Inleiden
vrijdag 23 november 2018 om 12:11
Hoi dames,
Ik heb aanstaande donderdag een afspraak staan voor een inleiding, maar aanstaande maandag gaat de verloskundige nog proberen te strippen eerst of dat nog kan helpen. Nu zit ik eigelijk met een vraag. Kunnen ze alleen strippen als er al ontsluiting is of als de baarmoedermond al week is? Of maakt dat niet uit.
En als je ingeleid moet worden en der is al iets aan ontsluiting moet de baarmoedermond dan nog week gemaakt worden of is dat, dan niet meer nodig.
Ik heb aanstaande donderdag een afspraak staan voor een inleiding, maar aanstaande maandag gaat de verloskundige nog proberen te strippen eerst of dat nog kan helpen. Nu zit ik eigelijk met een vraag. Kunnen ze alleen strippen als er al ontsluiting is of als de baarmoedermond al week is? Of maakt dat niet uit.
En als je ingeleid moet worden en der is al iets aan ontsluiting moet de baarmoedermond dan nog week gemaakt worden of is dat, dan niet meer nodig.
vrijdag 23 november 2018 om 12:26
Ja er is enige ontsluiting nodig voor beide. Bij inleiden brengen ze een ballon in (waar dus ruimte moet zijn voor de ballon in te brengen) en laten die (vaak) een nacht zijn werk doen. Je moet daarna 4 cm hebben om in te kunnen inleiden. Dan prikken ze de vliezen, krijg je een infuus en ga je los.
Met strippen moet er ook ruimte zijn, want ze moet met de vingers bij de vliezen kunnen.
Succes
Met strippen moet er ook ruimte zijn, want ze moet met de vingers bij de vliezen kunnen.
Succes
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
vrijdag 23 november 2018 om 12:29
Zou ik nooit toestaan. Een kind heeft het recht om op het juiste moment geboren te worden, zonder ingrepen. Ik vind het ook een rare onnatuurlijke wijze van handelen en dat alleen maar omdat het medisch personeel geen zin heeft om in het weekend te werken.
Wist je dat er bijna geen zondagskinderen meer geboren worden in dit land?
Laat het aan de natuur over meid, veel beter.
vrijdag 23 november 2018 om 12:31
Cateautje schreef: ↑23-11-2018 12:29Zou ik nooit toestaan. Een kind heeft het recht om op het juiste moment geboren te worden, zonder ingrepen. Ik vind het ook een rare onnatuurlijke wijze van handelen en dat alleen maar omdat het medisch personeel geen zin heeft om in het weekend te werken.
Als ik een keuze had, zou ik ook niet voor inleiden gaan. Ik moet ingeleid worden met 41 weken wegens medische reden.
vrijdag 23 november 2018 om 12:32
Mag ik vragen wat die medische redenen zijn?Blossem-Flower2018 schreef: ↑23-11-2018 12:31Als ik een keuze had, zou ik ook niet voor inleiden gaan. Ik moet ingeleid worden met 41 weken wegens medische reden.
vrijdag 23 november 2018 om 12:37
Nou, dan moet het maar.
Ik wens je het beste en veel geluk met je kindje.
vrijdag 23 november 2018 om 12:37
Als ik het aan de natuur over had gelaten, waren zowel ik als mijn dochter keidood geweest. Niet zo'n onzin praten. Of laat jij je (mentale) gezondheid ook over aan de natuur?Cateautje schreef: ↑23-11-2018 12:29Zou ik nooit toestaan. Een kind heeft het recht om op het juiste moment geboren te worden, zonder ingrepen. Ik vind het ook een rare onnatuurlijke wijze van handelen en dat alleen maar omdat het medisch personeel geen zin heeft om in het weekend te werken.
vrijdag 23 november 2018 om 12:43
Ja, de meeste zaken laat ik over aan de natuur of ik gebruik natuurlijke middelen.nessemeisje schreef: ↑23-11-2018 12:37Als ik het aan de natuur over had gelaten, waren zowel ik als mijn dochter keidood geweest. Niet zo'n onzin praten. Of laat jij je (mentale) gezondheid ook over aan de natuur?
Mocht het inderdaad een halszaak zijn, dan moet het inderdaad, zit er niets anders op.
Ik ben bevallen met 43 weken en mijn zoon is kerngezond geboren, dus als het alleen maar om tijd gaat is inleiden nergens voor nodig.
vrijdag 23 november 2018 om 12:45
Ik ken geen enkel geval waarom het om tijd ging. Zwangerschapsvergiftiging, poep in vruchtwater, medicijngebruik, etc. En aangezien jij niet medisch geschoold bent, zou het fijn zijn als je je vooringenomen en ongevraagde advies over TO's situatie bij je hield.Cateautje schreef: ↑23-11-2018 12:43Ja, de meeste zaken laat ik over aan de natuur of ik gebruik natuurlijke middelen.
Mocht het inderdaad een halszaak zijn, dan moet het inderdaad, zit er niets anders op.
Ik ben bevallen met 43 weken en mijn zoon is kerngezond geboren, dus als het alleen maar om tijd gaat is inleiden nergens voor nodig.
vrijdag 23 november 2018 om 12:46
Wat een onzin. Mijn kind is op zondag geboren, na een inleiding. Als het medisch nodig is, is het nodig.Cateautje schreef: ↑23-11-2018 12:29Zou ik nooit toestaan. Een kind heeft het recht om op het juiste moment geboren te worden, zonder ingrepen. Ik vind het ook een rare onnatuurlijke wijze van handelen en dat alleen maar omdat het medisch personeel geen zin heeft om in het weekend te werken.
vrijdag 23 november 2018 om 13:02
Niet alle inleidingen gaan met een ballon. Ik zat nog dicht van onder en ben toch echt ingeleid. Ik kreeg vaginale tabletten. Na inbrengen was het ook wachten en nog meer wachten. Tot de vliezen er aan konden. Toen kwam er actieSue-Heck schreef: ↑23-11-2018 12:26Ja er is enige ontsluiting nodig voor beide. Bij inleiden brengen ze een ballon in (waar dus ruimte moet zijn voor de ballon in te brengen) en laten die (vaak) een nacht zijn werk doen. Je moet daarna 4 cm hebben om in te kunnen inleiden. Dan prikken ze de vliezen, krijg je een infuus en ga je los.
Succes
vrijdag 23 november 2018 om 13:08
Wat een bullshit is dit nou weer. Soms is het medisch noodzakelijk (anders doen ze het ook echt niet). Makkelijk roeptoeteren als je hiermee zelf nooit te maken hebt gehad.Cateautje schreef: ↑23-11-2018 12:29Zou ik nooit toestaan. Een kind heeft het recht om op het juiste moment geboren te worden, zonder ingrepen. Ik vind het ook een rare onnatuurlijke wijze van handelen en dat alleen maar omdat het medisch personeel geen zin heeft om in het weekend te werken.
Weet je wat natuurlijk is? Een dood kind, zo werkt de natuur namelijk.
vrijdag 23 november 2018 om 13:12
Ik had minimale ontsluiting met 40+5 weken, halve centimeter was gelukkig voldoende.
Op zaterdagavond opgenomen, ballonkatheter ingebracht gekregen. Volgende ochtend viel deze uit, 3 cm ontsluiting, waarna vliezen werden gebroken en ik aan de weeenopwekkers ging.
Uiteindelijk zondagavond laat bevallen.
Inleiden was noodzakelijk, want pre-eclamspie was vol in ontwikkeling bij mij.
Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen van medische noodzaak.
Succes TO!
Op zaterdagavond opgenomen, ballonkatheter ingebracht gekregen. Volgende ochtend viel deze uit, 3 cm ontsluiting, waarna vliezen werden gebroken en ik aan de weeenopwekkers ging.
Uiteindelijk zondagavond laat bevallen.
Inleiden was noodzakelijk, want pre-eclamspie was vol in ontwikkeling bij mij.
Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen van medische noodzaak.
Succes TO!
vrijdag 23 november 2018 om 13:16
Haha dat verwacht je dan ook niet!
Ik ben gestript, geen medische redenen, was alleen helemaal klaar met bekkeninstabiliteit met 40 weken. Voor mij reden genoeg en voor baby ook blijkbaar, die is de dag erna geboren! Moet er wel wat ontsluiting al voor hebben inderdaad.
vrijdag 23 november 2018 om 13:17
vrijdag 23 november 2018 om 13:24
Precies de risico's worden hoger de laatste weken (door afname vruchtwater en nog een aantal andere factoren). Ik zou niet weten waarom je dat risico zou willen nemen?MinkeDeWit schreef: ↑23-11-2018 13:17Tegenwoordig laten ze je in veel ziekenhuizen niet meer voorbij de 41e week gaan omdat er relatief veel kinderen overlijden die laatste week. Bij mij zijn ze allebei ingeleid, een op vrijdag en een op zaterdag. Dat doen ze over het algemeen niet vanwege het gemak maar om medische redenen.
Je mag nu zelf bepalen of je doorgaat na 41 weken, maar je slaat jezelf toch voor je kop als het na 41+ week nog misgaat?
vrijdag 23 november 2018 om 13:26
Nee heb je helemaal gelijk in, maar ik ging van mijn eigen ervaring uit. Wat jij hebt meegemaakt heb ik geen ervaring mee dus waag ik me ook niet aan die informatie. Super dat jij hier dus info over kon verstrekkenlittle_angel89 schreef: ↑23-11-2018 13:02Niet alle inleidingen gaan met een ballon. Ik zat nog dicht van onder en ben toch echt ingeleid. Ik kreeg vaginale tabletten. Na inbrengen was het ook wachten en nog meer wachten. Tot de vliezen er aan konden. Toen kwam er actie
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
vrijdag 23 november 2018 om 13:27
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het had willen afwachten. De eerste keer inleiden had een heel nare afloop (gezond kind hoor, maar het was een nare vacuumverlossing geworden), dus dat nooit meer. Helaas schoot mijn bloedruk met 40+6 door het dak heen, dus ben ik de volgende dag toch ingeleid. Dat risico vond ik te groot.Ikigai schreef: ↑23-11-2018 13:24Precies de risico's worden hoger de laatste weken (door afname vruchtwater en nog een aantal andere factoren). Ik zou niet weten waarom je dat risico zou willen nemen?
Je mag nu zelf bepalen of je doorgaat na 41 weken, maar je slaat jezelf toch voor je kop als het na 41+ week nog misgaat?
Ik had toen door voorweeën en strippen al 5 cm ontsluiting, dus het ging snel, maar het kind maakte zelf weinig aanstalten.
vrijdag 23 november 2018 om 13:30
Soms heb je geen keuze. Ik vind het nogal wat om te zeggen dat je dit nooit zou toelaten, omdat je per se een natuurlijke bevalling wil. Ik vraag me af of je nog steeds zo denkt als je kind door deze houding overlijdt?MinkeDeWit schreef: ↑23-11-2018 13:27Ik moet eerlijk zeggen dat ik het had willen afwachten. De eerste keer inleiden had een heel nare afloop (gezond kind hoor, maar het was een nare vacuumverlossing geworden), dus dat nooit meer. Helaas schoot mijn bloedruk met 40+6 door het dak heen, dus ben ik de volgende dag toch ingeleid. Dat risico vond ik te groot.
Ik had toen door voorweeën en strippen al 5 cm ontsluiting, dus het ging snel, maar het kind maakte zelf weinig aanstalten.
vrijdag 23 november 2018 om 13:49
Mijn ervaring was anders, bij mijn 1e bevalling moest ik ingeleid worden, ik had nog 0 ontsluiting maar heb toch een ballon gekregen. Die deed overigens erg snel zijn werk, na 3 uurtjes liep ik naar de wc en viel de ballon eruit, 2cm ontsluiting. Toen zijn ook de vliezen meteen geprikt (dus niet hoeven wachten tot 4cm).Sue-Heck schreef: ↑23-11-2018 12:26Ja er is enige ontsluiting nodig voor beide. Bij inleiden brengen ze een ballon in (waar dus ruimte moet zijn voor de ballon in te brengen) en laten die (vaak) een nacht zijn werk doen. Je moet daarna 4 cm hebben om in te kunnen inleiden. Dan prikken ze de vliezen, krijg je een infuus en ga je los.
Succes
Bij mijn tweede zwangerschap ben ik gestript, daar is idd ontsluiting voor nodig, ik zat toen op 1-2cm
vrijdag 23 november 2018 om 13:59
Medisch is medisch, dan moet het gewoon. En maar goed ook dat het kan.
Echter, las ik laatst wel een artikel waarin stond dat er steeds vaker ingegrepen wordt terwijl het eigenlijk niet nodig is ivm werkuren (avonden/weekenden), personeelstekort, en andere niet medische redenen. Vanuit die hoek bekeken snap ik cateautje wel.
Moet heel diep graven, maar zal eens kijken of ik het artikel nog kan vinden.
On topic: succes TO. Hoor veel verschillende verhalen over strippen en inleiden. Bij mij ging het vrij makkelijk, omdat mijn bm-mond al week was, alleen die handen die er steeds ingestoken werden (voelen, strippen, weer voelen, nog meer voelen, draadje op hoofdje plaatsen, oeps nog een keer draadje op hoofdje plaatsen, en nog maar een keer voelen....) vond ik verschrikkelijk
Edit: artikel gevonden, ging niet over inleiden, maar alleen over inknippen. In NL is het knip-percentage ruim 30 tegenover een kleine 6,5% in Zweden, een vergelijkbaar land op verloskundig gebied. Zie nu ook dat het artikel al van 2017 stamt, dus misschien zijn de cijfers inmiddels al beter.
Echter, las ik laatst wel een artikel waarin stond dat er steeds vaker ingegrepen wordt terwijl het eigenlijk niet nodig is ivm werkuren (avonden/weekenden), personeelstekort, en andere niet medische redenen. Vanuit die hoek bekeken snap ik cateautje wel.
Moet heel diep graven, maar zal eens kijken of ik het artikel nog kan vinden.
On topic: succes TO. Hoor veel verschillende verhalen over strippen en inleiden. Bij mij ging het vrij makkelijk, omdat mijn bm-mond al week was, alleen die handen die er steeds ingestoken werden (voelen, strippen, weer voelen, nog meer voelen, draadje op hoofdje plaatsen, oeps nog een keer draadje op hoofdje plaatsen, en nog maar een keer voelen....) vond ik verschrikkelijk
Edit: artikel gevonden, ging niet over inleiden, maar alleen over inknippen. In NL is het knip-percentage ruim 30 tegenover een kleine 6,5% in Zweden, een vergelijkbaar land op verloskundig gebied. Zie nu ook dat het artikel al van 2017 stamt, dus misschien zijn de cijfers inmiddels al beter.
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 23-11-2018 14:10
16.15% gewijzigd