Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vanavond al wat bloedverlies gehad.

Het zal morgen wel doorbreken.
He yezka.. bah! Sterkte
Triviality; welkom!! We hebben nog een meeschrijver van buiten nederland spaaaannnend!!!

Miss Bella;wauw...voor je het weet..

Houston;bleeeghhhh een soort 'tennis'pols dus? Ik ben nu druk aan het fysio-en met mijn tennisarm..zal wel niet echt geholpen hebben dat ik de school aan het restylen ben..kuch..Ik heb het 'omgekeerde-zwangerschap-syndroom'..eerst nesteldranghysterie dan pas proberen zwanger te worden ;-P En die hysterie uit zich overal..

Baaaaaalen, hoe is het met de man? Chinees? En de studie?

Mevrouw R.;easy on..ik duim weer! Tijd vliegt!! Hoe vordert het klussen?

Emma; ik kan mij goed voorstellen dat het moeilijk is om je weer op te "laden" voor nog een poging maar keep the focus..zoek voldoende afleiding en enjoy Maar misschien denk je nu; "....maar raak..been there done that"..Het is een proces en soms best pittig!! Fingers crossed!

Tammy;goed bezig!!!! Ben benieuwd!!

@Yezka;tekst op je bericht aangepast...dikke ,ik hoop zo dat hetniet doorbreekt grrrr

Hier coast clear..heb wel aan Gavia en Emma gedacht!!!

Ovulatietesten..begon keurig op dag 10 niks nl, aantal tests verklo.., precies in het weekend, nieuwe werden te laat geleverd, naar de drogist, op school testen..Bekertje vond ik wel handig..ik zal jullie details besparen..Blijk ik een cyclus te hebben van 32 dagen dus vermoedelijk eisprong op dag 18 pas..Dacht gelukkig al op dag 10 aan NYC>dag 21 ovulatie..Fijn het MCK-advies grrrrr

Ik mocht vanaf dag 10 7 testen doen, geen ovulatie dan bellen en cyclus erop -neem ik aan- Clomid..maar dit kan dus voorbarig zijn..Ik gokte zelf dag 15 zo maar ik nam aan dat het MCK er wel veel ervaring mee zou hebben :-0 Still in de wachtmodus..
Yezka, is je temperatuur ook al gedaald? Ik vind het echt k*t voor je! Heel veel sterkte om dit te verwerken

Tessado, op welke dag zit je nu? Wat een gedoe he, met die testen.

Ik heb de hele nacht zo'n beetje wakker gelegen en moet steeds denken aan dat ik (als ik niet zwanger blijk) misschien de volgende maand over moet slaan. En misschien in de toekomst maar om de maand terecht kan. Het maakt me zo kwaad en ik ben echt teleurgesteld. Als ze het niet aankunnen, kunnen ze toch beter even geen nieuwe vrouwen aannemen.
Yezka: Als je van je af wil praten, laat het me alsjeblieft weten, dan bel ik je.

Emma, waarom maand over slaan? En in de toekomst standaard? Wil je wel het advies meegeven om juist nu (eventuele innestelingsfase bij jou toch?) proberen rustig te blijven. Boosheid en frustratie geeft stress. Stress maakt cortisol aan. En cortisol is niet goed voor een embryo. Al snap ik wel dat je je gefrustreerd voelt bij de gedachte dat je misschien moet overslaan.
Waar zit de any-key?
Tessado, jouw berichtje snap ik niet helemaal. Van de ovulatietesten enzo.
Waar zit de any-key?
@ Tessado, raadden ze jou bij het MCK aan om zo vroeg te beginnen met de ovulatietests? Wij zijn in de periode vooraf ook al gaan testen en temperaturen om te kijken of we zelf konden inschatten op welke dagen mijn partner haar vruchtbare dagen had. Begonnen soms ook op dag 10 of 11 al, en na een dag of 7 stopten we, omdat we dachten: Je verwacht toch niet op dag 19 nog een positieve test? Bovendien waren er bijna op elke test wel vage strepen te zien.

In januari hebben we met digitale testen gewerkt en pas op dag 19 een smiley (positieve ovulatietest). Wel zo duidelijk, de dagen ervoor een leeg rondje. En op dag 21 dus inseminatie.

Als je een lange cyclus hebt heeft het volgens mij niet veel zin om al op dag 10 van je cyclus te beginnen met ovulatietesten.
Tessado, handig die hysterie nu. Scheelt weer als je straks zwanger bent. Misschien sla je het dan wel over en anders weet je alvast hoe je moet opruimen .

Ik ben heel regelmatig maar heb ook pas mijn eisprong op dag 17/18 en IUI meestal op dag 16. Ik begon te testen op dag 10 en testte dan gewoon door. Veel te bang dat ik het zou missen.

Emma, wat raar dat je niet meer elke maand mag komen? Kun je nog eventueel ergens anders terecht?

Yezka, ik blijf toch maar even stug doorduimen hoor. Je leest van die verhalen. Ik hoop het zo voor je!
Hier enige verwarring...

Gisterochtend was mijn BT nog hoog. (Was bij de vorige IVF niet zo). En omdat mijn zusje vrij was, heb ik (stom) een test gedaan (zo'n heel gevoelige). Ik dacht: Als het positief is, heb ik iemand om het mee te delen. Was hartstikke negatief. En eind van de middag/begin avond een klein beetje slijmerig bloedverlies. Dus alle reden om aan te nemen dat het mis is.

Maar vandaag BT nog steeds hoog. En geen bloedverlies meer...

Wel al drie dagen met vlagen misselijk (wat heel goed hysterisch kan zijn).

Morgen mag ik officieel testen. Maar ik heb nog geen voorbeelden van vrouwen gehoord die twee dagen te vroeg negatief testten en daarna toch positief.

Dus heb niet veel hoop, maar toch net genoeg om er van in de war te zijn.

Maar Emma, wat is er in vredesnaam aan de hand dat je nog maar om de maand zou mogen gaan???

En Tessado, idd gewoon doortesten hoor!
test
*kan het forum amper lezen*

Wat onwijs spannend Yezka! Ik duim heel hard door (ik moet zeggen dat het allemaal best positief klinkt).

Nu eerst even wachten tot het forum het weer normaal doet, ik zie alles door elkaar staan. Tot later!
Mooi nieuw gegeven forum. Ga eens kijken welke mogelijkheden er nu meer zijn, digibeet die ik ben.

Yezka, meid wat spannend toch! Ik ken zelf geen verhalen over negatieve testen en daarna positief maar heb er wel veel gelezen online. Ik wens je heel veel succes en duim me suf!!

Weer van start, vanavond zet ik mijn eerste injectie weer! Op naar veel follikels en dito bevruchtingen.
Succes Tammy!

Laatst in Utrecht werd me verteld dat het kan zijn dat ik de volgende ronde over moet slaan. Ze kunnen maar 30 vrouwen per week helpen (7 dagen lang, dus iets meer dan 4 vrouwen per dag!!!!) en als je je menstruatie doorbelt weten zij al hoe druk het wordt 2 weken later en dan kun je dus te horen krijgen dat je moet overslaan.

Als je dan een maand moet wachten krijg je wel garantie dat je die maand daarop wél terecht kan.

Ik ken iemand die nu 2 keer achter elkaar hoorde dat ze niet mocht komen. Natuurlijk had ze er wel wat van gezegd en mocht ze de 2e keer toch komen, maar ik ben hier niet blij mee.

Zij laten blijkbaar zoveel mogelijk vrouwen toe en nu blijkt dat ze dat niet aan kunnen. Dus wat dat betreft hoop ik helemáál dat ik zwanger ben. Het maakt me ongerust. Maar goed, ik probeer het even naast me neer te leggen.

Bij Action hebben ze nu zwangerschapstesten van maar 1,49 die wil ik volgende week uitproberen.
Emma, wat een idioterie daar. Staan ze open voor kritiek? Als ik jou was zou ik me hoe dan ook nu ergens anders gaan inschrijven.

Yezka, zou het bloed van gister nog van innesteling kunnen zijn?
Waar zit de any-key?
quote:emma77emma schreef op 18 april 2013 @ 18:51:

Succes Tammy!

Laatst in Utrecht werd me verteld dat het kan zijn dat ik de volgende ronde over moet slaan. Ze kunnen maar 30 vrouwen per week helpen (7 dagen lang, dus iets meer dan 4 vrouwen per dag!!!!) en als je je menstruatie doorbelt weten zij al hoe druk het wordt 2 weken later en dan kun je dus te horen krijgen dat je moet overslaan.

Als je dan een maand moet wachten krijg je wel garantie dat je die maand daarop wél terecht kan.

Ik ken iemand die nu 2 keer achter elkaar hoorde dat ze niet mocht komen. Natuurlijk had ze er wel wat van gezegd en mocht ze de 2e keer toch komen, maar ik ben hier niet blij mee.

Zij laten blijkbaar zoveel mogelijk vrouwen toe en nu blijkt dat ze dat niet aan kunnen. Dus wat dat betreft hoop ik helemáál dat ik zwanger ben. Het maakt me ongerust. Maar goed, ik probeer het even naast me neer te leggen.

Bij Action hebben ze nu zwangerschapstesten van maar 1,49 die wil ik volgende week uitproberen.

OMG,dit is slecht nieuws Emma! Ik hoor het nu voor het eerst... *slik*

Ik moet over anderhalve maand weer naar het UMCU, laatste gesprek voor ik mag beginnen. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen..

Wat ik niet snap is dat het dan toch ook 2x zo lang kan duren voor vrouwen zwanger zijn?

@Yezka, Ik hou mijn vingers gekruist voor je!! Wat wens ik het jou ontzettend toe om zwanger te zijn zeg
@Yezka ik duuuuuiiiiim mee..niks is onmogelijk nog! Maar ik snap wel dat je van dit hele proces in de war kan raken..of dat het verwarring geeft Ik heb nog niks gedaan en ben nu al hysterisch :o

Liefs van hier!!!!!

@Houston;hoe is het met je pols? Het MCK gaf aan dat ik vanaf dag 10 mocht gaan testen dit 7 dagen lang, langer had geen zin (ik had overigens mijn arts Dr. Deen niet) dan moest ik bellen en aan de Clomid..Maar bij een cyclus van bijv.32 dagen, kun je je eisprong pas op dag 18 hebben dus is doortesten zoals Yezka adviseert en Tammy en NYC ook aangaven, nl wel zinvol!

Hoe voel je je nu?

@NYC; Ja dat adviseerden ze dus idd..stom nl! Maar gelukkig (dank!!!) had jij jullie ovulatiedag genoemd en dat herinnerde ik mij voordat ik begon nog..Ben benieuwd morgen, ben begonnen met Clearblue met smiley en ook al zeggen ze dat het streepje er niks mee temaken heeft, deze wordt wel donkerder! Idd beter vanaf dag 14 gaan testen..Hoe voelen jullie je nu?

@Emma;vandaag dag 17, ben benieuwd morgen..en tja het kan dus ook later of een volgende cyclus weer op een andere dag..?

Of is jouw cyclus niet superregelmatig? Ik test braaf maar idd wat n gedonder!! Wel grappig dat mijn vriendinnen nu om advies vragen!!

In ons geval moetje er wel erg 'met je hoofd bijblijven'..

En wat raar dat UMCU zo met jullie omgaat!! Zeker mbt de vrouwen die wat ouder zijn!! Ik zou iig een officiele klacht indienen met een aantal uppies..grrrrrr...De wachtlijsten verkorten dan wel maar het duurt idd langer ws voordat je zwanger bent, zoals Gavia al aangaf!! En ik snap ook dat je als je eenmaal begonnen bent, je door wilt!! Hoe gaat het nu met je?

@Tammy; suc6...wow!!! Fijn om weer te starten!!! Ga jullie niet langer vermoeien, net avonddienst gehad en functioneringsgesprek vanmiddag,vanmorgen ook gewerkt dus nu even spare time>Babyboom kijken< sweet dreams!!
Yezka, heb je vanmorgen nog getest? Ik hoop het zo dat hij positief is!

Houston, gaat het al wat beter met je pols?

Tessado, ik zou gewoon blijven doortesten. Wel een beetje vreemd dat ze daar zeggen dat het na dag 17 geen zin meer heeft...

quote:tessado schreef op 19 april 2013 @ 00:17:

Ik zou iig een officiele klacht indienen met een aantal uppies..grrrrrr... Zou ik ook het liefst doen, maar ik ben wel afhankelijk van ze. Misschien valt het ook wel mee. Volgende week vrijdag weten we meer, maar ik hoop natuurlijk dat ik er nooit meer heen hoef te bellen (behalve voor een echo of een evt. 2e kind ).
Yezka ga echt keihard voor je duimen. Wat moet dit verwarrend en ook spannend voor je zijn.

Emma wat raar zeg van umc. Je lijkt zo wel een beetje een nummertje. In rijstate hebben ze me gister juist verteld dat ik nu aan de pil ben om een schema voor hun in te plannen zodat je zeker weet dat ik iedere keer voor de icsi terecht kan.

Tammy succes weer deze maand!

Hier is het rustig, gister tijdens mijn gesprek wel gehoord dat amh waarde 0,6 is en dat schijnt aan de lage kant te zijn. Ik weet het niet... maar misschien hebben jullie andere cijfers.

Het schijnt te betekenen dat er nu nog voldoende eitjes zijn, maar het de vraag is voor hoelang. Ze zei letterlijk, we hebben haast! Dat was even schrikken..
Ik ben er ook nog. Was een lang weekend naar Berlijn met vriendinnen en daarna was het even uitvogelen hoe ik op de iPad op het forum kan, want de App doet niets meer sinds de nieuwe lay out.

Yezka: ik hoop zo dat het toch goed gaat!

Dat van Utrecht klinkt verontrustend. Ik was door de postings hier aan het overwegen om me daar misschien ook in te schrijven, maar zo hoeft het niet.
WTF?
Ik ben er (eindelijk!) weer maar tijdelijk onder een andere naam, dankzij de verbouwing van het forum. Ik kan nu niet inloggen onder 'Yezka'.

En probeer hier al sinds gisteravond te komen vertellen dat ik ongesteld ben geworden, dus dat jullie kunnen stoppen met duimen...
ai Yezka, dat is vervelend. Heel veel sterkte!
Shit Yezka, wat k** Sterkte!
Shit!

Ik had het zo gehoopt. Ik heb vandaag vanaf mijn werk al verschillende keren gekeken of er nieuws was.

Heel veel sterkte, meid!
Mila, hoe gaat het met jou? Is het allemaal vanzelf gegaan? Of had je dat al verteld?
Oh nee Yezka

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven