Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 08:35
99.11% gewijzigd
Wil je het linkje eens gewoon plakken? Ik krijg alleen een zwart vlak als ik er nu op klik. Gewoon even de URL plakken zonder HTML codes.
En op hoeveel dagen na eisprong zat je nou?
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 08:35
97.53% gewijzigd
Ik snap niets van dat kaartje. Hij geeft je eisprong op 9 september? Het lijkt mij eerder de 11e. Dan ben je nu dus 10dpo. Misschien was het te vroeg om te testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of jouw eisprong was de 13e pas...
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor zover ik de temp. Methode ken (doe het zelf nu pas voor het eerst aangezien wij volgende maand met medicatie starten waarfoor ovulatie testen niet meer mogelijk zijn) was je eisprong op dag 11.. dus dan is het nog te vroeg om te testen volgens mij. Even afwachten nog dus? Spannend wel!
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 08:36
99.43% gewijzigd
Hoe temperatuur je? Zelfde tijdstip? Rectaal/ oraal/ vaginaal? Je temperatuur fluctueert heel erg. Eisrong is 12-72 uur na LH piek. Op basis kaartje zeg ik eisprong dag 13. In combi met slijm en ovulatietest dag 11. Maar wat is er überhaupt aan de hand? Je bent gewoon te vroeg om te kunnen testen. En zoals ik eerder zei zegt een hogere temperatuur mbt eerdere cycli niets. Kunnen veel te veel oorzaken voor zijn. Heb je het kaartje aangepast ofzo? Hij is nogal vaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus je temperatuurt en doet ovulatie testen?? Ik zou geloof ik gek worden.... maar als jij dat fijn vind, moet je dat vooral doen. Nu snap ik ook de onzekerheid. Probeer het wat los te laten... voor zover dat lukt als je zwanger wilt worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 19:13
99.71% gewijzigd
Ik snap best dat je het in kaart wil brengen hoor, dat doe ik ook ;-) Maar dat neemt niet weg dat het een beetje gek is waar de ovulatie staat. Ik ken die app ook niet. Bepaalt die automatisch je eisprong?
Alle reacties Link kopieren Quote
,
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 19:14
99.61% gewijzigd
Ik kan je aanraden om je data-punten eens in te voeren in de app of op de website van fertility friend. Die geeft naar mijn mening een veel duidelijker kaartje en bepaalt de ovulatie niet aan de hand van de lengte van je cyclus maar aan de hand van - met name - je temperatuur.
Ik raad ook Fertility Friend aan. Waarom haal je je berichten weg? Zag bij oudere berichten van je ook. Zo kunnen mensen lastig met je meedenken. Er zaten witte vlakken oid op de foto. Vandaar dat ik het vroeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 19:15
98.98% gewijzigd
Overigens blijft de grafiek even onduidelijk bij FF. Want je temperaturen fluctueren nogal. Vaak komt dit door oraal meten (of oor) en niet onder zelfde omstandigheden elke dag.
Testen vanaf je verwachte dag van menstruatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna een jaar geleden postte ik hier over mijn vermoedelijke zwangerschap en licht bloedverlies. Dat is toen eigenlijk al in week 2 na ' menstruatie' al een miskraam geworden

Ik begon ondertussen best gefrustreerd en soms ook verdrietig te raken omdat we al 2 jaar bezig zijn met zwanger worden, we zijn 1x bij een gynaecoloog geweest en na onderzoek was de boodschap alles is goed, heb geduld, maar dat is soms moeilijk! Ik ben nu net 35 geworden en sinds mijn verjaardag heb ik helemaal het gevoel dat het nooit meer gaat lukken...

Vandaag 3 weken geleden weer ongesteld geworden, 2 dagen na mijn NOD en natuurlijk negatief getest op NOD. Voor het eerst was ik er echt verdrietig onder, omdat ik echt het gevoel had dat het deze keer raak was. Dat gevoel bleef, dus na een week, toen menstruatie over was, toch een zw test gedaan, die was (in mijn ogen dan, man zag niks) heel licht positief.

En toen, behoorlijk hysterisch eigenlijk, elke dag gaan testen de ene dag geen streep, de volgende toch een hele lichte streep. En vanmiddag echt een overtuigende streep!

Superblij maar ook doodsbang, vorig jaar namelijk precies hetzelfde. Eerst 'gewoon ongesteld' en toen 2 weken later positieve zwangerschapstest ( die ging ik toen doen omdat ik ineens midden in mijn cyclus bloedverlies kreeg)

En nu dus weer 2 weken na menstruatie echt overtuigend positief testen maar nu dus zo in de stress dat het weer niet goed gaat/ is........

Natuurlijk al oneindig zitten googelen op laag hcg, ongesteld en toch zwanger, etc.

Ik ga maandag natuurlijk de verloskundige bellen maar wie weet wanneer deze iets op een echo kan zien? En een positief verhaal over wel veel bloed en toch gewoon zwanger met een goede afloop is ook heel fijn.......

Sorry voor het lange verhaal, moest het ff kwijt denk ik
simsalabimbam wijzigde dit bericht op 23-09-2017 13:55
Reden: nog een taalfoutje
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een vervelende situatie voor jullie simsalabimbam. Hopelijk is het nu gewoon eindelijk echt eens raak.
Ik heb veel bloedverlies gehad de eerste 15 weken van mijn vorige zwangerschap. Stroomde er soms uit. Dat was wel helderrood bloed, maar toch anders dan menstruatie (niet dat slijmige en geen stolsels, echt puur bloed). Het kan dus zeker wel goed gaan met bloedverlies. Deze zwangerschap een bloeding met 5 weken; klein maandverbandje vol helder rood bloed en met 12 weken een hele plas oud brun bloed. Daarna nog paar dagen wat oud bloed beide keren.
Ondertussen 14 weken en echo zag er goed uit. Het kan dus wel goed gaan, maar bloedverlies blijft je onzeker maken.
Veel succes!
Wat spannend voor jullie Simsalabim! Er is pas bij zes weken een hartje te zien (gemiddeld). Zelf voor de eerste keer zwanger en geen bloedverlies gehad, dus kan je niet aan een positief verhaal helpen. Heel veel sterkte met het (veel te lange) wachten!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje simsalabimbam spannend! Hopelijk betekend het echt iets heel goeds :lol: laat je nog weten hoe het de komende dagen met je gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen in de toekomst graag een kindje (over een jaar ongeveer, nu midden in verhuizing). Ik heb lange onregelmatige cycli en ben niet aan de pil. Ik hou sinds kort mijn temperatuur bij om inzicht te krijgen in mijn ritme, en kwam er zo achter dat ik waarschijnlijk op dag 33, zondag, mijn eisprong had. Ik heb echter de dag ervoor mijn temperatuur niet genomen dus het kan ook zaterdag zijn geweest (dag 32). Op dag 28 hebben wij iets onoplettends gedaan, namelijk sex gehad zonder condoom. We hadden eerst met condoom gevreeën, en toen meteen daarna zonder. Hij is toen niet in mij klaargekomen, maar er kan nog wel wat sperma aan zijn penis hebben gezeten van daarvoor. Ik ben me ervan bewust dat dit dom was, maar ik verwachtte niet meer te ovuleren zo laat in de cyclus en dat maakte ons wat laks. Mijn vraag is dus, denken jullie dat de kans groot is dat ik zwanger kan zijn van sex 4-5 dagen voor ovulatie? En dat van een mogelijk klein restant sperma dat al een poosje aan zuurstof was blootgesteld?

Alvast erg bedankt voor het meedenken. Mocht ik zwanger zijn is het uiteraard heel welkom en de babykamer schuift dan gewoon wat hoger op de prioriteiten lijst :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens als het werkt, hier een link naar mijn FF kaartje:

My Ovulation Chart

Ik zit op 8 dpo en heb niet echt kwaaltjes, behalve wat spotting, wat ik vaker heb rond deze tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai,

Ik zou heel graag willen dat iemand meekijkt naar een foto van mijn zw testen..ben nieuw hier en geen idee hoe ik het moet uploaden? Help...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven