Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi kleineLeeuwin! Dat is hartstikke zwanger! Ik raad je aan pas over 3 dagen de kruitvat 2voor5 euro te doen, want mijn eerste test was ook heeeeeeeeel dubieus (als je hem scheef hield leek er iets vaags te staan) en ik kan pas sinds vandaag zeggen (heb elke dag getest) dat er een beetje een streepje staat. Ik zou er al wel vast rekening mee houden qua voeding etc, want dit is toch echt een streep maar nog ontzettend pril!

Voorzichtig gefeliciteerd!
Kleineleeuwin: ik zie hem ook! Gefeliciteerd!
TruusdeMier90 schreef:
08-10-2017 09:35
Ik raad je aan pas over 3 dagen de kruitvat 2voor5 euro te doen
Euhm.. dat is een heel raar advies. De Kruidvat twee voor vijf reageert al vanaf tien mij/ml hcg. Net als de predictor early. Dat zijn de gevoeligste testen in NL. Alle andere testen reageren pas vanaf hogere concentraties HCG.

Kleinleeuwin, ik zou kv doen. Deze is veel minder gevoelig en bij blauwe verf en lichte streep is het moeilijker te zien of de streep kleur heeft. Als je zwanger hebt zou je bij kv een streep moeten zien. Spannend! Als je niet tot ochtend wil wachten kun je ook twee uur niet drinken en niet plassen en dan testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties, geeft me toch een beetje vertrouwen. Zal zodra ik de Kruidvat test heb gedaan even een update geven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar even een berichtje wagen.. omdat ik begin september aan de antibiotica moest en daardoor de pil een verminderde werking zou hebben. Hebben we het besluit genomen om dat als een mooie aanleiding te zien om de pil weg te gooien en te gaan voor een 3e! Twee maanden geleden is mijn implanon verwijderd na een jaar met klachten dus zat nog maar kort aan de pil.We gaan er vrij nuchter mee om en hebben (hadden) allebei zoiets van zien het wel. Ik zeg 'hadden' want nu... ik verwacht mijn menstruatie rond 10/12 okt. Sinds vandaag heb ik erg
Veel last van krampen (alsof ik elk moment ongesteld kan worden)! Maar met naar de wc gaan is er niks te zien.. afentoe gebruik ik een tampon om dubbel te checken en deze is helemaal
Wit. Vanmorgen zat er wel een inieminie roze veegje op. Waardoor ik enigszins al teleurstelling voelde opkomen (wat natuurlijk niet echt reeel is in de 1e ronde) de krampen bleven de hele dag aan en zijn sinds een uurtje verdwenen. Ik vraag me echt af of dit betekent dat mijn menstruatie er aan zit te komen of een innestelingsbloeding kan zijn? Ik had bij mijn vorige zwangerschappen beide keren ook krampen rond nod maar geen roze veegjes.. :-$ herkenbaar voor sommige van jullie?
Ik had geen krampen. Ik zou geen tampons gebruiken als je niet menstrueert trouwens. Die dingen onttrekken vocht aan vagina, niet heel gezond en fijn voor het klimaat daar. Krampen kunnen echt van alles zijn. Innestelingsbloed is omstreden. Je kunt het alleen achteraf zo benoemen. Bloed kan van alles zijn ook... Dus helaas gewoon afwachten ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Vanochtend heeeeel vroeg, manlief wil hierbij uiteraard thuis zijn, getest. Met het volgende resultaat. Nog niet echt duidelijk maar aangezien ik morgen toch een afspraak bij de huisarts heb, kan ik het gelijk even aankaarten.

https://www.mupload.nl/img/czze87eifyhw5.jpg
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga_Röversdotter schreef:
08-10-2017 23:20
Ik had geen krampen. Ik zou geen tampons gebruiken als je niet menstrueert trouwens. Die dingen onttrekken vocht aan vagina, niet heel gezond en fijn voor het klimaat daar. Krampen kunnen echt van alles zijn. Innestelingsbloed is omstreden. Je kunt het alleen achteraf zo benoemen. Bloed kan van alles zijn ook... Dus helaas gewoon afwachten ;)
ja dat is ook allemaal zo 😉 vanmorgen weer wakker geworden met de krampen en naar de wc gerend.. maar niks! Denk dat ik bij de kV even de 2x5 testjes ga halen. Denk dat ik nog beter wel even kan wachten met testen maar dan heb ik ze maar! :hyper:
KleineLeeuwin schreef:
09-10-2017 05:42
Goedemorgen,

Vanochtend heeeeel vroeg, manlief wil hierbij uiteraard thuis zijn, getest. Met het volgende resultaat. Nog niet echt duidelijk maar aangezien ik morgen toch een afspraak bij de huisarts heb, kan ik het gelijk even aankaarten.

https://www.mupload.nl/img/czze87eifyhw5.jpg
Goeiemorgen. Ik weet heel zeker dat dit een positieve test is. Dus nogmaals: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
KleineLeeuwin schreef:
09-10-2017 05:42
Goedemorgen,

Vanochtend heeeeel vroeg, manlief wil hierbij uiteraard thuis zijn, getest. Met het volgende resultaat. Nog niet echt duidelijk maar aangezien ik morgen toch een afspraak bij de huisarts heb, kan ik het gelijk even aankaarten.

https://www.mupload.nl/img/czze87eifyhw5.jpg
Echt wel! Duidelijk hoor!
Ik zie een gekleurd streepje hoor. Vermoedelijk ben je nog vroeg. Over twee dagen zal het wel al veel duidelijker zijn. De huisarts heeft ook gewoon hcg testen, dus die kan ook weinig doen verder ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
KleineLeeuwin schreef:
09-10-2017 05:42
Goedemorgen,

Vanochtend heeeeel vroeg, manlief wil hierbij uiteraard thuis zijn, getest. Met het volgende resultaat. Nog niet echt duidelijk maar aangezien ik morgen toch een afspraak bij de huisarts heb, kan ik het gelijk even aankaarten.

https://www.mupload.nl/img/czze87eifyhw5.jpg
Hartstikke zwanger :-) Zo zag mijn test er ook uit in het prille begin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een negatieve test.. krampen zijn weg. En gelukkig zijn de (6) er ook nog niet :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels vanochtend nog eens dezelfde test gedaan als die van vrijdag, en het streepje was al een stuk duidelijker. Vanmiddag even overleggen met mijn huisarts en dan pas durf ik zachtjes te juichen. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal!

Ik heb een vraag over mijn zwangerschapstest, ja ja weer 1 haha.

Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, echt onmogelijk. Zo is mijn laatste menstruatie eind augustus geweest (24 augustus begonnen). 3 weken geleden (21 sept) heb ik mijn spiraal er uit laten halen, daarbij heb ik een paar dagen licht bloed verlies gehad.. Ik las dat dit vaker voorkomt dus dit staat los van mij menstruatie toch??

Nou goed: een week later (as donderdag 2 weken terug, 28 sept) bedacht ik om eens een ovulatie test te doen en die was tot mijn verbazing ontzettend positief..

Nu heb ik dus GEEN idee wanneer ik moet testen, wanneer ik mijn menstruatie moet verwachten etc. Ik ben wel nieuwschierig genoeg dat ik vanochtend toch een test heb gedaan en daar kwam het meest licht onmogelijke streepje tevoorschijn. En ik weet: streep is streep maar of dit onder categorie streep valt is een twijfel geval haha...

Dus lieve mama's en mama to be: help me out please!!

http://nl.tinypic.com/r/257oacg/9
Hoi, het is onduidelijk of je een hormoonspiraaltje of niet-hormonaal spiraaltje had. Na verwijderen bij hormoonspiraaltje kan het even duren voor je cyclus komt. Het is heel toevallig dat je juist toen je testte je LH-piek had. Je weet dat de testlijn even donker of donkerder moet zijn dan de controlelijn? Doorgaans kan je veertien tot zestien dagen na LH piek testen. Ik kan je plaatje niet openen. Althans, er komt geen plaatje.

Even testen:

Afbeelding
Ik zie wel vaag wat kleur, maar geen duidelijke lijn. Zou over twee dagen nog eens testen met ochtendurine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!! Bedankt voor je reactie. Stom van het niet vermelden maar ik had een koper spiraal!! Bij mijn ovulatie test was het lijntje in het test gebied zelfs donkerder dan de andere lijn.. ik vond het zelf ook onwaarschijnlijk maar ik heb er die dagen meerdere uitgevoerd en zag hem de eerste 2 dagen heel duidelijk en vanaf toen steeds meer afnemen. Thanks voor je tip, ga ik donderdag nogmaals testen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ziet er voor mij uit als een streep hoor! Zo'n streepje had ik bij de zwangerschap van de tweede ook! Alvast voorzichtig gefeliciteerd :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Net terug van de huisarts! En zij vond het een hele duidelijke test! Iedereen bedankt voor de reacties afgelopen dagen, heeft de onzekerheid en het wachten toch iets dragelijker gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kiwiblossom bedankt voor je reactie, dat geeft moed haha!! Hoelang na zo'n vage test, testte jij hem duidelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha geen dank! Uhmm eerlijk gezegd weet ik dat niet meer. Ik had een sterk voorgevoel dat ik zwanger zou zijn maar moest pas 5 dec ongesteld worden. Mijn oma lag op sterven en aangezien haar grote wens was dat ik zwanger zou zijn van een tweede heb ik dus eigenlijk door pure toeval een test gedaan op 1 december. Mijn oma werd begraven op 5 december dus heb mij er sowieso niet mee bezig gehouden die week. Ik weet wel dat ik volgens mij een week of 2 later nog een keer heb getest met de cb weken indicator. Maar een streep is een streep en die zou nu eigenlijk elke 48 uur wel donkerder moeten worden bij je, gezien de toename van het hgc in je urine😉 zal vast goed komen! Hier een kleine update; nog steeds niet ongesteld, geen ongi krampen meer. Wel misselijk.. de normale ochtendcracker smaakte als karton en de kaas als plastic. Ook licht gevoelige borsten. Mn eetlust is compleet weg en van de geur van patat ga ik over Mn nek (had ik bij de vorige 2 ook) Echter was de test vanmorgen nog steeds witter dan wit😩 vraag me echt af of ik mezelf voor de gek zit te houden..
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen weer getest met kV 2x5.. een WITTE streep?! Ken alle soorten streepjes maar een witte?! Haha.. de achtergrond is ook gewoon wit dus snap er niks van.. als ik ga turen op die test denk ik eeen hele vage schaduw er in te zien maar krijg dit niet op de foto. In mijn ervaring heb ik niet het idee dat de kV testen indrooglijntjes hebben en wit is dan ook altijd witter dan wit. Iemand wel eens witte streepjes gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met vragen :)

Ik wil graag weten of iemand soortgelijke situatie heeft gehad en toch zwanger bleek te zijn.

Mijn situatie is alsvolgd. Ik heb een onrgelmatige cyclus, maar ligt meestal zo rond 29 en 31 dagen.

De laatste maand heb ik vooraf op 31 dagen berekend. Op de dag dat ik mijn ovulatie moest krijgen hebben we sochtens sex gehad en aan het einde van de middag had ik wat krampjes en last van gespannen borsten. Ik vermoed mijn eisprong.
5 dagen (dag 26 van cyclus) voor ik ongi moest worden begon ik heel weining donkerbruin bloed te verliezen. Eigenlijk voornamelijk alleen te zien bij afvegen en af en toe een druppel in mijn ondergoed. Dit heeft 5 dagen geduurd. Het was totaal niet te vergelijken met mijn normale ongi dan ben ik doorgaans niet te genieten en heb ik de eerste dag vreselijk buikpijn. En nu dus niet. Heb het een en ander gelezen over innestlingsbloeding, maar dat verschilt zo per website.

Wel al vanaf de dag van ovulatie last van mijn borsten. En de laatste dagen had ik het idee dat ze wat gegroeid waren. Pijnlijke borsten heb ik altijd vlak voor mijn ongi dag maar dat verdwijnt tijdens mijn ongi.

Netjes tot een dag na mijn officiële ongi dag gewacht met testen. Test was negatief.

Ik heb nogsteeds het idee dat ik wel zwanger ben omdat mijn borsten zo'n zeer doen.
Kiwi, ik vermoed toch dat het niets is.. bij hcg zou er kleur moeten zijn.

Dauw, een cyclus van 29-31 dagen is niet onregelmatig ;). Het kan misschien zijn dat je eisprong later was dan ie dacht. Na de eisprong kan je pijnlijke borsten krijgen door de progesteron.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven