Is dit normaal?
donderdag 23 augustus 2018 om 16:56
Vanwege herkenbaarheid en omdat ik niet weet hoe hier op gereageerd gaat worden, heb ik een nieuw account aangemaakt.
Ik zit hier al een tijdje mee. Ik ben geen prater en ik hen dit met niemand besproken. Ik wil vooral weten of het normaal is en ik mss te heftig hierop reageer. Het is 2 jaar geleden en ik heb het niet kunnen loslaten.
Is/vind je het normaal om de vagina te onspannen bij het meten van de ontsluiting door de clitoris aan te raken/stimuleren?
Bij gynecologisch onderzoek is het voor mij normaal dat ik automatisch alles aanspan. Ik vind het heel vervelend dat ik niet weet wat en wanneer er wat gebeurt met mijn lichaam als ik het niet kan zien. Ik ben hier eerder op aangesproken door een gyn die me niet wilde onderzoeken tot ik me ontspande.
Hij zei dat hij dit nog nooit had meegemaakt dat iemand zich aanspande bij de gyn. Dat was ook niet de juiste aanpak om iemand te laten ontspannen.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik kan er weinig over vinden op het internet.
Ik zit hier al een tijdje mee. Ik ben geen prater en ik hen dit met niemand besproken. Ik wil vooral weten of het normaal is en ik mss te heftig hierop reageer. Het is 2 jaar geleden en ik heb het niet kunnen loslaten.
Is/vind je het normaal om de vagina te onspannen bij het meten van de ontsluiting door de clitoris aan te raken/stimuleren?
Bij gynecologisch onderzoek is het voor mij normaal dat ik automatisch alles aanspan. Ik vind het heel vervelend dat ik niet weet wat en wanneer er wat gebeurt met mijn lichaam als ik het niet kan zien. Ik ben hier eerder op aangesproken door een gyn die me niet wilde onderzoeken tot ik me ontspande.
Hij zei dat hij dit nog nooit had meegemaakt dat iemand zich aanspande bij de gyn. Dat was ook niet de juiste aanpak om iemand te laten ontspannen.
donderdag 23 augustus 2018 om 18:16
Ik heb idee dat ze vraagt of het normaal is als ze dat zelf zou doen.k.middleton schreef: ↑23-08-2018 18:09Zeg je nou dat de gyn jouw clitoris stimuleerde zodat je ontspande? En of dat normaal is?
donderdag 23 augustus 2018 om 18:21
Nee, dat is niet normaal. Het lijkt me dat dat je de gynaecoloog behoorlijk in verlegenheid zou brengen door te masturberen tijdens je onderzoek
. Ik stel voor dat je gaat oefenen om op een andere manier te ontspannen. En zoek een (vrouwelijke) gynaecoloog waarbij je je minder gespannen voelt. En wat is er precies twee jaar geleden gebeurt? Heb je dit toen gedaan of overwogen? Is me nog niet helemaal duidelijk.
donderdag 23 augustus 2018 om 18:23
Mwahhahs. Harstikke normaal joh. Waar ken ik zo’n gyn vinden?k.middleton schreef: ↑23-08-2018 18:09Zeg je nou dat de gyn jouw clitoris stimuleerde zodat je ontspande? En of dat normaal is?
donderdag 23 augustus 2018 om 19:25
Ik denk eerder dat de gyn je niet kon onderzoeken zonder iets te beschadigen of je pijn te doen.Origamikikker schreef: ↑23-08-2018 16:56
Als je zoekt op vaginisme is er genoeg op internet te vinden, bv ontspanningsoefeningen.