Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zaterdag 31 mei 2014 om 20:25
Ik weet op zich wel iemand waar ik een kind van zou willen, maar ik durf het niet te vragen. Het is namelijk mijn ex.
Ik heb eindelijk mensen ingelicht over mijn plannen.
Mijn moeder ziet mij liever met iemand samen, maar keurt mijn wens niet af. Ze kan het begrijpen en heeft zich al als oppas aangeboden. Een vriendin van mij keek wel even benauwd omdat het niet zomaar iets is en een grote stap is, maar zei ook al dat ze wel wilde oppassen. Een collega vind het vooral stoer.
Positieve reacties dus, waar ik heel blij mee ben!
Ik heb eindelijk mensen ingelicht over mijn plannen.
Mijn moeder ziet mij liever met iemand samen, maar keurt mijn wens niet af. Ze kan het begrijpen en heeft zich al als oppas aangeboden. Een vriendin van mij keek wel even benauwd omdat het niet zomaar iets is en een grote stap is, maar zei ook al dat ze wel wilde oppassen. Een collega vind het vooral stoer.
Positieve reacties dus, waar ik heel blij mee ben!
zaterdag 31 mei 2014 om 22:31
@member: mijn donor is ook een ex. Wel eentje van 20 jaar geleden, dat wel
Gisteravond en vanochtend voor het eerst (en dus gelijk voor het tweetst) gelukt om te insemineren zonder te knoeien
Nieuwe afteldatum: 14 juni. Bizar. Dan zou ik 1 jaar getrouwd zijn als ex niet was weggegaan. Zou superfijn zijn als die datum een hele fijne betekenis krijgt als 'positieve test dag'.
Gisteravond en vanochtend voor het eerst (en dus gelijk voor het tweetst) gelukt om te insemineren zonder te knoeien
Nieuwe afteldatum: 14 juni. Bizar. Dan zou ik 1 jaar getrouwd zijn als ex niet was weggegaan. Zou superfijn zijn als die datum een hele fijne betekenis krijgt als 'positieve test dag'.
zaterdag 31 mei 2014 om 23:19
Member, wat fijn om te lezen dat je het kenbaar hebt gemaakt en dat de reacties positief waren. Dat zal in ieder geval een zorg minder zijn. Mijn collega's daar zou ik ook wel huiverig voor zijn. Maar aan de andere kant zijn dat ook weer heel lieve en zorgzame mensen en zou ik dus helemaal niet onzeker moeten zijn. Ik hoop dat het bij mij dus net zo goed gaat als bij jou!
Rosings, super meis! Ik hoop dat 14 juni een geweldige dag voor jou gaat worden! Houd ons op de hoogte.
Ik heb vandaag een standaard baby uitzetlijst gemaakt voor wanneer ik zwanger zou zijn en vooral om te kijken wat het nu eigenlijk kost om het allemaal aan te schaffen. Het viel me op dat zaken als een kinderstoel niet eens genoemd worden. Raar... In ieder geval heb ik een aardig beeld gekregen nu. Je kunt niet vroeg genoeg voorbereid zijn. Iemand die dit ook al heeft gedaan of hier mee bezig is?
Rosings, super meis! Ik hoop dat 14 juni een geweldige dag voor jou gaat worden! Houd ons op de hoogte.
Ik heb vandaag een standaard baby uitzetlijst gemaakt voor wanneer ik zwanger zou zijn en vooral om te kijken wat het nu eigenlijk kost om het allemaal aan te schaffen. Het viel me op dat zaken als een kinderstoel niet eens genoemd worden. Raar... In ieder geval heb ik een aardig beeld gekregen nu. Je kunt niet vroeg genoeg voorbereid zijn. Iemand die dit ook al heeft gedaan of hier mee bezig is?
zaterdag 31 mei 2014 om 23:58
De donor die ik kan aandragen is ook een ex van 15 jaar geleden maar nu mijn beste vriend, die zelf een grote kinderwens heeft. Vandaar dat mij het niet slim lijkt om zijn zaad voor mij te gebruiken want zo loopt alles door elkaar heen. En ben ik bang dat dit onze vriendschap kapot gaat maken.
Member79: Je kan toch altijd vragen? Waarom niet, heb je nog goed contact met hem.
Rosings: Spannend allemaal en leuk dat het zo gaat bij jou donor en zijn gezin.
Member79: Je kan toch altijd vragen? Waarom niet, heb je nog goed contact met hem.
Rosings: Spannend allemaal en leuk dat het zo gaat bij jou donor en zijn gezin.
zondag 1 juni 2014 om 19:59
zondag 1 juni 2014 om 20:08
rosings spannend weer! is dit de 3e x nu? ik duim weer mee voor de 14e.
honey ik heb dat ook gedaan al was het ook een beetje omdat een vriendin van mij nu steeds allemaal spullen voor me bewaard van haar kleine. dan hou ik een beetje overzicht en ze komt met dingen waar ik zelf nog niet over na had gedacht hahaha.
member lastig hoor! zou je het los van elkaar kunnen zien? want wat als hij wel zou willen, maar geen rol zou willen spelen in jullie leven?
honey ik heb dat ook gedaan al was het ook een beetje omdat een vriendin van mij nu steeds allemaal spullen voor me bewaard van haar kleine. dan hou ik een beetje overzicht en ze komt met dingen waar ik zelf nog niet over na had gedacht hahaha.
member lastig hoor! zou je het los van elkaar kunnen zien? want wat als hij wel zou willen, maar geen rol zou willen spelen in jullie leven?
zondag 1 juni 2014 om 20:19
Hoi allemaal,
Al een tijdje lees ik mee, en heb ik de vorige delen ook zoveel mogelijk gelezen. Ook hier een megasterke kinderwens die al 3 jaar door mijn hoofd maalt. Nu 37 dus tijd voor actie. Al aangemeld in Leiderdorp en in Arnhem.
Waar ik alleen erg mee worstel is, kan ik het! Het helpt niet echt dat sommige personen in mijn omgeving zeggen: ' je moet alles alleen doen', 'denk je aan de gebroken nachten en je vervolgens moet werken' 'Wat als je kind ziek is?'. Tja dat schept bij mij twijfels of ik dat kan. Terwijl er ook vriendinnen zijn die het mij makkelijk zien doen.
Hoe ervaren degene die al alleenstaande moeder zijn de praktijk? Is het echt zo zwaar als sommige het doen laten voorkomen? Maak je vaak gebruik van je netwerk?
Alvast dank voor de reacties!
Al een tijdje lees ik mee, en heb ik de vorige delen ook zoveel mogelijk gelezen. Ook hier een megasterke kinderwens die al 3 jaar door mijn hoofd maalt. Nu 37 dus tijd voor actie. Al aangemeld in Leiderdorp en in Arnhem.
Waar ik alleen erg mee worstel is, kan ik het! Het helpt niet echt dat sommige personen in mijn omgeving zeggen: ' je moet alles alleen doen', 'denk je aan de gebroken nachten en je vervolgens moet werken' 'Wat als je kind ziek is?'. Tja dat schept bij mij twijfels of ik dat kan. Terwijl er ook vriendinnen zijn die het mij makkelijk zien doen.
Hoe ervaren degene die al alleenstaande moeder zijn de praktijk? Is het echt zo zwaar als sommige het doen laten voorkomen? Maak je vaak gebruik van je netwerk?
zondag 1 juni 2014 om 21:10
Ik denk niet echt aan of hij een rol wil spelen in ons leven, maar ik ben meer bang voor zijn reactie. Misschien verklaart hij me wel voor gek of wordt hij boos dat ik zoiets vraag. Het is natuurlijk niet niks.
morgen123: er zullen best zware en moeilijke tijden tussen zitten, maar dat houdt me niet tegen. Ik heb gelukkig mensen achter me staan. Er zijn zoveel alleenstaande moeders, zelfs tienermoeders. Ik geloof dat er altijd wel een oplossing is en dat je op het moment zelf sterk genoeg bent.
morgen123: er zullen best zware en moeilijke tijden tussen zitten, maar dat houdt me niet tegen. Ik heb gelukkig mensen achter me staan. Er zijn zoveel alleenstaande moeders, zelfs tienermoeders. Ik geloof dat er altijd wel een oplossing is en dat je op het moment zelf sterk genoeg bent.
zondag 1 juni 2014 om 22:04
Welkom Morgen 123 , ik heb zelf nog geen kinderen dus ik kan daar geen antwoord opgegeven. Wat ik wel voor mezelf kan zeggen is dat ik wel een netwerk heb waar ik op terug kan vallen en nee dat zal het nog niet altijd even makkelijk maken en uit komen. Maar ik denk dat het ook niet altijd makkelijk is voor vrouwen die opeens alleen zijn of twee ouderkoppels en hun krijgen het ook voor elkaar allemaal.
Member79:Klopt het dat je nog wel gevoelens hebt voor hem of lees ik je berichtje verkeerd? Want mocht je nog wel gevoelens voor hem hebben zou ik juist niet aan hem vragen om jou spermadonor te worden, dat zou het denk ik juist ingewikkeld maken. Maar ja dat ben ik en jij moet lekker voor jezelf kijken wat jij wilt.
Member79:Klopt het dat je nog wel gevoelens hebt voor hem of lees ik je berichtje verkeerd? Want mocht je nog wel gevoelens voor hem hebben zou ik juist niet aan hem vragen om jou spermadonor te worden, dat zou het denk ik juist ingewikkeld maken. Maar ja dat ben ik en jij moet lekker voor jezelf kijken wat jij wilt.
zondag 1 juni 2014 om 22:51
Kipje, wat handig! Mijn zus heeft ook kindjes en die had een hele boel kunnen bewaren, zij het niet dat de jongste inmiddels alweer in groep 3 zit en ze mij voorlopig geen kindjes zag krijgen. En gelijk heeft ze want ik heb een totaal andere smaak!
Om even op morgen123 terug te komen: ik denk dat wanneer je echt graag een kindje wilt en je er inderdaad alleen voor staat, maar ook ziet dat je zoveel liefde van zo'n kindje terug krijgt, dat je dat gewoon aan kunt. Natuurlijk zijn er waterpokken, nachtelijke huilbuien, slapeloze nachten en erger nog.. Wat te doen wanneer je zelf hartstikke de griep hebt? Maar ik zie dat zelf met vertrouwen tegemoet. Ik ben 30 maar als ik jouw leeftijd zou hebben zou ik er zeker voor gaan. Mijn moeder heeft me hier ook op gewezen maar vooral omdat mijn zus huilbaby was in de tijd dat daar nog niks aan gedaan werd. Ik denk dat als je echt wilt, je jezelf, met hulp van je omgeving, je er heus wel doorheen slaat!
Om even op morgen123 terug te komen: ik denk dat wanneer je echt graag een kindje wilt en je er inderdaad alleen voor staat, maar ook ziet dat je zoveel liefde van zo'n kindje terug krijgt, dat je dat gewoon aan kunt. Natuurlijk zijn er waterpokken, nachtelijke huilbuien, slapeloze nachten en erger nog.. Wat te doen wanneer je zelf hartstikke de griep hebt? Maar ik zie dat zelf met vertrouwen tegemoet. Ik ben 30 maar als ik jouw leeftijd zou hebben zou ik er zeker voor gaan. Mijn moeder heeft me hier ook op gewezen maar vooral omdat mijn zus huilbaby was in de tijd dat daar nog niks aan gedaan werd. Ik denk dat als je echt wilt, je jezelf, met hulp van je omgeving, je er heus wel doorheen slaat!
maandag 2 juni 2014 om 18:05
quote:member79 schreef op 01 juni 2014 @ 19:59:
Ik heb eigenlijk een soort van knipperlicht-relatie met hem gehad. We hebben geen ruzie, maar echt regelmatig contact ook niet. Ik kan hem wel een mail sturen, maar ik weet echt niet of ik er goed aan doe. Hij betekent wel veel voor me, maar ik vrees een beetje zijn reactieIk zou mezelf de vraag stellen dat als je voor hem zou kiezen, of je dat doet omdat je denkt dat hij een goeie keuze is als donor, of dat je dat doet om sneller "aan de slag" te kunnen. Ik weet uit ervaring dat je kinderwens je heldere blik soms kan vertroebelen....
Ik heb eigenlijk een soort van knipperlicht-relatie met hem gehad. We hebben geen ruzie, maar echt regelmatig contact ook niet. Ik kan hem wel een mail sturen, maar ik weet echt niet of ik er goed aan doe. Hij betekent wel veel voor me, maar ik vrees een beetje zijn reactieIk zou mezelf de vraag stellen dat als je voor hem zou kiezen, of je dat doet omdat je denkt dat hij een goeie keuze is als donor, of dat je dat doet om sneller "aan de slag" te kunnen. Ik weet uit ervaring dat je kinderwens je heldere blik soms kan vertroebelen....
maandag 2 juni 2014 om 18:21
quote:morgen123 schreef op 01 juni 2014 @ 20:19:
Hoi allemaal,
Hoi, ik ben nu zwanger, dus al wel een beetje moeder, maar nog niet met de bovengenoemde bezwaren die de mensen in je omgeving noemen. Ik heb die dingen natuurlijk zelf ook bedacht van te voren en heel eerlijk gezegd denk ik dat ik bepaalde punten een soort genegeerd heb met de gedachte "dat zie ik dan wel weer". Niet heel volwassen haha, maar ook stellen die aan kinderen willen beginnen hebben dezelfde twijfels. En al zooooooooveel alleenstaande vrouwen zijn ons voorgegaan en die kunnen het ook! Ik vertrouw op mijn eigen kracht en ook een beetje op het leven; het komt wel goed.
Een collega van mij is ook alleenstaand en moeder en ja, het is zwaar en ja, zij is kapot en baalt soms als een stekker en ziet het dan niet meer zitten. Maar wat ik van haar begrijp, is de situatie gewoon niet anders, dus dealt ze ermee. Daarbij vertelt ze me dat ze na een nacht met amper slaap haar zoontje wakker ziet worden en naar haar lachen en dan is alles weer vergeten :-0)
Weet je, ik denk dat je je hier gewoon niet op voor kan bereiden, dus ik probeer steeds te denken; go with the flow..... En ik zie het allemaal wel
(lekker vaag antwoord weer dit haha)
Hoi allemaal,
Hoi, ik ben nu zwanger, dus al wel een beetje moeder, maar nog niet met de bovengenoemde bezwaren die de mensen in je omgeving noemen. Ik heb die dingen natuurlijk zelf ook bedacht van te voren en heel eerlijk gezegd denk ik dat ik bepaalde punten een soort genegeerd heb met de gedachte "dat zie ik dan wel weer". Niet heel volwassen haha, maar ook stellen die aan kinderen willen beginnen hebben dezelfde twijfels. En al zooooooooveel alleenstaande vrouwen zijn ons voorgegaan en die kunnen het ook! Ik vertrouw op mijn eigen kracht en ook een beetje op het leven; het komt wel goed.
Een collega van mij is ook alleenstaand en moeder en ja, het is zwaar en ja, zij is kapot en baalt soms als een stekker en ziet het dan niet meer zitten. Maar wat ik van haar begrijp, is de situatie gewoon niet anders, dus dealt ze ermee. Daarbij vertelt ze me dat ze na een nacht met amper slaap haar zoontje wakker ziet worden en naar haar lachen en dan is alles weer vergeten :-0)
Weet je, ik denk dat je je hier gewoon niet op voor kan bereiden, dus ik probeer steeds te denken; go with the flow..... En ik zie het allemaal wel
maandag 2 juni 2014 om 20:08
Hoi,
Bedankt voor jullie antwoorden! En leuk dat je al zwanger bent Mammienator! Hoeveel weken ben je? En mag ik vragen hoe oud je bent?
inderdaad Mammienator, ik denk dat ik gewoon niet alles van te voren kan weten en daar pas op het moment zelf mee moet en kan dealen. Ik zoek denk ik ergens een stukje bevestiging dat ik het echt wel alleen kan. En door die opmerkingen van enkele personen, word ik wat onzeker, maar ik weet ook door ervaring dat ik als het moet heel veel bergen kan verzetten dus waarom niet als alleenstaande moeder.
Bedankt voor jullie antwoorden! En leuk dat je al zwanger bent Mammienator! Hoeveel weken ben je? En mag ik vragen hoe oud je bent?
inderdaad Mammienator, ik denk dat ik gewoon niet alles van te voren kan weten en daar pas op het moment zelf mee moet en kan dealen. Ik zoek denk ik ergens een stukje bevestiging dat ik het echt wel alleen kan. En door die opmerkingen van enkele personen, word ik wat onzeker, maar ik weet ook door ervaring dat ik als het moet heel veel bergen kan verzetten dus waarom niet als alleenstaande moeder.
maandag 2 juni 2014 om 21:30
Ik krijg van diverse mensen de reactie dat deze beslissing bij me past. Natuurlijk leuk om die bevestiging te krijgen. Ik ben me er wel van bewust dat het zwaar zal zijn en geloof ook niet echt in de grote roze wolk, maar heb er vertrouwen in dat het met wat hulp uit mijn omgeving goed moet komen.
Vandaag de eerste echo gehad deze cyclus. Meteen een heel mooi eitje en pregnyl gehad. Morgen iui.... dan weer wachten
Vandaag de eerste echo gehad deze cyclus. Meteen een heel mooi eitje en pregnyl gehad. Morgen iui.... dan weer wachten
maandag 2 juni 2014 om 21:48
Hier weer een nieuwe
Vooral mee aan het lezen geweest maar nu toch ook klaar om mee te praten.
Eerste ronde.. Meteen een lastige maand wat betreft menstruatie/ovulatie omdat ik op dag 13 na mijn vorige menstruatie een uitstrijkje moest laten maken (word dit jaar 30) en op dag 15 begon te bloeden t/m dag 24 (10 mei). De laatste dagen voelden als een normale menstruatie dus maar direct gaan (ovulatie)testen om de eisprong zeker niet te missen. 25 t/m 29 mei positieve ovulatietest gehad (meer vrouwen ervaring met langere positieve streep?), 30 mei iets minder, 31 mei geen streepje meer. 25/26/29 mei ZI.. En nu maar wachten..! Ben normaal gesproken heel regelmatig ongesteld maar omdat ik zo'n langere positieve ovulaties test had weet ik nu dus niet goed wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer mijn nod is.. 8 juni?
Eerste ronde.. Meteen een lastige maand wat betreft menstruatie/ovulatie omdat ik op dag 13 na mijn vorige menstruatie een uitstrijkje moest laten maken (word dit jaar 30) en op dag 15 begon te bloeden t/m dag 24 (10 mei). De laatste dagen voelden als een normale menstruatie dus maar direct gaan (ovulatie)testen om de eisprong zeker niet te missen. 25 t/m 29 mei positieve ovulatietest gehad (meer vrouwen ervaring met langere positieve streep?), 30 mei iets minder, 31 mei geen streepje meer. 25/26/29 mei ZI.. En nu maar wachten..! Ben normaal gesproken heel regelmatig ongesteld maar omdat ik zo'n langere positieve ovulaties test had weet ik nu dus niet goed wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer mijn nod is.. 8 juni?
maandag 2 juni 2014 om 22:06
Tja, ik moet heel eerlijk zijn.... ik denk aan mijn ex als donor omdat ik inderdaad nog gevoelens voor hem heb. Voor mij zou het betekenen dat ik een kindje krijg (mits het lukt) van iemand die veel voor me (heeft) betekend i.p.v. een vreemde.
Maar misschien geeft dat wel problemen...
Hoe gaan jullie om met commentaar dat je een kind wil krijgen van een wildvreemde?
Maar misschien geeft dat wel problemen...
Hoe gaan jullie om met commentaar dat je een kind wil krijgen van een wildvreemde?
maandag 2 juni 2014 om 22:22
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar nog niet echt commentaar op heb gehad. Ik heb relaties gehad met manne die allemaal wel wat hadden, dus als je dan ook uitlegt dat de donor niks erfelijke bij zich draagt aan 'mankementjes' dan begrijpen ze dat eigenlijk wel.
Welkom bam1984, via welk ziekenhuis ga jij het traject in en hoelang ben je er al mee bezig? Uitstrijkje heb ik ook inmiddels gehad, ontregelt je hele cyclus.
Welkom bam1984, via welk ziekenhuis ga jij het traject in en hoelang ben je er al mee bezig? Uitstrijkje heb ik ook inmiddels gehad, ontregelt je hele cyclus.
maandag 2 juni 2014 om 22:45
Welkom Bam1984, ik kan in ieder geval geen antwoord geven op je vraag. Want ik moet zelf nog mijn intake hebben.
Mensen in mijn omgeving weten dat ik altijd heb gezegd dat ik kinderen wil en dat ik ook altijd heb gezegd dat ik het anders wel alleen doe als ik geen man zou ontmoeten. De enige opmerking die ik heb gekregen was dus wel neem je tijd en het komt vast goed enz want je bent zo leuk, jong enz. Voor de rest heb ik geen commentaar gekregen over een kind krijgen van een wildvreemde ( vind die uitdrukking ook erg negatief klinken). De mensen die weten dat ik nu een intake ga krijgen, zeggen alleen maar doen. En mijn broer en zus hebben al laten weten zonder dat ze nu weten dat ik het ga doen dat ze achter mij staan omdat we dit al eerder in het algemeen hebben besproken.
Vlinder: Succes morgen!
Mensen in mijn omgeving weten dat ik altijd heb gezegd dat ik kinderen wil en dat ik ook altijd heb gezegd dat ik het anders wel alleen doe als ik geen man zou ontmoeten. De enige opmerking die ik heb gekregen was dus wel neem je tijd en het komt vast goed enz want je bent zo leuk, jong enz. Voor de rest heb ik geen commentaar gekregen over een kind krijgen van een wildvreemde ( vind die uitdrukking ook erg negatief klinken). De mensen die weten dat ik nu een intake ga krijgen, zeggen alleen maar doen. En mijn broer en zus hebben al laten weten zonder dat ze nu weten dat ik het ga doen dat ze achter mij staan omdat we dit al eerder in het algemeen hebben besproken.
Vlinder: Succes morgen!
maandag 2 juni 2014 om 22:57
Sorry dames, ik had eventjes niet meer op de site gekeken. Dank voor jullie lieve reacties. Het gaat weer beter met me. Eerste dagen was ik erg verdrietig, maar heb het nu een plekje kunnen geven. Afgelopen vrijdag had ik een echo om te kijken of alles weg was, ja dus..."gelukkig". Diezelfde dag gelijk weer met de kuur Clomid begonnen, morgen de laatste dag. Dat betekent dus volgende week weer een inseminatie, ben erg benieuwd.
Ik had me trouwens in mijn enthousiasme gelijk ingeschreven voor nieuwsbrieven, toen ik zwanger bleek. Kreeg ik vandaag een envelop van Baby Dump...sokjes en een catalogus....
Best even raar.....
Ik had me trouwens in mijn enthousiasme gelijk ingeschreven voor nieuwsbrieven, toen ik zwanger bleek. Kreeg ik vandaag een envelop van Baby Dump...sokjes en een catalogus....
Best even raar.....
maandag 2 juni 2014 om 23:09
Ik heb rondgekeken op de site van het Geertgen in Elsendorp en contact gehad met iemand die daar is geholpen maar voordat ik tot actie over kon gaan diende zich een betrouwbare donor aan gelukkig. Bij mij ook alleen maar positieve berichten om me heen, moeder, zus+zusje, vrienden.. Zien het al helemaal voor zich en willen allemaal helpen. Uitstrijkje was via de huisarts, omdat ik dit jaar 30 word en dus elke 5 jaar moet laten testen op baarmoederhalskanker. Maar idd, even in de war met mn cyclus, vandaar de ovulatie testen er maar gelijk tegenaan gegooid..
dinsdag 3 juni 2014 om 11:38
Een wildvreemde als donor klinkt misschien inderdaad negatief, maar dat is tot nu toe de enige minder positieve reactie die ik kreeg. Een kind hoort uit liefde te worden geboren en niet uit een zaadje van iemand die je totaal niet kent.
Ik vond deze reactie ook erg teleurstellend, maar niet iedereen hoeft eens te zijn met mijn keuze, het is mijn beslissing.
Vogelbekdier: mag ik vragen waarom je denkt dat het ingewikkeld gaat worden wanneer je een ex als donor zou vragen?
Ik vond deze reactie ook erg teleurstellend, maar niet iedereen hoeft eens te zijn met mijn keuze, het is mijn beslissing.
Vogelbekdier: mag ik vragen waarom je denkt dat het ingewikkeld gaat worden wanneer je een ex als donor zou vragen?
dinsdag 3 juni 2014 om 17:36
Mijn keus voor een 'wildvreemde' donor is een bewuste keuze. Ik ga er vanuit dat deze (Nederlandse) donor bewust heeft gekozen voor het donorschap. Dus van zijn kant is een donorkind ook gewenst. Samen met mijn kinderwens, maakt dit een zeer gewenst kind! Zou ik zwanger worden van iemand uit de kroeg, dan is dit niet de wens van de vader/verwekker, dus minder gewenst in mijn ogen.
Maar toch denk ik ook wel eens als ik een kind zie; als ik een kindje krijg, zal het dan op mij of op de donor lijken en dus totaal niet op mij, hoe zou dat dan voor mij voelen? Dat je geen/weinig herkenning in je kindje terug ziet?
Maar toch denk ik ook wel eens als ik een kind zie; als ik een kindje krijg, zal het dan op mij of op de donor lijken en dus totaal niet op mij, hoe zou dat dan voor mij voelen? Dat je geen/weinig herkenning in je kindje terug ziet?