Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.

vrijdag 10 oktober 2014 om 15:14
Ik moet nog echt een beetje wennen aan wie wie is hier, maar dat komt vast goed! Wat een fijn nieuws hier over het algemeen! Vooral de zwangeren natuurlijk of vrouwen die door mogen voor de volgende stap in het traject.
Ik vind de wachttijden die ik hier hoor meevallen. Heb die wachttijd ook echt nodig om er aan te wennen denk ik, maar heb wel besloten me in te gaan schrijven (dan gaat het vast meer leven). Ik doe het in mijn broek bij het idee. En verder sluit ik de mogelijkheid tot een bekende donor vragen nog niet uit.
Ik ben heel erg open over deze weg naar mijn omgeving. Altijd al geweest dat dit plan B is en nu ik 36 ben ga ik dus plan B in werking zetten. Ik heb pas een negatieve reactie gehad van een vrouw die ik nauwelijks ken. "Het leven is niet maakbaar" en of ik mijn eisen voor een partner niet eens bij zou stellen. Mensen die me kennen vinden dit logisch, begrijpelijk en hebben er nog meer vertrouwen in dan ik zelf...
Het is idd afscheid nemen van een beeld wat ik altijd heb gehad en ik kan ook echt jaloers worden van vrouwen (van 10 jaar jonger ook) in mijn omgeving die het wel "volgens het plaatje" doen.
Ik vind de wachttijden die ik hier hoor meevallen. Heb die wachttijd ook echt nodig om er aan te wennen denk ik, maar heb wel besloten me in te gaan schrijven (dan gaat het vast meer leven). Ik doe het in mijn broek bij het idee. En verder sluit ik de mogelijkheid tot een bekende donor vragen nog niet uit.
Ik ben heel erg open over deze weg naar mijn omgeving. Altijd al geweest dat dit plan B is en nu ik 36 ben ga ik dus plan B in werking zetten. Ik heb pas een negatieve reactie gehad van een vrouw die ik nauwelijks ken. "Het leven is niet maakbaar" en of ik mijn eisen voor een partner niet eens bij zou stellen. Mensen die me kennen vinden dit logisch, begrijpelijk en hebben er nog meer vertrouwen in dan ik zelf...
Het is idd afscheid nemen van een beeld wat ik altijd heb gehad en ik kan ook echt jaloers worden van vrouwen (van 10 jaar jonger ook) in mijn omgeving die het wel "volgens het plaatje" doen.
vrijdag 10 oktober 2014 om 19:02
Goed van je Fafanny, dat je je vast gaat inschrijven.
Waar ga je je inschrijven?
Ik ben ook best open over mijn keuze voor het traject, helaas vinden mensen dat ze dr vanalles van mogen vinden.
Aan de ene kant geen probleem maar kreeg vanmiddag te horen dat ik moest vrezen voor mijn baan als ik vaak ineens weg moet.
Euhhmm dus..
De meeste mensen om mij heen vinden het een grote stap en een stoere keuze, maarrrr wel echt een die bij mij past.
Die 'nare' reacties probeer ik ook maar gewoon naast mij neer te leggen.
Waar ga je je inschrijven?
Ik ben ook best open over mijn keuze voor het traject, helaas vinden mensen dat ze dr vanalles van mogen vinden.
Aan de ene kant geen probleem maar kreeg vanmiddag te horen dat ik moest vrezen voor mijn baan als ik vaak ineens weg moet.
Euhhmm dus..
De meeste mensen om mij heen vinden het een grote stap en een stoere keuze, maarrrr wel echt een die bij mij past.
Die 'nare' reacties probeer ik ook maar gewoon naast mij neer te leggen.
vrijdag 10 oktober 2014 om 19:38
@Vlinder09, fijn dat je ook op het wachtbankje zit, ik voel me opeens minder alleen
Ik had alleen vanochtend een kleine bloeding en geen idee waarom maar ik denk dat ik eigenlijk al niet meer op het wachtbankje zit, al moet ik nog tot maandag wachten..
@Fafanny, ik ben nog ook nog niet helemaal thuis hier en moet veel terug lezen om iedereen uit elkaar te houden, over een paar weken zijn we vast meer thuis hier, hihi. Wat goed van je dat je de stap heb durven nemen! Ik ben ook heel erg open in mijn omgeving en vind het fijn dat er mensen zijn die met me mee leven. Vooral mensen van wie ik het niet verwacht krijg ik heel af en toe berichtje, dat ze aan me denken. Mijn vrienden vinden dit echt iets voor mij en er is nog niemand geweest die negatief heeft gereageerd.

@Fafanny, ik ben nog ook nog niet helemaal thuis hier en moet veel terug lezen om iedereen uit elkaar te houden, over een paar weken zijn we vast meer thuis hier, hihi. Wat goed van je dat je de stap heb durven nemen! Ik ben ook heel erg open in mijn omgeving en vind het fijn dat er mensen zijn die met me mee leven. Vooral mensen van wie ik het niet verwacht krijg ik heel af en toe berichtje, dat ze aan me denken. Mijn vrienden vinden dit echt iets voor mij en er is nog niemand geweest die negatief heeft gereageerd.
vrijdag 10 oktober 2014 om 20:08
quote:fafanny schreef op 10 oktober 2014 @ 15:14:
Ik moet nog echt een beetje wennen aan wie wie is hier, maar dat komt vast goed! Wat een fijn nieuws hier over het algemeen! Vooral de zwangeren natuurlijk of vrouwen die door mogen voor de volgende stap in het traject.
Welkom op dit forum! Zelf ben ik niet zo actief hoor, maar check af en toe even de nieuwe reacties...
Toen ik vorig jaar augustus hardop had uitgesproken dat ik me concreet ging oriënteren op het bewust alleenstaand moederschap heb ik echt wel een traantje gelaten. Omdat ik in een soort rouwproces zat van het afscheid nemen van mijn droom.
Afgelopen februari naar een bijeenkomst geweest en inmiddels 17 weken zwanger en dol- en dolgelukkig! Alles mbt dit traject voelt zo goed en word ik er zo blij en gelukkig van, dat ik me bijna niet kan indenken dat ik er niet een paar jaar geleden aan begonnen ben.
De reactie van die persoon die jij aangeeft kan mij echt enorm boos maken en tegelijk realiseer ik me dat ik echt met die vrouw te doen heb omdat zij vast heel negatief en kortzichtig in het leven staat.
Maar goed, ik heb ook wel altijd in mijn achterhoofd gehad dat als ik een negatieve reactie zou krijgen ik me moet realiseren dat het voor hen een nieuw iets is...IK was er immers al maanden mee bezig in mijn hoofd en zij niet. Maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan hoor!! De reacties die ik heb gehad zijn zo enorm hartverwarmend, enthousiast en liefdevol. Ik heb geen enkele negatieve reactie gehad en die fijne reacties geven mij veel energie, ik knal bijna uit elkaar van zoveel geluk en liefde in mijn leven op dit moment!
Nou dit wilde ik even kwijt...haha, iedereen veel succes met hetgeen je bezig houdt! Liefs
Welkom op dit forum! Zelf ben ik niet zo actief hoor, maar check af en toe even de nieuwe reacties...
Toen ik vorig jaar augustus hardop had uitgesproken dat ik me concreet ging oriënteren op het bewust alleenstaand moederschap heb ik echt wel een traantje gelaten. Omdat ik in een soort rouwproces zat van het afscheid nemen van mijn droom.
Afgelopen februari naar een bijeenkomst geweest en inmiddels 17 weken zwanger en dol- en dolgelukkig! Alles mbt dit traject voelt zo goed en word ik er zo blij en gelukkig van, dat ik me bijna niet kan indenken dat ik er niet een paar jaar geleden aan begonnen ben.
De reactie van die persoon die jij aangeeft kan mij echt enorm boos maken en tegelijk realiseer ik me dat ik echt met die vrouw te doen heb omdat zij vast heel negatief en kortzichtig in het leven staat.
Maar goed, ik heb ook wel altijd in mijn achterhoofd gehad dat als ik een negatieve reactie zou krijgen ik me moet realiseren dat het voor hen een nieuw iets is...IK was er immers al maanden mee bezig in mijn hoofd en zij niet. Maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan hoor!! De reacties die ik heb gehad zijn zo enorm hartverwarmend, enthousiast en liefdevol. Ik heb geen enkele negatieve reactie gehad en die fijne reacties geven mij veel energie, ik knal bijna uit elkaar van zoveel geluk en liefde in mijn leven op dit moment!
Nou dit wilde ik even kwijt...haha, iedereen veel succes met hetgeen je bezig houdt! Liefs
vrijdag 10 oktober 2014 om 21:20
Over het algemeen heb ik tijdens het traject en mijn zwangerschap alleen maar positieve reacties gehad. De mensen waarvan ik negatieve reacties verwachtte reageerde ook over het algemeen positief. Degenen die twijfelde zijn volgens mij nu helemaal om, want:
4 oktober is mijn dochter geboren! Een droppie om te zien
maar ja dat zegt elke mama he?!
Het gaat goed met ons.
Meiden, allemaal heel veel succes!
4 oktober is mijn dochter geboren! Een droppie om te zien

Het gaat goed met ons.
Meiden, allemaal heel veel succes!

vrijdag 10 oktober 2014 om 21:31
Gefeliciteerd muppet!
Hier vandaag een knal ovulatietest, en als het goed is lukt het om morgen met de donor af te spreken. Dat is 1 nadeel van een bekende donor. Agenda's op elkaar aanpassen.
De maand pauze was heel fijn, maar nu kan ik ook niet wachten om weer te beginnen! Ik rammel zo hard, en ik wil zo graag!
M'n interne huisverbouwing begint lekker op te schieten, ik slaap in m'n nieuwe kamer en de, hopelijk toekomstige, babykamer is nu aan de beurt voor een opknapbeurt.
Succes op het wachtbankje allemaal!
Hier vandaag een knal ovulatietest, en als het goed is lukt het om morgen met de donor af te spreken. Dat is 1 nadeel van een bekende donor. Agenda's op elkaar aanpassen.
De maand pauze was heel fijn, maar nu kan ik ook niet wachten om weer te beginnen! Ik rammel zo hard, en ik wil zo graag!
M'n interne huisverbouwing begint lekker op te schieten, ik slaap in m'n nieuwe kamer en de, hopelijk toekomstige, babykamer is nu aan de beurt voor een opknapbeurt.
Succes op het wachtbankje allemaal!
vrijdag 10 oktober 2014 om 23:47
@ sorende, zo lief! Dank je
@ fafanny, ik ben ook wel benieuwd waar je je hebt ingeschreven!
Wat betrefd het delen met de omgeving ben ik wel selectief. Er zijn aardig wat mensen die weten waar ik mee bezig ben en die hebben allemaal erg positief gereageerd. Ook sommige waarvan ik het niet had verwacht. Dat heeft me wel goed gedaan.
Eigenlijk heb ik nog geen negatieve reactie gehad, die zullen waarschijnlijk nog wel komen als het bekend wordt onder een wat breder publiek
Wel moeilijk om zo'n negatieve reactie te krijgen op iets wat zo persoonlijk is. Maar uiteindelijk gaat het om jouw leven en gelukkig is jouw mening degene die telt!
@ muppet, wauw! Gefeliciteerd met je kleine meid!
@ Rosings, veel succes! Ik wens je een paar hele vruchtbare dagen toe!
@ fafanny, ik ben ook wel benieuwd waar je je hebt ingeschreven!
Wat betrefd het delen met de omgeving ben ik wel selectief. Er zijn aardig wat mensen die weten waar ik mee bezig ben en die hebben allemaal erg positief gereageerd. Ook sommige waarvan ik het niet had verwacht. Dat heeft me wel goed gedaan.
Eigenlijk heb ik nog geen negatieve reactie gehad, die zullen waarschijnlijk nog wel komen als het bekend wordt onder een wat breder publiek

Wel moeilijk om zo'n negatieve reactie te krijgen op iets wat zo persoonlijk is. Maar uiteindelijk gaat het om jouw leven en gelukkig is jouw mening degene die telt!
@ muppet, wauw! Gefeliciteerd met je kleine meid!
@ Rosings, veel succes! Ik wens je een paar hele vruchtbare dagen toe!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

woensdag 15 oktober 2014 om 17:34
@Muppet32 gefeliciteerd!!! Wauw een dochter, geniet ervan.
@Char-ade, balen zeg! Even slikken en weer doorgaan, neem je tijd.
@Rosings, balen zeg! Fijn dat we weer samen op het bankje zitten....
Hier is alles rustig, heerlijk om even geen afspraken te hebben. Ik verwacht dinsdag mijn menstruatie en wil zondag eigenlijk alvast een test doen, dan heeft het wachten wel weer lang genoeg geduurd..... Wachten dus.
@Char-ade, balen zeg! Even slikken en weer doorgaan, neem je tijd.
@Rosings, balen zeg! Fijn dat we weer samen op het bankje zitten....
Hier is alles rustig, heerlijk om even geen afspraken te hebben. Ik verwacht dinsdag mijn menstruatie en wil zondag eigenlijk alvast een test doen, dan heeft het wachten wel weer lang genoeg geduurd..... Wachten dus.
woensdag 15 oktober 2014 om 22:57

donderdag 16 oktober 2014 om 21:47
@vlinder & rosings Ik doe mee vrolijk op het wachtbankje! Volgende week donderdag mag ik officieel testen, maar stiekem denk ik dat ik er maandag of dinsdag al een vroege test tegenaan knal. Geduld is niet mijn beste kwaliteit. Ik voel echter van alles, dus heb stiekem best een beetje hoop
Zijn er verder nog meer wachtbankers?
Zijn er verder nog meer wachtbankers?