Kijkoperatie om eileiders te bekijken
maandag 4 februari 2019 om 20:03
Hallo allemaal!
We zijn vandaag met ons intake gesprek in de fertiliteitskliniek geweest.
Zaad van manlief was prima van kwaliteit.
En verder werdt er bij inwendig onderzoek ook niks afwijkends gezien bij mij....
Het enige wat hij dus niet kan zien is of de eileiders wel open zijn.
Nu kunnen ze dat alleen zien via een kijkoperatie.
Dus binnen nu en 2 maand wordt ik geopereerd.
Wie heeft er ervaring met verstopte eileiders die door zijn gespoten?
Werd je daarna wel zwanger? En hoe snel gi nf dat?
We zijn vandaag met ons intake gesprek in de fertiliteitskliniek geweest.
Zaad van manlief was prima van kwaliteit.
En verder werdt er bij inwendig onderzoek ook niks afwijkends gezien bij mij....
Het enige wat hij dus niet kan zien is of de eileiders wel open zijn.
Nu kunnen ze dat alleen zien via een kijkoperatie.
Dus binnen nu en 2 maand wordt ik geopereerd.
Wie heeft er ervaring met verstopte eileiders die door zijn gespoten?
Werd je daarna wel zwanger? En hoe snel gi nf dat?

maandag 4 februari 2019 om 20:22
Een kijkoperatie gaat het om.JonathanStrange schreef: ↑04-02-2019 20:20Wat voor operatie is dat dan? Ik kreeg 'gewoon' een HSG om te kijken of de eileiders open waren en evt konden ze daarmee ook doorgespoten worden.
De gynaecoloog gaf aan dat ze daarmee alles goed konden bekijken en ook eventueel direct konden verhelpen.
maandag 4 februari 2019 om 20:23
JonathanStrange schreef: ↑04-02-2019 20:20Wat voor operatie is dat dan? Ik kreeg 'gewoon' een HSG om te kijken of de eileiders open waren en evt konden ze daarmee ook doorgespoten worden.
Een diagnostische laparoscopie heet het
maandag 4 februari 2019 om 20:25
Voor het bekijken van eileiders zijn twee opties. Een HSG of een kijkoperatie. Kijkoperatie is vooral handig als er vermoedens zijn van verstopping (bijv endometeriose of verklevingen vanwege een chlamidia besmetting). Je kan ook vragen of je eerst een HSG mag en als er verstopping(en) worden geconstateerd of je dan de kijkoperatie mag. Zo heb ik het ook gedaan. Nadeel van de HSG is dat de uitslag niet 100% duidelijj is, maar als je dat vooraf weet kan je je daar op instellen. Voordeel is dat het een stuk minder ingrijpend is. (Daarom wounik perse eerst een HSG, ik was negatief voor chlamidia antistoffen en had geen tekenen van endometeriose)
pergamon wijzigde dit bericht op 04-02-2019 20:27
14.94% gewijzigd

maandag 4 februari 2019 om 20:26
Ah oke, nee daar heb ik dus geen ervaring mee. Succes, hoop dat anderen je kunnen helpenMyMoedertje schreef: ↑04-02-2019 20:22Een kijkoperatie gaat het om.
De gynaecoloog gaf aan dat ze daarmee alles goed konden bekijken en ook eventueel direct konden verhelpen.

maandag 4 februari 2019 om 20:29
Ik heb een kijkoperatie gekregen. En daarna een soort echo waarbij contrastvloeistof werd ingespoten, heel fijn zonder verdoving.
Ik heb serieus nog nooit zoveel pijn gehad.
Ik had twee verstopte eileiders zagen ze toen.
Of het kan weet ik niet maar een collega had bij diezelfde arts dezelfde marteling en beiden hebben het idee dat onze zwangerschap, niet snel daarna, daardoor kwam.
Dus wees blij dat je dit tijdens een operatie krijgt en ik zal voor je duimen!!!
Of het kan weet ik niet maar een collega had bij diezelfde arts dezelfde marteling en beiden hebben het idee dat onze zwangerschap, niet snel daarna, daardoor kwam.
Dus wees blij dat je dit tijdens een operatie krijgt en ik zal voor je duimen!!!

maandag 4 februari 2019 om 20:30
.Gatekeeper* schreef: ↑04-02-2019 20:27Ik snap t niet, bij het doorspuiten vd eileiders merken ze toch of t verstopt zit of niet? Waarom dan gelijk opereren?
Dat doorspuiten is echt geen pretje meid, bevallen zou ik zo weer doen, doorspuiten nooit meer.
Ja, daarom reageerde ik hierboven ook zo, onbegrijpelijk, ik zou altijd eerst een HSG doen en daarna pas een kijkoperatie. Maar goed, mogelijk verwachten ze iets anders? Ze verwachtten bij mij dat het vrij zou zijn, dus dan is een HSG misschien logischer.
En ja, wat een rotbehandeling...

maandag 4 februari 2019 om 20:31
Het-groepje schreef: ↑04-02-2019 20:29Ik heb een kijkoperatie gekregen. En daarna een soort echo waarbij contrastvloeistof werd ingespoten, heel fijn zonder verdoving.
Wetenschappelijk bewezen dat je met een belaald contrastmiddel (die op oliebasis) meer kans hebt op een zwangerschap binnen een X aantal maanden. Ik vond het heel pijnlijk, maar de pijn was van korte duur (minuut of 2) en zou liever een HSG hebben dan een operatie. (Van een HSG ben je veel sneller af)
maandag 4 februari 2019 om 20:59
Pergamon schreef: ↑04-02-2019 20:25Voor het bekijken van eileiders zijn twee opties. Een HSG of een kijkoperatie. Kijkoperatie is vooral handig als er vermoedens zijn van verstopping (bijv endometeriose of verklevingen vanwege een chlamidia besmetting). Je kan ook vragen of je eerst een HSG mag en als er verstopping(en) worden geconstateerd of je dan de kijkoperatie mag. Zo heb ik het ook gedaan. Nadeel van de HSG is dat de uitslag niet 100% duidelijj is, maar als je dat vooraf weet kan je je daar op instellen. Voordeel is dat het een stuk minder ingrijpend is. (Daarom wounik perse eerst een HSG, ik was negatief voor chlamidia antistoffen en had geen tekenen van endometeriose)
Ik heb jaren geleden helaas genitale wratten gehad en dat kan er dus voor zorgen dat er verklevingen zijn...
Verder bij mijn zoontje een keizersnee gehad en een gbs bacterie. Ook dat zou een kleine invloed kunnen hebben op verklevingen....vandaar de kijkoperatie
maandag 4 februari 2019 om 21:04
MyMoedertje schreef: ↑04-02-2019 20:59Ik heb jaren geleden helaas genitale wratten gehad en dat kan er dus voor zorgen dat er verklevingen zijn...
Verder bij mijn zoontje een keizersnee gehad en een gbs bacterie. Ook dat zou een kleine invloed kunnen hebben op verklevingen....vandaar de kijkoperatie
In dat geval zou ik zeker voor de kijkoperatie gaan. Succes! (heb 'm zelf niet gehad dus kan je helaas niet adviseren)
maandag 4 februari 2019 om 21:08
Aan de hand van wat de gynaecoloog zei leek mij de optie kijkoperatie dan ook de beste keuze.
Gezien ze het dan ook direct zouden kunnen verhelpen!
Dankje! Ik laat het maar op mij afkomen....

dinsdag 5 februari 2019 om 09:04
Ik heb een LTT gehad in augustus. Helaas deze keer nog niet zwanger. Vorige keer 2 maanden na de LTT zwanger. Dochter rent nu al 2,5 jaar rond.
Eerste LTT bleek dat mijn eileider achter mijn baarmoeder aan mijn darmen vastzat. Die hebben ze losgemaakt. Overigens toen ook niet zwanger geworden. Twee jaar later hebben ze nog een keer gekeken en toen dus na 2 maand zwanger.
Eerste LTT bleek dat mijn eileider achter mijn baarmoeder aan mijn darmen vastzat. Die hebben ze losgemaakt. Overigens toen ook niet zwanger geworden. Twee jaar later hebben ze nog een keer gekeken en toen dus na 2 maand zwanger.