IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Hi Roosje, wat fijn dat je nog 6 embryo's hebt 🥰. Voor mijn embryo's spuit ik ook niet. Ik gebruik ook 3x per dag Progynova en Utrogestan. Hebben ze bij jou aan gegeven welke specifieke tijden je dit moet gebruiken? Bij mij zeggen ze gewoon ochtend, middag en avond. Ik start om 07:00 en probeer om de 8uur de pillen te gebruiken.

Leeuw jij gebruikt ook Utrogestan toch? Dit is ook om je BMS te bevorderen.
Nee duphaston, maar is ongeveer hetzelfde..
Leeuw ik spuit 187,5 mg Gonal F. Erg benieuwd naar morgen. Verder geen last van de Decapeptyl. Fijn!

Fijn Roos dat je nog zoveel embryo’s hebt. Hopelijk krijg je 24 april goed bericht.

Hoe gaat het met jou Happy? Houd je nog beetje vol?
Blondie hoe is je echo gegaan?

Ik heb de hele dag het gevoel dat het vrijdag is, zo vervelend! Jammer genoeg gaat het allemaal niet zo snel 😂 nog 4 dagen geduld, kan nog een hoop gebeuren.
Happy, echo is goed gegaan! Heb nu 7 eiblaasjes, ben er heel blij mee. Ben erg benieuwd wanneer de punctie wordt gepland. Ze zijn nu tussen de 10-14mm.

Spannende tijden he. Ik snap heel goed dat de dagen nu vooruit kruipen... je wilt het zo graag weten. Ik ben zo benieuwd! Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen! :heart:
Blondie wat goed om te horen! Wat een verschil na een paar dagen he. Wanneer heb je de volgende echo? Hopelijk kan je snel met de punctie beginnen.

Ja het kruipt inderdaad. Maar ja, morgen laatste dag werken en dan heerlijk lang (zonnig) weekend!

Leeuw hoe gaat het met jou?
Happy, zaterdagochtend weer een echo. Ja, echt he? Was erg opgelucht.

Dat is fijn! Geniet lekker van je het zonnetje en succes met de laatste loodjes!

Ben ook lekker lang weekend vrij, heerlijk genieten van het zonnetje!
Happy, ik snap dat het snel gaat.

Met leeuw gaat het redelijk. Ben erg moe door de spuiten of de emoties van afgelopen tijd. Verder geen klachten, wel al gevoelige eierstokken (kan dat na 3 dagen stimulatie?) heb ik het idee.

Blondie, 7 is een redelijke score toch?

Blondie hou jij op zoveel vocht vast?
Leeuw, ik ben ook blij met 7. Voor ons is dat een goede score :)! Ik voel mijn rechter eierstok af en toe, links voel ik niet, maar die produceert ook (bijna) niks.
Kan me voorstellen omdat je meer eiblaasjes hebt dat het daardoor gevoeliger wordt. Wanneer heb jij weer echo?
2e paasdag, dagje eerder dan gepland.

Jij morgenochtend weer echo? Spannend!

Ik moet nu competitie spelen van mijn sport, is wel even denken hoe ik dat ga doen met de spuiten.
Snap ik, hoe laat moet je spuiten? Ik heb trouwens z’n klein koeltasje gekocht waar ik de spuit in kan doen. Zo kan ik deze altijd gekoeld meenemen :)
Is allemaal gelukt!

Succes bij de echo?
Leeuw, thanks. Het was hetzelfde als donderdag, ze groeien niet heel hard en een eiblaasje is nog erg klein. Hoop dat deze nog mee komt :). Maandag weer echo. Hoe gaat het met jou?

Happy, hoe gaat het met jou? Houd je het nog een beetje vol?
Prima, buik is wat gevoelig :lol: . Maandag echo benieuwd hoe het er dan voorstaat.

Happy, hoe is het bij jou?
Even voor degene die aan het spuiten zijn ik hield ook echt enorm veel vocht vast. Sinds het stoppen met spuiten 4 kilo kwijt geraakt. En vooral die enorme vermoeidheid vond ik echt vreselijk! Succes nog dames!

Happy hou jij het nog vol? Ben even niet zo actief omdat ik wacht op mijn menstruatie maar denk wel aan je hoor!
Duim voor een positieve test voor jullie!

En hier, jeetje wat kan wachten op een menstruatie lang duren zeg pff..
Saartje 4 kilo? Dat haal ik niet, 2 kilo wel. Heel veel drinken helpt...
Nou dames, morgen 2de Paasdag is voor ons allemaal een spannende dag. Laten we hopen dat we allemaal positief nieuws hebben. Ook voor jou Roosje, maar zou veel fijner zijn als je vandaag al kan beginnen natuurlijk hihi.
Het zal hopelijk niet lang meer duren.

Leeuw het kan best dag je eierstokken nu voelt. Ik had het ook vrij snel. Hopelijk gaat het prikken nog goed en voel je alweer iets beter.

Blondie ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Tussen de eerste en tweede echo was er ook al duidelijk verschil, dus er kan nog van alles gebeuren. Ik ga hard duimen voor ons allemaal.

Ik ben zo blij dat we dit weekend weg zijn. Toch even vaker de gedachten op andere dingen zetten, zo fijn. Morgen dus mijn testdag, op dit moment gaat het nog goed. Normaal heb ik een aantal dagen voor mijn testdag al mijn menstruatie, maar dat is dit keer niet zo. Maar ik heb het wel 1x eerder gehad dat op mijn testdag alsnog de rode duivels kwamen :( Ik heb ook het idee dat ik dit keer eerder mag testen dan normaal. Of misschien dat het door de pillen komt, vraagtekens allemaal.
Ik probeer nu zo rustig mogelijk te blijven en in gedachte te houden dat het ook gewoon weer fout kan gaan. Dit om mijn teleurstelling zo veel mogelijk te verkleinen. Het blijft elke keer zo pijnlijk.
Ik had trouwens met spuiten dat ik heel erg opgezet was. Maar ben niet echt aangekomen. Ik schommel altijd met 1 tot 1,5 kilo. Maar maar Progynova en de vieze balletjes merk ik echt dat ik aangekomen ben. Ik heb paar weken terug een spijkerbroek gekocht wat echt goed zat en deze kreeg ik gisteravond gewoon bijna niet dicht.
Happy, groot gelijk dat je lekker een weekend weg bent. Beetje afleiding kan je nu wel gebruiken. Ga je morgenvroeg testen? Ik hoop zo met je mee dat je een positieve test hebt!

Ik sta normaal gesproken niet vaak op de weegschaal. Ben er afgelopen zondag op gaan staan omdat ik zie dat mijn buik voller lijkt en ben laatste tijd wel wat aangekomen.

Saar, die vermoeidheid heb ik ook, niks aan! Voel me af en toe zo futloos, weinig energie.

Inderdaad een spannende dag morgen. Laten we hopen en duimen dat het voor ons allemaal positief uitpakt! Good Luck dames en geniet van deze mooie zonnige dag. :hug:
Happy, ik steek een kaarsje voor je op!

Ik moet van het ziekenhuis mijn gewicht goed in de gaten ivm overstimulatie en mijn toch al lage BMI: ik moet boven de 21 blijven zodat ik voor mijn migraineweek eventueel genoeg reserves heb. Dan raak ik soms 4 a 5 kilo kwijt en dat is teveel op het moment. Dus deze week hoef ik niet bunkeren, kom echt veel aan :facepalm: .

Bizar eigenlijk, dat de effecten zo verschillen: ik heb bijna nergens last van. Ik zou bijna structureel dit willen spuiten..
Net controle gehad: 12 eitjes. Donderdag terug en naar verwachting zaterdag punctie.

Plastabletten heb ik ook.

Oh ja en mijn BMS is nu al 6 mm :hyper: .
Wat fijn Leeuw! BMS ook al mooi dik. Hopelijk zaterdag de punctie😃!

Heb ook de echo gehad. Ik heb woensdag de punctie. Waarschijlijk gaat het om 5 eiblaasjes, 2 zijn nog ‘maar’ 10 mm. Beetje dubbel gevoel nu.

Hoe is het met de overige dames?
Blondie, spannend. 5 is toch prima en wie weet zijn het er meer :)
Hoe ging het zetten van de pregnyl?
Leeuw mooie score!!
En blondie ik snap dat je een dubbel gevoel hebt, je hoopt toch op meer, maar uiteindelijk kan 1 goede genoeg zijn!!

Happy heb jij getest?? Ik hoop zo voor je dat hij positief is! Denk aan je hoor!
Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee, maar de "suspense is killing me" en ik moet wat ventileren. Eerste ronde IVF, 2 (snif snif) eitjes geprikt vorige woensdag, die beide mooi gedeeld zijn. :cheer: Afgelopen zaterdag eerste TP en ik sta BOL van de hormonen. Ik weet dat mijn lichaam me verraadt voor de moment, maar mijn borsten doen pijn, mijn buik is opgezet, mijn eierstok (rechts) is hypergevoelig, zeker wanneer ik plas. Het rommelt enorm "daar vanbinnen" … Komen deze symptomen jullie bekend voor? Ik durf er met niemand over praten, uit schrik om valse hoop te geven. Mijn ventje wil het zo graag en ik ben doodsbenauwd om hem teleur te stellen … :facepalm: (Kleine memo: het probleem situeert zich bij hem, en niet bij mij.)

Bloedtest voorzien op 02/05 om te kijken of ik echt zwanger ben. Het is nog zoooooo lang, en ik heb geen idee hoe ik het ga volhouden tot dan !

Hopelijk, met jullie steun, gaan de dagen iets sneller voorbij ??!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven