Iui met slechte zaadkwaliteit

12-09-2018 07:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Wij proberen inmiddels ruim 2,5 jaar om zwanger te worden.
Ik heb gisteren mijn eerste iui behandeling gehad. Alleen toen we daar waren kregen we te horen dat de zaadkwaliteit en heel slecht was, namelijk 250.000.
De keren hiervoor dat het getest is was het 13 miljoen en 21 miljoen.
Ze wilde de behandeling toch door laten gaan maar gaf aan dat de kans dat ik hier zwanger van word maar 5% is.
De moed zakt me een beetje in de schoenen dus ik ben eigenlijk gewoon even opzoek naar succes verhalen van iui met een slechte zaadkwaliteit.
Wij moeten hierna nog een keer iui doen, als de kwaliteit dan weer zo slecht is komen we gelijk uit in icsi.
Liefs, Saartje
Ik heb geen kinderen, ben 44 jaar, geen ervaring mee. Ik kan alleen maar zeggen: sterkte. En houdt jezelf voor dat het gaat lukken.
Hoe komt je partner aan die slechte zaadkwaliteit?

Heeft hij een slechte levensstijl? Te dik, drinkt of rookt hij..weinig bewegen?

De spermakwaliteit kan met een gezonde levensstijl er in korte tijd enorm op vooruit gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sorry hier ook geen succesverhaal. Onder een miljoen goeie zaadcellen is vrijwel kansloos, en tuurlijk wilden ze de behandeling door laten gaan want van niet terug plaatsen wordt je helemaal niet zwanger en nu bestaat er nog een kleine kans dat t toch lukt.

wij hebben 2 pogingen IUI gedaan met beide keren onder een miljoen gezonde zaadcellen en daarna overgestapt naar ICSI. Eerste ICSI poging zwanger en nu een gezonde dochter. 6 mnd na geboorte van onze dochter was ik spontaan zwanger van onze zoon.

Sterkte!
Het schijnt dat het dragen van bepaald nauwsluitend ondergoed oorzaak kan zijn van minder goede zaadkwaliteit. Dat is overigens al héél lang bekend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn man is gezond, heeft een normaal gewicht. Rookt niet, drinkt geen alcohol en is niet ziek geweest.. ook draagt hij geen strak ondergoed en is niet in bad geweest dus wij begrijpen er helemaal niks van.
Ik weet eigenlijk zelf ook wel dat deze poging kansloos is. Maar toch hou je altijd een inimieni beetje hoop!
Gatekeeper fijn dat icsi jullie heeft geholpen en jullie een dochter hebben! En nu zelfs spontaan! Dat soort verhalen doen goed!
Ik ben na 1 jaar proberen 1x zwanger geweest, dit is een miskraam geworden met 6+2. Daarna is het niet meer gelukt
Wij hebben inmiddels 7 IUI pogingen gehad met zeer wisselende zaadkwaliteit. 3 keer onder het miljoen. Bij onze 'kansloze' poging met 500.000 zaadcellen werd ik zwanger. Helaas kan ik je geen positief verhaal geven aangezien het eindigde in een miskraam maar ik heb net de derde miskraam gehad dus het lijkt erop dat zaadkwaliteit niet ons enige probleem is. Het kan dus raak zijn met weinig. Maar de kans is klein inderdaad. Ik snap je gevoel maar zou me nog niet al te veel zorgen maken. Het is zo'n momentopname (dat veel kan verschillen door bv. ziek zijn in de afgelopen drie maanden) dat het de volgende keer echt gewoon weer heel goed kan zijn!
Geen ervaring mee. Sterkte!

Bij Hoe bevalt Nederland was wel stel dat voor icsi poging deed en dieam haf 11 goede zaadcellen en zij was eerste terugplaatsing zwanger.
Puk32 bedankt voor je reactie, fijn om te weten dat het toch raak kan zijn met een slechte zaadkwaliteit. Maar wat ontzettend heftig 3 miskramen.
Gaan ze dat nu verder onderzoeken?
Oei, dat is wel weinig, wat naar!
Hier ook wisselende uitslagen, maar werd zwanger van IUI 5 met 500.000 zaadcellen. Het kan dus wel, maar de kans is klein. Veel succes!
Hoi Saartje, hier ook een positief verhaal. Mij is het exacte aantal nooit gezegd maar het was ook onder de 1 miljoen. Ik had er absoluut geen vertrouwen in. Daarvoor had man ook betere uitslagen zoals jouw man en toen was het ook niet gelukt. Maar wonder boven wonder: zwanger en nu moeder van een gezonde zoon. Ik weet nog dat de behandeld gyn destijds tegen mij zei dat ik wel vertrouwen moest houden ondanks de lage uitslag omdat ze net in de gegevens had gezien dat het jaar daarvoor 45 vrouwen zwanger waren geworden van IUI onder de 1 miljoen. (Ik herinner me alleen dit getal, niet hoeveel vrouwen er niet zwanger waren geworden) maar vond het toch best veel!
Wij gaan binnenkort IUI starten voor een 2e, ben benieuwd of dit een mega gelukstreffer was of dat het nog een keer mag lukken. Ik wens jou in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het toch gelukt is of anders snel mag lukken!
Koorts gehad? Zo niet.. Je kunt een keer pech hebben.. helaas..

Bij herhaling is er pas een reden voor actie... je hebt er maar eentje nodig maar zou idd niet teveel hoop hebben..
De zaadkwaliteit is sowieso altijd wisselend en dat is de reden dat meestal meerdere keren wordt getest. Daarnaast wordt tijdens het onderzoek het altijd sperma cellen geteld en bij lui gaat er een speciale 'spoeling' doorheen om alleen de goed bewegende eruit te halen. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Bij ons deden ze minimaal nog een keer lui erna, aangezien het aantal dan opeens prima kan zijn. Pas als het 2 keer achter elkaar onder de 3 miljoen was, werden andere opties bekeken. Ik ben trouwens zwanger geworden bij 0.5 miljoen, maar kreeg toen helaas een miskraam. Na 6 IUI overgestapt naar ICSI en daar een zoon mee gekregen.
viva-amber schreef:
12-09-2018 07:53
Hoe komt je partner aan die slechte zaadkwaliteit?

Heeft hij een slechte levensstijl? Te dik, drinkt of rookt hij..weinig bewegen?

De spermakwaliteit kan met een gezonde levensstijl er in korte tijd enorm op vooruit gaan.
Wat is dit voor reactie?!
Je kent de situatie helemaal niet en gaat ervan uit dat de oorzaak aan een slechte levensstijl ligt.
Terwijl een man ook gewoon dikke pech kan hebben en er zelf ook enorm van baalt!
Heb je er wel eens van gehoord dat er gewoon een lichamelijke oorzaak kan zijn, zoals niet ingedaalde teelbal(len)?
Het klopt dat een slechte levensstijl slechte invloed heeft maar is vaak niet de enige oorzaak.

@TO: Wat rot dat er zo weinig zaadcellen zijn gevonden bij jullie 1e poging.
Bij ons was dit ook het geval, terwijl ervoor werd gezegd dat de spermakwaliteit prima was. Maar bij IUI bewerken ze het en dan zie je pas echt hoeveel er over blijft.
Ik ben helaas niet zwanger geworden met 3x zaadkwaliteit onder de miljoen. Erna via ICSI uiteindelijk wel zwanger geworden.
Veel succes!
Bedankt voor alle lieve reacties.
Wij hebben gisteren iui2 gehad, dit keer met maar 150.000 goede zaadcellen.
We hadden er echt alles aan gedaan, nog gezonder leven, zinktabletten, foliumzuur en vitamine D nam hij. Maar helaas het mocht niet helpen.
Wij gaan nu door voor icsi. Dit word alleen wel pas in het nieuwe jaar, omdat we nog allerlei gesprekken moeten voeren.
Saartje26 schreef:
14-10-2018 09:40
Bedankt voor alle lieve reacties.
Wij hebben gisteren iui2 gehad, dit keer met maar 150.000 goede zaadcellen.
We hadden er echt alles aan gedaan, nog gezonder leven, zinktabletten, foliumzuur en vitamine D nam hij. Maar helaas het mocht niet helpen.
Wij gaan nu door voor icsi. Dit word alleen wel pas in het nieuwe jaar, omdat we nog allerlei gesprekken moeten voeren.
Sterkte. :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven