IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vandaag weer een echo gehad. Ik heb 8 eieren die ze gaan weghalen mogelijk 10 bij de punctie. Inschatting is donderdag of vrijdag de punctie. Alleen mijn darm ligt tussen mijn eierstokken in dus kan mogelijk lastig te prikken zijn, maar kan zijn dat door de zwaarte de eierstok zakt en geen probleem meer is dus hopen maar😬

Dus volgens mij een net aantal en weekendje voor 31e kan ook zeerwaarschijnlijk doorgaan. Wel ben ik nu misselijk sinds gisteren maar schijnt normaal te zijn.

Hoe is het met jullie? Fijne zondag nog!
anoniem_366970 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 10:25
Reden: Verkeerd woord geschreven
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto nog best wat eiblaasjes bij gegroeid! Goed nieuws zeg. Ook fijn dat het net je weekendje weg niet dwars zit. Het is vaak best lastig om iets vooruit te plannen he. Ik hoop dat je darm nog een beetje goed gaat liggen, gelukkig heb je nog wat daagjes!

Finley wanneer mag je testen?

Tgirl wat fijn dat je even geen jeuk hebt. Wanneer heb je de tp?

Ik hoop dat het met de rest van de meiden ook goed gaat.

Met mij gaat het wel prima. Opzich ben ik mijn eerste week goed door gekomen. Als ik aan de testdatum denk, voelt het wel weer als eewigheid. Nog een weekje geduld hebben.. Gisteren had ik wel een beetje last van lichte maar korte menstruatie krampen. Ik hoop dat het een goed teken is. Counting down!
Alle reacties Link kopieren
Happy, de dagen duren dan lang he..wachtende op goed nieuws! Ik duim heel hard voor je! Zijn er regeltjes of dingen waar je op moet letten tot aan de wachtdatum?

Vanmorgen weer echo gehad donderdagochtend gaat de punctie plaats vinden, maar eierstok ligt te hoog in baarmoeder en de verpleegkundige zei daar hebben we wel gemene truukjes voor🤔dus ik zei betekent dat het extra pijn gaat doen? Zei ze ja ik ga niet liegen😲 Ik zeg nu jullie dit weten krijg ik dan extra pijnmedicatie of iets? Nee mevrouw dat gebied valt niet te verdoven de methadon maakt u alleen suf waardoor u beter kunt ontspannen🤯 Het is uw eerste keer dus zetten standaard in...😳

Ik zei toen is het mogelijk om die verstopte eierstok waar er maar 3 (totaal 10 er uit halen) in zitten te laten zitten? (Jullie begrijpen vast dat ik horrio scenarios in mijn hoofd had gekregen😱) Nee mevrouw grote eitjes moeten er uit want als ze vrij komen in uw buik is dat zeer pijnlijk en niet verantwoord.

Ik weet niet wat ik nu moet denken en voelen maar hoe kun je hier nu nog "ontspannen" in gaan haha?? Ik ben echt een angstige muts dat betreft🤣🙈
Zoveel respect voor de geen die mij voor zijn gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje Tiktakoto. Dat is echt niet fijn om te horen dat het nog meer pijn kan gaan doen. Ik wist eigenlijk ook niet dat zo een situatie mogelijk was.
Ik zou toch gewoon nog een keer bellen dat je er niet van geslapen hebt en graag extra verdoving wilt hebben. Ik zou eerste instantie ook extra verdoving krijgen. Volgens mij was het morfine. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt omdat naar een paar keer prikken en porren het niet lukte. Het is dus degelijk wel mogelijk (als ze goed prikken..) Ik heb ipv de morfine een extra kalmeringspilletje gekregen. Dat was wel nodig want zat helemaal te trillen van de spanning. Mochten ze je echt geen extra verdoving willen geven dan kun je misschien een extra pilletje vragen. Ik ga echt heel hard voor je duimen dat de pijn hopelijk mee gaat vallen en anders heel snel voorbij is! Staat je afspraak gewoon in de ochtend ingepland?

Ik heb had net volgens mij als lichtroze verlies 😔. Ik ben al helemaal teleurgesteld, want ik voelde het vanmorgen ook al dat mijn lichaam ook minder gespannen is. Bah, ik heb gelijk zin om met die vieze bolletjes te stoppen om te kijken of het allemaal doorbreekt. Hopelijk vliegt de weel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Happy, kan mij voorstellende dat je dan denkt oooh ik ga ongesteld worden, maar hoeft niet toch? Voor mij eerste keer dus nog geen ervaring mee..ook niet met de vieze bolletjes. Is dat de progesteron die je keer per dag in moet brengen? Gaat dat lekken ofzo? Haha lekker praatje in details🤣

Ik heb nu al bij verschillende aangegeven dat mijn lichaam heel gevoelig is. Bij een darmonderziek ivm de crohn ga ik onder diepe sedatie ipv een roesje omdat bij mij niet werkt, maar ja ondat dit totaal wat anders is gaan ze gewoon er van uit dat standaard goed gaat. Dat is hier dus een methadon injectie en voor mij paracetamol ipv van andere pijnstiller ivm crohn. Ik lees inderdaad bij andere dat ze morfine krijgen of verdoving injecties beneden.. maar we gaan het zien hoe dan ook ik moet toch😅 mijn afspraak is om 10 uur en dinsdagavond 22 uur de ovitrelle zetten. Vandaag moet ik al stoppen met de gonal f.

Heb je nog wat afleiding komende dagen?
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto, wat naar dat ze je al voorbereiden op de punctie dat het meer pijn gaat doen.
Ik vond de punctie echt heel erg pijnlijk maar ik had 19 follikels waardoor het erg lang duurde. Ik kreeg morfine via het infuus en van tevoren 2 kalmeringstabletten. Het was lang niet genoeg om de pijn te onderdrukken.
Ik wil je juist niet extra bang maken maar mij hebben ze gezegd dat ze de punctie nooit meer op deze manier gaan uitvoeren, volgende keer krijg ik er dormicum bij.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het dus echt mogelijk is om extra pijnstilling te krijgen. Ik zou toch nog een keer bellen om ernaar te vragen.

Als je het niet krijgt dat wil ik je zeggen dat je dit sowieso kan! Ik dacht ook dat ik het niet zou kunnen en ik vond het vreselijk maar als het nog een keer op deze manier zou moeten zou ik het zeker weer doen, want de wens voor een kindje is sterker als de pijn met de punctie!
Voor je het weet is het achter de rug!
Alvast veel succes en sterkte, je kan het!

Happy wat naar van het roze verlies, hopelijk heeft het niks te betekenen, ik duim nog voor jou hoor!

Ik verwacht einde van de week mijn menstruatie en dan gaan wij weer door voor de volgende terugplaatsing!
Alle reacties Link kopieren
Happy wat vervelend zeg! Ik hoop en duim met je mee dat het positief uitpakt! Wanneer ga je testen?

Wat vervelend Tiktakto! Ik begrijp je angst. Ik zag ook vreselijk tegen de eerste punctie op. En ik moet eerlijk zeggen dat het me echt mee viel. Tuurlijk, het doet pijn, maar ik vond het wel te handelen. Vooraf heb ik diclofinac gekregen en tijdens de punctie morfine. Ik hoop voor je dat het bij jou ook mee valt! En net wat Saartje ook zegt; jij kunt dit!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie support berichten!😘 Ik heb toch gebeld want had toch teveel last van spanning en horrorscenarios. Ze gaan mij een hogere dosis methadon geven en wat langer in laten werken. Het moet weldegelijk verdoven niet enkel versuffen. Dat ik wat ga voelen en wat pijn snap ik hoort erbij, maar middeleeuwse martel gilpartijen wat ik soms lees, sla ik graag over😅

Hoe is het met jullie? Happy is het doorgezet? Saartje je verwacht einde van de week je menstruatie zeker weten of wel kans dat raak is? Blondie ik ben heel even kwijt hoe het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben effe in de war? Ik ben altijd in slaap geweest met de punctie. Amper iets van gemerkt dus. In het begin was ik de eerste keer niet diep in slaap en kan ik me herinneren toen ze de eerste aanprikte dat ik omhoog vloog. Toen heeft de anesthesist wat bijgespoten en was ik helemaal weg. Ik moest alleen nuchter binnen gaan.

Ik duim zo hard voor de meisjes die nu in de wachtweek zitten. Ik haat die week echt. Geeft me altijd onbewust het gevoel dat ik wel zwanger zal zijn. En die mega teleurstelling als het niet is vind ik echt vreselijk. Zonder het goed te beseffen heb ik een mega klop gehad na de derde mislukte poging. Ik ben normaal een vrij harde, maar op consultatie bleef ik maar wenen. De dokter vond het daarom beter om een rustmaand in te lassen. We hebben besloten om op vakantie te gaan. Uiteraard binnen Europa gezien je nergens anders naar toe kunt als je zwanger wilt worden.

Voor de meisjes die de punctie hebben, veel succes! Ja bij mij stelde het echt niet veel voor en ik heb altijd 25 follikels of meer door die overstimulatie. Maar het zal idd aan de verdoving liggen. Goed dat je gebeld hebt dus!!

X
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto goed dat je gebeld hebt!
En heel veel succes met de punctie alvast, voor je het weet is het achter de rug en dan duimen voor mooie embryo’s!
Ik verwacht mijn menstruatie omdat wij afgelopen maand geen terugplaatsing gedaan hebben. De kans op een natuurlijke zwangerschap is bij ons uitgesloten!
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto, goed dat je nog gebeld hebt! Helemaal gelijk! Ik wil je veel succes wensen morgen. Voor je het weet is het voorbij ❤

Saartje ik hoop dat het snel doorbreekt. Dan kunnen jullie gauw weer beginnen. Heb je wel een beetje van je "vrije" maand kunnen genieten?

Finley, wat naar dat het toch allemaal door is gekomen. Behoorlijk begrijpelijk dat je toch een klap voelde. Hoe sterk je ook bent, het is een zwaar traject en als je dan (nog) niks postiefs uithaal, kan het heel wat met je doen. In ieder geval fijn dat je even heerlijk op vakantie gaat. Hopelijk heb je heel veel zon!

Blondie hoe is het met je eiblaasjes afgelopen? Ik hoop dat het allemaal goed gegroeid is!

Tgirl hoe gaat het met je? Heb je de tp al gehad?

Narkomeid hoe gaat het met jou? Voor jou is de eerste wachtweek nu ongeveer voorbij he? Op naar de 2de week.

Bij mij is het nog steeds niet doorgebroken. Laatste keer brak het ook niet door en moest ik op de dag van de testdag ook stoppen met alles .
Ik hoop dat ik het mis heb en toch eindelijk mooi nieuws heb aankomend weekend.
Alle reacties Link kopieren
Boho ik hoop dat je een positief gesprek hebt gehad maandag. Heel sterkte de komende tijd. Dikke knuffel💖
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal net thuis van punctie. Het viel gelukkig heel erg mee linker eierstok was toch nog wat gezakt. Er zaten 7 eitjes in de blaasjes dus morgen horen we of en hoeveel er bevrucht zijn😃🤞 Nu op de bank ff relaxen ben zooo opgelucht.

Happy het kan dus nog steeds ik ga gewoon heeel hard duimen voor je!

Aan de rest... succes met wachten/ beginnen ben even te moe om iedereen persoonlijk te beantwoorden (sorry daarvoor)
Tiktakto, ik hoop echt dat je punctie is meegevallen en dat er veel eitjes geoogst zijn! Ik werd destijds ook al voorbereid op de pijn en ondanks dat ik een hoge pijngrens heb was het echt heel pijnlijk.

Happydreamer, bah wat vervelend dat wachten en dan raak je natuurlijk helemaal van de leg bij alles wat je voelt en wat er gebeurd. Morgen weet je dan meer? Ik ben erg benieuwd hoop natuurlijk op goed nieuws!! Alleen al fijn wanneer je sowieso meer weet, die onduidelijk is echt vervelend.

Finley, poe ik leef met je mee hoor. Je gaat naar het ziekenhuis en als je dan (weer) slecht nieuws krijgt kan je gewoon even knappen. Je wilt ook gewoon eens goed nieuws. Ik hoop dat je kan genieten van je vakantie, je hebt het wel verdient.

Sorry als ik ben vergeten ergens op te reageren.

En bij mij? Tsjaa, voel me weer beetje kut. Ben ook wel een doemdenker hoor. Vandaag een echo gehad om te kijken of mijn Baarmoederslijmvlies dik genoeg was om de cryo tp te plannen. Hij moest minimaal 7mm zijn en op 1 plek meette ze 6mm en op de andere plek 4,8mm. We wisten al wel dat dit een probleem zou zijn bij mij maar nu ben ik nogal down voor de ‘wat als?’. Wat nou als het maar niet dikker wordt? Gaan we dan geen tp doen? En dit is een bekend probleem van mij….hier valt weinig aan te doen, dus gaat dit ons dan tegenhouden? En als we wel een tp gaan plannen met een te dun BMS is dit dan niet een verspilling van eem embryo? Zoveel heb ik er niet. Pff, maandag weer een echo. Maar weer afwachten dan.
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto ik ben zo blij voor je het uiteindelijk toch nog mee viel! Je zal wel opgelucht zijn nu. Had je nog wel een extra pilletje gekregen? 7 eiblaasjes is mooi! Morgen weer een spannend dagje! Ik hoop dat je morgen en wellicht het weekend ook vrij bent. Even lekker uitrusten. De spanning zal er voorlopig nog wel zijn. Maar daar heb je ook ons voor om er doorheen te komen ;)

Tgirl wat erg vervelend voor je zeg. Ik snap dat je hier onzeker van word. Het is natuurlijk belangrijk, maar ik denk dat ze echt pas een tp doen wanneer ze er zelf ook in geloven. Hopelijk gaat het de aankomende dagen nog lekker goed groeien. Ik hoop op positief nieuws maandag.
Ik mag officieel maandag testen. Als het weg blijft dan wil ik graag zondag al testen. Dan zijn we tenminste beide thuis wat ik toch fijn vind. Al had ik vanmorgen in eens een drang om al te gaan testen 🤭 maar ik heb me toch kunnen inhouden hihi
Tiktakto, oh heel fijn om te horen dat alles voor je meeviel. En 7 eitjes, dat is echt heel netjes hoor! Heb jij ook nog pijn in je buik bij het lopen of dat niet? Rust lekker uit en ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je eitjes.

Happydreamer, ik vind het spannend voor je hoor. Ik denk dat je wel echt een kans maakt he? Hoe voel je je eigenlijk? Misselijk of iets? Ik ben heel benieuwd naar de uitslag!

En ja ik ga ervanuit dat ze geen tp bij mij gaan verspillen aan een te lage bms. Na een rondje google heb ik maar tarwekiem aangeschaft als extra vitaminen. Ik geloof niet in al die onzin wat ik online lees en denk dat dit ook niet gaat helpen aan mijn bms, maar ach...extra vitaminen kunnen geen kwaad denk ik.

@iedereen, Verder iemand hier ook ervaring met een dun bms??
Alle reacties Link kopieren
Happy, het wordt extra spannend nu voor jou. Krijg je maandag een bloedtest?

Finley, elk ziekenhuis heeft een ander beleid qua behandeling en dan nog reafeert ieder lichaam anders. Geniet van je vakantie waar ga je heen?

Tgirl, begrijp ik het goed dan je baarmoederwand te dun is? Wat doen ze daar aan? Is de uitslag daarvan onzeker of?

Ja ik werd vannacht wel wakker van de pijn in de buik maar met paracetamol kon ik wel verder slapen. Lopen is inderdaad niet fijn😬 Gelukkig kan ik vandaag rustig aan doen en natuurlijk zo nieuwsgierig of en hoeveel er bevrucht zijn😁
Alle reacties Link kopieren
Dun BMS check! Wat wil je weten?

Ik lees even wat minder mee, we zitten in onze wachtmaand. Net eisprong gehad en goed gebruik van gemaakt. Nu 2 weken op reis voor werk met slecht bereik. Lekker veel afleiding :-D .
Alle reacties Link kopieren
Even snel ik ben net gebeld. Er zijn er 3 van de 7 bevrucht en zondag terugplaatsing😃
Alle reacties Link kopieren
Tiktakyo, mooi nieuws!!
Tiktakto, gefeliciteerd met 3 bevruchte eitjes, netjes! En bij mij ging de buikpijn na zo'n 2 dagen weg, kan je daarna lekker genieten van de terugplaatsing:)

En nee het baarmoederslijmvlies is te dun, denk niet dat dat hetzelfde is als de baarmoederwand. Maar eigenlijk klinkt dat ook wel weer logisch. Geen idee haha bijna geen info gekregen erover. Maar ik weet wel dat je een bepaalde dikte moet hebben om het innestelen mogelijk te maken. Pff..weer iets waar je dan rekening mee moet houden.

Leeuw, oh echt jij ook dun BMS? Mijn arts zegt dat ze daar niks aan kunnen doen, verder nog weinig info gekregen behalve afwachten of het maandag beter is. Vraag aan jou...is het bij jou verbeterd? heb je daar iets voor kunnen doen? en als het niet dikker wordt...wat dan? heb jij een tp gehad met BMS wat eigenlijk te dun is? Ik ben maar begonnen met het slikken van tarwekiemolie, zag dat wel meer voorbij komen op google en ach...kan het proberen.
anoniem_637be6d1e1e1c wijzigde dit bericht op 24-05-2019 14:09
Reden: Namen even dikgedrukt, leest makkelijker.
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto, goed nieuws!! Fijn dat de terugplaatsing nog lekker in je weekend valt. Hopelijk voel je weer snel wat beter. Ze zeggen ook vaak dat je 1 a 2 dagen last van hebt. Met helaas soms uitzonderingen van langer.

Leeuw wat leuk om weer wat van je te horen! Spannend de komende 2 weken. Veel succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Tgirl nee niet echt. Nog geen terugplaatsing gehad dus lees mee. Maar in natuurlijke cyclus kom ik niet boven de 5 mm. Volgens arts geen probleem want is wel 3-lagen. Heb mijn twijfels erbij. Er is een hystrocopie gedaan, maar geen verklevingen. Nu wachten we op DD, mogelijk dat mijn baarmoederslijmvlies chronisch ontstoken is. Ben jij ook altijd zo licht ongesteld?

Heb jij TP in natuurlijke cyclus of kunstmatige?

Tarwekiem werd ik erg ziek van dus was voor mij geen optie.
Leeuw,oh nog geen tp gehad? door dit probleem? Ben benieuwd hoe het bij mij dan gaat lopen. Ik heb ook geen onderzoeken hiernaar gehad verder, weet dus ook niet wat een hystrocopie is (ga ik zo natuurlijk ff googlen). En wat bedoel je met DD? Begrijp ik het dus goed dat ze nu aan het onderzoeken zijn wat het probleem van je dunne BMS is?

Ja! Ik ben eigenlijk zo goed als niet ongesteld. Sinds mijn spiraal eruit is gegaan 1,5 jaar geleden ben ik slechts een paar uur ongesteld. Slaat echt nergens op zo kort.
Ik ben nu bezig met mijn 1e cryo tp in een kunstmatige cyclus.
Die tarwekiem gaat er ook niet heel lekker in bij mij maar ik probeer het gewoon even.

Mag ik vragen of je al lang bezig bent met je poging voor een tp? (sorry dat ik het vraag terwijl ik het waarschijnlijk wel terug kan lezen ergens) Ik heb pas 1 echo gehad voor de cryo tp hoor maar bij de eerdere onderzoeken zagen ze ook al dat ik een dun bms had.
Alle reacties Link kopieren
Tgirl ik zit nog in de wachtmaand. We hebben 3 embryo’s in de vriezer. Dus geen idee hoe dat straks gaat. We gaan volgende maand of pas in september weer verder met IVF. Voor nu wil ik wat rust en even door met mijn normale leven.

DD= Dusseldorf. Wij gaan daarheen omdat ik het vermoeden heb dat er iets “mis” is met mij. Ik ben al een keer zwanger geweest (na 3 maanden proberen), maar dat is een miskraam met 6 weken geworden. Iedere maand rondom de innesteling ben ik echt niet fit/zeg maar gerust ziek. Met misselijk/koorts/overgeven. Dus in DD doen ze meer onderzoek daarna en ook uitgebreider bloed onderzoek (Google maar eens op NK-cellen). Sindsdien nog wel 2x positieve test gehad, maar toch telkens ongesteld meteen daarna.

Maar ik schud je de hand, ik ben ook maar een 1,5 dag ongesteld en dan kan ik met een minitampon af. Na de IVF-behandeling was het zowaar 4 dagen en 2 dagen echt volle mini-tampons. Wist niet wat mij overkwam!

Gooi morgen wel een link over NK-cellen en ander onderzoek in DD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven