Kind in je Uppie (deel 4)
vrijdag 1 februari 2013 om 11:56
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
vrijdag 1 februari 2013 om 23:30
Dag dames,
Cool een nieuwe .
Ik vind het ook jammer er deze keer niet bij te kunnen zijn, deze zomer een herkansing doen??
Fearless; Beterschap
Hihi houston ik denk inderdaad niet dat het ligt aan hormonen hoor. Ik erger me ook overal aan en ik ben nog niet eens begonnen. Vandaag een hele vervelende buurman en zo'n stomme troela van een servicecenter aan de lijn.
Maar alles komt goed toch!
Ik ga nu lekker tijdens mijn (ik hoopte) rustige dienst lekkers klaarmaken voor mijn bezoek morgen . 2 vliegjes in 1 klap en werken en gelijk klaar voor de visite!
Hey Yezka, ik zie net mijn naam erin staan! Dankjewel!
Cool een nieuwe .
Ik vind het ook jammer er deze keer niet bij te kunnen zijn, deze zomer een herkansing doen??
Fearless; Beterschap
Hihi houston ik denk inderdaad niet dat het ligt aan hormonen hoor. Ik erger me ook overal aan en ik ben nog niet eens begonnen. Vandaag een hele vervelende buurman en zo'n stomme troela van een servicecenter aan de lijn.
Maar alles komt goed toch!
Ik ga nu lekker tijdens mijn (ik hoopte) rustige dienst lekkers klaarmaken voor mijn bezoek morgen . 2 vliegjes in 1 klap en werken en gelijk klaar voor de visite!
Hey Yezka, ik zie net mijn naam erin staan! Dankjewel!
zaterdag 2 februari 2013 om 00:09
@penelopeee: herkansing in de lente ook goed?
Ben trouwens als nieuw mysterie wel benieuwd wie jij was voor je een na laatste nickchange. Of ben ik nu te nieuwsgierig?
Mijn irritaties zijn volgens mij ook niet hormonaal. Er zitten me gewoon dingen dwars. Mijn relatie, financiën etc.
Volgens mij zit wel mijn menstruatie eraan te komen. Jammer, maar ik voel nog altijd niks. Behalve dan wat ik altijd voel een paar dagen voor ongesteldheid. Jammer. Zou leuk geweest zijn als ik morgen met z'n tweeën gekomen was.
Ben trouwens als nieuw mysterie wel benieuwd wie jij was voor je een na laatste nickchange. Of ben ik nu te nieuwsgierig?
Mijn irritaties zijn volgens mij ook niet hormonaal. Er zitten me gewoon dingen dwars. Mijn relatie, financiën etc.
Volgens mij zit wel mijn menstruatie eraan te komen. Jammer, maar ik voel nog altijd niks. Behalve dan wat ik altijd voel een paar dagen voor ongesteldheid. Jammer. Zou leuk geweest zijn als ik morgen met z'n tweeën gekomen was.
Waar zit de any-key?
zaterdag 2 februari 2013 om 02:48
quote:Houston77007 schreef op 02 februari 2013 @ 00:09:
.
Uiteraard een herkansing in de lente! Ik stem voor
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met het mysterie, bedoel je ik als persoon die is veranderd of wat mijn laatste nick was.
Ik wil je ook best wat meer vertellen hoor, je kunt me het beste mailen als je wat meer privacygevoelige dingen wilt weten..... Ik ben een beetje huiverig inmiddels voor herkenning.
Wel vervelend dat je je nu zo voelt zeg... En ik kan me voorstellen dat een aankomende menstruatie (of iig dat gevoel) het allemaal niet makkelijker maakt. De volgende keer als je in Arnhem bent en je wilt kletsen, als je een seintje geeft ik ben er zo .
Dames allemaal heel veel plezier vandaag!!! Ik ben erg benieuwd hoe het was en ik hoop dat ik de volgende keer echt wel mee kan, dit is al de tweede keer dat ik het misloop , maar dit keer was het mijn schuld.
.
Uiteraard een herkansing in de lente! Ik stem voor
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met het mysterie, bedoel je ik als persoon die is veranderd of wat mijn laatste nick was.
Ik wil je ook best wat meer vertellen hoor, je kunt me het beste mailen als je wat meer privacygevoelige dingen wilt weten..... Ik ben een beetje huiverig inmiddels voor herkenning.
Wel vervelend dat je je nu zo voelt zeg... En ik kan me voorstellen dat een aankomende menstruatie (of iig dat gevoel) het allemaal niet makkelijker maakt. De volgende keer als je in Arnhem bent en je wilt kletsen, als je een seintje geeft ik ben er zo .
Dames allemaal heel veel plezier vandaag!!! Ik ben erg benieuwd hoe het was en ik hoop dat ik de volgende keer echt wel mee kan, dit is al de tweede keer dat ik het misloop , maar dit keer was het mijn schuld.
zaterdag 2 februari 2013 om 10:33
Veel plezier straks met z'n allen maar dat komt vast goed volgens mij
Leuk een nieuw fris topic en wat is er al veel geschreven in een dag. Ik lees en leef nog steeds met jullie mee, maar probeer een beetje afstand te houden om niet helemaal in het kinderen krijgen op te gaan en soms wordt er zo veel geschreven dat ik het niet meer bij hou, sorry hiervoor.
Ook ik heb na de eerste rekening van het UMCU geen rekening meer gekregen en ik heb van de week mijn 9e inseminatie gehad. Mij is verteld dat ze in het UMCU gelijk IUI doen vanwege de iets meer kans maar ze noemen het KID. Maak me af en toe wel zorgen of het ooit nog gaat lukken had nooit verwacht en gehoopt dat het zo lang zou duren al is 9 inseminaties niks natuurlijk! Maar ben er nog vrij relaxt onder...vriendje begint langzaam te twijfelen of hij toch niet wil doneren maar vind dat wel heel lastig omdat hij niets met het kindje te maken wil hebben en iedereen toch wel gaat zien dat het van hem is, donorkenmerken (mijn uiterlijke kenmerken) en die van hem zijn precies het tegenovergestelde, wil open zijn tegenover het kindje en niet zeggen dat ik niet weet wie de vader is. Mila wil jouw donor er voor jou en je kindje zijn mocht het zover zijn en krijgt hij een vaderrol?
En worden jullie soms ook zo gek van die mensen die vragen of je al ongesteld bent geworden of al een ei hebt?
Hmm misschien moet ik toch weer eens wat vaker gezellig meeschrijven en naar een meet komen...
Leuk een nieuw fris topic en wat is er al veel geschreven in een dag. Ik lees en leef nog steeds met jullie mee, maar probeer een beetje afstand te houden om niet helemaal in het kinderen krijgen op te gaan en soms wordt er zo veel geschreven dat ik het niet meer bij hou, sorry hiervoor.
Ook ik heb na de eerste rekening van het UMCU geen rekening meer gekregen en ik heb van de week mijn 9e inseminatie gehad. Mij is verteld dat ze in het UMCU gelijk IUI doen vanwege de iets meer kans maar ze noemen het KID. Maak me af en toe wel zorgen of het ooit nog gaat lukken had nooit verwacht en gehoopt dat het zo lang zou duren al is 9 inseminaties niks natuurlijk! Maar ben er nog vrij relaxt onder...vriendje begint langzaam te twijfelen of hij toch niet wil doneren maar vind dat wel heel lastig omdat hij niets met het kindje te maken wil hebben en iedereen toch wel gaat zien dat het van hem is, donorkenmerken (mijn uiterlijke kenmerken) en die van hem zijn precies het tegenovergestelde, wil open zijn tegenover het kindje en niet zeggen dat ik niet weet wie de vader is. Mila wil jouw donor er voor jou en je kindje zijn mocht het zover zijn en krijgt hij een vaderrol?
En worden jullie soms ook zo gek van die mensen die vragen of je al ongesteld bent geworden of al een ei hebt?
Hmm misschien moet ik toch weer eens wat vaker gezellig meeschrijven en naar een meet komen...
zaterdag 2 februari 2013 om 19:43
Ik vond het ook erg gezellig!! Voor herhaling vatbaar.quote:e123 schreef op 02 februari 2013 @ 10:33:
Ja, gewoon weer vaker meeschrijven en naar een meet komen
Ik vind het ook niet altijd prettig om die vragen te krijgen. Hier op het forum maakt me dat niks uit, maar in het normale leven word ik er weleens moe van.
Ja, gewoon weer vaker meeschrijven en naar een meet komen
Ik vind het ook niet altijd prettig om die vragen te krijgen. Hier op het forum maakt me dat niks uit, maar in het normale leven word ik er weleens moe van.
zaterdag 2 februari 2013 om 19:52
Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik zelf met nieuws zou komen als ik het had, en dat ze er maar niet meer naar moesten vragen. En dat ik ook zonder die vragen wist dat ze erg meeleven, en dat ik dat fijn vond.
Sindsdien vroeg niemand meer wat uit zichzelf, erg prettig.
Sindsdien vroeg niemand meer wat uit zichzelf, erg prettig.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 2 februari 2013 om 23:40
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Half december 2012 heb ik met ingeschreven bij KID Centrum Amsterdam. Ik sta dus nu op de wachtlijst en kan eigenlijk niet wachten tot het zo ver is. Een tijdje geleden heb ik besloten om er alleen voor te gaan.
@ Eligansje: je zei dat je gebeld was door het KID Centrum. Hoe lang heb jij op de wachtlijst gestaan?
Ik ben nieuw hier op dit forum. Half december 2012 heb ik met ingeschreven bij KID Centrum Amsterdam. Ik sta dus nu op de wachtlijst en kan eigenlijk niet wachten tot het zo ver is. Een tijdje geleden heb ik besloten om er alleen voor te gaan.
@ Eligansje: je zei dat je gebeld was door het KID Centrum. Hoe lang heb jij op de wachtlijst gestaan?
zondag 3 februari 2013 om 00:12
Nou.. wat een dag.. glijmiddel pre seed in de tas en hup naar arnhem. Kom ik daar aan ben ik nog niet aan de beurt. Mooi, was vroeg, want pre seed moest 15 minuten van tevoren worden ingebracht. Ik het toilet op en mijn voorbereiding gedaan (trouwens wel hoog in de vagina waar het ingebracht wordt. Kom ik de toilet af, staat die gynaecoloog daar al op mij te wachten. Dan voel je je ook een beetje opgelaten. Heb dus masr meteen verteld wat ik had gelezen en dat ik dacht het kan zeker geen kwaad het te doen. Moest het ook wel melden, want voelde het gewoon nasr buiten lopen haha. Hele dag nog gehad trouwens.
Maar denk wel dat het 1 ding wel ten goede is gekomen. Misschien ook tip voor Emma. Ook ik heb een knik in mijn baarmoederhals en ze zijn dan ook altijd behoorlijk aan het pielen voor ze het kunnen inbrengen. En dit keer was het een fluitje van een cent. Hij draaide die eendebek erin en ik zei het inbrengen gaat altijd erg moeilijk (zeg het er altijd maar ff bij en nu helemaal.. had voor het eerst een man en merkte wel dat vrouwen jouw situatie meer begrijpen). Had het nog niet gezegd dat het moeilijk ging of hij zei al dat hij erin zat, ik ben al klaar. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Wat een tempo! Nou hopen dat hij ook echt goed zat! Denk dat de pre seed ook voor het inbrengen van de eendebek heplt en wie weet ook voor het inbrengen van het rietje. Het glijdt makkelijker haha. Bij de eerste einseminatie heeft het wel 5 a 10 minuten geduurd voordat ze mijn baarmoeder gevonden haha.
Maar denk wel dat het 1 ding wel ten goede is gekomen. Misschien ook tip voor Emma. Ook ik heb een knik in mijn baarmoederhals en ze zijn dan ook altijd behoorlijk aan het pielen voor ze het kunnen inbrengen. En dit keer was het een fluitje van een cent. Hij draaide die eendebek erin en ik zei het inbrengen gaat altijd erg moeilijk (zeg het er altijd maar ff bij en nu helemaal.. had voor het eerst een man en merkte wel dat vrouwen jouw situatie meer begrijpen). Had het nog niet gezegd dat het moeilijk ging of hij zei al dat hij erin zat, ik ben al klaar. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Wat een tempo! Nou hopen dat hij ook echt goed zat! Denk dat de pre seed ook voor het inbrengen van de eendebek heplt en wie weet ook voor het inbrengen van het rietje. Het glijdt makkelijker haha. Bij de eerste einseminatie heeft het wel 5 a 10 minuten geduurd voordat ze mijn baarmoeder gevonden haha.
zondag 3 februari 2013 om 09:03
Fijn dat het zo vlot ging. Wat zei de gynaecoloog over pre seed?
Het zal er zeker voor gezorgd hebben dat het speculum er makkelijk in gleed, aangezien het een glijmiddel is. Maar pre seed blijft in de vagina en zal toch in jouw geval niet met sperma in aanraking komen. Het zal jou alleen helpen om het speculum er makkelijk in te krijgen. Tenminste, zo zie ik het.
Ik heb er net even over gelezen, maar volgens mij is het alleen ontwikkeld voor vrouwen met een droge vagina die zwanger willen worden. Normaal glijmiddel is niet goed voor het zaad en dus kun je eigenlijk geen glijmiddel gebruiken als je zwanger wilt worden. Maar met pre seed kan dat wel. En dan heb ik het over mensen die gemeenschap hebben. Geen iui.
Maar ik hoop natuurlijk dat jij na deze poging zwanger bent. Ik ga duimen!!!!
Het zal er zeker voor gezorgd hebben dat het speculum er makkelijk in gleed, aangezien het een glijmiddel is. Maar pre seed blijft in de vagina en zal toch in jouw geval niet met sperma in aanraking komen. Het zal jou alleen helpen om het speculum er makkelijk in te krijgen. Tenminste, zo zie ik het.
Ik heb er net even over gelezen, maar volgens mij is het alleen ontwikkeld voor vrouwen met een droge vagina die zwanger willen worden. Normaal glijmiddel is niet goed voor het zaad en dus kun je eigenlijk geen glijmiddel gebruiken als je zwanger wilt worden. Maar met pre seed kan dat wel. En dan heb ik het over mensen die gemeenschap hebben. Geen iui.
Maar ik hoop natuurlijk dat jij na deze poging zwanger bent. Ik ga duimen!!!!
zondag 3 februari 2013 om 09:30
Heb ik weer
Test gedaan. Geen tweede streep, zelfs niet een streepje waar je over kan twijfelen, maar beneden en boven waar je het streepje zou mogen verwachten hele lichte contouren (lichter dan een licht streepje). Ik hou het maar op indrogen. Jammer
Maar goed, dit was pas poging 3.
Test gedaan. Geen tweede streep, zelfs niet een streepje waar je over kan twijfelen, maar beneden en boven waar je het streepje zou mogen verwachten hele lichte contouren (lichter dan een licht streepje). Ik hou het maar op indrogen. Jammer
Maar goed, dit was pas poging 3.
Waar zit de any-key?
zondag 3 februari 2013 om 12:20
Wondertje: fijn dat je daar een goed gevoel over hebt! Als het voor jou goed voelt, moet je dat gewoon blijven doen!
Ik ben het trouwens wel met Emma eens. En v.w.b. het opendoen van het speculum helpt geen glijmiddel.. dat blijft gewoon een k*tgevoel. V.w.b. de baarmoeder: ook bij mij was het altijd zoeken, drukken, draaien, etc voor ze eindelijk de baarmoedermond hadden gevonden. Maar dit kan per keer verschillen, althans.. dat zeiden ze tegen mij. Ben benieuwd hoe de volgende keer gaat.. hoewel.. ik hoop natuurlijk voor je dat er geen volgende keer komt!
@Em: jij moet nu dus nog ongeveer 2 weken wachten voor je moet ovuleren (ongeveer)? Spannend!!
@houston: balen!!! eh..... dacht ff dat je maandag moest testen ivm een andere belangrijke dag. Of is die belangrijke dag vandaag???
Ik ben het trouwens wel met Emma eens. En v.w.b. het opendoen van het speculum helpt geen glijmiddel.. dat blijft gewoon een k*tgevoel. V.w.b. de baarmoeder: ook bij mij was het altijd zoeken, drukken, draaien, etc voor ze eindelijk de baarmoedermond hadden gevonden. Maar dit kan per keer verschillen, althans.. dat zeiden ze tegen mij. Ben benieuwd hoe de volgende keer gaat.. hoewel.. ik hoop natuurlijk voor je dat er geen volgende keer komt!
@Em: jij moet nu dus nog ongeveer 2 weken wachten voor je moet ovuleren (ongeveer)? Spannend!!
@houston: balen!!! eh..... dacht ff dat je maandag moest testen ivm een andere belangrijke dag. Of is die belangrijke dag vandaag???
zondag 3 februari 2013 om 12:55
Aaah Houston, wat jammer!
Het was zeker leuk gisteren! Bedankt voor het organiseren Yezka!
Heb na afloop nog tulpen in alle kleuren meegenomen en ook nog een knalblauwe broek bij de esprit gekocht. En onderweg naar de trein kwam ik een vrolijk jongensbandje tegen waar ik nog een tijd heb staan luisteren. Zat helemaal blij in de trein naar huis!
E123 gezellig als je meeschrijft en een meet kan ik je zeker aanbevelen
Mijn donor blijft anoniem. Ik vertel iedereen dat er iemand in mijn omgeving is die mij wil helpen met mijn kinderwens. Maar dat hij geen vaderrol wil vervullen en ook anoniem wil blijven. Een paar vrienden weten het hele verhaal. Hij heeft me wel beloofd dat mijn kind hem later, als het daar aan toe is, mag leren kennen. Dit vind ik erg belangrijk. Qua uiterlijk lijken we genoeg op elkaar (huid, haarkleur) dus dat zal geen problemen opleveren.
Veel succes op het wachtbankje!
Het was zeker leuk gisteren! Bedankt voor het organiseren Yezka!
Heb na afloop nog tulpen in alle kleuren meegenomen en ook nog een knalblauwe broek bij de esprit gekocht. En onderweg naar de trein kwam ik een vrolijk jongensbandje tegen waar ik nog een tijd heb staan luisteren. Zat helemaal blij in de trein naar huis!
E123 gezellig als je meeschrijft en een meet kan ik je zeker aanbevelen
Mijn donor blijft anoniem. Ik vertel iedereen dat er iemand in mijn omgeving is die mij wil helpen met mijn kinderwens. Maar dat hij geen vaderrol wil vervullen en ook anoniem wil blijven. Een paar vrienden weten het hele verhaal. Hij heeft me wel beloofd dat mijn kind hem later, als het daar aan toe is, mag leren kennen. Dit vind ik erg belangrijk. Qua uiterlijk lijken we genoeg op elkaar (huid, haarkleur) dus dat zal geen problemen opleveren.
Veel succes op het wachtbankje!
anoniem_150460 wijzigde dit bericht op 03-02-2013 12:58
Reden: Ik vergat iets
Reden: Ik vergat iets
% gewijzigd