Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 9)

zondag 15 juli 2018 om 20:53
Het vervolg op deel 8 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Naam | NOD | Ronde | age v/m | Bijzonderheden |
Pocassie | 3-1 | 7 | 31/33 | 2e kindje |
Burg23 | 5-1 | 3 | 32/31 | 1e kindje |
Mommywensje3 | 5-1 | 3 | 29/29 | 28 Aug implanon verwijderd! Ronde 3 |
Maya88 | 10-1 | 11 | 30/32 | Eerste kindje, onregelmatige cyclus variërend van 32 tot 39 dagen. |
Vlindertjezs | 15-1 | 33 | 28/35 | IUI ronde 3 |
Starsuus | 21-1 | 6 | 34/48 | Mk in juli, ma in oktober. Wens voor een 2e kindje. |
Lynn83 | 21-1 | 14 | 35/30 | 1 IUI gehad, feb 2019 weer verder |
Florazon | 27-1 | 4 | 28/32 | 1e kindje, mk oktober bij 6.4 |
Tb84 | ? | 27 | 33/34 | November 2017 miskraam, Oktober 1e ronde clomid. wens voor een 2e kindje. |
Anoniempje10 | ? | ... | ... | x |
DE1987 | ? | 2 | 31/38 | geen |
Troela89 | ? | 4 | 29/34 | diabetes type 1, 2de kindje |
Luna-87 | ? | 5 | 31/34 | 1ste kindje |
Cactus11 | ? | 12 | 32/30 | huisarts geweest, formulieren bloed en zaadonderzoek |
Pindaeter | ? | 13 | 28/30 | x |
Mies22 | ? | 12 | 28/33 | 1e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn. Voor het eerst ovulatietesten gebruikt |
arcticfox1 | ? | ? | 27/36 | eerste kindje. Lange onregelmatige cycli vier rondes clomid, nu derde ronde gonal f+ovitrelle. Wacht op gesprek met arts |
![]() ![]() | |
Mel-K | |
Moosforhappines1988 | ![]() |
Deborah30 | |
Koetjesenkalfjes | ![]() |
![]() ![]() |
Stippeltjesbehang |
KoekoekK |
Ijs_monster |
Nijn-tje |
*FRozen_Star* |
Diamantje123 |
DEM89 |
Leeuw32 |
LaChouffe |
Kikivermeer |
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 01-01-2019 01:00
65.70% gewijzigd
dinsdag 31 juli 2018 om 15:37
Ik voeg me ook even toe aan de tabel
Lees en leef al een tijdje met jullie mee op de achtergrond
Op 19 juli is mijn Implanon verwijdert. Sinds afgelopen woensdag had ik wat last van een opgeblazen buik + krampjes, vrijdag een licht positieve ovulatietest en afgelopen 2 dagen 'eiwit-achtig-slijm' *lekkere details* haha
Hebben er in ieder geval goed gebruik van gemaakt deze week
Ik gok dat mijn NOD dan zal zijn rond 11 augustus maar precies weten doe ik het nog niet ivm eerste ronde na stop AC
Ben benieuwd en vind het in ieder geval leuk om met jullie mee te schrijven en te lezen, vooral omdat het voor mij nog allemaal nieuw is op het moment
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Lees en leef al een tijdje met jullie mee op de achtergrond
Op 19 juli is mijn Implanon verwijdert. Sinds afgelopen woensdag had ik wat last van een opgeblazen buik + krampjes, vrijdag een licht positieve ovulatietest en afgelopen 2 dagen 'eiwit-achtig-slijm' *lekkere details* haha
Hebben er in ieder geval goed gebruik van gemaakt deze week
Ik gok dat mijn NOD dan zal zijn rond 11 augustus maar precies weten doe ik het nog niet ivm eerste ronde na stop AC
Ben benieuwd en vind het in ieder geval leuk om met jullie mee te schrijven en te lezen, vooral omdat het voor mij nog allemaal nieuw is op het moment

woensdag 1 augustus 2018 om 00:15
@dem ik heb afgelopen maanden ook echt een andere menstruatie gehad, alsof er heel hard werd getrokken aan mijn baarmoeder, dat ik er misselijk van werd, ook het bloed was heel helder rood en geen slijm (wat ik normaal wel bij menstruatie had) ik ging kapot van de pijn! Voelde zo anders dan menstruatie krampen, heel vaag! Ook nr HA geweest, ook urine getest, niets uitgekomen.. wat hebben we toch een complex lichaam *zucht*
Verder heb ik alleen last gehad van (sorry) diarree, beetje opgeblazen gevoel en af een toe wat steekjes. Met vlagen zere borsten maar Jah... verder niet iets zeer benoemingswaadig, duurt lang he 6 augustus
Fijn dat je uitslagen wel goed zijn! Hoe gaat het nu met je darmen/buik?
Verder heb ik alleen last gehad van (sorry) diarree, beetje opgeblazen gevoel en af een toe wat steekjes. Met vlagen zere borsten maar Jah... verder niet iets zeer benoemingswaadig, duurt lang he 6 augustus
Fijn dat je uitslagen wel goed zijn! Hoe gaat het nu met je darmen/buik?
woensdag 1 augustus 2018 om 09:11
Larv, welkom!
Dem, mijn eisprong was op dag 14 of 15 (denk ik) Nu cd 23. Heb een korte cyclus van zo’n 26 dagen. Hoeveel dagen na de eisprong zit jij nu? En wanneer zou je willen testen?
Vlinder, als jij in het leven staat zoals je hier overkomt dan krijgt jouw kindje een heel fijne mama als het zover is! Je reageert altijd zo positief!
Hier nog steeds de gebruikelijke “kwaaltjes” in deze fase van m’n cyclus. Ook af en toe een gevoelige onderbuik maar wel veel minder dan de afgelopen maand. Heb het idee dat mijn lichaam nu pas weer helemaal rustig is na de vmk. Heb echt nog lang vage buikklachten gehad.
Verder dromen we tijdens het klussen in huis wel stiekem over wat de beste babykamer zou kunnen worden maar ik probeer wel realistisch te blijven.
Dem, mijn eisprong was op dag 14 of 15 (denk ik) Nu cd 23. Heb een korte cyclus van zo’n 26 dagen. Hoeveel dagen na de eisprong zit jij nu? En wanneer zou je willen testen?
Vlinder, als jij in het leven staat zoals je hier overkomt dan krijgt jouw kindje een heel fijne mama als het zover is! Je reageert altijd zo positief!
Hier nog steeds de gebruikelijke “kwaaltjes” in deze fase van m’n cyclus. Ook af en toe een gevoelige onderbuik maar wel veel minder dan de afgelopen maand. Heb het idee dat mijn lichaam nu pas weer helemaal rustig is na de vmk. Heb echt nog lang vage buikklachten gehad.
Verder dromen we tijdens het klussen in huis wel stiekem over wat de beste babykamer zou kunnen worden maar ik probeer wel realistisch te blijven.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:48
woensdag 1 augustus 2018 om 12:35
Welkom nieuwe dames, duim voor jullie!
Gezellig dat jullie meeschrijven.
@leeuw, gefeliciteerd met je man! Wat jammer van de negatieve test. Hopelijk een goede volgende ronde! En hopelijk zet je menstruatie snel door.
@dem, 9 dagen is gemiddelde. Kan tussen 6-12 dagen, ligt beetje aan je cyclus. Ik hoop voor jou dat het nu in volle gang is!
.@zsa, ik hoop dat deze dromen mogen uitkomen en snel werkelijkheid worden! Ga je al een test doen?
Hoe lang is je vmk geleden?
Gezellig dat jullie meeschrijven.
@leeuw, gefeliciteerd met je man! Wat jammer van de negatieve test. Hopelijk een goede volgende ronde! En hopelijk zet je menstruatie snel door.
@dem, 9 dagen is gemiddelde. Kan tussen 6-12 dagen, ligt beetje aan je cyclus. Ik hoop voor jou dat het nu in volle gang is!
.@zsa, ik hoop dat deze dromen mogen uitkomen en snel werkelijkheid worden! Ga je al een test doen?
Hoe lang is je vmk geleden?
woensdag 1 augustus 2018 om 23:36
Volgens de app was m'n eisprong twee dagen geleden, maar ik voelde gisteren en ook daarnet nog wat gerommel in m'n buik. Toch maar een ovulatietest erbij gepakt, maar die was negatief. Hoef ik m'n vent ook niet wakker te maken 
Als het deze ronde niet raak is, ga ik er volgende maand toch wat meer mee aan de slag. Hebben jullie goede ervaringen met ov testen?

Als het deze ronde niet raak is, ga ik er volgende maand toch wat meer mee aan de slag. Hebben jullie goede ervaringen met ov testen?
donderdag 2 augustus 2018 om 06:39
Ik heb ze twee keer gebruikt zodat ik gerustgesteld was dat ik een eisprong leek te hebben. Maar verder zie ik er voor mezelf de toevoegde waarde niet van aangezien we toch wel regelmatig seks hebben. Vond het extra gedoe en stress opleveren en zonde van mijn geld...Shonan schreef: ↑01-08-2018 23:36Volgens de app was m'n eisprong twee dagen geleden, maar ik voelde gisteren en ook daarnet nog wat gerommel in m'n buik. Toch maar een ovulatietest erbij gepakt, maar die was negatief. Hoef ik m'n vent ook niet wakker te maken
Kan me voorstellen dat het wel handig is als je bijvoorbeeld een heel onregelmatig cyclus hebt of geen tijd of zin hebt om het om de dag/ twee dagen te doen.
@Leeuw wat jammer!
@ Nieuwe dames welkom!
Hier weer plaats genomen op het wachtbankje tot 10-8. Spannend weer!

donderdag 2 augustus 2018 om 08:17
@ leeuw, wat jammer! Hopen dat je menstruatie snel komt.
@ shonan, bij mij is het telkens op een andere dag en vind het zelf juist prettig om zeker te weten dat we het juiste moment hebben benut en wanneer m’n menstruatie zal komen (of hopelijk juist niet
). Maar dat is voor iedereen persoonlijk en als je een regelmatige cyclus hebt dan is de meerwaarde misschien ook minder groot.
@zsa zsaa, spannend hoor! Hopelijk een goed teken!
@ shonan, bij mij is het telkens op een andere dag en vind het zelf juist prettig om zeker te weten dat we het juiste moment hebben benut en wanneer m’n menstruatie zal komen (of hopelijk juist niet

@zsa zsaa, spannend hoor! Hopelijk een goed teken!
donderdag 2 augustus 2018 om 08:21
Zo heb ik nu ontdekt dat mijn luteale fase (Thanks nog voor de reactie leeuw) 11 dagen is door ovulatietesten en niet de reguliere 14 waar over geschreven wordt. Toch goed om te weten. Ben ook benieuwd wat de gyn daar van vindt volgende week (eerste consult). Het lijkt nog binnen de marge te zijn maar toch wat kort..

donderdag 2 augustus 2018 om 09:30
@shanon, ik ben toch echt wel blij met ovulatietesten, vooral na mn miskraam is het toch wat wisselend. En vind het sowieso fijn om te weten hor mn cyclus in elkaar streept. Ik vind de extra gevoelige van sensitest niet fijn, te gevoelig! De normale wel, lees ook veel positieve verhalen over die van action.
@artic, voor zekerheid kan je altijd even bellen? Belletje kan nooit kwaad?
@mone, geen ervaring, idd proberen kan altijd!
@artic, voor zekerheid kan je altijd even bellen? Belletje kan nooit kwaad?
@mone, geen ervaring, idd proberen kan altijd!

donderdag 2 augustus 2018 om 09:59
Hier idd ook ovulatietesten, van de Kruidvat. Werken prima! Ik vind het prettig om te weten hoe of wat, in eerste instantie was het om te kijken of ik überhaupt een eisprong had, was meteen raak; eindigde alleen in MA. Nu gebruikte ik ze vorige cyclus weer en is mijn eisprong drie dagen naar voren verschoven?! Ten opzichte van maart.. Benieuwd hoe het deze cyclus wordt! Maar snap ook goed dat mensen ze niet gebruiken met stress en verplicht gevoel..
Hier de vruchtbare dagen van start dus we gaan er weer voor!

Leeuw; wat jammer!
Arctic; ik zou inderdaad even bellen, kan nooit kwaad..
Mone; ik ken het niet maar zal idd ook geen kwaad kunnen.. ik twijfel zelf over zo’n fertiliteits eetpatroon maar word ook altijd een beetje giechelig als ik er te lang over nadenk ofzo, weet niet waarom
Zsa; spannend!
Stippeltjesbehang; ook spannend! Als jouw NOD is zit ik gelukkig al halverwege het wachtbankje zie ik
Hier de vruchtbare dagen van start dus we gaan er weer voor!
Leeuw; wat jammer!
Arctic; ik zou inderdaad even bellen, kan nooit kwaad..
Mone; ik ken het niet maar zal idd ook geen kwaad kunnen.. ik twijfel zelf over zo’n fertiliteits eetpatroon maar word ook altijd een beetje giechelig als ik er te lang over nadenk ofzo, weet niet waarom
Zsa; spannend!
Stippeltjesbehang; ook spannend! Als jouw NOD is zit ik gelukkig al halverwege het wachtbankje zie ik

donderdag 2 augustus 2018 om 11:50
donderdag 2 augustus 2018 om 17:44
@koekkoek. Daar heb ik ook wel eens naar gekeken maar is ook best ingrijpend vond ik. Ik eet gevarieerd, veel groente en fruit, ben geminderd naar 1 kop koffie per dag (zonder kan ik echt niet) en soms nog een glaasje wijn. Wil mezelf ook niet alles ontzeggen... Maar wie weet als het over een half jaar nog niet is gelukt ik ook hier voor in ben 
@arctic, heb je nog gebeld?
Iedereen in de vruchtbare dagen succes!
Die van ons ook komende dagen (waarschijnlijk). We gaan vanavond hopelijk nog een airco kopen
Veel NOD’s komende week trouwens! Hopelijk positieve berichten!

@arctic, heb je nog gebeld?
Iedereen in de vruchtbare dagen succes!
donderdag 2 augustus 2018 om 17:47
@artic alles goed?
Dat eten probeer ik over een paar maanden wel eerst zo maar eens.
Even tussendoor: heeft iemand ervaring mee dat haar temperatuur hoog bleef tijdens het ongesteld zijn en nauwelijks een ongesteld is geweest. Ik heb gisteren wel geteld 1x een tampon gebruikt en daar zat nauwelijks bloed aan na 8 uur. Vandaag bij naar het toilet gaan af en toe een kloddertje bloed. Als ik zeg maar check binnen is, zit er nog wel iedere keer bloed
. Ben oo nog steeds misselijk/moe, terwijl normaal na mijn ongesteldheid zie klachten over zijn. Snap echt niks meer van mijn lichaam.
Andere dames nog (positief) nieuws?
Dat eten probeer ik over een paar maanden wel eerst zo maar eens.
Even tussendoor: heeft iemand ervaring mee dat haar temperatuur hoog bleef tijdens het ongesteld zijn en nauwelijks een ongesteld is geweest. Ik heb gisteren wel geteld 1x een tampon gebruikt en daar zat nauwelijks bloed aan na 8 uur. Vandaag bij naar het toilet gaan af en toe een kloddertje bloed. Als ik zeg maar check binnen is, zit er nog wel iedere keer bloed

Andere dames nog (positief) nieuws?