Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 6)

18-10-2017 14:46 3926 berichten
Aangezien deel 5 vol is, kunnen we hier weer verder praten.

Zit je ook op het wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie in? Schrijf gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Ook aanwezig op het wachtbankje!
Nog tot de 28e aan het wachten.
Al ruim 2 jaar zit ik elke maand op het 'bankje'.
Nu bezig met de 2e x IUI. Ben heel hard aan het duimen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste miskraam werd het een dag later rood en ben 2 dagen later het vruchtje verloren toen werd het verlies ook echt meer.

De laatste was een missed abortion die onder curretage is weggehaald.

Hier geen pcos maar ik heb ook cyclussen van 2 maanden gehad. Voordat ik aan de pil ging en daarna spiraal minstens 6 weken. Toen spiraal eruit ging was die wel iets korter maar altijd bang dat hij weer zolang gaat worden
jimbob Haha ja man is wel praktisch bij t maken baby's. CHECK!

sprookjesbos die angst dat t niet gaat lukken; herken ik wel. Probeer zelf altijd van t positieve uit te gaan.
Mbt ke LF: Als je ovulatie op cd 15 was en je uitgaat een gemiddelde cyclus duur van 34 dan heb je een LF van 19dagen toch? Of lees ik verkeerd (het is laat, lettertjes draaien voor Mn ogen, ben toe aan vakantie, Haha) Anyway: als je LF 19 dagen is lijkt me dat meer dan prima. Gemiddeld is 14 geloof ik. En ik hoor ook dat vrouwen met een LF van minder dan 7 dagen gewoon zwanger worden (daar probeer ik me altijd maar aan vast te houden). Positive thinkinggg.

truus wil je alvast even succes wensen met je afspraak morgen. Hopenlijk ziet alles er goed uit, wordt er alleen gekeken of jouw lichaam alles goed verwerkt heeft of is dit ook een afspraak om eventuele vervolgstappen te bespreken? Sterkte in ieder geval, hou je ons op de hoogte? We hopen je snel weer op t wachtbankje te zien zitten.
Alle reacties Link kopieren
Twilight succes. Hopelijk na 2 jaar eindelijk eens geluk
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee! Reageer andere x ff op iedereen, maar om t topic niet te verliezen ff berichtje
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaa net nog een heel bericht getypt in het vorige topic :facepalm:

Maar happy New topic allemaal!

En gefeliciteerd voor de zwangeren!!!?
Alle reacties Link kopieren
Jep weer present in dit nieuwe topic 😉.

Misstiek gefeliciteerd! Goede zwangerschap gewenst en Goldielock ook!

Nora, 83angel en springtouw welkom terug.

Twilight wat hoop ik op mooi nieuws voor je na zo’n lange periode.

Truus sterkte morgen 😘

Hier ook enorme hoofdpijn en last van spieren. Er heerst echt iets volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ka morgen moest jij voor je onderzoek toch? Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ook ff een berichtje om het topic weer makkelijk terug te kunnen vinden.
Snelle felicitaties voor de zwangeren! Misstiek en goldielocks :cheer:

Ik zit niet op t wachtbankje, ik lig met een wijntje te chillen, verwacht mn ovulatie pas volgende week dus ... proost!
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Cheers Vossenest!

Ka succes morgen!
Mag ik ook meeschrijven?
Zit nu in ronde 3 na 2 x een miskraam dit jaar.


Vandaag positieve ovulatietest dus hopelijk eind volgende week NOD
Ka, veel succes morgen!

Gefeliciteerd zwangeren en toi toi voor de wachtende op dat bankje!

Truus sterkte bij de controle morgen. Hopelijk valt het mee en mogen jullie snel door.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat gaat het een vaart hier.
Alles even snel bijgelezen.

Mystiek en Goldie proficiat!!! Fijn dat er wat goed nieuws deze kant op komt.

Ka: hopelijk loopt de HSG vlot. Weet niet echt of ik je succes moet wensen of sterkte of geluk dus zal ik het alle drie maar doen :)
Veel sterkte, hopelijk is het totaal niet pijnlijk, heb je veel geluk met de dokters en verpleegkundige en is het erna heel succesvol

Elisa: jammer dat je ongesteldheid al op gang lijkt te komen :(

Hier vandaag geen bloed gezien. Misschien is het zoals Ka zei "geen bloed is goed"
Hoop nu wel dat ik ofwel snel ongesteld ben of dat ik over paar dagen positief test. Afwijkende lange cyclussen daar wordt ik alleen maar gek van.
Heb vanmorgen deels ook getest omdat ik deze avond ging eten met een vriendin en restaurant waar we heen gingen heeft een lekker slaatje met blauwe kaas. Had me voorgenomen dat als test negatief was, ik dat ging nemen vanavond.
Dus sla en blauwe kaas op :)
Truus, heel veel sterkte vandaag :hug:

Olifantje, wat jammer dat de test negatief was :( Heb je een gezellige avond gehad?

Kreukel, welkom! Wat spijtig van je miskramen :( Hopelijk hoef je niet te vaak op het wachtbankje te komen zitten!

LouiseMaria, ik heb inderdaad gemiddeld een cyclus van zo'n 34 dagen, maar de eisprong was pas op dag 25/26, dus een LF van zo'n 8/9 dagen. Ik hoop dat het genoeg is.

Iedereen weer 'hoi!' :hello: Leuk dat jullie er weer zijn!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mistiek.

Ik zie wat dingen voorbij komen over de luteale fase. Ik heb dat laatst eens opgezocht. Tijdens de luteale fase groeit het baarmoederslijmvlies zodat een embryo zich daar in zou kunnen nestelen.

Bij een luteale fase die korter als 9 dagen is is de kans klein dat je zwanger word ! Wel is dit probleem heel makkelijk op te lossen door middel van medicatie.

Weet niet of de dames met een korte luteale fase dit al wisten maar misschien heb je er wat aan!

@elisa. Is de menstruatie al doorgekomen?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Deel 6! alweer. En weer een hoop terug te lezen.

Gefeliciteerd goldielock en misstiek! Leuk weer nieuwe zwangeren :).

Ka: succes vandaag! Hoop dat het onderzoek en resultaat mee valt!

Angel: jou ‘ken’ ik nog van lang geleden. Wat geweldig een dochter. Echt verdrietig van je curretage :hug:

Twilight: hoe was jouw eerste IUI? Zal heel hard duimen dat het gauw succes heeft! Ga hier zelf nu ook mee starten (na bijna 3 jaar al bezig...). Hoop heel hard dat dit iets wordt (en vervolgens blijft zitten)
Sprookjesbos schreef:
19-10-2017 07:30
Truus, heel veel sterkte vandaag :hug:

Olifantje, wat jammer dat de test negatief was :( Heb je een gezellige avond gehad?

Kreukel, welkom! Wat spijtig van je miskramen :( Hopelijk hoef je niet te vaak op het wachtbankje te komen zitten!

LouiseMaria, ik heb inderdaad gemiddeld een cyclus van zo'n 34 dagen, maar de eisprong was pas op dag 25/26, dus een LF van zo'n 8/9 dagen. Ik hoop dat het genoeg is.

Iedereen weer 'hoi!' :hello: Leuk dat jullie er weer zijn!
Was ik toch niet helemaal wakker, Haha. Is misschien wat aan de korte kant. Ik lees wel ook veel verhalen van dames die een korte LF hebben en gewoon zwanger raken en zou me als ik jouw was niet al te druk maken (mits je langer dan een jaar bezig zijn uiteraard). Mijn LF is bijvoorbeeld in het gunstigste geval 8 dagen (als ik er vanuit ga dat mijn ei snel springt na LH piek, dus in het meest ongunstige geval 5-6 dagen. Is totaal niet ideaal maar probeer positief te blijven, doorverwijzing krijg je toch vaak pas na 1 jaar onvervulde zwangerschapswens. Lees wel hier en daar wat over middeltje som LF te verlengen. Ik durf dat niet te proberen bang dat Mn lichaam in de war raakt. Hoeveelste ronde is het voor jouw?
Alle reacties Link kopieren
@ louisamaria ik weet niet precies voor wie de vraag is maar ik zit nog maar in mijn 1e ronde dus ik heb ook weinig recht van spreken Haha!
Maar ik had het voorbij zien komen dus ik dacht ik deel even wat ik gelezen heb.
Ik geloof ook idd dat het bij iedere vrouw anders is. Maar het bespreken met de huisarts kan nooit kwaad denk. Ik denk ook dat hij of zij daar het beste antwoord op kan geven.
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
@vienna spijtig om je hier nog steeds te zien. Ik hoop dat de Iui gaat werken.

@louisamaria, je hoeft niet altijd een jaar te wachten ik had na 5 maanden al een doorverwijzing omdat ik lange cyclussen had.
Alle reacties Link kopieren
Er is weer hoop geschreven dames!! probeer het beetje bij te houden ahah.

@ lindaxx ja menstruatie is doorgezet nu echt op na de volgende ronde!!
nu afwachten bij jou en de andere meiden of het gelukt is :)!!!

@foodies @ jimbob
ik heb ook heel erg dat gevoel ben erg bang dat het niet lukt of het ons wel gegeevns is maar we moeten gewoon positief denken er zijn anders zoveel opties en het gaat ons gewoon lukken:)

@olifantje
spannend zeg hoop dat je gewoon de positieve test in handen krijgt...
houd je ons op de hoogte?

@ Lieve Truus succes vandaag en hoop dat je cyclus weer snel op gang is zodat je er weer voor kunt gaan lieverd!
Alle reacties Link kopieren
@ lindaxx de eerste keer vond ik het trouwens ook erg spannend ook al was ik gestopt met de pil toen ik ongesteld was wist ik dat mijn cyclus niet lang duurde en 28 dagen was. Vond het wel prettig dat ik dat wist zegmaar aangezien er genoeg andere meiden zijn die het niet weten aangezien elke cyclus anders kan zijn. Dan duurt het ook weer lang voordat je eisprong is en je voor de volgende ronde kan maargoed het is bij iedereen verschillend
en hoop dat nog meer met een positieve test aankomen!!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Truus en Ka!
83angel schreef:
19-10-2017 09:43
@louisamaria, je hoeft niet altijd een jaar te wachten ik had na 5 maanden al een doorverwijzing omdat ik lange cyclussen had.
Dat is goed om te weten! Elke situatie is natuurlijk anders en elke HA heeft misschien een andere visie. Kan me voorstellen dat voor jouw de lange cyclussen en het lange wachten de doorslag hebben gegeven om naar de huisarts te stappen.
LouiseMaria, ronde 2, dus ik mag ook nog helemaal niet zeuren. Heb gewoon zo'n vaag vermoeden dat mijn lichaam wel weer eens hopeloos kan gaan falen. Heeft het in het verleden meer dan eens gedaan (op andere vlakken dan vruchtbaarheid) en als ik eerlijk ben heb ik daardoor weinig vertrouwen in mijn lichaam. Denk dat daar ook de gedachte 'wat als het niet lukt? Wat als er iets mis is met mij?' vandaan komt.

Heb zojuist maar weer nieuwe ovulatietesten besteld (ze zijn bijna op), gewoon, alvast voor de zekerheid. Ik test graag elke dag, het geeft me rust dat ik dingen in kaart kan brengen, dus zolang ik geen positieve zwangerschapstest in handen heb, blijf ik gewoon doorgaan met mijn hobby: mijn ovulatie testen ;)
Alle reacties Link kopieren
@ sprookjesbos
We doen allemaal met je mee! de ovulatietesten geven ons zekerheid wanneer we geen kans mislopen. maar snap je gevoel en natuurlijk mag je dat denken denk dat het bij allemaal wel eens door onze hoofd spookt.
Geef je lichaam de kans en hoe moeilijk we het allemaal vinden (vooral ik) ik ga echt proberen deze ronde alleen maar te focussen op de eisprongen en meer niet want het zit bij mij zo in mijn hoofd.

Gelukkig nu meer duidelijkheid mijn menstruatie is ECHT doorgenomen haha dus we gaan gewoon weer een ronde verder. Bij de 1 is het zo raak en de ander duurt er wat langer over>? heb je hiervoor ook de pil geslikt??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven