IUI beginners, mogelijk ICSI

18-12-2018 23:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ben helemaal nieuw op dit forum en zag een heleboel topics staan maar niet echt eentje die ik passend vond dus daarom heb ik deze aangemaakt.

Zijn er meerdere die net bezig zijn met IUI’s? En mogelijk snel al over gaan naar ICSI? Ik hoor graag jullie ervaringen daarover.

Ikzelf heb 1 mislukte IUI achter de rug, vandaag een echo gehad in het ziekenhuis en het eitje was 12.5mm. Ik heb vrijdag een nieuwe echo. Ik heb alleen Ovitrelle gebruikt de eerste keer. Mijn cyclus is wel super onregelmatig.

De kwaliteit van het zaad van mijn man was de eerste keer niet denderend maar voldoende om zwanger van te kunnen worden. De tweede keer testen bleek de kwaliteit onvoldoende (bij eerste IUI). De arts wil het toch opnieuw proberen om te kijken of de kwaliteit slecht blijft ofdat dit een uitzondering was. Als de kwaliteit slecht blijft gaan we volgens mij over naar ICSI..

Weet nog niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Hoor graag jullie ervaringen!

Liefs bulletje
Wij zijn niet net begonnen. Maar wilde toch mijn ervaring met je delen.

Wij zijn januari begonnen met iui. De eerste ging door, maar op t randje. De 3 die daarop volgende zijn afgebeld, omdat t zaad niet goed genoeg was.

Toen hebben we besloten om door te gaan voor icsi. En daar gaan we vandaag beginnen met ronde 2.

De artsen zeiden bij t eerste onderzoek voor de iui dat t zaad goed genoeg was. Maar ik heb de uitslag ij handen gehad en gegoogled (i know niet de meest goede raadgever), maar daar kwam t helemaal niet zo geweldig uit. En wat bleek... ik had gelijk, want na 3 mislukte iui’s, zijn we met icsi bezig.

Maar dit is lang niet altijd zo! Er zijn er genoeg die gewoon een keertje een dit hebben. Als je vriend een keertje ziek is geweest (das dan al misschien wel 3 maanden geleden! dan toch kan t daarvan zijn). Of gewoon een keertje wat minder kan ook.
Mij zeiden ze dat iedereen die iui doet wel eens een ronde afgebeld heeft gehad. Geen idee hoe waar dat is, maar t blijft afwachten.

Het blijft rot. Die onzekerheid vooral. Wens jullie heel veel sterkte! En hoop dat jullie volgende iui ronde gewoon kan doorgaan.
Hoi Ka14,

Bedankt voor je reactie!

Ze hebben de eerste IUI bij ons niet afgebeld, we hoorden achteraf dat de kwaliteit niet goed genoeg was..
ik hoop inderdaad ook dat het een keertje slecht is en een uitzondering is en dat het in de regel van voldoende kwaliteit is. We hebben na de volgende IUI een belafspraak met de arts om te evalueren, ik denk dat er dan gekeken wordt hoe de kwaliteit dan is en of we door kunnen gaan met IUI of toch overgaan naar ICSI.

Vandaag een spannende dag voor jou dus! Hoe ervaar jij de ICSI?
Is dat ronde 2 van de eerste oogst eitjes om het zo maar te zeggen of de tweede ICSI poging. Als ik het goed begrepen heb kunnen er meerdere eitjes geoogst worden en dat je dus ook meerdere pogingen hebt een bevrucht eitje terug te plaatsen binnen 1 ICSI poging.. of heb ik het verkeerd begrepen..

Veel sterkte en geluk vandaag!
Oké, opzich fijn, want ik ken verhalen dat t met weinig toch gelukt is. Je hebt er maar 1 nodig hè.

Bij ons was t zo dat sperma aantal minstens 1 miljoen moest zijn. Daarom werd t afgebeld.

Wij zijn met een hele nieuwe ronde begonnen. We hadden van icsi 1 15 eitjes, waarvan 9 bevrucht. Daarvan 1 verse terugplaatsing en er konden er toen nog 4 ingevroren worden. Van die cryo’s zijn er 3 teruggeplaatst. 1 overleefde t ontdooien helaas niet.
Je hebt t dus goed begrepen.

Het is pittig, maar voor mij te doen. Het is natuurlijk de vraag hoe je op hormonen reageert. Ik ben er niet mega ziek van.

Met spuiten is t vooral de vermoeidheid die me dwars zit. En vorige ronde had ik overstimulatie, dus heb ik rustig aan moeten doen rond punctie en na terugplaatsing. Dat is vervelend, maar dat is niet anders. Ik ben gastouder, dus zadel andere met mij ziekenhuis bezoeken op, door de afstand, kan ik niet anders dan gewoon vrij nemen. Daarom zijn wij ook heel open. Mijn advies is dat ook te doen, niet alleen omdat t makkelijker is met uitleggen wat je moet doen. Mensen hebben dan ook wat meer begrip voor situaties.
Hoe is het afgelopen woensdag gegaan?

De IUI’s gebeuren in mijn natuurlijke cyclus. Ik spuit momenteel alleen Ovitrelle een dag van tevoren.

Bij een ICSI moet je sowieso hormonen gebruiken? Of kan het ook zonder.. ik neem aan dat wij, als we weten of het echt zo ver is, meer info krijgen of hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Wij hebben maandag weer een IUI, en eind van de week een belafspraak om te kijken hoe de kwaliteit van het sperma deze keer was.

Hopelijk is woensdag alles goed gegaan bij jou!
Woensdag ben ik begonnen met de pil. Dat hoort bij een lang schema voor ivf/icsi. 3-1 start ik met spuiten, maar das ook niet heel spannend meer. Pas rond week 3/4 wordt t weer spannend. Dan zijn pas echo’s en punctie etc.

Icsi is inderdaad met hormonen. Zeker het begin, want dan willen een heel aantal eitjes. Als je cryo’s in de vriezer hebt, kan je deze wel in natuurlijke cyclus terugplaatsen. Maar dit bespreek je met je arts wat dan het best is.
Bij mij is t elke keer met hormonen gegaan (zijn voor cryo’s wel pilletjes, dus hoef je niet te spuiten). Mijn lichaam was door alle hormonen dit jaar niet heel betrouwbaar meer zonder.

Ik weet niet naar welk ziekenhuis je zou gaan. Maar ik vind de uitleg van Tilburg erg fijn.

https://www.infocvb.nl

Elk ziekenhuis is net wat anders. Maar de grote lijn is vaak hetzelfde.

Heel veel succes maandag!
Bedankt voor de link, inderdaad een fijne site!

Vandaag was de uitslag van het sperma gelukkig goed! Volledig normaal dus de IUI is uitgevoerd. Ik heb vrijdag een belafspraak met de arts maar ik ga ervan uit gezien deze uitslag goed was dat we voorlopig IUI’s aanhouden en (nog) niet opstappen naar ICSI.

De komende paar weken dus fingers crossed ofdat het gelukt is.

Voor jou dus een paar weken minder spannend, ook fijn zo rond de feestdagen. Ik hoor graag hoe het is gegaan eind januari. Hopelijk zijn er dan veel eitjes en is alles goed gegaan. Doet zo’n punctie pijn?
Zwanger worden met ivf/icsi deel 7 is n heel fijn clubje meiden met veel kennis en steun mocht je n forum zoeken als je toch doorstroomt naar icsi. Laten we hopen d a t dat niet nodig is. Is n hele toestand en vraagt veel van je.

Op de site van freya ook veel nuttige info over behandelingen maar ook over bijv. Je rechten op je werk qua zkh bezoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven