Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 9)

zondag 15 juli 2018 om 20:53
Het vervolg op deel 8 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Naam | NOD | Ronde | age v/m | Bijzonderheden |
Pocassie | 3-1 | 7 | 31/33 | 2e kindje |
Burg23 | 5-1 | 3 | 32/31 | 1e kindje |
Mommywensje3 | 5-1 | 3 | 29/29 | 28 Aug implanon verwijderd! Ronde 3 |
Maya88 | 10-1 | 11 | 30/32 | Eerste kindje, onregelmatige cyclus variërend van 32 tot 39 dagen. |
Vlindertjezs | 15-1 | 33 | 28/35 | IUI ronde 3 |
Starsuus | 21-1 | 6 | 34/48 | Mk in juli, ma in oktober. Wens voor een 2e kindje. |
Lynn83 | 21-1 | 14 | 35/30 | 1 IUI gehad, feb 2019 weer verder |
Florazon | 27-1 | 4 | 28/32 | 1e kindje, mk oktober bij 6.4 |
Tb84 | ? | 27 | 33/34 | November 2017 miskraam, Oktober 1e ronde clomid. wens voor een 2e kindje. |
Anoniempje10 | ? | ... | ... | x |
DE1987 | ? | 2 | 31/38 | geen |
Troela89 | ? | 4 | 29/34 | diabetes type 1, 2de kindje |
Luna-87 | ? | 5 | 31/34 | 1ste kindje |
Cactus11 | ? | 12 | 32/30 | huisarts geweest, formulieren bloed en zaadonderzoek |
Pindaeter | ? | 13 | 28/30 | x |
Mies22 | ? | 12 | 28/33 | 1e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn. Voor het eerst ovulatietesten gebruikt |
arcticfox1 | ? | ? | 27/36 | eerste kindje. Lange onregelmatige cycli vier rondes clomid, nu derde ronde gonal f+ovitrelle. Wacht op gesprek met arts |
![]() ![]() | |
Mel-K | |
Moosforhappines1988 | ![]() |
Deborah30 | |
Koetjesenkalfjes | ![]() |
![]() ![]() |
Stippeltjesbehang |
KoekoekK |
Ijs_monster |
Nijn-tje |
*FRozen_Star* |
Diamantje123 |
DEM89 |
Leeuw32 |
LaChouffe |
Kikivermeer |
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 01-01-2019 01:00
65.70% gewijzigd

donderdag 2 augustus 2018 om 18:50
Ik zou inderdaad ook nog eens testen..
Mone; irritant he als die eisprong zo wisselt?! Hier wordt ie steeds vroeger.. ineens een licht positieve test, terwijl dat normaal echt pas morgen op zijn vroegst zou zijn. Spannend weer
Vandaag trouwens een behoorlijke offday; zat in de ziekenhuis kantine koffie te drinken en ineens werd ik overvallen door alle emoties van de MA in april/mei. Blijkbaar toch nog een stuk oud zeer dat er pas uit kon op de plek waar al dat nieuws aan kwam ieder bezoek weer.. zat gewoon ineens te huilen
lekker gênant.. maargoed ook wel weer logisch dat dat verdriet soms weer oppopt denk ik.. Hoe is dat voor anderen die een MA/miskraam hebben gehad? En hoe gaan jullie daar mee om?
Mone; irritant he als die eisprong zo wisselt?! Hier wordt ie steeds vroeger.. ineens een licht positieve test, terwijl dat normaal echt pas morgen op zijn vroegst zou zijn. Spannend weer
Vandaag trouwens een behoorlijke offday; zat in de ziekenhuis kantine koffie te drinken en ineens werd ik overvallen door alle emoties van de MA in april/mei. Blijkbaar toch nog een stuk oud zeer dat er pas uit kon op de plek waar al dat nieuws aan kwam ieder bezoek weer.. zat gewoon ineens te huilen

donderdag 2 augustus 2018 om 19:16
Thnx! Lukt gelukkig steeds beter, althans; ik laat het meer toe.. wij hebben heel veel mee gemaakt de laatste twee en half jaar (ook mooie dingen gelukkig!) dus soms lastig om ergens écht bij stil te kunnen staan. Gelukkig komt dat steeds meer, alsof ik weer een beetje adem krijg. (En nu weer genoeg gezweefd
)
donderdag 2 augustus 2018 om 19:38
@koekoek, het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Zo veel blijdschap van het zwanger zijn, naar opeens niet meer. Vriend en ik hebben het er nog regelmatig over. En hoop vooral dat het betekend dat we dus wel zwanger kunnen worden. Als je verdrietig bent, het er gewoon laten zijn, dat is allemaal ok 
@artic, kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is, fijn dat je dit samen met je vriend deelt.
@leeuw, heb je nog een keer getest??
@artic, kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is, fijn dat je dit samen met je vriend deelt.
@leeuw, heb je nog een keer getest??
donderdag 2 augustus 2018 om 20:18
@moos, ja spannend ! Nu zijn bijna al m’n zogenaamde symptomen weer weg hoor
ik kan vanaf de 6e gaan testen, tot nu toe nog steeds m’n ongesteldheid afgewacht, die kwam ook altijd
dus we gaan het gewoon weer zien!
@mone88: ik gebruik ook al een tijdje ovulatie testen, ik begin al op tijd met de goedkope dip sticktjes (lungene) volgens mij van sensitest ook, als hij redelijk donker kleurt stap ik over nr clearbleu met smiley. Dan heb ik de meest nauwkeurige te pakken denk ik dan maar.. heb vaak maar 2 clearblue testen nodig voor een smiley! Ik vind het ook inzicht geven omdat mijn cyclus ook niet altijd hetzelfde is, zo sex je er in ieder geval niet naast
@mone88: ik gebruik ook al een tijdje ovulatie testen, ik begin al op tijd met de goedkope dip sticktjes (lungene) volgens mij van sensitest ook, als hij redelijk donker kleurt stap ik over nr clearbleu met smiley. Dan heb ik de meest nauwkeurige te pakken denk ik dan maar.. heb vaak maar 2 clearblue testen nodig voor een smiley! Ik vind het ook inzicht geven omdat mijn cyclus ook niet altijd hetzelfde is, zo sex je er in ieder geval niet naast
donderdag 2 augustus 2018 om 22:43
@koekoek bij de 1e miskraam heb ik echt heel veel verdriet ervaren. Ik was bijna 13 weken en had al maanden blijdschap en zwangerschapssymptomen. M'n wereld stortte in, en ik stortte me op m'n werk. Pas na weken kwam stukje bij beetje het verdriet eruit, ook in de vorm van ruzie met m'n vriend, en ook in ongezond eten en slecht voor mezelf zorgen. Uiteindelijk duurde het zeker een halfjaar voor ik het goed verwerkt had. De tweede keer had ik een leeg vruchtzakje, dat maakte het toch makkelijker. Er was niks gestopt, het was nooit echt begonnen.
Neem de tijd om je verdriet te voelen, en zoek steun bij anderen. Er zijn zoveel vrouwen die dit meemaken en er wordt nauwelijks over gepraat. Heel veel sterkte
Even wat anders: ik zit een paar dagen na m'n eisprong (3 ofzo) en voel steken onderin m'n buik. Geen zeurende pijn zoals bij ovulatie of menstruatie, maar feller. Hebben jullie dat wel eens en wat zou het kunnen zijn? Vannacht zag ik het dus nog aan voor een late eisprong, maar de pijn is anders en de ovtesten negatief.
Neem de tijd om je verdriet te voelen, en zoek steun bij anderen. Er zijn zoveel vrouwen die dit meemaken en er wordt nauwelijks over gepraat. Heel veel sterkte
Even wat anders: ik zit een paar dagen na m'n eisprong (3 ofzo) en voel steken onderin m'n buik. Geen zeurende pijn zoals bij ovulatie of menstruatie, maar feller. Hebben jullie dat wel eens en wat zou het kunnen zijn? Vannacht zag ik het dus nog aan voor een late eisprong, maar de pijn is anders en de ovtesten negatief.
donderdag 2 augustus 2018 om 23:04
@Koekoekk ach wat kan die pijn ineens venijnig de kop opsteken hé 
Helaas herkenbaar... Momenteel is iemand die heel dichtbij staat zwanger. Ze is net een paar weken later uitgerekend dan dat ik uitgerekend zou zijn. Heb het daar verschrikkelijk moeilijk mee. Van de week wisten ze het geslacht en dan ben ik in de eerste instantie heel blij. Maar later overviel me een overweldigend verdriet. Ik moest zo huilen. Vind dat lastig want ik wil zo graag blij zijn voor hen. Juist ik weet toch als geen ander hoe bijzonder het is als alles wel gewoon goed gaat?
Soms steekt het verdriet ook de kop op als ik iets op tv zie, of een zwangere vrouw zie lopen, over de baby afdeling van de Hema loop, een liedje hoor op de radio... Eigenlijk best vaak nog. Het zal tijd nodig hebben.
Gelukkig kan ik er ook vaak met een fijn gevoel aan terug denken. Ik ben dankbaar dat ik zwanger mocht raken en die prachtige weken van mijn eerste zwangerschap neemt niemand ons meer af!
Hoe lang geleden is het bij jou?

Helaas herkenbaar... Momenteel is iemand die heel dichtbij staat zwanger. Ze is net een paar weken later uitgerekend dan dat ik uitgerekend zou zijn. Heb het daar verschrikkelijk moeilijk mee. Van de week wisten ze het geslacht en dan ben ik in de eerste instantie heel blij. Maar later overviel me een overweldigend verdriet. Ik moest zo huilen. Vind dat lastig want ik wil zo graag blij zijn voor hen. Juist ik weet toch als geen ander hoe bijzonder het is als alles wel gewoon goed gaat?
Soms steekt het verdriet ook de kop op als ik iets op tv zie, of een zwangere vrouw zie lopen, over de baby afdeling van de Hema loop, een liedje hoor op de radio... Eigenlijk best vaak nog. Het zal tijd nodig hebben.
Gelukkig kan ik er ook vaak met een fijn gevoel aan terug denken. Ik ben dankbaar dat ik zwanger mocht raken en die prachtige weken van mijn eerste zwangerschap neemt niemand ons meer af!
Hoe lang geleden is het bij jou?

vrijdag 3 augustus 2018 om 09:03
Thnx meiden, fijn om te weten dat ik niet alleen sta! Ik had begin april een positieve test en vanaf eind april de vraag of het goed was, uiteindelijk half mei medicatie genomen om het af te stoten.. dus best lang mee bezig geweest vooral! Daarna vakantie en daarna operatie, dus een behoorlijke achtbaan. Nu ik thuis zit door die operatie komt het er allemaal pas wat uit geloof ik..
Hier inderdaad ook mensen in de omgeving die net nadat ik uitgerekend zou zijn, zijn uitgerekend. Eentje is prima, die vertelt het en laat het ook een beetje. De ander heeft het er alleen maar over en zelfs over alle andere zwangere mensen die ze gewoon op straat ziet of bij de buurvrouw hoort. Daarbij vertelde zij het meteen en had drie week na mijn MA nog een opmerking als ‘ik heb dat gelukkig nooit gehad; een miskraam’ dus die persoon kan ik niet zo goed uitstaan. Vooral omdat ik dit ook gewoon aan haar heb benoemd (dat ik niet alles over zwanger zijn hoef te horen of zien) en ze het gewoon blijft doen.. hoe zouden jullie daar mee omgaan?
Hier inderdaad ook mensen in de omgeving die net nadat ik uitgerekend zou zijn, zijn uitgerekend. Eentje is prima, die vertelt het en laat het ook een beetje. De ander heeft het er alleen maar over en zelfs over alle andere zwangere mensen die ze gewoon op straat ziet of bij de buurvrouw hoort. Daarbij vertelde zij het meteen en had drie week na mijn MA nog een opmerking als ‘ik heb dat gelukkig nooit gehad; een miskraam’ dus die persoon kan ik niet zo goed uitstaan. Vooral omdat ik dit ook gewoon aan haar heb benoemd (dat ik niet alles over zwanger zijn hoef te horen of zien) en ze het gewoon blijft doen.. hoe zouden jullie daar mee omgaan?

vrijdag 3 augustus 2018 om 09:29

vrijdag 3 augustus 2018 om 10:34
Vandaag mijn uitgerekende datum, heel de nacht wakker gelegen
ik had nu met een dikke buik moeten lopen of met een baby. In plaats daarvan uitstrijkjes en echos in het ziekenhuis vanwege aanhoudend bloed en helse pijnen.
Ik vind het soms echt echt echt niet leuk om een vrouw te zijn.
Arctic, ik zou gewoon lekker bellen hoor. Ze zullen liever hebben dat je een x teveel belt als dat je met dingetjes blijft lopen.

Ik vind het soms echt echt echt niet leuk om een vrouw te zijn.

Arctic, ik zou gewoon lekker bellen hoor. Ze zullen liever hebben dat je een x teveel belt als dat je met dingetjes blijft lopen.

vrijdag 3 augustus 2018 om 10:46
De eerste uitslag was goed. Geen infecties oid. De uitslag van bmhkanker komt pas volgende week. Ik ben heel benieuwd wat je arts zegt arctic!Arcticfox1 schreef: ↑03-08-2018 10:44Ik heb met de fertiliteit gebeld. Assistente gesproken. Zij wik het overleggen met de arts. Vanmiddag word ik teruggebeld
Skippie, jij kreeg vandaag uitslagen toch?

vrijdag 3 augustus 2018 om 10:52
Gelukkig was de eerste uitslag goed, succes met wachten op de rest van de uitslagen
Ik zal jullie ook nog op de hoogte houden
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:36
Ik ben druk bezig met inpakken, (ga morgenochtend op vakantie) dus ik reageer even kort.KoekoekK schreef: ↑03-08-2018 09:03Thnx meiden, fijn om te weten dat ik niet alleen sta! Ik had begin april een positieve test en vanaf eind april de vraag of het goed was, uiteindelijk half mei medicatie genomen om het af te stoten.. dus best lang mee bezig geweest vooral! Daarna vakantie en daarna operatie, dus een behoorlijke achtbaan. Nu ik thuis zit door die operatie komt het er allemaal pas wat uit geloof ik..
Ik zou zelf de persoon die niet toegeeft aan jouw wensen zoveel mogelijk negeren. En op een gegeven moment ook duidelijk aangeven dat jij best wilt delen in haar geluk, maar dat zij dan ook mag delen in het verdiet dat jij met je meedraagt.
Wij zijn zelf ook al een hele tijd op weg en toen mijn nicht vorig jaar zwanger raakte was ik oprecht blij voor haar. Een van de eerste opmerkingen die ze daarna maakte was dat ze zo blij was dat zij wel gelijk zwanger was en dat ze niet op mij leek. Dat voelde echt alsof ze gewoon een mes in mijn hart drukte en er ook nog rondjes mee ging draaien. Uiteindelijk heb ik ook gezegd dat ik super blij voor haar ben etc, maar dat ik wel respectvol behandelt wil worden en daar verwacht ik onder andere van dat iemand zelf bedenkt over welke dingen je op bepaalde momenten wel/niet wat zegt.
Maar goed. Elke situatie is ook anders hoor. Ik vind het tot nu toe nog heel leuk om over zwangerschappen te horen en op kraamvisite te gaan. Alleen heb er geen behoefte aan dat mensen hun situatie op mij betrekken.

vrijdag 3 augustus 2018 om 12:31
Iedereen heel veel succes en sterkte met het wachten en alle onderzoeken die sommige hebben gehad. Het is ook niet niks allemaal! Ik zit schrijf niet meer actief mee op dit wachtbankje maar weet goed hoe het is door mijn missed abortion in Januari. Er is helaas heel veel onbegrip, vooral vrouwen die het nog nooit mee hebben gemaakt. Opmerkingen zoals, tja dan was er vast iets mis of je kunt in ieder geval zwanger raken is wel het laatste wat je wilt horen. Wat naar alle die opmerkingen van iedereen! Skippykoe dat lijkt me inderdaad heel zwaar als het vandaag je uitgerekende datum was, vooral nu je ook zoveel klachten op dat gebied hebt!
Ben nu zelf bijna 18 weken zwanger maar lees hier nog steeds regelmatig mee. Ik wens iedereen snel mooi nieuws en positieve testen toe!!
Ben nu zelf bijna 18 weken zwanger maar lees hier nog steeds regelmatig mee. Ik wens iedereen snel mooi nieuws en positieve testen toe!!

vrijdag 3 augustus 2018 om 16:28
Artic wat raar!
Heb getest, op foto is het wit, maar ik meen een heel licht streepje te zien. Dus maar eens met ochtendurine testen. Of ik wil gewoon heel graag
https://www.mupload.nl/img/ngwnsi1p8oe.jpeg
https://www.mupload.nl/img/pb6c1mj7fcn6.jpeg
Heb getest, op foto is het wit, maar ik meen een heel licht streepje te zien. Dus maar eens met ochtendurine testen. Of ik wil gewoon heel graag

https://www.mupload.nl/img/ngwnsi1p8oe.jpeg
https://www.mupload.nl/img/pb6c1mj7fcn6.jpeg
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:31
@leeuw, een streepje is een streepje! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd 
Fotos is het altijd wat lastiger te zien dan je het zelf ziet. Je kunt een clearblue doen?
@arctic, zo’n antwoordt waar je zo weinig mee kunt hè.
@zeezoutboter
Wat lief dat je nog mee leeft, hoe gaat het met je zwangerschap?
@skippy, wat een verdrietige dag voor jou, precies, zo had het moeten zijn, maar nu hoe het nu gaat.
Ik hoop dat je steun vind bij je partner.
Hoe gaat het nu met je?
@vlinder, sommige mensen hebben inderdaad niet door wat ze zeggen en hoe dat overkomt op andere. Knuffels
Fotos is het altijd wat lastiger te zien dan je het zelf ziet. Je kunt een clearblue doen?
@arctic, zo’n antwoordt waar je zo weinig mee kunt hè.
@zeezoutboter
Wat lief dat je nog mee leeft, hoe gaat het met je zwangerschap?
@skippy, wat een verdrietige dag voor jou, precies, zo had het moeten zijn, maar nu hoe het nu gaat.
Ik hoop dat je steun vind bij je partner.
Hoe gaat het nu met je?
@vlinder, sommige mensen hebben inderdaad niet door wat ze zeggen en hoe dat overkomt op andere. Knuffels
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:37