Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 23 juni 2013 om 20:20
Hallo lieve allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, op de een of andere manier heb ik een hele tijd nergens meer puf voor gehad en heb weinig op de laptop gezeten.
Ook omdat ik weet dat ik in augustus mocht beginnen, en ik niet meer kan wachten heb ik het eigenlijk een beetje weggedrukt en mocht het er pas nu weer uit
We wachten nu op de ongi van mijn partner en zodra die komt gaat ze hormonen spuiten, zij gaat eicellen afstaan allemaal aan de bank
en als het goed is kunnen we vanaf nu ook ergens te horen krijgen of er een donor gevonden is?!!
Ik vind het allemaal echt heel spannend maar zou ook niet kunnen wachten om weer zwanger te zijn... Al zal het wel een zwangerschap worden waarvan ik tot die 31 weken nog niet echt kan genieten.
Ik zal me morgen lekker inlezen hier en heb mezelf gezegd ook weer actief te mogen zijn hier =)
Fijne avond iedereen!!
het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, op de een of andere manier heb ik een hele tijd nergens meer puf voor gehad en heb weinig op de laptop gezeten.
Ook omdat ik weet dat ik in augustus mocht beginnen, en ik niet meer kan wachten heb ik het eigenlijk een beetje weggedrukt en mocht het er pas nu weer uit

We wachten nu op de ongi van mijn partner en zodra die komt gaat ze hormonen spuiten, zij gaat eicellen afstaan allemaal aan de bank

Ik vind het allemaal echt heel spannend maar zou ook niet kunnen wachten om weer zwanger te zijn... Al zal het wel een zwangerschap worden waarvan ik tot die 31 weken nog niet echt kan genieten.
Ik zal me morgen lekker inlezen hier en heb mezelf gezegd ook weer actief te mogen zijn hier =)
Fijne avond iedereen!!
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
zondag 23 juni 2013 om 20:20
quote:emma77emma schreef op 23 juni 2013 @ 18:24:
Gavia, heb jij dan een slaapbank o.i.d? Is ook ideaal, dan heeft je baby straks een kamer voor zichzelf.
Ik ben ook van plan een draagdoek te kopen. Zo'n elastische voor in het begin en zo'n geweven (gewoven?) voor wat later. Lijkt me ideaal!
[afbeelding] [afbeelding]
Ja ik heb er voor gekozen om een kwalitatief goede slaapbank te kopen! Ik heb aparte zitkussens en een matras die opgemaakt kan blijven. Alleen dekbed en kussens moet ik overdag ergens anders neerleggen. Ook het in- en uitklappen is hele eenvoudig. Ideaal dus!
Voor mij was het sowieso geen optie om de slaapkamer voor beide te gebruiken, want het is echt maar een kleine kamer. Bed er in en het is vol. Kan geen ledikantje meer bij.
Ik ga denk ik meteen voor een geweven (! ik heb het even opgezocht ) doek. Maar moet het tegen die tijd eerst even goed uitzoeken.
Gavia, heb jij dan een slaapbank o.i.d? Is ook ideaal, dan heeft je baby straks een kamer voor zichzelf.
Ik ben ook van plan een draagdoek te kopen. Zo'n elastische voor in het begin en zo'n geweven (gewoven?) voor wat later. Lijkt me ideaal!
[afbeelding] [afbeelding]
Ja ik heb er voor gekozen om een kwalitatief goede slaapbank te kopen! Ik heb aparte zitkussens en een matras die opgemaakt kan blijven. Alleen dekbed en kussens moet ik overdag ergens anders neerleggen. Ook het in- en uitklappen is hele eenvoudig. Ideaal dus!
Voor mij was het sowieso geen optie om de slaapkamer voor beide te gebruiken, want het is echt maar een kleine kamer. Bed er in en het is vol. Kan geen ledikantje meer bij.
Ik ga denk ik meteen voor een geweven (! ik heb het even opgezocht ) doek. Maar moet het tegen die tijd eerst even goed uitzoeken.
zondag 23 juni 2013 om 20:54
@emma ik wil ook een draagdoek!!! Dat heb ik echt altijd al zo leuk gevonden!!
Voor iedereen die al een punctie heeft gehad, mijn vriendin is er niet zo bang voor maar we moeten daarna 2 uur terug rijden naar huis. Nog tips?? Omdat ik gehoord heb dat het na de tijd pijnlijk kan zijn...
Voor iedereen die al een punctie heeft gehad, mijn vriendin is er niet zo bang voor maar we moeten daarna 2 uur terug rijden naar huis. Nog tips?? Omdat ik gehoord heb dat het na de tijd pijnlijk kan zijn...
zondag 23 juni 2013 om 22:26
Houston, jeetje meid ! Geen woorden voor, behalve ik weet hoe je je voelt! Hopelijk helpt B&J.
Emma, succes!
Lonely Butterfly, ik heb twee puncties gehad en had bij beide alleen een beetje ongi pijn naderhand. Ik heb twee paracetamol in de kliniek gehad en daarna niets meer. Heb het die dag rustig aan gedaan en de volgende dag al bijna geen last meer gehad. De kliniek zei wel dat ik feminax mocht gebruiken. Dat is wat sterker. Ik ben een echte ongi patiënt, altijd veel pijn enzo dus was erg bang voor de punctie en de tijd erna. Maar het is me 100% meegevallen. Hopelijk is dat voor jullie ook het geval. Succes!
Emma, succes!
Lonely Butterfly, ik heb twee puncties gehad en had bij beide alleen een beetje ongi pijn naderhand. Ik heb twee paracetamol in de kliniek gehad en daarna niets meer. Heb het die dag rustig aan gedaan en de volgende dag al bijna geen last meer gehad. De kliniek zei wel dat ik feminax mocht gebruiken. Dat is wat sterker. Ik ben een echte ongi patiënt, altijd veel pijn enzo dus was erg bang voor de punctie en de tijd erna. Maar het is me 100% meegevallen. Hopelijk is dat voor jullie ook het geval. Succes!
zondag 23 juni 2013 om 22:37
Fearless gelukkig dat de placenta verschoven is! Hopelijk schuift ie nog iets, want het blijft toch spannend zo. Alhoewel, misschien ook wel een geruststelling zo'n heel team paraat.
Chantal gaat het met jou een beetje? Las elders over bloed in je buik, heb je veel buikpijn? Moet je nog een keer op nacontrole bij de gyn? Sterkte hoor!
Abusu gefeliciteerd met je baan! Bijzonder in deze tijd dat je ook gelijk voor onbepaalde tijd krijgt na je proeftijd, wel fijn! En ja, met deze zekerheid staat niks je meer in de weg, toch?
Tessado m'n b12 is nu op orde dankzij de prikken. De huisarts vond het onzin te wachten voor een volgende poging. Maarja, dat is geen fertiliteitsarts natuurlijk... Toch heb ik er zelf ook wel weer vertrouwen in.
Hoe ik de eerste weken zou willen doen... Mij lijkt het juist heerlijk om alleen te zijn, of samen dan natuurlijk Ik vraag me zelfs af wat ik met zo veel kraamhulp moet en of je dat niet zat raakt. Haha, maar misschien kom ik er nog op terug.... Hangt er natuurlijk ook helemaal van af hoe de bevalling verloopt. En bij een ks heb je zeker hulp nodig.
Emma ik wil ook graag naast m'n kindje slapen, een co-sleeper of wieg lijkt mij ideaal. Het idee als je kindje zo lang bij je is geweest om het daarna ineens op een ander kamertje te stoppen...klopt niet voor mijn gevoel. En ook lijkt het me handig met voeden. Maar goed, geen idee hoe de praktijk is natuurlijk. Wellicht slaap ik zo slecht van alle geluidjes dat ik m'n kind toch naar een eigen kamer verban
Veel succes morgen!
Sillie fijn dat het zo goed gaat!
Gavia een draagdoek lijkt mij ook geweldig. Zie me al de tram instappen zo.... En ook thuis als je kindje een beetje huilerig is heb je zo toch je handen vrij.
Houston lieverd wat ellendig.... Stomme k*-test ook, dan krijg je toch hoop. Nu even lief zijn voor jezelf en ijs en choco
Chantal gaat het met jou een beetje? Las elders over bloed in je buik, heb je veel buikpijn? Moet je nog een keer op nacontrole bij de gyn? Sterkte hoor!
Abusu gefeliciteerd met je baan! Bijzonder in deze tijd dat je ook gelijk voor onbepaalde tijd krijgt na je proeftijd, wel fijn! En ja, met deze zekerheid staat niks je meer in de weg, toch?
Tessado m'n b12 is nu op orde dankzij de prikken. De huisarts vond het onzin te wachten voor een volgende poging. Maarja, dat is geen fertiliteitsarts natuurlijk... Toch heb ik er zelf ook wel weer vertrouwen in.
Hoe ik de eerste weken zou willen doen... Mij lijkt het juist heerlijk om alleen te zijn, of samen dan natuurlijk Ik vraag me zelfs af wat ik met zo veel kraamhulp moet en of je dat niet zat raakt. Haha, maar misschien kom ik er nog op terug.... Hangt er natuurlijk ook helemaal van af hoe de bevalling verloopt. En bij een ks heb je zeker hulp nodig.
Emma ik wil ook graag naast m'n kindje slapen, een co-sleeper of wieg lijkt mij ideaal. Het idee als je kindje zo lang bij je is geweest om het daarna ineens op een ander kamertje te stoppen...klopt niet voor mijn gevoel. En ook lijkt het me handig met voeden. Maar goed, geen idee hoe de praktijk is natuurlijk. Wellicht slaap ik zo slecht van alle geluidjes dat ik m'n kind toch naar een eigen kamer verban

Veel succes morgen!
Sillie fijn dat het zo goed gaat!
Gavia een draagdoek lijkt mij ook geweldig. Zie me al de tram instappen zo.... En ook thuis als je kindje een beetje huilerig is heb je zo toch je handen vrij.
Houston lieverd wat ellendig.... Stomme k*-test ook, dan krijg je toch hoop. Nu even lief zijn voor jezelf en ijs en choco
zondag 23 juni 2013 om 22:57
@tammy oke bedankt!! mijn vriendin was ook altijd van de heftige kwaaltjes en heeft toen een spiraal gehad, 5 jaar nergens last van en nu een aantal maand dus wel weer
hopenlijk gaat het bij haar ook meevallen dan
Ben zo blij dat ze dit voor ons over heeft, dus het mag haar aan niks ontbreken

zondag 23 juni 2013 om 23:06
hi Mila, lief dat je er naar vraagt. Vandaag voor het eerst een redelijke dag. Moest twee keer naar het ziekenhuis terugkomen omdat ze het toch niet vertrouwden en van de week hopelijk voor de laatste keer.
Maar het is inderdaad heel heftig geweest, echt veel pijn gehad en veel bloed verlies dus ik ben blij dat ik weer even wat op adem kan komen.
Maar het is inderdaad heel heftig geweest, echt veel pijn gehad en veel bloed verlies dus ik ben blij dat ik weer even wat op adem kan komen.

maandag 24 juni 2013 om 16:02
Vandaag heeft mijn vriendin even met GG gebeld, omdat we toch wel benieuwd waren of er al een donor was.
Werd gevraagd of we niet al een brief hadden gehad... uuuh nee...
Nou dan zou zij het even doorgeven aan... (weet ik zo niet meer) en dan kregen we zo snel mogelijk bericht...
spannend allemaal hoor!!
Werd gevraagd of we niet al een brief hadden gehad... uuuh nee...
Nou dan zou zij het even doorgeven aan... (weet ik zo niet meer) en dan kregen we zo snel mogelijk bericht...
spannend allemaal hoor!!