Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Lieve Moos, heel veel sterkte de komende dagen! :redrose: Wel "fijn" dat het er nu op zit en je niet door de hele pillen ellende heen moet. Ik hoop ook zo voor jou dat je dit nooit meer hoeft mee te maken. Geef jezelf wel wat rust om te herstellen! Hebben ze in Spanje daar nog iets over gezegd? Zat er net op de fiets nog over na te denken, wat een verschil zeg in aanpak en behandelingen en wat loopt NL dan achter op dat gebied. Wat zou het prachtig zijn als ze achter een oorzaak kunnen komen en dat verhelpen en dat ook jij dan straks eindelijk je grote wens in vervulling kan laten gaan :heart: Ik denk aan je

Lieve Naat, wat rottig van die tabletten, het is al zo'n klote proces en dan dit er ook bij. Wat Suus zegt klinkt hoopvol! Hoe is het nu? Heel veel sterkte lieverd :bigkiss:

En dan lieve Zon, je berichtje ontroert me. Ik ken je natuurlijk niet maar wat vind ik het stoer en dapper van je dat je dit inzicht hebt en deze keuze maakt. Het is een proces van jullie samen, zo goed om nu even bewust samen te zijn en alles de deur uit te doen. Even de druk er af! En met dat rare symptomen zoeken kan je jezelf onbedoeld zo gek maken. Ik vind jou altijd heel positief dus ik ga je verhalen wel missen! Je bent echt een zonnetje :sun: Ik hoop heel erg snel een berichtje van je te lezen dat je zwanger bent! Alle goeds lieverd :heart:

June, wat fijn! Mooi!! Hopelijk kan je nu wat meer genieten en zakt de misselijkheid snel! Heb je binnenkort nog een termijnecho of was dat deze?

Goed dat je hebt aangedrongen Kirsten! Zou het persoonlijk ook niet veel eerder doen omdat er dan kans is dat je nog niet zoveel ziet. Zeker als de innesteling bijv net wat later was. Maar 7 weken zou heel goed moeten zijn!

Leeuw, positieve berichten zeg! Ik heb alleen even gemist waar in het proces je nu zit? Moeten ze nog oogsten of is er al een terugplaatsing geweest? Wat zijn nu de vervolgstappen? Sorry als je het al hebt verteld, er wordt hier zoveel geschreven!

Stippel, ben blij voor je dat je wat misselijk bent! Laat die klachten maar komen! Zolang het maar niet te erg wordt natuurlijk ;-) Anders iets kleins naast je bed leggen zodat je snel wat kan eten?

Hardloop, spannend!! Hoop op een mooie KONINGStest!

Met mij gaat het heel goed, morgenmiddag de 20 weken echo! Ben normaal best wel stressgevoelig maar nu sinds een paar weken ontzettend relaxt? Ik heb juist heel veel zin in morgen terwijl ik me normaal veel drukker maak. Ook op werk ben ik de rust zelve, kan me totaal niet ergens druk om maken, geloof wel dat alles goed komt haha! Wel heel fijn, dit mag wel blijven :-D
anoniem_64d71a06c7da4 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 19:15
0.06% gewijzigd
Gaat weer lekker, wilde spelfoutje verbeteren maar ik quote mezelf nu :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Lachouffe dit was een tussenecho vanwege de miskraam! Over 2.5 week de termijn echo!
Alle reacties Link kopieren
Waaauw chouffe, alweeer 20w. Wat super bijzonder. Wens je morgen een prachtecho! Je laat wel even wat weten toch?

Ja, bizar toch? Zo verschillend qua aanpak. Ik NL was dit wat ze kunnen doen, best hard.
We gaan als het goed is eind vd maand richting Spanje en hopelijk dan snel uitslagen.

Leeuw, gaat het nu ietsje beter met je?

Naat, begint er bij jou iets te vloeien?
Alle reacties Link kopieren
Moos, wel iets maar dat is de emfasane denk ik. Gaan het zien morgen. Wel weer heel toevallig op dag 11 die misselijkheid, helaas had ik geen ovulatietesten op werk bij.

LaChouffe klinkt goed! Veel plezier morgen. :).
Alle reacties Link kopieren
LIeverds, ik ben weer een beetje bijgelezen:-)
OP alles en iedereen reageren lukt niet maar..

@Naatje, lieverd, ik hoop dat de pillen wat gedaan hebben. En dat ze eruit is echt niet erg zoals Suus zei! Dat had ik ook en ze hadden al gezegd dat dat helemaal niet erg is. Maar het is idd wel even gehannes om ze goed in te brengen. Helemaal omdat je ze eerst wat nat moet maken.
En anders morgen ronde 2? Hoop zo dat het werkt! En ja jullie hebben het ontzettend pittig nu. Ben blij te lezen dat jullie echt een team zijn en er samen sterker uit gaan komen.:hug:

@Moos, voor jou ook nog een dikke :hug:

@ZOn, ahh wat ontzettend jammer, want ik ga je ook zeker missen hier. Altijd zo lief, betrokken en optimistisch. En eerlijk. Kan me bijna niet voorstellen dat jij een slechte prater bent. Maar zoals anderen al zeiden heel goed dat je dit inzicht hebt en daar iets mee gaat doen. Hoop zo dat je snel zwanger bent en ons dat goede nieuws even laat weten! :heart:

@Leeuw, spannend morgen je echo! Wanneer denk je dat ze gaan oogsten? Kan me voorstellen dat je inmiddels behoorlijk wat voelt. Ik voel 1 ei vaak al, zoals iemand al zei. Al voelde ik deze ronde bijna niks van mn eisprong..

@Kirsten, yes hij loopt op!! fijn man

@Tinkeltje, hoe gaat het met jou?

@Stippel, klinkt bij jou ook goed! Heb je er vertrouwen in? Je klinkt iig positief, dat vind ik mooi en bijzonder. Geeft mij hoop.

@Hardloop, hoe was de uitslag van de progesteron.

Hier heerlijk uitgewaaid en bijgetankt! Even paar dagen niks.
Terug van de dagen weg langst het ZH, echt om eisprong te bevestigen. En dat was idd het geval! Zag er mooi uit.
Vrijdag en volgende week woensdag progesteron prikken. Kijken of het hoog is en hoog genoeg blijft. Donderdag dan belsafspraak met gyn. Heel fijn dat ze dit bekijken.
En al ruim een week geen hoofdpijn, dit zijn de goede dagen! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Oja, La chouffe, zo bijzonder je bent alweer 20w!! WOw. Veel plezier morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Moos: heb alleen een knuffel voor jou. :hug:

Kirsten: fijn dat het oploopt!

Leeuw: ik duim voor je!

June: Ah goed zo! Fijn dat alles goed is.

LaChouffe: veel succes morgen! Wat fijn dat je er vertrouwen in hebt. Dat herken ik wel van mijn zwangerschap. Ik wist gewoon dat het wel goed zat.

Nijntje: fijn dat ze je zo goed volgen. Hoop dat je lekker genoten hebt van je weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
June wat fijn dat alles goed is!

LaChouffe jeetje 20 weken alweer! Wat heerlijk!!!

Hardloop wat spannend lieverd.

Nijn wat fijn dat je je zo goed voelt!!!

Moos euh nee daar had ik nog niet aan gedacht een dildo.
Ik heb vandaag wel in mijn handen gestaan met een aantal spatels en heb de handvatten eens aandachtig bekeken....een prachtig Nijntje potlood van mijn dochtertje is ook de revue gepasseerd :facepalm:
Maar geen gebruik van gemaakt. Gewoon in een houding gaan liggen waar de gemiddelde yoga docente haar mond van open zou vallen.
Ik noem m “de pillenduwer”. Super sierlijk. En zo ontspannend. Wonderen voor je spieren :hyper:

Maar goed ondertussen is er nog helemaal niets naar buiten gekomen behalve wat opgeloste pillen prut. En heeeeeel klein beetje bloed maar echt miniem. Morgen tweede dosis halen dus maar.
Alle reacties Link kopieren
Nul beweging nog, dosis twee here we come!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens wel enorrum goed gepoept van die pillen, dat dan weer wel. Bye bye verstopping!
Alle reacties Link kopieren
Naatje, ik hoop dat dosis 2 meer gaat doen!! Haha ‘de pillenduwer’ 😂
En idd, verstopping direct voorbij he.
Sterkte!

En June, superfijn dat alles goed is!!
Alle reacties Link kopieren
@Lachouffe, wauw 20 weken alweer vandaag. Veel plezier bij de echo :)

@Naatje, shit, balen dat het nog niet op gang komt. Hopelijk helpt de tweede dosis wel. Opzich fijn dat je nu niet meer verstopt zit. En ik moest wel even erg lachen om je yoga pose 😂

@Nijntje, super dat jullie het lekker hebben gehad. En dat er op de echo te zien was dat je ei is gesprongen. Nog even spannend wat betreft het progesteron. Bij mij was de uitslag goed, assistente zei dat de progesteron goed hoog was en dat er duidelijk een eisprong is geweest. Geen idee hoe hoog het was, dat zei ze niet.

@Moos, hoe gaat het met je meis?

@June, gelukkig is alles goed met jullie baby.

Hier nog geen veranderingen. Elke keer als ik naar de wc ga kijk ik angstvallig naar het wc papier of ik nog geen bloed spot. Maar tot nu toe nog niks. Nu 12dpo maar ik heb geen idee op hoeveel dpo ik ongesteld zou worden. Het word in ieder geval wel spannend, al heb ik helemaal geen symptomen dus denk dat het niet raak is.
Alle reacties Link kopieren
@ Zonnetje ; ik herken me zó erg in je bericht en daardoor raakt het me zo.
Neem je tijd en ik hoop dat je snel zwanger bent! :love:

@ Naat ; ik ben dus een beelddenker en zie je dus helemaal gaan haha.
Ik hoop dat het snel achter de rug is!

@ Hardloop ; spannend deze dagen he, ik vind dat altijd de ergste periode uit mijn cyclus..
Durf je te testen of wacht je voorlopig af?
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog maar even af. Net weer donkerbruin bloedverlies en wel echt wat meer. Dus heb er weinig vertrouwen in. Dan liever maar meteen ongesteld dan weer een witte test.
Alle reacties Link kopieren
Korte update: zondag punctie. Helaas maar 8 of 9 eicellen door gegroeid. Arts vond het ideaal, maar ik twijfel. Is 8 genoeg? Hoor vaak verhalen of 11 tot 20 eicellen...
Alle reacties Link kopieren
@Naatje2000 Hoop zo dat die pillen vandaag hun werk doen voor je! En wat een getob he om die krengen in te brengen. Hier heb ik daadwerkelijk een dildo ter hand genomen. Was zo wanhopig en met vingers, tampon... niks lukte. Wat een ellende! Hou je ons weer op de hoogte vandaag :hug:

@Moos Hoe gaat het met jou meis? Heb je goed geslapen? Ben je vandaag nog thuis?

@June Wat een prachtig bericht!! :heart:
Voel je je weer wat zekerder nu?

@Nijn-tje Wat fijn dat je met zekerheid je eisprong hebt gehad. Nu weer spannend op het wachtbankje. Hoop zo voor je het tijdens jullie romantische weekend raak is geweest! :heart: :cheer:

@Hardloopstudentje Hoop dat het bruinverlies niet doorzet voor je en dat je morgen een mooie test in handen hebt!

@Kikii35 Zijn jouw ovulatietesten weer afgelopen?

@Lachouffe Al weer 20 weken zeg, wow wat gaat dat snel! En wat fijn dat je je zo relaxed voelt.
Veel succes en plezier vandaag met de echo. Laat je weten hoe het was?

@Kirsten Ja hoor, die lopen prachtig op! :cheer:

Hier gaat het nog steeds goed. Vandaag iets minder misselijk. De ene dag is erger dan de ander. Voel me eigenlijk best wel rustig. Ik realiseer me ook dat ik er zelf alles aan doe wat ik kan doen om deze zwangerschap goed te laten verlopen: accupunctuur, warm eten, in beweging blijven, kruikje, gezond eten, maansteen, duimen, bidden en hopen. En meer dan dat kan ik echt niet doen. Verder heb ik er 0 invloed op. En ergens geeft dat rust. Ik weet ook dat als we - en laten we het niet hopen! - toch slecht nieuws krijgen, we het ook wel weer zullen redden. Been there, done that...
Maar ergens voelt het ook heel sterk deze keer. En al voelt het heel eng... Maar ik durf echt te hopen dat dit een klein kanjertje wordt :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Leeuw Lastige keuze lijkt me inderdaad. Want je wilt natuurlijk geen poging verspillen... Heb geen idee wat wijsheid is. Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Alle reacties Link kopieren
Naatje, hoe gaat het? Gebeurt er al wat? Hoop het zo! EN volgende week terug naar de gyn?

@Leeuw, ik weet niet of 8 a 9 eitjes normaal is of weinig (of veel)... Maar als de arts heel tevreden is zou ik daar maar op vertrouwen. Nog een paar dagen! Is dat pijnlijk de punctie zelf? En daarna een paar dagen later de terugplaatsing?

@Hardloop, pff ja geen idee kan alle kanten nog opgaan. Maar snap dat je vertrouwen wat weg is met dit bruinverlies. Maar ik hoop toch dat het de goede kant opslaat!

@Stippel, zo mooi dat je vertrouwen hebt! Dat hoop ik toch ook nog mee te gaan maken:-)

@Moos, de nacht goed doorgekomen? Hoe het met je?

@Kiki, ben ook benieuwd of de ovu testen afnemen..

HIer alles rustig. Had behoorlijke zere borsten/ tepels rond de eisprong maar dat begint alweer ietsie minder te worden. Na de ovulatiebloeding geen bloed meer gezien. Dus afwachten nu! Ik ga volgende week wel even vragen wat de waarde van progesteron zijn, heb geen idee wat normaal is en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
Moos ik probeer je een privebericht te sturen, maar geen idee of het nou gelukt is. Anders heb je h'm nu 3x ontvangen :facepalm: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@ stippel ; wat heerlijk dat je je zo rustig voelt! Ik vind het zo mooi om te zien hoe jij in het leven staat.
Ik gun je oprecht een fantastische zwangerschap en een wolk van een baby!

@ Nijn ; hier ook zere tepels! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Spannend!
Moest jij bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest? Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe mijn progesteron is, maar ik heb tot nu toe alleen bloed geprikt op dag 3 van menstruatie.

Mijn ovulatietesten lopen af! Gister nog heel donker en vandaag ein-de-lijk een lichter teststreepje.
Ik heb geen idee wanneer m’n ei gesprongen is maar we hebben het gisteravond nog even gezellig gemaakt.
Kom maar op januari baby, zó klaar voor jou!
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Weet zeker dat jij dat ook weer gaat voelen meis! Zwanger worden lukt sowieso bij jou. En als het dan eenmaal raak is, dan stort je je er gewoon weer vol overgave in. Echt waar!! :heart:

@Kikii35 Wat fijn dat je iig wel je piek hebt gevonden! Als het lukt zou ik vanavond ook nog even mee pakken :moon: ;-)

@Tinkeltje Hoe gaat het met jou meis? Is het bloedverlies al gestopt?

@Moos Jouw vraag over wanneer het HCG uit je lijf is schoot mij ineens te binnen. Ik heb bij de twee laatste miskramen nog heeeeel licht positief getest tot aan mijn eerste menstruatie. Dus zo'n 4 weken. Weet dat de gynaecoloog één van die keren al wel een eitje in aantocht zag.
Alle reacties Link kopieren
Ah lief van je Stippel!! Toch heb een soort van angst dat het zwanger worden niet direct weer lukt. KOmt nog door m'n allereerste ervaring met het zwanger worden. Maar het gaat vast goedkomen!

En Moos, bij mij idd ook licht streepje nog tot eerste menstruatie. En het duurde wel even voordat die er was.

@Kiki, je ei is dan vast inmiddels gesprongen! Leuk, lopen we gelijk op:-) Ze kijken idd of progesteron goed is om te beoordelen of het een goede eisprong was en met name of het progesteron lang genoeg hoog blijft zodat innesteling mogelijk is. Dit omdat ik m'n vorige cyclus al vrij snel bloedverlies had, en merkte eigenlijk aan alles dat m'n progesteron daalde (darmen werkten weer, hoofdpijn etc.). Dus ben vooral erg benieuwd naar die tweede meting (dag 9-11).

@Maya, hoeveel dpo zit jij nu? Als symptomen aan het zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Stippel dat het zo goed voelt!

Hier net de tweede dosis ingebracht. Wat een geklooi is dat toch. Vagina doet ook echt pijn sinds gisteren, of je tampon verkeerd zit zeg maar. Iets later ingebracht dan bedoeld maar toen we het ziekenhuis uit kwamen merkte ik dat mijn autoband compleet helemaal plat was dus moest eerst nog langs de garage voor reserve wiel erop. Morgen terug voor nieuwe band want zat enorm gat in, niets meer aan te doen :facepalm:

Daarna was t alweer tijd voor een boterhammetje en voor je t weet is de ochtend voorbij.

Ik ben wel even klaar met de maand april trouwens. Gisteren vertelde mijn moeder dat er een knobbel in haar borst is ontdekt. Ze zijn er heel vroeg bij maar goedaardig is ie niet. Moeten nog haar hersenen, botten en eileiders checken, de rest van haar lichaam is al grondig gecheckt en gelukkig nergens uitzaaiingen gevonden nog. Is ze blijkbaar al twee weken mee bezig met alle checks en testen maar wilde t mij niet vertellen omdat ze bang was dat ik van de zorgen een mk zou krijgen. Tja.
10 mei zijn alle uitslagen binnen als t goed is. Spannende tijd dus maar mijn zus is arts en heeft me gerust gesteld dat het knobbeltje zo ontzettend klein nog is en ingekapseld dat de kans op uitzaaiingen enorm klein is. Laten we daar maar op hopen dan.
Alle reacties Link kopieren
@Naatje2000 Jeetje meis wat een klote maand inderdaad zeg :hug: Hopelijk is stomme april snel voorbij en komt mei weer vol goede berichten voor jullie!! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven