Hoe groot is de kans? Wat zouden jullie doen?

19-02-2020 06:09 28 berichten
Hallo, graag jullie advies 😊
Mijn cyclus is onregelmatig met een uitloop van 30-39 dagen de afgelopen 11 maanden. Afgelopen zondagnacht heb ik seks gehad waarbij er iets mis gegaan is met het condoom. Ik zat toen op dag 35/36. Aangezien ik dacht safe te zitten qua eisprong maar toch begon te twijfelen heb ik na 34 uur een ellaone MAP ingenomen. Vandaag is het dag 40 maar nog geen menstruatie. Zwanger ben ik niet, heb getest, maar van afgelopen weekend is natuurlijk nog niet testbaar. Nu zou ik ook een koper spiraal kunnen laten plaatsen, maar dat wil ik liever niet... Wat zouden jullie doen? Kans is klein dat ik op dag 35/36 een eisprong zou hebben gehad toch?
Ben behoorlijk aan t piekeren erover 🙈 We gebruiken al heel wat jaartjes alleen een condoom , dit is ons nog niet eerder overkomen.
bedankt koko dat je zo actief meedenkt. Lief.

Ik ben een behoorlijke stresskip.

Een abortus voelt voor mij toch heel anders dan een zwangerschap/innesteling voorkomen. Vandaar geen abortus.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik toch sterk die koperspiraal overwegen. De kans dat je nog geen ovulatie had gehad is behoorlijk klein, dus dan zou de MAP niet gewerkt hebben.

Hier logeert in elk geval geregeld het resultaat van eenzelfde ongelukje (gescheurd condoom en MAP binnen een paar uur ingenomen itt pas na 34u).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die koperspiraal wel doen. Je wil geen kind en geen abortus, dan zou ik de kans dat 1 van de twee wel gaat gebeuren minimaal maken. Maar nog meer lijkt de koperspiraal me een goed idee omdat je man niet morgen een sterilisatie gehad heeft. Dus jullie lopen dit risico nog langer.

Persoonlijk zou ik voor een overtijdbehandeling gaan indien nodig, maar als je dat perse niet wil, doe dan die koperspiraal, voor er straks uit die mini kans, nu of een volgende ronde, toch een ongewenst kind komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven