Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 27 april 2014 om 21:30
Ik heb via freya inmiddels al wel extra info gevonden, mijn cyclus was al onregelmatig en dat mijn eierstokken vergroot waren wist ik ook al maar niet dat het deze naam had en dat er dan niet altijd een eisprong komt wist ik ook niet. Ik ben blij met deze wetenschap, hoe vreemd ook misschien. Met bijstimulatie zijn mijn kansen goed en heb er dus alle vertrouwen in. Gisteren op de vrijmarkt maar alvast het eerste babyspeelgoed gekocht wat ik overigens bij mijn ouders thuis op ga slaan, wil er nog niet continu mee geconfronteerd worden.
Woensdag nog een echo om te kijken of ik deze cyclus nog een iui kan krijgen maar daar ga ik niet vanuit. In de volgende cyclus dus bijstimuleren. Toch heeft deze cyclus me veel wetenschap gegeven en heb ik vertrouwen in dat het goed gaat komen....
Woensdag nog een echo om te kijken of ik deze cyclus nog een iui kan krijgen maar daar ga ik niet vanuit. In de volgende cyclus dus bijstimuleren. Toch heeft deze cyclus me veel wetenschap gegeven en heb ik vertrouwen in dat het goed gaat komen....
zondag 27 april 2014 om 22:22
woensdag 30 april 2014 om 22:44
Hier is het ook gelukt kipje, vandaag tijdens de echo een verassings ei. Eisprong moet nog komen maar hij is goed onderweg. Nu toch elke dag lh testen en naar verwachting uiterlijk maandag iui. Dit had ik deze cyclus niet meer verwacht, nu nog even duimen..... het werkt dus toch allemaal, opluchting!
vrijdag 2 mei 2014 om 15:50
Wat een goede ontwikkelingen hier. Fijn Vlinder, dat er toch nog een eitje gespot is!!
Kipje succes met het uitzoeken van een donor!
Gefeliciteerd muppet, een meisje!
Denken jullie er aan dat als je in de OP wil, dat je dan even wat informatie dik gedrukt hier plaatst?
Hier gaat alles zijn gangetje. Meisje is al bijna 10 weken. Ik heb wel last van duizelingen, waarschijnlijk door een combinatie van lage bloeddruk en vermoeidheid.
Ik hoop dat het goede weer door gaat zetten, want ik functioneer altijd beter bij mooi weer.
MMN, weet niet of ik het al verteld had, maar ik werk ook in het onderwijs. Ik moet nog een paar weken werken tot dat de zomervakantie begint. Gelukkig.
Kipje succes met het uitzoeken van een donor!
Gefeliciteerd muppet, een meisje!
Denken jullie er aan dat als je in de OP wil, dat je dan even wat informatie dik gedrukt hier plaatst?
Hier gaat alles zijn gangetje. Meisje is al bijna 10 weken. Ik heb wel last van duizelingen, waarschijnlijk door een combinatie van lage bloeddruk en vermoeidheid.
Ik hoop dat het goede weer door gaat zetten, want ik functioneer altijd beter bij mooi weer.
MMN, weet niet of ik het al verteld had, maar ik werk ook in het onderwijs. Ik moet nog een paar weken werken tot dat de zomervakantie begint. Gelukkig.
zaterdag 3 mei 2014 om 15:04
Hoi gavia.
hopelijk komt het mooie weer snel inderdaad, ik functioneer dan ook een stuk beter, zou goed uitkomen nu ik zo zelf aan de slag kan in de verbouwing. Ik kan bijna heerlijk aan het schilderen.
mijn eitje is alweer foetsie, afwachten tot woensdag... mijn eisprong moet nog komen. Afwachten dus...
deze week op mijn werk verteld wat mijn plannen zijn wasbang voor de ractie maar is heel positief uitgevallen, ben ik echt heel blij mee.
Ik zou graag mijn info toe laten voegen in fase 2.
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start mei 2014)
hopelijk komt het mooie weer snel inderdaad, ik functioneer dan ook een stuk beter, zou goed uitkomen nu ik zo zelf aan de slag kan in de verbouwing. Ik kan bijna heerlijk aan het schilderen.
mijn eitje is alweer foetsie, afwachten tot woensdag... mijn eisprong moet nog komen. Afwachten dus...
deze week op mijn werk verteld wat mijn plannen zijn wasbang voor de ractie maar is heel positief uitgevallen, ben ik echt heel blij mee.
Ik zou graag mijn info toe laten voegen in fase 2.
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start mei 2014)
zondag 4 mei 2014 om 14:17
@Gavia: ja wist ik geloof ik wel, bijna vakantie, lekker he! Ik moet dinsdag weer beginnen en dan heb ik per 12 juni zwangerschapsverlof, echt zin in! Merk dat het proces met alle onzekerheden en emoties soms best heftig is in je eentje. Vooral als je broertje vindt dat je niet dankbaar genoeg bent, alles vanzelfsprekend vindt en dat wat je zegt niet écht uit de kern van je hart komt. Nou..., en bedankt! Toch echt wel een dag of 4 erg door van slag geweest!
Ook het afhankelijk zijn van anderen ivm het klussen valt me zwaar; ik ben al jaaaaaren alleen en kan en doe bijna alles zelf, dus is best lastig. Maar goed, dan voel ik mijn mannetje trappelen en dat maakt héél veel goed!
@abusu: damn!
Ook het afhankelijk zijn van anderen ivm het klussen valt me zwaar; ik ben al jaaaaaren alleen en kan en doe bijna alles zelf, dus is best lastig. Maar goed, dan voel ik mijn mannetje trappelen en dat maakt héél veel goed!
@abusu: damn!
zondag 4 mei 2014 om 22:21
maandag 5 mei 2014 om 14:25
Goh wat een nieuws hier al weer.
Vlinder wat een op en neer emoties voor jou. Niet ei, wel ei. Hoop dat je eisprong goed uitpakt voor jou.
Abusu wat jammer!
Mammienator geniet maar mooi van je trappelende mannetje, daar doe je het voor.
Kipje hoe was het voor je om de donor te kiezen?
Gavia, je meisje tien weken alweer. Nu hopen op mooi weer voor jou.
Gavia zou je mij ook in de OP in fase 1 willen zetten?
Sinds december 2013 aangemeld bij Rijnstate, leeftijd 31 jaar. Thanks!
Vlinder wat een op en neer emoties voor jou. Niet ei, wel ei. Hoop dat je eisprong goed uitpakt voor jou.
Abusu wat jammer!
Mammienator geniet maar mooi van je trappelende mannetje, daar doe je het voor.
Kipje hoe was het voor je om de donor te kiezen?
Gavia, je meisje tien weken alweer. Nu hopen op mooi weer voor jou.
Gavia zou je mij ook in de OP in fase 1 willen zetten?
Sinds december 2013 aangemeld bij Rijnstate, leeftijd 31 jaar. Thanks!
maandag 5 mei 2014 om 21:23
Bijna 10 weken alweer Gavia? Wat gaat dat snel! Ben je er al helemaal uit qua werk en opvang?
Dat is balen Abusu! Ik duim voor de volgende ronde!
Mammienator, jij gaat ook hard! Nog een maand (en een beetje) tot je verlof! Balen van zo'n misplaatste opmerking!
Vlinder je houdt het spannend! Enig idee waardoor hij foetsie kon zijn??
Happy, wel raar hoor om zelf te kiezen. Vond het eerst wel lastig, want het is niet zomaar een keus over iets kleins. maar toen ik mijn uiteindelijke keuze zag, had ik wel gelijk zoiets van dit is hem. De rest nog wel doorgenomen, maar bleef bij deze uitkomen. Ik heb er een goed gevoel over!
Dat is balen Abusu! Ik duim voor de volgende ronde!
Mammienator, jij gaat ook hard! Nog een maand (en een beetje) tot je verlof! Balen van zo'n misplaatste opmerking!
Vlinder je houdt het spannend! Enig idee waardoor hij foetsie kon zijn??
Happy, wel raar hoor om zelf te kiezen. Vond het eerst wel lastig, want het is niet zomaar een keus over iets kleins. maar toen ik mijn uiteindelijke keuze zag, had ik wel gelijk zoiets van dit is hem. De rest nog wel doorgenomen, maar bleef bij deze uitkomen. Ik heb er een goed gevoel over!
woensdag 7 mei 2014 om 14:30
@kipje en @ because ik ben er nu wel weer overheen, maar het heeft me diep gekwetst. Uiteindelijk wel met m'n vader over gepraaten dat heeft wel een beetje geholpen, al kreeg ik van hem nog meer te horen over waarin ik niet subtiel ben. Pfffff, ze kennen mij m'n hele leven en nóg kennen ze me niet? Dingen komen soms rot m'n strot uit en dat moeten ze ook gewoon zeggen, dan ben ik me er weer bewust van. Maar ze moeten ondertussen toch weten dat ik dat dan zo NIET bedoel. Nou ja, ik probeer hierin m'n eigen weg te vinden, maar dit zijn wel de momenten dat ik een partner écht mis.
Maar dan voel ik weer dat er kermis is in m'n buik en dan weet ik inderdaad weer waar ik het voor doe
Volgende week de commode in elkaar (laten) zetten en inruimen, daar heb ik echt zin in!
@Gavia ik zit opeens te denken; ben jij alweer aan het werk dan nu je meisje 10 weken is? Of ben je net weer begonnen?
Maar dan voel ik weer dat er kermis is in m'n buik en dan weet ik inderdaad weer waar ik het voor doe
Volgende week de commode in elkaar (laten) zetten en inruimen, daar heb ik echt zin in!
@Gavia ik zit opeens te denken; ben jij alweer aan het werk dan nu je meisje 10 weken is? Of ben je net weer begonnen?
woensdag 7 mei 2014 om 17:18
Mammienator, kan me voorstellen dat je een partner mist en dat de opmerkingen je geraakt hebben. Door de hormonen reageer je misschien ook anders dan normaal.
Zelf had ik het destijds niet door. Ik dacht dat ik net als altijd deed. Tot mijn zus me vertelde dat ik echt bloedirritant was....oeps
Voor je omgeving niet altijd makkelijk hoor een zwangere.
Al een tijdje niet op dit forum geweest. Iedereen veel geluk gewenst. Met mij en mijn dochter gaat het top. Ze gaat alweer richting de 2 en zegt haar eerste zinnetjes. Hopelijk volgend jaar gezinsuitbreiding.
Zelf had ik het destijds niet door. Ik dacht dat ik net als altijd deed. Tot mijn zus me vertelde dat ik echt bloedirritant was....oeps
Voor je omgeving niet altijd makkelijk hoor een zwangere.
Al een tijdje niet op dit forum geweest. Iedereen veel geluk gewenst. Met mij en mijn dochter gaat het top. Ze gaat alweer richting de 2 en zegt haar eerste zinnetjes. Hopelijk volgend jaar gezinsuitbreiding.
woensdag 7 mei 2014 om 18:01
Vandaag nieuwe echo waar ik in ben gegaan met het idee dat ik geen eitje meer zou krijgen. Verrast door een eitje van 20 mm. Arts heeft besloten morgen iui te doen, vandaag wel injectie pregnyl gehad. Wat een omkeer opeens maar geeft wel rust, deze cyclus is klaar en hoef zo niet meer 3 keer niet per week die kant op, heerlijk. Cadeautje
en dan vol spanning wachten....
donderdag 8 mei 2014 om 10:38
Ik heb het een beetje moeilijk met mijn kinderwens de laatste tijd. Straks word ik opgeroepen en is het ineens zo definitief: Frizz gaat voor een kind zonder man. En dat betekent waarschijnlijk dat ik in ieder geval nog een hele tijd vrijgezel zal zijn.
En nee ik mis die vent op zich niet in het dagelijks leven, maar ergens is het toch ook wel saai zo. Geen gekibbel, geen seks, niemand om tegenaan te kruipen.
Afijn, mede daarom ben ik hier de laatste tijd wat minder actief. En ondertussen zet ik stappen om mijn kindje straks zoveel mogelijk te kunnen bieden.
En nee ik mis die vent op zich niet in het dagelijks leven, maar ergens is het toch ook wel saai zo. Geen gekibbel, geen seks, niemand om tegenaan te kruipen.
Afijn, mede daarom ben ik hier de laatste tijd wat minder actief. En ondertussen zet ik stappen om mijn kindje straks zoveel mogelijk te kunnen bieden.
•
donderdag 8 mei 2014 om 13:26
@frizz: bij mij kwam die man alsnog voorbij nog voor mijn dochtertje 1,5 was. Ken ook anderen die met een kind een nieuwe liefde vonden. Of die daten terwijl ze zwanger proberen te wirden. Dus het een sluit het ander echt niet uit. Echt zelfs Arie Boomsma werd zomaar verliefd op een zwangere vrouw. En mijn lief vindt het wel fijn dat er geen ex in beeld is. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel