ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:41
Ik zie nog steeds niet waar ze nu haar handje ophoudt. Ik zie wel dat jij woedend reageert op iemand (die je niet eens kent) die per ongeluk op haar 44e een kinderwens heeft. Word je altijd zo kwaad als volslagen onbekenden iets doen of wensen dat niet in jouw straatje te pas komt? Lijkt me heel vermoeiend.RégineFilange schreef: ↑11-05-2019 18:37maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar.
Ellende! Oorlogen en wereldhonger verbleken hierbij!
zaterdag 11 mei 2019 om 18:42
Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2019 18:41Ik zie nog steeds niet waar ze nu haar handje ophoudt. Ik zie wel dat jij woedend reageert op iemand (die je niet eens kent) die per ongeluk op haar 44e een kinderwens heeft. Word je altijd zo kwaad als volslagen onbekenden iets doen of wensen dat niet in jouw straatje te pas komt? Lijkt me heel vermoeiend.
Ja, ik ga zo ook maar even liggen.
Maar ie gaat wel even voorbij aan het feit dat met al die “capriolen” die nu mogelijk zijn ook meer kinderen met afwijkingen en complicaties geboren zijn. We hebben het over hormoonbehandelingen bij de moeder die een verhoogde kans op kanker kunnen zijn, en ook dat gepruts aan zaadjes en eitjes kunnen nou eenmaal afwijkingen bij het kind veroorzaken. Fantastisch dat er zoveel mogelijk is tegenwoordig maar ik blijf erbij dat het kan en niet moet. En het kan ook bij jullie maar dan op eigen kosten en ook dat zal niet zonder reden besloten zijn. Eigenlijk snap ik niet dat je er zo’n discussie van maakt, betaal gewoonTroffel75 schreef: ↑11-05-2019 16:35Vroeger kregen mensen van 25 of 35 ook geen kind als de man vruchtbaarheidsproblemen had. Met vroeger vergelijken is nonsens. Vroeger bestond er wel meer niet in de gezondheidszorg waar je toch nu ook gebruik van maakt. Dat vroeger iets niet kon, wil niet zeggen dat je er nu geen gebruik van zou mogen maken als het nu wel kan. Dat het kan, betekent inderdaad niet dat het moet, maar het betekent ook niet dat het niet "moet". Dat hangt af van de situatie. Met vroeger vergelijken is een drogreden, een oneiglijk argument. Waar de man onvruchtbaar was, kregen zelfs twintigers vroeger geen kind. Het is juist fijn dat er voor situaties waarin er vruchtbaarheidsproblemen zijn nu nog andere pties zijn... Je begeeft je op een hellend vlak als je gaat zeggen dat iets nu niet hoeft omdat het vroeger toch ook niet kon.
voor de behandeling als jullie dit zo graag willen en klaar toch?
Ik doe mijn best
Heb jij daar last van dat ik een jonge moeder was? En neen nogmaals; 20j is geen tiener meer.Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 18:21Net tiener-af dan. Als TO beschouwd wordt als een bejaarde dan is 20 een tiener
En dat TO beschouwd wordt als een bejaarde heb ik nooit gezegd hoor.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:46
Ik ben ook wel benieuwd waar en wanneer TO haar handje zou ophouden?Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2019 18:41Ik zie nog steeds niet waar ze nu haar handje ophoudt. Ik zie wel dat jij woedend reageert op iemand (die je niet eens kent) die per ongeluk op haar 44e een kinderwens heeft. Word je altijd zo kwaad als volslagen onbekenden iets doen of wensen dat niet in jouw straatje te pas komt? Lijkt me heel vermoeiend.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:48
EenschLady*Voldemort schreef: ↑11-05-2019 18:41Ik zie nog steeds niet waar ze nu haar handje ophoudt. Ik zie wel dat jij woedend reageert op iemand (die je niet eens kent) die per ongeluk op haar 44e een kinderwens heeft. Word je altijd zo kwaad als volslagen onbekenden iets doen of wensen dat niet in jouw straatje te pas komt? Lijkt me heel vermoeiend.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:49
ik heb hetzelfde probleemforumfossiel schreef: ↑11-05-2019 18:47Lees ik dan ergens overheen? Ik zie alleen staan dat zij 44 is, over de leeftijd van de man lees ik in de op niks. Misschien doet ze wel n demi Moore en is haar man 25.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 11 mei 2019 om 18:49
Heb jij er last van dat TO nog een kinderwens heeft?
En nee ik heb persoonlijk nooit last van iemands kinderwens, 20 of 44.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:50
Met slecht zaad ? Ik veronderstel dat t zaad slecht is omdat hij op leeftijd is.forumfossiel schreef: ↑11-05-2019 18:47Lees ik dan ergens overheen? Ik zie alleen staan dat zij 44 is, over de leeftijd van de man lees ik in de op niks. Misschien doet ze wel n demi Moore en is haar man 25.
Maar dat is wat ik opmaak uit de tekst mischien heb je wel gelijk.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:53
Naja als we met zijn alle meebetalen aan de vergoeding voor een vruchtbaarheids behandeling... maar goed daar hebben we toch geen keuze in net zoals die boot van t koninklijk huis.Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 18:49Heb jij er last van dat TO nog een kinderwens heeft?
En nee ik heb persoonlijk nooit last van iemands kinderwens, 20 of 44.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:53
ah ja, ik heb even teruggelezen en toen zag ik het idd staan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 11 mei 2019 om 18:55
Waar jij nou over valt?Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 17:54En bovendien wil na mijn 38e niet meer. Maar wat een onsympathiek mens ben jij zeg. Bah bah. Voel je je goed nu, Karin?
Het is gewoon feitelijk hoor, TO heeft nog 6 jaar om met een zak geld haar droom na te jagen.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:55
Nou volgens mij betaalt ze zelf??staafmixer schreef: ↑11-05-2019 18:53Naja als we met zijn alle meebetalen aan de vergoeding voor een vruchtbaarheids behandeling... maar goed daar hebben we toch geen keuze in net zoals die boot van t koninklijk huis.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:58
Als vrouwen gemiddeld bijna 30 zijn als ze hun eerste kind krijgen zal een vrouw gemiddeld bijna 60 zijn als ze voor het eerst oma wordt.
50 is dus best jong.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
Er staat dat het tot haar grote schrik niet vergoed word.
Oftewel ze was er vanuit gegaan dat dit wel zo zou zijn. En wil graag weten of t ergens anders goedkoper kan.
Ik vind ook dat bij vrouwen met een kinderwens dit vergoed moet worden tot een veilige leeftijd.
staafmixer wijzigde dit bericht op 11-05-2019 19:01
15.11% gewijzigd
Alleen de behandeling. Als het mis gaat met het kind (wordt met 'n beperking geboren bijv) dan draait de maatschappij er voor op.
zaterdag 11 mei 2019 om 19:00
Ik weet niet wat ik lees trouwens.
44 en een kinderwens, ik vind het heel normaal.
Dat de kans op een geslaagde behandeling heel klein is, is wel zuur dan. En ik snap ook wel dat dat dan niet meer vergoed wordt.
Maar TO is 44 hè, geen 144.
44 en een kinderwens, ik vind het heel normaal.
Dat de kans op een geslaagde behandeling heel klein is, is wel zuur dan. En ik snap ook wel dat dat dan niet meer vergoed wordt.
Maar TO is 44 hè, geen 144.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 19:00
Maar waar houdt ze dan haar handje op? Of heb ik ergens een bedeltopic gemist?staafmixer schreef: ↑11-05-2019 18:58Er staat dat het tot haar grote schrik niet vergoed word.
Oftewel ze was er vanuit gegaan dat dit wel zo zou zijn. En wil graag weten of t ergens anders goedkoper kan.
Als ik hier op het forum kom vragen of iemand een goedkope stukadoor voor me weet, hou ik dan ook mijn handje op?
zaterdag 11 mei 2019 om 19:01
Mss moet jij bij dit soort onderwerpen gewoon wegblijven.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 18:58Alleen de behandeling. Als het mis gaat met het kind (wordt met 'n beperking geboren bijv) dan draait de maatschappij er voor op.
David Dunning
David Dunning