Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wel gewoon mijn dingen ja, zwangerschap is geen ziekte Fijn dat jij je zo goed voelt! Ik heb met 16 weken een geslachsbepaling heb er heeeel veel zin in! Ik ben nu 15 weken Moet nog even wachten dus. 20 weken echo ook nog niet gepland. Heb geloof ik 7 juli nog een echo bij vk, vanwege mijn overgewicht erg apart maar ach het zekere voor het onzekere
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
quote:annebon1986 schreef op 30 juni 2014 @ 09:43:

Tabel: lijkt me prima om hem zo in elkaar te zetten toch? Misschien nog als aanvulling of het een jongetje of meisje wordt?

Ja, dat bedoelde ik dus met "geslacht wanneer bekend" .

Hier in huis roept mijn vriend dan meteen "pregnancy brain!!" Krijgen jullie ook van die 'leuke' opmerkingen thuis? Ik kan er nog wel om lachen hoor, hij bedoelt het ook leuk, maar soms vind ik het wel vervelend. Alsof ik alleen nog maar zwanger ben, niet gewoon af en toe suf of onoplettend zonder reden...
Ohw schei uit, haha sorry! Ik wist van de week zelfs even niet hoe oud ik was... ben echt aan het dementeren..
Feeling down? Saddle up!
Stiekem vind ik het wel geruststellend dat ik niet de enige ben... sorry annebon .
Oh haha hoort dat erbij! Thank god!! Heb ook steeds dat ik woorden achterstevoren type..
Soms is het best vervelend, maar meestal kan ik er toch best om lachen!

Spannend spruit, over ongeveer een week weet je dus wat het wordt! Ik kan ook niet wachten!
Feeling down? Saddle up!
Mijn moeder hamert dus echt op zwangerschaps gym. Ik vraag mij echt af of het zo veel toegevoegde waarde heeft? Aangezien het door mijn verzekering niet vergoed wordt. Hoe denken jullie over de gym?
Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ik denk dat ik daar echt iets aan zal hebben: deels voor mijn houding (heb een lastige rug, dus dat wordt nog zwaar als ik zelf zwaarder word en uit balans raak) en ik denk dat je er tijdens de bevalling ook wat aan hebt, qua ademhaling enzo.

Ik overweeg nog een soort cursus te doen voor met z'n tweeën, zodat vriend ook mee kan. Ik krijg sommige cursussen wel vergoed namelijk (maar nou natuurlijk net de yoga weer niet).
Ik wil ook zw yoga gaan doen, hopelijk heb ik daar wat aan qua ontspanning en ademhaling. En fijn om een beetje soepel te blijven. Ook hier een zwakke rug..
Ik heb mij ook maar aangemeld voor de gym. Voelde gister de kleine voor het eerst echt schoppen, wauw wat is dat mooi zeg!
Hi ik ben er ook weer haha. Was even een paar dagen vergeten te kijken haha.

Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven.. Hopen dat dit ook lukt maar wil het hoe dan proberen.

Wij hebben afgelopen week de pretecho gehad:-) ik hou nog even voor mij wat we krijgen omdat ik bang ben dat mensen het hier lezen. We vertellen het deze week aan de familie en vrienden dus is wel zi leuk als het nog even geheim blijft.

Wij zijn wel al flink wezen shoppen haha. Eerste zelfgekochte pakjes zijn binnen.

Ik voel mij nog steeds super goed! Hopelijk blijft dat de hele zwangerschap.

Buikje begint ook hier te groeien! Heerlijk kom maar op met die dikke buik.

Sorry beetje een egopost maar doe dit op mijn tel dus weet niet meer wie wat zei hahha

Wat voor kinderwagen nemen/hebben jullie?
Oh wat leuk spruit!! Ik kijk echt uit naar het moment dat ik wat ga voelen. Maar waarschijnlijk duurt dat nog een paar weekjes. Geduld!!

Ik heb nog geen flauw idee wat voor kinderwagen we nemen miss-v. Ik hoorde laatst dat we er misschien een via via kunnen krijgen, nou daar zeg ik geen nee tegen .
Wij hebben ook nog geen idee voor een kinderwagen. Zullen een keer een paar uur moeten doorbrengen in een baby spullen winkel, maar hebben er allebei nog niet zo'n zin in..

Wat leuk dat je het al voelt spruit, lekker vroeg Bij mij nog niets te voelen. En nog weinig te zien.

Over 1,5 week weer een echo dus kijk daar al wel weer naar uit
@Flipflopje, haha daar hoef je echt niet voor naar een winkel hoor! Je kunt op internet de kinderwagens selecteren die jullie geschikt vinden en de beste in de winkel bekijken. Scheelt een hoop tijd en energie!

Hier is de kinderwagen al binnen, alles erop en eraan ben er super blij mee!
O ik heb me laten vertellen dat ik het allemaal moet uitproberen: inklappen, uitklappen, bochtjes en bruggetjes.. En dat ze daar een parcours voor hebben in die winkels :D

Maar voorselecteren is wel een idee inderdaad
Ik wil ook wel een of andere zwangerschaps cursus gaan doen, weet alleen nog niet welke.. begin er denk ik ook pas mee als ik bijna met verlof ga, kan het moeilijk combineren met werk. Hoe doen jullie dat?

Kinderwagen: wij hebben de maxi cosi mura. Erg blij mee!

Spruit, wat super gaaf dat je de baby al gevoeld hebt! Ik heb tot nu toe volgens mij nog niks gevoeld. Buikje begint nu wel op te vallen, ook voor andere mensen. Iedereen zegt het ook, stiekem best leuk!

Hier is de 20 weken echo gepland op 6 augustus, weer wat om naar uit te kijken!
Feeling down? Saddle up!
-Gym, Ik begin in oktober/september, maar moest mij nu al inschrijven omdat er maar beperkt plek is. Tegen die tijd heb ik mijn verlof al geloof ik.

Flipflopje, Waar is dat dan? Heb dat nog nooit gehoord Als het bestaat pak ik mn kinderwagen en ga ik eens oefenen haha.
@spruit: ik dacht bij babypark.. maar kan het nog eens navragen :D

Je koopt toch ook niet iets van 1000 euro zonder te proberen? Hoewel ik wel hoop iets goedkoper uit te zijn..

Ik wou na 20 weken beginnen met zwangerschapsyoga.

En ik twijfel nog een beetje over zwangerschapszwemmen, vraag me af of ik niet net zo fijn gewoon zelf ga zwemmen.. Iemand ervaring mee?
Mijn yoga gaat ook beginnen in augustus al. Ik ga niet wachten tot mijn verlof, ik wil pas vier weken van tevoren verlof nemen en dat lijkt me veel tekort voor een serieuze cursus. Daarnaast: ik denk tijdens mijn zwangerschap ook wat aan de yoga te hebben, in de zin van een goede houding enzo, juist het doorwerken met dikke buik lijkt me zwaar. Ik doe de yoga in de avond, dat is wel te doen met werk.

Twintigwekenecho moet ik nog plannen! Eerst dinsdag nog naar de verloskundige, daarna zal ik wel bellen.
Mijn gym start helaas pas in september/oktober. Vallen jullie ook zo af? Ik ben al bijna 5 kilo in 2 weken kwijt.. echt niet normaal.
Ik ben denk ik ook wel afgevallen, merk het aan mijn broeken. Heb geen weegschaal thuis dus kan niet kijken hoeveel.. Maar als je als jij je zo misselijk voelt enzo is het ook niet zo vreemd dat je afvalt.

Hier alles goed, niet zoveel nieuws eigenlijk. Hoe is het met jullie allemaal?
Feeling down? Saddle up!
Het schijnt niet erg te zijn in mijn geval. Heerlijk naar het hartje geluisterd net, wat is dat toch fijn! Woensdag weten we dan eindelijk wat het is en mag volgende week maandag alweer op echo! Joepiee!!
Hoi allemaal!

Ik weet niet zeker of ik me al gemeld had in dit topic.

Ik ben de vriend van Teigera en hoogstwaarschijnlijk een van de weinige jongens hier

Vandaag ingeschreven bij de KDV. Vermoeiend en verwarrend, dat woud van opvangmogelijkheden.

Gastouder, kinderdagverblijf, peuteropvang, peuterspeelzaal, peuterspeelklas, etc. Pffff

Wel vreemd, hoor, om een ongeboren baby in te schrijven. Ook omdat ik überhaupt nog aan het idee moet wennen.

Al scheelt het dat er nu een klein buikje te zien en voelen is en de borsten er anders uit beginnen te zien, dat maakt het toch echter.

Maar vooral in het begin moet je het voor lief nemen, als man zijnde. Vriendin voelde zich wel anders, maar daar heb je als man weinig aan natuurlijk

Een beetje "oh, zwanger, tja het zal wel", maar nu er 'bewijs' begint te komen wordt het toch wat echter.
Hoi Elcid,

Wat leuk dat je als enige man hier komt mee schrijven!

Mijn vriend wilde het kind pas inschrijven als het geboren was.. Sweet dreams,, zie dan nog maar eens ergens tussen te komen.

Leuk dat je zo enthousiast bent! ;)
quote:spruit2014 schreef op 07 juli 2014 @ 18:41:

Hoi Elcid,

Wat leuk dat je als enige man hier komt mee schrijven! Hoi spruit!

Bedankt

quote:Mijn vriend wilde het kind pas inschrijven als het geboren was.. Sweet dreams,, zie dan nog maar eens ergens tussen te komen.

Leuk dat je zo enthousiast bent! ;)Ik had gebeld met het KDV en ik kon me vrijblijvend inschrijven zonder verder verplichtingen of zonder dat ik al een datum of dag hoef te kiezen.

Uiteindelijk gaat het op inschrijfdatum, dus hoe eerder hoe beter, dacht ik zo.

Ook al is het nog een ver-van-mijn-bedshow, ik denk dat het wel slim is, vanwege de wachtlijst, om gewoon zo vroeg mogelijk in te schrijven, een half jaartje kan dan best uitmaken,.

Aan de andere kant, misschien staan KDV's te springen om nieuwe klanten en kan je gelijk geplaats worden, maar ik dacht: Baat het niet, dan schaadt het niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven