Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Ik ben nu ruim een maand (van intake tot nu) bij NB en ze zijn erg aardig.

Een tip: een gesprek met de maatschappelijk werkster is niet verplicht en is vaak ook niet heel zinvol. Ik heb het niet gedaan op aanraden van anderen die ook bij NB zijn. Dus dat bespaart weer 75 euro.

NB doet "zaken" met 2 deense banken: Cryos en ESB. Ik heb 4 rietjes van ESB besteld. Deze bank geeft de meeste informatie en is ook de duurste, maar ik wil mijn kind later zo veel mogelijk informatie kunnen geven en ik vind het ook erg belangrijk dat er geen ziektes in de familie van de donor voorkomen en dat kun je bij ESB zelf bekijken.

Bij welke zorgverzekeraar zit je?
Ah gelukkig, het forum is er nog! Met mijn geliefde topic! Was even bang dat alles weg was, toen gister alles op wit ging.

Ik heb jullie nog helemaal niet verteld dat ik de baby heb gevoeld!! Vorige week zondag lag ik in bed, lekker wakker te worden toen ik het me ineens realiseerde. Kleine plopjes onderin je buik. Een geweldig gevoel!
Hier een fanatieke lezer en een iets minder fanatieke schrijver.

Gisteren kwam ik jullie topic tegen en was te nieuwsgierig om niet te lezen!

Wat zijn jullie stoer allemaal!!

Ik vind het super om jullie verhalen te lezen.

Succes en veel plezier tijdens jullie dappere stap naar een babytje.

Jullie zijn vast allemaal super mama's, want dat je dit in je eentje aangaat getuigd echt van lef.

*zo dat wilde ik even kwijt op de vroege ochtend*
quote:Elmervrouw schreef op 27 september 2013 @ 10:40:

Even een verzuchting van een meelezer: jammer dat ik de foto van Vinyl's boy heb gemist.

Houston, hoop en moed houden hoor!

(En de anderen die bezig zijn natuurlijk ook.)

Komen ze nog even

*poef*
Ok, hiermee hef ik echt even mijn anonimiteit op. Maar deze is ZO LEUK!

*poef*

(filmpje)

Hij drukt hem alleen soms gek in elkaar...met de fullscreenpijltjes niet meer.
Hey Vinyl

Leuk Filmpje!!!!

Schattig he dit soort momentjes, daar moet je echt van genieten!!

Misschien is het iets om een groep te creëren bij facebook. Dan kunnen we dit soort filmpjes meer delen.
Oh Vinyl wat heerlijk!! van die lachjes word je toch super vrolijk!! heerlijk ventje, wat een rijkdom!!

Zie dat je ook nog bij mij uit de buurt komt, mag ik je een vriendschapsverzoek sturen? lijkt me heel leuk je kleine te volgen en gezellig om iemand te kennen die dezelfde wens in vervulling heeft laten gaan, zoals ik hopelijk volgend jaar!
Gister HSG. Ik word liever geboord zonder verdoving. Ik dacht dat ik out ging van de pijn. Het voelde alsof ik een haak in mijn baarmoeder kreeg gehangen.

Afijn, rechts is open, links lijkt dicht, maar is volgens arts waarschijnlijk wel open. Ik heb geen risicofactoren, en de vloeistof ging gelijk naar rechts, dus waarschijnlijk te weinig druk op links. Bovendien verkrampte ik door de pijn.

Afijn ik moest nadenken over een kijkoperatie. Ze dacht dat hij open was maar kan dit alleen 100% garanderen met een kijkoperatie. Tot die tijd kan ik gewoon voor inseminatie, zelfs als ik links een ei heb. Wat ik niet wist, en ik vraag me af of jullie wel, ei links kan ook via rechtse eileider naar baarmoeder...

Ik ben dus nu opnieuw op weg naar Arnhem. Nu voor inseminatie.

Vinyl, forum nu mobiel en kan niet kijken, maar ik sla jouw link even op als je het goed vind. Ben erg benieuwd naar je knulletje. Jij én hij zijn er de reden van dat ik vandaag überhaupt vandaag weer naar het ziekenhuis ga.

Wilde al heel lang moeder worden, door jouw eerste post ben ik me gaan realiseren dat alleenstaand moederschap ook een optie is. Een optie die zelfs nog het beste bij mij past.
Waar zit de any-key?
Ik gooi er nog even een vraag in.. hebben jullie wel 's gedacht aan de mogelijkheid dat je een tweeling krijgt?
Jeetje Houston, bikkel!! succes, ik duim voor je!!!!
Ja over nagedacht. Eerst was dat mijn grootste angst (na een overleden kindje uiteraard). Na de reactie van mijn moeder (die echt heel lang aan mijn wens heeft moeten wennen) dat we (ik uiteraard, maar met haar als sociaal vangnet) er twee ook wel groot krijgen, maakt het me niet meer uit.
Waar zit de any-key?
quote:sunshine76 schreef op 28 september 2013 @ 09:55:

Oh Vinyl wat heerlijk!! van die lachjes word je toch super vrolijk!! heerlijk ventje, wat een rijkdom!!

Zie dat je ook nog bij mij uit de buurt komt, mag ik je een vriendschapsverzoek sturen? lijkt me heel leuk je kleine te volgen en gezellig om iemand te kennen die dezelfde wens in vervulling heeft laten gaan, zoals ik hopelijk volgend jaar!Tuurlijk mag dat!!
Leuk! Uitnodiging zit in je box :-)
Ah, dat was jij

Ik voeg je nu toe!!
quote:madiwodo schreef op 27 september 2013 @ 18:04:

Ik ben nu ruim een maand (van intake tot nu) bij NB en ze zijn erg aardig.

Een tip: een gesprek met de maatschappelijk werkster is niet verplicht en is vaak ook niet heel zinvol. Ik heb het niet gedaan op aanraden van anderen die ook bij NB zijn. Dus dat bespaart weer 75 euro.

NB doet "zaken" met 2 deense banken: Cryos en ESB. Ik heb 4 rietjes van ESB besteld. Deze bank geeft de meeste informatie en is ook de duurste, maar ik wil mijn kind later zo veel mogelijk informatie kunnen geven en ik vind het ook erg belangrijk dat er geen ziektes in de familie van de donor voorkomen en dat kun je bij ESB zelf bekijken.

Bij welke zorgverzekeraar zit je?Ik ben verzekerd bij Anderzorg (onderdeel van Menzis).
@Kiekje 82; misschien ben ik -te-blond maar debehandelingen van een iui of kid worden standaard 12x vergoed (basisverzekering), je betaalt dan alleen de kosten van het donorsperma als je voor een anonieme donor gaat.. NB vindt het nodig om er n slaatje extra uit te slaan door ook voo een intake te laten betalen. Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van de denen maar daarb betaal je nl extra voor transport en opslag..Ik ben zelf helemaal top verzekerd en krijg niks terug van de reguliere iui's. Misschien dat Menzis wel bij de intake tegemoet komt..dat weet ik niet..Ik heb wel een tip; laat je niet door geld weerhouden om er zsm aan te beginnen..Ik heb 10 maanden op en wachtlijst gestaan en nu ..al spijt..Bijna 6 iui's later en ik word er ook niet jonger op :(( Dus suc6!

Mooie foto's Vinyl!

Wauw Gavia!

Al aan het shoppen Mila?

NYC;al babynieuws?

Houston;ik duim weer!!(Dit wordt m..wedden?)

Tammy;al meer te weten gekomen?

Veronique;suc6 met je keuze! Vraag mij af of de wachtlijst zo verkort is..Het blijft idd raar om zoiets zo snel te bespreken maar het is niet anders..Ik dacht op mijn 35e tijd zat..en nu denk ik bijna 38 hellup..dus toi-toi-toi

Time flies..hier op naar iui6 hopelijk einde vd week ..iemand nog n peptalk?

Ik voel mij oud en suf..vroeg mij af na hoeveelste IUI Liz zwanger was geraakt (4 of 5?)..de rest weet ik nog..

Het rare aan dit hele traject is..je bent zo 2 jaar verder :o

Op naar werk..
Waar ik wonder boven wonder..nog steeds werk.. Hmmm
@tessado, dát is dus precies mijn punt! De zorgverzekering zegt dit en NB zegt weer wat anders. Dus vandaar mijn (blonde, ook al ben ik niet blond ;) ) twijfel! ;)

Maar ik laat me zeker niet tegenhouden door het geld! Vandaar dat ik ook gewoon de intake en dergelijke al wel ga doen, ondanks dat het voor mij nog onduidelijk is wat wel of niet klopt.

Ik ga echt alles alleen doen, dus dat vind ik dan best wel weer spannend!

Verder wel heel benieuwd hoelang het allemaal gaat duren bij NB.

Bewust ook niet gekozen voor het UMCG omdat ze daar een enorme wachtlijst hebben.
Nee, nog geen nieuws hier. Wordt met de dag spannender...
@Vinyl, dank je wel voor de foto's en het filmpje. Superschattig dat filmpje, ik moet er gewoon van huilen, zo lief ook hoe jij tegen hem praat.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Aaaah wat lief EV!
Even kort vanaf mobiel, maar volgens mij heb ik een heel leuk filmpje van een prachtig mannetje gemist, wat een knapperd Vinyl!!
NYC, rommelt het al wat? Spannend voor jullie!
Morgen allemaal!

Iemand noemde de optie van een groep op FB? Geïnteresseerden? Je kan een geheime groep aanmaken, dan kan niemand zien dat je daar lid van bent, niemand kan de groep vinden, je moet worden uitgenodigd.

Ik wil wel zo'n groep aanmaken en dan kan ik meerdere beheerders aanwijzen. Idee?
Dat is zeker een goed idee! Fijn dat je dat wilt aanmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven