want? Anders krijg je de test niet mee bij het Kruidvat?
Tuurlijk kun je testen!, hup stel jezelf gerust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze is toch sinds begin mei aan de pil???
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja oké ik wil morgen z’n test gaan doen. Maar mijn menstruatie begint pas over 2 weken dus weet niet of dat al kan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij sinds begin mei de pil secuur slikt en “pas” 9 juni “onbeschermd” sex hebt gehad lijkt mij de kans dat je zwanger bent nihil...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
stel ik ben zwanger moet ik dit mijn man dan vertellen? gezien ik aantal slippertjes heb gemaakt waar ik zelf enorm van walg en verwerpelijk vind.of moet ik sws doen dat het van hem is????????????HEEEEEEELUUUP IK WEET T NIET MEER


MAAR BEN ALTIJD VAN MENING DAT EERLIJKHEID T LANGST DUURT N LEEF NORMAAL OOK ZO.
baal hier verscgrikkelijk van. ben gelovig dus abbortus is een no go
Alle reacties Link kopieren Quote
In mei een MA met 11 weken. Gisterochtend en vanochtend voelde ik me misselijk. Twee keer getest en ik zou zweren dat ik een streepje zie, maar durf het bijna niet te geloven en misschien wil ik het wel heel graag zien. Wat denken jullie?

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg in mn andere berichtje de link niet geplakt, misschien nu wel: http://i64.tinypic.com/29f8bnn.jpg
Donut123 schreef:
01-07-2018 07:57
Ik krijg in mn andere berichtje de link niet geplakt, misschien nu wel: http://i64.tinypic.com/29f8bnn.jpg
Afbeelding

Tinypic laadt nooit bij mij dus ik plak hem even voor je.

Ik zie met veel moeite een streepje. Heb je na je miskraam een menstruatie gehad? Ik zou over 2 dagen in de ochtend opnieuw testen. Als het een restje hcg is van je zwangerschap zal hij dan gelijk of witter zijn. Bij een nieuwe zwangerschap duidelijker. Duim voor je!
commited schreef:
01-07-2018 03:40
stel ik ben zwanger moet ik dit mijn man dan vertellen? gezien ik aantal slippertjes heb gemaakt waar ik zelf enorm van walg en verwerpelijk vind.of moet ik sws doen dat het van hem is????????????HEEEEEEELUUUP IK WEET T NIET MEER


MAAR BEN ALTIJD VAN MENING DAT EERLIJKHEID T LANGST DUURT N LEEF NORMAAL OOK ZO.
baal hier verscgrikkelijk van. ben gelovig dus abbortus is een no go
Ja das balen zeg. Vreemdgaan mag ook niet van God dus dan kan abortus er toch ook wel bij? En als je weer besloten hebt het pad Gods te volgen; niet liegen tegen je man. Dat mag ook niet van God. Tut tut.. Wat een lastig parket zeg.

Waarom denk je dat je zwanger bent trouwens? Zonder anticonceptie gesekst? Oh ja, condooms mogen ook al niet van God. Flauwe gast :-[ !
Donut123 schreef:
01-07-2018 07:51
In mei een MA met 11 weken. Gisterochtend en vanochtend voelde ik me misselijk. Twee keer getest en ik zou zweren dat ik een streepje zie, maar durf het bijna niet te geloven en misschien wil ik het wel heel graag zien. Wat denken jullie?
Wat naar dat je een MA hebt gehad.
Deze 2 testen durf ik niet positief te noemen, sorry. Ik snap dat je heel graag een tweede streepje wilt zien. Over 2 dagen nog eens testen en ik duim met je mee dat je dan echt een streepje ziet!

Edit: Ik zie wel heeeeel erg licht iets wat een streepje zóu kunnen worden. Maar het is zo vaag dat het (nog) niet positief te noemen is. Zou ook een restje HCG kunnen zijn inderdaad.
anoniem_198686 wijzigde dit bericht op 01-07-2018 20:45
14.69% gewijzigd
Donut123 schreef:
01-07-2018 07:57
Ik krijg in mn andere berichtje de link niet geplakt, misschien nu wel: http://i64.tinypic.com/29f8bnn.jpg
Ik zie met de beste wil helaas geen streepje. Je kunt opnieuw zwanger zijn of een restke hcg, als je over een paar dagen weer test en het resultaat is duidelijker heb je je antwoord. Zie je dan hetzelfde of minder dan zul je denk ik niet zwanger zijn. Hcg verdubbelt met de paar dagen, dus het zou moeten oplopen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ben al 2 jaar niet aan de pil en we proberen het vaak zo veilig mogelijk te doen met condoom. Maar dit komt niet altijd voor.

Nu was mijn vorige ongesteldheid heel raar (paar dagen donkerbruin bloed). Ik was in de 2/3 weken daarna erg moe, duizelig, opgezette buik, last van de darmen. Ik voelde ook bubbels/steekjes. Soms zin aan eten, maar wanneer ik aan het eten was kreeg ik geen hap door mijn keel. Mijn afscheiding werd ook wateriger. Veel boeren. Allemaal kleine klachtjes en wanneer ik die opzocht, kwam er bijna elke keer zwangerschap uit.

2 keer een test gekocht en allebei negatief.

Nu moest ik ongesteld worden en vandaag zag ik maar klein beetje waterig roze. Verder heeft het nog niet doorgezet.

Wat denken jullie?

Toevallig moet ik a.s. vrijdag naar de dokter, maar ben erg benieuwd hoe jullie er over denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noa91 schreef:
02-07-2018 15:50
Hallo,

Ik ben al 2 jaar niet aan de pil en we proberen het vaak zo veilig mogelijk te doen met condoom. Maar dit komt niet altijd voor.

Nu was mijn vorige ongesteldheid heel raar (paar dagen donkerbruin bloed). Ik was in de 2/3 weken daarna erg moe, duizelig, opgezette buik, last van de darmen. Ik voelde ook bubbels/steekjes. Soms zin aan eten, maar wanneer ik aan het eten was kreeg ik geen hap door mijn keel. Mijn afscheiding werd ook wateriger. Veel boeren. Allemaal kleine klachtjes en wanneer ik die opzocht, kwam er bijna elke keer zwangerschap uit.

2 keer een test gekocht en allebei negatief.

Nu moest ik ongesteld worden en vandaag zag ik maar klein beetje waterig roze. Verder heeft het nog niet doorgezet.

Wat denken jullie?

Toevallig moet ik a.s. vrijdag naar de dokter, maar ben erg benieuwd hoe jullie er over denken.
Zo vaak mogelijk veilig?!?! Wat een giller.
Testen waren negatief. Je kunt voor vrijdag nog eens testen en vrijdag met de dokter ac bespreken die nooit eventjes niet kan :confused:
Alle reacties Link kopieren Quote
Opgelost
anoniem_372780 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 23:32
Reden: Privacy
98.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zit dus nu gewoon in je stopweek? En gebruik je niet zo'n meerfasen pil? Als je de pil iedere dag hebt geslikt en niet ziek bent geweest, dan is de kans zeer klein dat je zwanger bent. Wanneer heb je onveilige seks gehad?
Meestal duurt het een paar dagen na het stoppen met de pil voor je ongesteld wordt. Als je het niet vertrouwt: bel anders even de huisarts.
Wel moet je na een week weer beginnen.
En misschien een soa test?

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven