Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
@member79: bij jou wordt je kindje toch ook uit liefde geboren? Dat zit 'm echt niet in het aantal ouders dat het heeft. Nix van aantrekken van zo'n domme reactie.

Het gaat erom dat je het doet zoals het voor jou goed voelt. Uiteindelijk heb je alleen aan jezelf en je kindje 'verantwoording' af te leggen voor je keuze; die afwegingen zijn persoonlijk en mensen verschillen daarin. Er is volgens mij geen goed of fout in dit soort beslissingen. Erg vervelend als mensen je toch dat gevoel proberen te geven.

@Morgen123: ik ben nu ruim anderhalf jaar moeder en 'partnerloos', maar heb het nog geen moment als 'zwaar' ervaren. In tegendeel, er zitten ook de nodige voordelen aan het opvoeden in je up (net als dat er voordelen zitten aan het samen doen). Je niet te druk overmaken, je rolt er vanzelf in.
Heel handig honey ze verzamelt vanalles op zolder voor me. Ik wil het nog niet in huis hebben, bang om te jinxen hahaha

Ik heb geen vragen gehad over een kind van een wildvreemde. Zelf zie ik het ook niet zo. Het profiel vd donor is zo uitgebreid dat ik daar meer van weet dan dat ik van menig ex weet haha

Ahhh f1978, dat komt ff binnen!

Happy ik denk dat je altijd iets van jezelf of je familie in je kindje herkent. En ze zoeken volgens mij een donor uit die qua uiterlijke kenmerken dicht bij de jouwe staat.

Spruitje meer van dit soort berichten graag, dat geeft de burger moed. Of in dit geval de aanstaande bammer

Ik denk idd dat het anders is, maar niet perse zwaarder als een stel.

Mamminator, hoe gaat het met je kleine?
F1978:

neem ook wel even de tijd he meis.

Member 79:

Mij gaat het er niet om dat het mijn ex is want ik was toen 16, maar mij gaat het erom dat het mijn beste vriend is. Hij is super lief, aardig, kan alles met hem delen, er zijn ook geen liefdesgevoelens en ik zie hem regelmatig. Dus eigenlijk ideaal, maar en dit is voor mij een grote maar, Ik denk niet dat hij het los kan zien. Hij zou graag vader willen worden en zelf een kind willen. En als dit met mij zou zijn, zou het niet werken. Als ik moeder word wil ik dat of in een liefdesrelatie met een partner doen waar bij je samen dezelfde ideeën hebt en samen opvoed of van iemand die niet dicht bij mij staat zodat er niet een mogelijk conflict of iets kan komen over de opvoeding van mijn kind of dat er mogelijk erge vader gevoelens bij hem komen. En ik ben bang dat zijn vader gevoelens erg omhoog gaan komen als ik zwanger van hem zou zijn en dit dus een weer slag gaat hebben op onze vriendschap. En dat is mij niet waard om zijn vriendschap te verliezen.

Ik heb het er ook met hem over gehad en hij snapt het ook van mij en hij heeft daarop de keuze gemaakt om dan zijn sperma te doneren zodat hij weet dat er toch kinderen van hem rondlopen zonder dat hij het kind op voedt.

Mocht ik een kindje krijgen dan weet ik wel dat hij/zij een super oom krijgt.
Vogelbekdier, zo'n oom is ook heel erg veel waard! En ik vind het heel erg nobel dat hij dan heeft gedoneerd, hij helpt er zo natuurlijk ook weer andere vrouwen mee. Zoals jij het omschrijft met jouw vriend zou ik het ook niet kunnen hoor. Je zet denk ik meer op het spel als hij jouw donor zou worden, dan dat je je van te voren beseft. En een goede vriendschap is zoveel waard. Ik denk dat jij een goede keuze hebt gemaakt!
Ik denk ook dat je een verstandige keuze hebt gemaakt/gaat maken, vogelbekdier! Het lijkt me namelijk best moeilijk als iemand die vadergevoelens gaat krijgen maar bijv hele andere ideeën heeft over de opvoeding waarin je dan een compromis miet sluiten. Dat is binnen een liefdesrelatie al lastig soms maar dan makkelijker te accepteren, ook omdat ik denk dat het hebben van een andere visie/benadering niet per definitie slecht is voor een kind. Maar dat kan denk ik alleen werken binnen een relatie, of je moet wel heel goed zijn in loslaten.

Happy, ik denk niet dat je het echt moeilijk zal hebben als je kind niet op je lijkt. Uiterlijk wordt er geloof ik enigszins naar gekeken bij de meeste klinieken maar het is sowieso je kind! Ook al krijgt hij/zij een andere kleur haar, een grote neus of krullen terwijl je die zelf misschien niet hebt.

Ik zal nooit weten hoe het is om een kind "van mijzelf" te hebben en die zal dus ook nooit op mij lijkt maar houd zielsveel van hem! Een kind is natuurlijk in de eerste plaats een individu.
quote:NYC schreef op 04 juni 2014 @ 10:46:

Happy, ik denk niet dat je het echt moeilijk zal hebben als je kind niet op je lijkt. Uiterlijk wordt er geloof ik enigszins naar gekeken bij de meeste klinieken maar het is sowieso je kind! Ook al krijgt hij/zij een andere kleur haar, een grote neus of krullen terwijl je die zelf misschien niet hebt.

Ik zal nooit weten hoe het is om een kind "van mijzelf" te hebben en die zal dus ook nooit op mij lijkt maar houd zielsveel van hem! Een kind is natuurlijk in de eerste plaats een individu.

Helemaal mee eens NYC! Mijn kindje heeft wel degelijk deels mijn genen doorgekregen, maar lijkt tot nu qua uiterlijk geen spat op mij en ook ik houd zielsveel van m'n gup.

@kipje: vooruit dan, nog een keer ' ik ben nu ruim anderhalf jaar moeder en 'partnerloos'....
quote:kipje78 schreef op 03 juni 2014 @ 21:03:

Mamminator, hoe gaat het met je kleine?

Met mini-me gaat het goed. Hij ligt qua groei nog steeds een week à anderhalve week voor, maar dat was ook wel te verwachten; ik ben lang en de donor ook.

Met mij gaat het jammer genoeg iets minder. Bloeddruk, suiker, ijzer gaan prima, maar erg veel last van m'n bekken en door het vasthouden van vocht in m'n handen/polsen carpaal tunnel syndroom en nu ook erg geïrriteerde pezen in m'n polsen waardoor ik nu dag en nacht met braces loop. Dat is wat minder. Dus heb nu voor het eerst het gevoel gehad van "ik vind het nu even niet zo leuk!"

Maar gelukkig nog maar 3 dagen werken en dan verlof. Ik zal dan nog wel een paar keer teruggaan om wat dingetjes af te maken en te kopiëren enzo, maar lekker rustig, zonder dat ik les moet geven, dus nog heel even kiezen op elkaar. :-)

Nog maar 7 weken..... Crisis wat gaat het snel!!!!
Hahaha spruitje, ik bedoelde vooral "ik heb het geen moment zwaar gevonden" maar dit is ook goed hoor

Dat is balen mammienator! Ik hoop dat je tijdens je verlof door de rust je een beetje beter gaat voelen!
Het is maar goed dat je verlof er aan zit te komen maminator!

Hier wordt het wachtbankje eigenlijk makkelijker. Het is nu de 4e keer en hoewel ik bij elk steekje in m'n buik, of bij m'n vastzittende onderrug wel denk 'zou het', denk ik net zo snel; dat voelde ik vorige keer ook. Zegt niks.

Mijn enige klacht momenteel is dat ik moe ben. Zo moe. Ik zou op elk moment van de dag kunnen slapen. Maar goed, ik ben ook druk. Dus we wachten nog even verder
Mamiator, succes met de laatste werkloodjes, straks heerlijk genieten van de rust

Rosings, het wachten is hier nu ook makkelijker. Al is het pas dag 2, het gaat sneller, ik kan makkelijker afleiding vinden. Succes met wachten... wanneer mag je testen?
De 14e, en jij?
NYC en Honeybaby: Ik vind het ook echt lief en mooi dat hij zijn sperma wil doneren en ik snap zijn eigen beweegredenen ook. Hij zei ook als ik jou daar ook nog een mee help dan doe ik het helemaal!

Dus super fijn dat we er samen uit zijn gekomen.

Mammienator: Wat ga je nu een spannende tijd tegemoet en hopelijk dat het met je gezondheid weer wat beter gaat.

Spannend Rosings en Vlinder09 ik ga duimen voor jullie!

Ik heb vandaag mijn eerste rijles gehad omdat ik mij had voorgenomen als ik mogelijk moeder ga worden is toch wel praktisch (voor mijn werk, sneller thuis zijn, kindje wegbrengen en spullen vervoeren) dat ik toch wel mijn rijbewijs heb. Maar ben er helemaal geïrriteerd van, haha, het ging zo ruk terwijl ik al wel een proefles had gehad en die ging juist weer goed... Hmmm. Nou ja we gaan het wel weer zien.

Voor iedereen alvast een super fijn en zonnig weekend gewenst!
Komt goed, vogelbekdier. Je was misschien te gespannen omdat je nu een doel hebt om naartoe te werken en dat rijbewijs heel graag wil. Gaat lukken!
Dankjewel NYC! Ik ben gewoon iemand die meteen alles wil kunnen en dat is natuurlijk helemaal niet realistisch. Er zaten ook wel positieve dingen aan de rijles hoor, vond de instructrice. Volgende nieuw ronde en nieuwe kansen en ik ga het van wel zien...

Net ook nog met een goede vriendin op het terras gezeten en ik heb verteld over mijn BAM wens ( zij was de gene die elke keer zei maar je hebt nog tijd zat, ze is ook 4 jaar ouder dan ik en zelf ook nog geen mama.) En nu zei ze ik sta 100 procent achter je en geloof er in dat, dat jou gaat lukken! Ik was echt verbaast van haar reactie en dat ze nu helemaal niet begon over je hebt nog tijd zat. Ze zei ook je hebt al zo lang die gedachten dus het verbaast mij niet en wie weet kom je onderweg nog wel die leuke man tegen, haha. En dat ik altijd beroep op haar mag doen en dat ze met alle afspraken wel mee wil. Echt fijn om steun te krijgen van mensen!
Oh wat fijn vogelbekdier! Dat is inderdaad super, ik heb ook van die lieve vrienden en dat sterkt je gewoon enorm in je keuze. Geweldig goed.

En voor wat betreft die rijlessen: de gemiddelde kandidaat zit tussen de 30 en 40 uur rijlessen voor ze slagen. Dus het zou gek zijn als je het meteen perfect zou doen. Neem je tijd en blijf rustig, dan komt het helemaal goed.
@rosings, ik mag de 18e testen...
Even een korte update van mij. Ik ben weer begonnen met werken. Ben al bijna op de helft en dan begint de zomervakantie. Het gaat goed. Mijn meisje groeit goed, slaapt goed en we hebben het fijn samen.

Succes allemaal!
Fijn Gavia dat allemaal goed gaat samen en dat je geniet! Zijn er nog dingen waarvan jij hebt dat je het mogelijk onderschat had of juist overschat had ( kan natuurlijk ook?).

En dankjewel Honeybaby voor de geruststellende woorden over de rijlessen ,i k weet het ook wel hoor . Wil gewoon te snel gaan en dat kan niet. Dus ga eens proberen wat rust erin te brengen.
Ben ik de enige hier die dit heeft? Ik heb echt van die vlagen waarbij echt enorm verlang naar een kindje. Niet naar de zwangerschap maar vooral die tijd erna. Soms heb ik er even totaal geen last van, dan sta ik gewoon geduldig op de wachtlijst, maar vandaag bijvoorbeeld... Pff..
Ja ik herken het wel, dat zal wel die tikkende klok zijn denk ik zo, haha. Merk sowieso dat ik er wel meer mee bezig ben sinds dat ik dit besluit heb genomen.
Net ook wel een grappige docu zitten kijken over het BOMschap. Ook de beweegredenen en de manier waarop deze vrouw er toen voor gekozen heeft. Vond het wel interessant.

Voor de gene die er interesse in hebben om het ook te zien zal ik hier onder een link neer zetten.

Sweet Cecile
En ik had nog een docu gevonden meer van deze tijd, ik heb hem nog niet gekeken maar ga hem zo aanzetten.

Een ei voor later

Nog even een toevoeging dit gaat over je eicellen invriezen en niet over het BAMschap
Rammelende eierstokken te over ook bij mij hoor. Vandaag weer het knulletje van een vriendin op schoot (4 maanden) 2 vriendinnen zwanger deze week. Het rammelt aan alle kanten. Maar ik kan het goed hebben nu ik ook bezig ben. Toen ik nog niet begonnen was vond ik het veel moeilijker.
Bedankt voor de tips over de docu's vogelbekdier! Ga deze zeker kijken.

Ja inderdaad, rammelende eierstokken en niet zo'n beetje ook. Gekke is dat ik nu ook veel relaxter kan reageren wanneer vrienden van me zeggen dat ze met kindjes bezig zijn. Vroeger voelde ik me dan doodongelukkig.

Heeft het zin als je belt naar het ziekenhuis hoeveel wachtenden er nog voor je zijn en of ze een indicatie kunnen geven hoelang het nog duurt tot je eerste gesprek of is dit totaal niet zinvol? Iemand ervaring mee?
http://www.uitzendinggemi ... kleur-bente-wil-een-vader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven