Inwendige echo gehad, nu bloeding
dinsdag 21 augustus 2018 om 01:52
Hallo dames.
Ik hoop dat er nog iemand wakker is en mij gerust kan stellen.
Sinds een paar maanden eindelijk mijn leven weer op orde, woon weer samen.
Ik ben zwanger, toenstraks om 20:30 uur eerste echo gehad. Inwendig.
Alles zag er goed uit, nog geen kloppend hartje maar ben pas 5w6d zwanger dus was geen probleem. Hoort volgende week te gaan kloppen. Moest mij geen zorgen maken zei verloskundige.
Eenmaal thuis ga ik plassen, onderbroek rood en wat rode druppels in de pot.
Geen krampen. Meteen verloskundige gebeld, kan miskraam zijn maar leek haar sterk omdat er een uur van de voren niks raars te zien was. Vruchtje zat ook niet dicht bij de uitgang.
Kan deze bloeding komen door de inwendige echo?? Ik heb totaal geen buikkrampen, geen bloed meer in onderbroek. Zojuist alleen nog met afvegen licht roze bloed en 1 ienie mienie stukje erbij.
Ik bel morgen meteen voor een nieuwe echo maar ben zo in paniek nu.
Ik heb al 3 miskramen gehad en zie t somber in nu pffff
Ik hoop dat er nog iemand wakker is en mij gerust kan stellen.
Sinds een paar maanden eindelijk mijn leven weer op orde, woon weer samen.
Ik ben zwanger, toenstraks om 20:30 uur eerste echo gehad. Inwendig.
Alles zag er goed uit, nog geen kloppend hartje maar ben pas 5w6d zwanger dus was geen probleem. Hoort volgende week te gaan kloppen. Moest mij geen zorgen maken zei verloskundige.
Eenmaal thuis ga ik plassen, onderbroek rood en wat rode druppels in de pot.
Geen krampen. Meteen verloskundige gebeld, kan miskraam zijn maar leek haar sterk omdat er een uur van de voren niks raars te zien was. Vruchtje zat ook niet dicht bij de uitgang.
Kan deze bloeding komen door de inwendige echo?? Ik heb totaal geen buikkrampen, geen bloed meer in onderbroek. Zojuist alleen nog met afvegen licht roze bloed en 1 ienie mienie stukje erbij.
Ik bel morgen meteen voor een nieuwe echo maar ben zo in paniek nu.
Ik heb al 3 miskramen gehad en zie t somber in nu pffff
dinsdag 21 augustus 2018 om 02:23
Ik had dit ook bij mijn dochter die op dit moment zo hard ligt te snurken dat ik er wakker van lig.
Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar mijn toenmalige gynaecoloog gaf aan dat dit vaker voorkomt doordat het daar van onder nu beter doorbloed is en er door het gepor met die echokop een vaatje kan scheuren.
Die extra echo is misschien wel een goed idee maar houd er wel rekening mee dat als het door bovengenoemde oorzaak komt het wel weer opnieuw kan gaan bloeden.
Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar mijn toenmalige gynaecoloog gaf aan dat dit vaker voorkomt doordat het daar van onder nu beter doorbloed is en er door het gepor met die echokop een vaatje kan scheuren.
Die extra echo is misschien wel een goed idee maar houd er wel rekening mee dat als het door bovengenoemde oorzaak komt het wel weer opnieuw kan gaan bloeden.
meyana wijzigde dit bericht op 21-08-2018 02:26
Reden: Stomme autocorrect!
Reden: Stomme autocorrect!
0.21% gewijzigd
"Nee" is ook een antwoord.
dinsdag 21 augustus 2018 om 03:00
Als de verloskundige zich niet echt zorgen maakt zou ik het ook niet doen.
Maar wat zegt de a.s. vader ervan, is hij er niet? Je zou toch denken dat hij ook schrikt. Hoe lang is het geleden dat je die vorige miskramen had en weet je daar de oorzaak van, moest je daarom zo heel vroeg een echo laten maken?
Lijkt me wel heel erg vroeg en ik neem aan dat je niet bewust zwanger bent geworden gezien je hele privé situatie. Sorry als ik me vergis!
Overigens vind ik dat je je vriend ook best wakker mag maken hiervoor, of bellen hij moet toch te bereiken zijn en het is ook zijn kindje in wording..
Ik hoop dat er een logische verklaring is waarom je vriend niet te bereiken is of je niet steunt.
Wat heb jij een hoop ellende meegemaakt voor een dame van begin 20, sterkte!
Maar wat zegt de a.s. vader ervan, is hij er niet? Je zou toch denken dat hij ook schrikt. Hoe lang is het geleden dat je die vorige miskramen had en weet je daar de oorzaak van, moest je daarom zo heel vroeg een echo laten maken?
Lijkt me wel heel erg vroeg en ik neem aan dat je niet bewust zwanger bent geworden gezien je hele privé situatie. Sorry als ik me vergis!
Overigens vind ik dat je je vriend ook best wakker mag maken hiervoor, of bellen hij moet toch te bereiken zijn en het is ook zijn kindje in wording..
Ik hoop dat er een logische verklaring is waarom je vriend niet te bereiken is of je niet steunt.
Wat heb jij een hoop ellende meegemaakt voor een dame van begin 20, sterkte!
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 03:49
Reden: edit
Reden: edit
48.24% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 03:11
Lenn, Mijn vriend is gewoon hier. wij wonen sinds kort samen. Hij is zeker ook ongerust en steunt mij echt wel.
Ik wilde graag mijn verhaal plaatsen op het viva forum.
Terug thuis wonen was dus bij mijn schoonvader voor een tijdje. Die schulden zijn heel snel opgelost dankzij de hulp van mijn schoonvader. Daarom zijn wij ook weer zo snel kunnen gaan samen wonen.
Wat betreft mijn broertje en zusje , hier wil ik liever niet verder over uitwijden. Ze zitten op een goede plek en wij zien elkaar zeer regelmatig. Zij krijgen hulp om de traumas te verwerken.
Terug thuis wonen was dus bij mijn schoonvader voor een tijdje. Die schulden zijn heel snel opgelost dankzij de hulp van mijn schoonvader. Daarom zijn wij ook weer zo snel kunnen gaan samen wonen.
Wat betreft mijn broertje en zusje , hier wil ik liever niet verder over uitwijden. Ze zitten op een goede plek en wij zien elkaar zeer regelmatig. Zij krijgen hulp om de traumas te verwerken.
dinsdag 21 augustus 2018 om 03:45
Je schoonvader.. dan snap ik het.Dontknowwhattodooo schreef: ↑21-08-2018 03:11Lenn, Mijn vriend is gewoon hier. wij wonen sinds kort samen. Hij is zeker ook ongerust en steunt mij echt wel.
Sterker nog, ik edit dat stuk even, doet er nu even niet toe verder.
Ik hoop dat het loos alarm is, sterkte morgenochtend!
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:52
Ik heb bij mijn eerste inwendige echo bloed verloren maar dan praat je over echt veel bloed. Dit was dan ook een miskraam. Ook bij de tweede keer zwanger verloor ik wat bloed en had ik erna zelfs buikkrampen. Maar dit kan gewoon heel normaal zijn. En het kereltje ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen.
Dus ik geloof niet dat het een miskraam is maar dat je gewoon goed doorbloed bent.
Dus ik geloof niet dat het een miskraam is maar dat je gewoon goed doorbloed bent.
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:25
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:29
sterkte, ik weet wat je doormaakt. Ik heb gisteren ook onverwacht bloed verloren. Niet veel, ik kon gelukkig een echo krijgen en daar was een kloppend hartje te zien. Volgens de VK geen reden tot zorg, dus ik probeer het los te laten (oke dat lukt me dus niet) Ik ben wel iets verder, 9.3 a 9.6. Maar goed de stress blijft. Zeker als je eerder een MK hebt gehad (ik ook 2x)
Sterkte en ik duim voor je!
Sterkte en ik duim voor je!
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:41
Ik deel toch nog even mijn verhaal. Al zegt dit niets over hoe het voor een ander verloopt natuurlijk!
Ik heb regelmatig ligt bloedverlies gehad tot ongeveer 12 weken zwangerschap. Ik verloor alleen nooit stolsels en had geen krampen, wel buikpijn. De gynaecoloog wilde ook geen inwendige echo's meer maken omdat dit inderdaad meer bloedverlies kan triggeren, net als seks bijvoorbeeld.
spannende tijd zo, ik begrijp jullie angst en bezorgdheid volkomen! Maar het kan er dus ook gewoon bijhoren!
Ik hoop dat alles goed mag gaan voor jullie!
Ik heb regelmatig ligt bloedverlies gehad tot ongeveer 12 weken zwangerschap. Ik verloor alleen nooit stolsels en had geen krampen, wel buikpijn. De gynaecoloog wilde ook geen inwendige echo's meer maken omdat dit inderdaad meer bloedverlies kan triggeren, net als seks bijvoorbeeld.
spannende tijd zo, ik begrijp jullie angst en bezorgdheid volkomen! Maar het kan er dus ook gewoon bijhoren!
Ik hoop dat alles goed mag gaan voor jullie!