Ivf

23-08-2019 23:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Kan iemand haar ervaring delen mbt de ivf traject?
Wat voor hormonen heb je gebruikt en had je daar bijwerkingen van?
Hoelang moest je hormooninjecties gebruiken tot de punctie? Was de punctie pijnlijk?
Hoeveel follikels had je en ben je zwanger geworden?
Waarom wil je dat weten?
.
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 26-08-2019 07:28
Reden: Was kennelijk niet nodig
99.75% gewijzigd
Ik wil het weten omdat ik er over na moet denken om met ivf te starten na 6 keer iui
Snp schreef:
23-08-2019 23:43
Ik wil het weten omdat ik er over na moet denken om met ivf te starten na 6 keer iui
Maar als iemand hier schrijft dat het bij haar na één keer raak was zegt dat natuurlijk niks over jouw kansen.
Snp schreef:
23-08-2019 23:43
Wat een stap om te zetten zeg! Spannend besluit en ik begrijp je twijfels en onzekerheid...
Maar wat hier boven gezegd wordt is natuurlijk waar. Ieders ervaring is anders hierin en het zou ontzettend teleurstellend of juist ontmoedigend kunnen zijn voor je, als je van deze ervaringen je besluit laat afhangen...
Als je gewoon alleen maar geinteresseerd bent, zonder dat je er iets voor jezelf aan verbindt, dan heb ik natuurlijk niets gezegd...
Heel veel sterkte met het nemen van het besluit en met een eventueel traject...
Marigold1986 schreef:
24-08-2019 01:19
Wat een stap om te zetten zeg! Spannend besluit en ik begrijp je twijfels en onzekerheid...
Maar wat hier boven gezegd wordt is natuurlijk waar. Ieders ervaring is anders hierin en het zou ontzettend teleurstellend of juist ontmoedigend kunnen zijn voor je, als je van deze ervaringen je besluit laat afhangen...
Als je gewoon alleen maar geinteresseerd bent, zonder dat je er iets voor jezelf aan verbindt, dan heb ik natuurlijk niets gezegd...
Heel veel sterkte met het nemen van het besluit en met een eventueel traject...

Ik ben alleen geïnteresseerd en ik snap heel goed dat het bij iedereen anders is..dank je..
ICSI traject gehad, ik was 35 jaar. Decapeptyl gebruikt en Gonal F. Ik heb heel weinig bijwerkingen gehad. Decapeptyl eerst gespoten. Werd toen na een week of 2 een cyste ontdekt op de echo, tussentijds een Primolut kuur gebruikt waardoor de cyste wegging. Toen mocht in aan de Gonal F, 1,5 a 2 weken mee gestimuleerd. Ik had uiteindelijk 15 rijpe eicellen, 11 bevrucht, 1 verse terugplaatsing, 8 cryo's. Eerste tp werd niets, 2e tp mijn dochter, 3e en 4e een vroege miskraam, 5e zoonlief.

Punctie was niet echt prettig, maar goed te doen vond ik. De wachtdagen vond ik mentaal hels, maar het helemaal waard. Ik wilde moeder worden, dus een andere optie was er niet.

Sterkte :hug:
ICSI traject gehad.

Eerste ronde: 17 eicellen waarvan 16 rijp, 9 bevruchtingen, dubbele terugplaatsing: niet zwanger geen cryo's.
Tweede ronde: 15 eicellen waarvan 8 bevrucht: dubbele terugplaatsing: zwanger, maar miskraam, 5 cryos over.
Eerste cryo TP: twee embryo's: zwanger maar werd biochemische zwangerschap.
Tweede cryo TP: twee embryo's: succesvol zwanger, dreumes wordt begin Oktober alweer 2.

Fysiek vond ik het echt heel erg goed te doen, mentaal vond ik het enorm zwaar, omdat het geen garanties biedt en ik bang was nooit moeder te worden. Je moet er misschien rekening mee houden dat het niet gelijk eerste poging raak is. Ik had destijds hele hoge verwachtingen die ik ook weer steeds moest bijstellen. Achteraf gezien was het mij natuurlijk meer dan waard, maar de momenten waarop ik nog met lege handen stond en bovendien in de onzekerheid verkeerde of het ooit zou lukken vond ik moeilijk.

Heel veel succes en sterkte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven