Inleiden

23-11-2018 12:11 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb aanstaande donderdag een afspraak staan voor een inleiding, maar aanstaande maandag gaat de verloskundige nog proberen te strippen eerst of dat nog kan helpen. Nu zit ik eigelijk met een vraag. Kunnen ze alleen strippen als er al ontsluiting is of als de baarmoedermond al week is? Of maakt dat niet uit.
En als je ingeleid moet worden en der is al iets aan ontsluiting moet de baarmoedermond dan nog week gemaakt worden of is dat, dan niet meer nodig.
Ik heb beide keren een ballon gehad. beide keren 0 ontsluiting en na het plaatsen had ik bij de 1 na 3 dragen nog steeds 0 ontsluiting, en ben ik ingeleid. Bij de 2e had ik 3 cm de dag erna en ben ik ingeleid. Beide wegens medisch, niet omdat ik het zelf nou zo te gek vond.
Moesten jullie bij het plaatsen van zo ballon in het ziekenhuis blijven of mochten jullie naar huis?
Blossem-Flower2018 schreef:
23-11-2018 14:12
Moesten jullie bij het plaatsen van zo ballon in het ziekenhuis blijven of mochten jullie naar huis?
Ik heb nooit een ballon gehad. Eerste keer gel en daarvan ging ik in sneltreinvaart een weeënstorm in. Tweede keer eerst vliezen breken waarna er niets gebeurde, en toen drie kwartier aan een infuus.
Die ballon plaatsen ze doorgaans ‘s avonds en dan slaap je in het ziekenhuis. Dan kijken ze de volgende ochtend wat het heeft gedaan.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik kreeg de ballon om 19.00 's avonds, daarna nog een tijd aan de CTG gelegen, om te kijken hoe dochter daarop reageerde. In het ziekenhuis gebleven en om 07.00 werden de vliezen gebroken en begon het feest.
Is verschillend. Ik ben onlangs in het ziekenhuis geweest bij iemand die een ballon kreeg en die werd naar huis gestuurd. Wel met de medeling dat ze moest terug komen zodra de ballon eruit kwam. Dit gebeurde echt al na twee uurtjes ofzo.
Bij mij hebben ze de jongste ingeleid (bs reden overigens maar goed dat terzijde)
Ik werd meteen opgenomen en als ik de volgende morgen bij start geen ontsluiting zou hebben zouden ze gel gebruiken (zat potdicht).
Gelukkig de volgende morgen 3cm ontsluiting...en uiteindelijk meteen de vliezen gebroken.

Ik moest dus wel blijven..maar hoe dat zit bij jou kun je beter aan je gyn vragen denk ik :-)
Cateautje schreef:
23-11-2018 12:29
Zou ik nooit toestaan. Een kind heeft het recht om op het juiste moment geboren te worden, zonder ingrepen. Ik vind het ook een rare onnatuurlijke wijze van handelen en dat alleen maar omdat het medisch personeel geen zin heeft om in het weekend te werken.
Wist je dat er bijna geen zondagskinderen meer geboren worden in dit land?

Laat het aan de natuur over meid, veel beter.
Grappig dat je dat zo zegt.

Ik ben vier jaar geleden op een vrijdag opgenomen en op zondagochtend ingeleid, zondagmiddag is ze geboren.

OT,

Ik vond het strippen (1cm) veel vervelender dan de ballon laten plaatsen xD (die was er bij mij met een uur of drie weer uitgevallen) maar je moet het vooral een beetje over je heen laten komen.
Ik mocht er mee naar huis, thuis geslapen en de volgende ochtend melden.
Om te kunnen strippen moet je wel iets van ontsluiting hebben, anders kan ze er niet bij.

Seks (sperma) helpt overigens bij het verweken van de baarmoedermond dus ik zou zeggen go for it :lol:

Inleiden heb ik geen ervaring mee, alleen met het proberen te vermijden van een inleiding maar of dat geholpen heeft of dat het sowieso wel begonnen was???
Niet alles gelezen, maar mijn ervaring: ze hebben bij mij ondanks geen ontsluiting of verweking een aantal keer proberen te strippen, zonder succes. Bij 42 weken ingeleid met orale tabletten en binnen 24 uur een gezond kindje! Volgens mij waren die tabletten inderdaad bedoeld om de baarmoedermond weer te maken, na 2 tabletjes brak mijn water en kwam de rest van de bevalling vanzelf op gang. Ik had erg tegen het inleiden opgezien maar het viel me reuze mee allemaal. Tip: neem wel iets tegen de verveling mee want het kan allemaal even duren. Veel succes!
Ik kreeg om 14.00 uur de ballon geplaatst, daarna 45 min ctg. Daarna naar huis waar ik 4 uur later wat bloed en de ballon verloor. Ik moest me pas melden als er weeen zouden zijn, die bleven uit. Volgende ochtend om 8.00 gemeld en vliezen gebroken/inleiding gestart ivm 42 weken.

Blijkbaar is het dus bij elk ziekenhuis anders 😉

Succes met de laatste loodjes
Ik ben ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen. Helaas een klein vingertopje ontsluiting dus heb orale tabletten gekregen om de baarmoedermond te verweken en zo wat meer ontsluiting te creëren. Ze wilden pas met minimaal 2cm ontsluiting het infuus starten omdat anders de weeën op gang zouden komen zonder ontsluiting met verhoogd risico op scheuren van de baarmoeder.
Na 2 doses tabletten had ik geen infuus meer nodig want belandde in een heftige weeënstorm. Na 16 uur is toen zoonlief geboren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven