Hoe lang was jullie baarmoederhals bij 20 weken?

29-09-2019 19:27 22 berichten
Ik heb afgelopen week een meting gekregen en ze vinden hem aan de korte kant. Nou rommelt het ook aardig, maar dat doet het bij alle zwangerschappen tot nu toe.

Wat was de lengte bij jullie?

Bij mij is hij nu 3 cm.
Nog nooit een meting gehad?
Of misschien wel gemeten maar niets over gehoord. 20 weken echo twee weken geleden gehad en die van mijn.eerste kind vorig jaar juli dus beide recent!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog nooit zo meting gehad waarom doen ze dat?
where ever you go, go with your heart
Ik krijg altijd standaard een meting. Bij elke zwangerschap tot nu toe, maar bij mij is mijn buik ook altijd onrustig.

Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit dus sowieso standaard was, maar dat is misschien omdat ik niet beter weet...
Skawa schreef:
29-09-2019 19:32
Ik heb ook nog nooit zo meting gehad waarom doen ze dat?
Als je onder de de 3,5 cm zit heb je meer kans op een vroeggeboorte. Hoe korter hoe groter de kans.
1000 meter.

Gekke vraag. Volgens mij wil je namelijk weten of mensen ervaring hebben met een korte baarmoederhals en toch volledig voldragen zwangerschappen of iets in die richting?
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
29-09-2019 19:39
1000 meter.

Gekke vraag. Volgens mij wil je namelijk weten of mensen ervaring hebben met een korte baarmoederhals en toch volledig voldragen zwangerschappen of iets in die richting?

Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd/ nieuwschierig wat normaal is. Ik heb al 3 zwangerschappen voldragen.
Marloesjuh51 schreef:
29-09-2019 19:45
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd/ nieuwschierig wat normaal is. Ik heb al 3 zwangerschappen voldragen.
3 cm is normaal.
Sophiever schreef:
29-09-2019 19:51
3 cm is normaal.
Dat dacht ik dus ook, maar ik krijg dus steeds te horen dat dit verkort is. Dat is blijkbaar zo vanaf de 3,5 cm.

Dus ik vraag mij af wat anderen hebben :P
Ik heb laatst geprobeerd om zelf mijn baarmoedermond te vinden, omdat ik las dat er vrouwen zijn die maandelijks even voelen. Niet gevonden, maar hij moet er toch zeker zitten.
Bij de meeste mensen word dit niet standaard bij 20 weken gemeten. Of niet gemeld aan ze in ieder geval.

Wat jij wil weten kunnen ze gewoon vertellen in bij de verloskundige of de gyn.
MinkeDeWit schreef:
29-09-2019 19:53
Ik heb laatst geprobeerd om zelf mijn baarmoedermond te vinden, omdat ik las dat er vrouwen zijn die maandelijks even voelen.
Huh, waarom? :sarcastic:
MinkeDeWit schreef:
29-09-2019 19:53
Ik heb laatst geprobeerd om zelf mijn baarmoedermond te vinden, omdat ik las dat er vrouwen zijn die maandelijks even voelen. Niet gevonden, maar hij moet er toch zeker zitten.
Als hij niet weggehaald is zou je het wel verwachten :P

Die van mij ligt altijd heel hoog, ze moeten in het ziekenhuis al zoeken dus ik begin er niet aan
Lucifer2018 schreef:
29-09-2019 19:54
Bij de meeste mensen word dit niet standaard bij 20 weken gemeten. Of niet gemeld aan ze in ieder geval.

Wat jij wil weten kunnen ze gewoon vertellen in bij de verloskundige of de gyn.
Ja dat zou je verwachten, maar daar krijg ik dus geen antwoord op mijn vraag. Alleen dat 3 cm verkort is.

Maar ik ging er dus vanuit dat het een standaard meting was, niet dus...
Marloesjuh51 schreef:
29-09-2019 19:56
Als hij niet weggehaald is zou je het wel verwachten :P

Die van mij ligt altijd heel hoog, ze moeten in het ziekenhuis al zoeken dus ik begin er niet aan
Mijn huisarts zei wel dat er iets gekanteld is, maar dat was verder niet erg.
Maline schreef:
29-09-2019 19:56
Huh, waarom? :sarcastic:
Om te voelen of er niet nóg meer cystetjes op zijn gegroeid in mijn geval :(
Bij mijn tweelingzwangerschap werd dit vanaf een week of 16 tot een week of 30 een paar keer gecheckt. Dit omdat ik vaak buikpijn had wat niet zo te verklaren was, maar ook omdat het een tweeling was en je meer kans hebt op vroeggeboorte.
Hoelang het was weet ik niet meer precies, dacht 5 cm ofzo maar de ene keer was het 4 en de volgende keer 7 ... Dus echt betrouwbaar leken die metingen mij niet.
Sensitivenoodle schreef:
29-09-2019 20:09
Bij mijn tweelingzwangerschap werd dit vanaf een week of 16 tot een week of 30 een paar keer gecheckt. Dit omdat ik vaak buikpijn had wat niet zo te verklaren was, maar ook omdat het een tweeling was en je meer kans hebt op vroeggeboorte.
Hoelang het was weet ik niet meer precies, dacht 5 cm ofzo maar de ene keer was het 4 en de volgende keer 7 ... Dus echt betrouwbaar leken die metingen mij niet.
Mij is verteld dat dat kan. Het kan per keer verschillen...
Hier werd er pas naar gekeken na de 40 weken.
Due-scimmie schreef:
29-09-2019 20:16
Hier werd er pas naar gekeken na de 40 weken.
Met een echo? Hier stoppen ze altijd na de 34 weken, omdat het dan geen zin meer zou hebben
Sensitivenoodle schreef:
29-09-2019 20:09
Wauw dat is echt wel een stuk langer dan die van mij. Het schommelt vaak een 2tot 4 mm met elke meting, maar ik heb nog nooit een cm verschil gehad.
Marloesjuh51 schreef:
29-09-2019 20:22
Met een echo? Hier stoppen ze altijd na de 34 weken, omdat het dan geen zin meer zou hebben
Nee, door te voelen voor het strippen 😉.

Bij de echo's met 8,12,20 en 32 weken kijken ze er niet naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven