Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
dinsdag 25 juni 2013 om 00:27
Vandaag vertelde en hele goede vriendin van mij daatze zwanger is.
ik had het niet verwacht maar wat kwam dat hard aan zeg...
Misschien ook wel omdat ik het via Facebook lezen moest...
ik dacht echt klaar te zijn om in augustus weer te kunnen starten maar waarom raakt mij dit zo?
Sorry ik moest mijn ei even kwijt..
ik had het niet verwacht maar wat kwam dat hard aan zeg...
Misschien ook wel omdat ik het via Facebook lezen moest...
ik dacht echt klaar te zijn om in augustus weer te kunnen starten maar waarom raakt mij dit zo?
Sorry ik moest mijn ei even kwijt..
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
dinsdag 25 juni 2013 om 16:05
Lonely ik vind t niet gek hoor dat dat pijn doet. Had ook aardiger geweest als ze het irl had verteld!
Sterre voor jou! Moeilijk dit.. Is hij bereid er aan te werken? Therapie om het onder controle te krijgen ofzo? Weet het ook niet hoor, ik denk maar mee. Maar denk aan wat voor jezelf en je dochter (en in de toekomst nog....?) het beste is! Sterkte!
Chantal rustig aan he? Geef jezelf ook echt de tijd op adem te komen, het is niet niks allemaal!
Sterre voor jou! Moeilijk dit.. Is hij bereid er aan te werken? Therapie om het onder controle te krijgen ofzo? Weet het ook niet hoor, ik denk maar mee. Maar denk aan wat voor jezelf en je dochter (en in de toekomst nog....?) het beste is! Sterkte!
Chantal rustig aan he? Geef jezelf ook echt de tijd op adem te komen, het is niet niks allemaal!

dinsdag 25 juni 2013 om 16:10
@ Sterre: Hè bah, wat naar...
Is dat gedrag er altijd geweest of iets van de laatste tijd?
@ Lonely: Ik begrijp dat het confronterend is, maar probeer ook "andersom" te denken. Hoe zou jij het vinden als jij vertelde dat je zwanger bent, en zij zou zeggen dat dat hard aankomt bij haar? Toen ik (telefonisch) aan een vriendin vertelde dat wij een kindje krijgen reageerde ze ook heel jaloers. Dat was niet leuk! Misschien dat ik zelf ook wel jaloers geweest was als zij degene was geweest die eerder een kindje kreeg dan ik, maar toch, niet te hard zijn naar je vriendin als haar iets leuks gebeurt.

@ Lonely: Ik begrijp dat het confronterend is, maar probeer ook "andersom" te denken. Hoe zou jij het vinden als jij vertelde dat je zwanger bent, en zij zou zeggen dat dat hard aankomt bij haar? Toen ik (telefonisch) aan een vriendin vertelde dat wij een kindje krijgen reageerde ze ook heel jaloers. Dat was niet leuk! Misschien dat ik zelf ook wel jaloers geweest was als zij degene was geweest die eerder een kindje kreeg dan ik, maar toch, niet te hard zijn naar je vriendin als haar iets leuks gebeurt.
dinsdag 25 juni 2013 om 16:36
Sterre, bah wat naar voor je dat je vriend zo is. Deze narcistische trekjes komen me bekend voor. Het is altijd jouw schuld en nooit zijn schuld. GRRR.....
Helemaal erg dat hij ook nog wat agressief is.
Meid, er moet wel heel veel gebeuren wil dit goedkomen. Dit is zijn karakter. Natuurlijk is hij soms ook erg lief, maar wat weegt zwaarder. En denk ook aan je kind. RUN!
Sterkte!
Lonely_butterfly, natuurlijk komt zoiets hard aan. Ik denk misschien nog wel harder omdat jullie een kindje verloren hebben. Heel veel sterkte! (zij kan er ook niks aan doen, maar ik denk dat je haar gerust kunt zeggen dat je jaloerse gevoelens hebt). Heel normaal hoor.
Helemaal erg dat hij ook nog wat agressief is.
Meid, er moet wel heel veel gebeuren wil dit goedkomen. Dit is zijn karakter. Natuurlijk is hij soms ook erg lief, maar wat weegt zwaarder. En denk ook aan je kind. RUN!
Sterkte!
Lonely_butterfly, natuurlijk komt zoiets hard aan. Ik denk misschien nog wel harder omdat jullie een kindje verloren hebben. Heel veel sterkte! (zij kan er ook niks aan doen, maar ik denk dat je haar gerust kunt zeggen dat je jaloerse gevoelens hebt). Heel normaal hoor.
dinsdag 25 juni 2013 om 20:35
@sterre een hele dikke knuffel voor jou!!
ik zou je graag willen vertellen wat je moet doen, of iets zeggen om je beter te laten voelen maar ik weet niet wat, je houd van hem en dat gevoel is vaak sterkter dan wat dan ook... Samen in therapie idd?
@de rest bedankt voor de lieve berichtjes!
het is ook niet zo dat ik jaloers ben ofzo. Ik moest alleen zo denken aan het afgelopen jaar... Aan Anael... Terwijl k echt dacht dat ik klaar was om er weer voor te gaan!!
ik zou je graag willen vertellen wat je moet doen, of iets zeggen om je beter te laten voelen maar ik weet niet wat, je houd van hem en dat gevoel is vaak sterkter dan wat dan ook... Samen in therapie idd?
@de rest bedankt voor de lieve berichtjes!
het is ook niet zo dat ik jaloers ben ofzo. Ik moest alleen zo denken aan het afgelopen jaar... Aan Anael... Terwijl k echt dacht dat ik klaar was om er weer voor te gaan!!
dinsdag 25 juni 2013 om 21:07
ahhh jullie zijn allemaal lief!! Dank voor alle lieve woorden en knuffels ik kan ze zeker gebruiken.
@sterre, zo'n relatie heb ik ook gehad, dacht dat ik van hem hield en wilde niet zonder hem. Uiteindelijk is het stuk gegaan en ben ik er een jaar goed door van slag geweest. Achteraf denk ik tjeemig ik heb gewoon twee jaar weggegooid!! Ook twee kostbare jaren die ik liever had besteed aan het kid traject etc.
Doe waar je je goed bij voelt, maar verlies jezelf niet!
@lonely, heel herkenbaar en naar mijn idee ook logisch. Dikke knuffel voor jou.
@sterre, zo'n relatie heb ik ook gehad, dacht dat ik van hem hield en wilde niet zonder hem. Uiteindelijk is het stuk gegaan en ben ik er een jaar goed door van slag geweest. Achteraf denk ik tjeemig ik heb gewoon twee jaar weggegooid!! Ook twee kostbare jaren die ik liever had besteed aan het kid traject etc.
Doe waar je je goed bij voelt, maar verlies jezelf niet!
@lonely, heel herkenbaar en naar mijn idee ook logisch. Dikke knuffel voor jou.
woensdag 26 juni 2013 om 18:45
@Emma: is ook een klein winkeltje, maar oh oh oh wat schattig. Het winkeltje loopt achteren nog wel wat door hoor (zit nog een extra hoek in). Maar hoe klein ook, ze hebben er wel heel veel. Ook de geinige hebbedingetjes, dus gewoon leuk om eens te kijken. Oja.. en ff dat je het weet (ik wist het namelijk niet): ik denk wel 98% van de positiebroeken, hebben van die lusjes in de broeksband, zodat je de broek kan aansnoeren, of juist losser kan zetten. Ik wist het niet en kwam er na tig broeken passen pas achter 
@Sterre: dit valt onder huiselijk geweld... En te zien aan je post, heb je zelf ook door dat dit niet klopt. In mijn vorige werk zag ik zooooveeeeeel vrouwen die desondanks toch bij zo'n man blijven, maar ik hoop dat je genoeg eigenwaarde hebt en hem buiten de deur zet. Financiële en praktische hindernissen bestaan in werkelijkheid niet hoor, die bestaan alleen in het hoofd! Succes / sterkte met het kiezen voor je eigen geluk!
@lonely: heel logisch dat gevoel hoor en ik denk dat de meesten dat hier wel herkennen. Tuurlijk gun je het haar wel, maar jezelf ook! En dat het dan een keertje heel hard aankomt, is toch heel logisch ook.

@Sterre: dit valt onder huiselijk geweld... En te zien aan je post, heb je zelf ook door dat dit niet klopt. In mijn vorige werk zag ik zooooveeeeeel vrouwen die desondanks toch bij zo'n man blijven, maar ik hoop dat je genoeg eigenwaarde hebt en hem buiten de deur zet. Financiële en praktische hindernissen bestaan in werkelijkheid niet hoor, die bestaan alleen in het hoofd! Succes / sterkte met het kiezen voor je eigen geluk!
@lonely: heel logisch dat gevoel hoor en ik denk dat de meesten dat hier wel herkennen. Tuurlijk gun je het haar wel, maar jezelf ook! En dat het dan een keertje heel hard aankomt, is toch heel logisch ook.
donderdag 27 juni 2013 om 00:13
@lizlizzy Ja ik gun het haar echt wel!! T is meer dat ik dan ineens zo teruggeslingerd word naar en halfjaar terug toen mijn leven op de kop stond snap je?
@hier mijn vriendin heeft vndaag haar eerste hormoonspuit mogen zetten. En natuurlijk vond zij het minder eng als ik hahaha
hoe is het bij julie allmaal?
@hier mijn vriendin heeft vndaag haar eerste hormoonspuit mogen zetten. En natuurlijk vond zij het minder eng als ik hahaha
hoe is het bij julie allmaal?
donderdag 27 juni 2013 om 06:49
Oeh Sterre, dat klinkt niet zo lekker. Realiseer je dat verder helemaal niet gebonden bent aan deze man. Kies voor jezelf, voor je kind en je toekomstige kind(eren). Sterkte!
Liz, wat een goed stukje schrijf je.
@Lonely, ja ik kan me voorstellen dat je even moest slikken. Is er trouwens een reden dat je vriendin dit keer gaat proberen zwanger te worden? Of doneert zij alleen ei-cellen voor de ei-celbank en word jij weer de drager?
Ik kijk hier de dagen weg. Bijna vakantie!!
Liz, wat een goed stukje schrijf je.
@Lonely, ja ik kan me voorstellen dat je even moest slikken. Is er trouwens een reden dat je vriendin dit keer gaat proberen zwanger te worden? Of doneert zij alleen ei-cellen voor de ei-celbank en word jij weer de drager?
Ik kijk hier de dagen weg. Bijna vakantie!!
donderdag 27 juni 2013 om 16:43
Afgelopen dinsdag naar de voorlichtingsbijeenkomst in het MCK in Leiderdorp geweest. Er waren nog 18 andere vrouwen. Was leuk en nuttig en nu wordt het erg echt
. Als ik voor een ESB (deense) donor kies kan ik al snel beginnen.
Ik wacht echter tot december want mijn proeftijd loopt 1 november af en eind november ga ik twee weken op een (verre) vakantie. Dan heb ik ook nog mooi de tijd om min. 10 kilo af te vallen.
Morgen heb ik mijn intake voor een begeleid voedings- en bewegingsplan, met een personal trainer die ook gewichtsconsulent is. Lekker stok achter de deur om door te zetten.
Met mijn (net) 36 jaar was ik nog redelijk jong in de groep van de voorlichtingsbijeenkomst. Ik heb daar contact gelegd en e-mailadressen uitgewisseld met 3 anderen en die waren 36, 40 en 41 jaar. Die laatste had al een kindje trouwens.
22 juli heb ik een intake bij het KID centrum in A'dam om het te vergelijken met het MCK, maar ik denk dat ik bij MCK door ga omdat dat veel dichterbij is en tot nu toe heel vriendelijk en professioneel.
Het wordt heel echt nu!

Ik wacht echter tot december want mijn proeftijd loopt 1 november af en eind november ga ik twee weken op een (verre) vakantie. Dan heb ik ook nog mooi de tijd om min. 10 kilo af te vallen.
Morgen heb ik mijn intake voor een begeleid voedings- en bewegingsplan, met een personal trainer die ook gewichtsconsulent is. Lekker stok achter de deur om door te zetten.
Met mijn (net) 36 jaar was ik nog redelijk jong in de groep van de voorlichtingsbijeenkomst. Ik heb daar contact gelegd en e-mailadressen uitgewisseld met 3 anderen en die waren 36, 40 en 41 jaar. Die laatste had al een kindje trouwens.
22 juli heb ik een intake bij het KID centrum in A'dam om het te vergelijken met het MCK, maar ik denk dat ik bij MCK door ga omdat dat veel dichterbij is en tot nu toe heel vriendelijk en professioneel.
Het wordt heel echt nu!
WTF?
vrijdag 28 juni 2013 om 12:10
@abusu, wat fijn dan he dat het ineens zo echt word! maar ook wel spannend
Ik vind het knap van je dat je dan nog even wacht en uitstelt tot december, maar ik denk dat als ik je zo hoor het wel een juiste keuze is!
En dan de 22ste vergelijken en kijken waar jij je het prettigste bij voelt. En ik verwacht dat het wel llukt met die 10 kilo, helemaal nu je een stok achter de deur hebt.
@hier, Wij mogen vanavond weer naar GG toe. de eerste echo na het spuiten bij mijn vriendin. Ook hebben we bericht dat er een zaaddonor is dus het komt steeds dichterbij!!

Ik vind het knap van je dat je dan nog even wacht en uitstelt tot december, maar ik denk dat als ik je zo hoor het wel een juiste keuze is!
En dan de 22ste vergelijken en kijken waar jij je het prettigste bij voelt. En ik verwacht dat het wel llukt met die 10 kilo, helemaal nu je een stok achter de deur hebt.
@hier, Wij mogen vanavond weer naar GG toe. de eerste echo na het spuiten bij mijn vriendin. Ook hebben we bericht dat er een zaaddonor is dus het komt steeds dichterbij!!

vrijdag 28 juni 2013 om 12:18
@ abusu: Fijn dat het voor jou nu ook steeds dichterbij komt! Succes met afvallen, dat gaat vast goedkomen. Kom je in december dan ook weer in NL wonen en krijg je dan een contract hier?
@ L_B: Succes bij GG vanavond! Kun jij nu ook al beginnen met de inseminaties of wachten jullie daar ook mee tot augustus. Snel gegaan hè? Fijn!
@ L_B: Succes bij GG vanavond! Kun jij nu ook al beginnen met de inseminaties of wachten jullie daar ook mee tot augustus. Snel gegaan hè? Fijn!
vrijdag 28 juni 2013 om 12:24
@NYC wij wachten tot augustus, als ik mijn gevoel opvolg begin in direct, maar het monumentje word volgende week ergens pas geplaatst (Door allerlei dingen hebben ze die nu pas klaar) en ik heb bij mijn vorige zwangerschap Hyperemesis Gravidarum gehad, en we willen nog op vakantie, en we hebben nog een verjaardag hier en ik zou het jammer vinden dat als ik dat weer krijg ik weer de verjaardag van de jongste van mijn vriendin in het ziekenhuis lig.
oke volgens mij klinkt dit heeeel ingewikkeld sorry!!
oke volgens mij klinkt dit heeeel ingewikkeld sorry!!

vrijdag 28 juni 2013 om 18:51
Dames, dank jullie wel voor jullie reacties. En voor jullie eerlijkheid!
Hij is wel bereid in therapie te gaan samen, hij weet ook dat wat hij doet niet klopt. Beetje jammer dat dat na afloop pas is...
Ik neem voorlopig even mijn tijd en afstand. Rustig alles verwerken.
Ik kies inderdaad voor mijn kind en mezelf. En ook voor de rust als ik zometeen met ivf begin.
Gisteren bij GG geweest voor ifv-spullen. Jeetje wat een tas vol, en dat alleen voor de eerste 5 dagen.
Wilde over 2 weken in een bikini (weekend vakantie met mijn dochter), zal niet zo fraai zijn met een beurse buik
Hij is wel bereid in therapie te gaan samen, hij weet ook dat wat hij doet niet klopt. Beetje jammer dat dat na afloop pas is...
Ik neem voorlopig even mijn tijd en afstand. Rustig alles verwerken.
Ik kies inderdaad voor mijn kind en mezelf. En ook voor de rust als ik zometeen met ivf begin.
Gisteren bij GG geweest voor ifv-spullen. Jeetje wat een tas vol, en dat alleen voor de eerste 5 dagen.
Wilde over 2 weken in een bikini (weekend vakantie met mijn dochter), zal niet zo fraai zijn met een beurse buik

vrijdag 28 juni 2013 om 20:28
Dank je NYC. Hoe gaat het bij jullie? Wanneer hebben jullie weer een echo?
Ik vind een beurse buik ook niet erg hoor, ga gewoon een mooi badpak scoren om mezelf te verwennen.
LonelyButterfly: succes vanavond! Wat kunnen ze nu eigenlijk zien? Wat een mooi idee, een monumentje
Zijn buien zijn van de laatste maanden. Hij heeft een psycholoog waarmee hij situaties analyseert, maar dat heeft niet genoeg effect in mijn ogen. Hij heeft last van zijn verleden. Dat kan ik snappen en er rekening mee houden, er is ook veel narigheid geweest.
Ik vind echter niet dat ik daarop afgerekend moet worden. Als ik iets doe wat lijkt op iets vervelends wat een ex deed, krijg ik alle frustratie van toen er ook bij. Hij heeft een hoop te verwerken.
Ik wil hem niet veranderen of, ten koste van alles, alles pikken.
Hij moet zelf keihard gaan werken. ik wil grote veranderingen zien.
Maar nu focussen op leuke dingen, heb al gevoelige borsten 1 week na iui, wie weet is ivf niet nodig, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien is 15 mijn geluksgetal?!
Ik vind een beurse buik ook niet erg hoor, ga gewoon een mooi badpak scoren om mezelf te verwennen.
LonelyButterfly: succes vanavond! Wat kunnen ze nu eigenlijk zien? Wat een mooi idee, een monumentje
Zijn buien zijn van de laatste maanden. Hij heeft een psycholoog waarmee hij situaties analyseert, maar dat heeft niet genoeg effect in mijn ogen. Hij heeft last van zijn verleden. Dat kan ik snappen en er rekening mee houden, er is ook veel narigheid geweest.
Ik vind echter niet dat ik daarop afgerekend moet worden. Als ik iets doe wat lijkt op iets vervelends wat een ex deed, krijg ik alle frustratie van toen er ook bij. Hij heeft een hoop te verwerken.
Ik wil hem niet veranderen of, ten koste van alles, alles pikken.
Hij moet zelf keihard gaan werken. ik wil grote veranderingen zien.
Maar nu focussen op leuke dingen, heb al gevoelige borsten 1 week na iui, wie weet is ivf niet nodig, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien is 15 mijn geluksgetal?!

vrijdag 28 juni 2013 om 23:23
Sterre, over 3 weken een pretecho en over 5 a 6 weken nog een groei-echo (moet nog worden ingepland, wist niet eens dat dat standaard gebeurde bij 30 weken).
Lastige situatie hoor bij jou en je partner. Kun je er eigenlijk niet bij hebben, nu je zelf degene zou moeten zijn die alle steun en stabiliteit krijgt, maar goed, dat kun je ook niet altijd kiezen helaas. Hoop dat jullie er samen een fijne weg in vinden. Spannende tijd nu voor jou!
Lastige situatie hoor bij jou en je partner. Kun je er eigenlijk niet bij hebben, nu je zelf degene zou moeten zijn die alle steun en stabiliteit krijgt, maar goed, dat kun je ook niet altijd kiezen helaas. Hoop dat jullie er samen een fijne weg in vinden. Spannende tijd nu voor jou!
zaterdag 29 juni 2013 om 01:20
@ NYC wauw wat gaat dat alweer snel zeg!! Jullie veel last van zwangerschapkwaaltjes?Geniet van die pretecho!!!
@sterre, het is ook niet makkelijk als hij een moeilijke tijd heeft gehad, maar idd daar niet jij niet aan onder door gaan, dus is het idd goed dat je even wat afstand neemt! En wat spannend met die iui zeg!! Over een week kun je testen?
mijn vriendin heeft ook dikke zakken vol meegekregen voor de ivf (is nodig voor donatie) en nu zagen ze dat er heel wat mooie eitjes waren, ze zou een goede donor zijn haha.
Ook even overleg gehad omdat ik mijn eisprong als het goed is rond 25 juli heb, ik moest dan maar iets voor die tijd een afspraak maken. Dus word eerder dan gepland!!!!!!!
Komt steeds dichter bij! Maar word daarmee ook wel steeds spannender!!!
@sterre, het is ook niet makkelijk als hij een moeilijke tijd heeft gehad, maar idd daar niet jij niet aan onder door gaan, dus is het idd goed dat je even wat afstand neemt! En wat spannend met die iui zeg!! Over een week kun je testen?
mijn vriendin heeft ook dikke zakken vol meegekregen voor de ivf (is nodig voor donatie) en nu zagen ze dat er heel wat mooie eitjes waren, ze zou een goede donor zijn haha.
Ook even overleg gehad omdat ik mijn eisprong als het goed is rond 25 juli heb, ik moest dan maar iets voor die tijd een afspraak maken. Dus word eerder dan gepland!!!!!!!
Komt steeds dichter bij! Maar word daarmee ook wel steeds spannender!!!