Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
vrijdag 21 juni 2013 om 19:49
Had ik net een heel verhaal getypt, foetsie..weg. Dan nu nog maar een keertje..
@Gavia: jaaaa mooie (en zeer toepasselijke avator!!) Goed gedaan!!!
@Emma: ivm rooming-in (kind slaapt bij ouders op de kamer), dit ivm betere hechting etc etc moet het kind bij jou slapen. Volgens mij maakt het feitelijk niet veel uit of het in het wiegje of ledikantje wordt gelegd, hoewel "ze zeggen" dat de overgang van de krappe baarmoeder naar een groot ruim ledikant nogal groot is. (maar ik lees dat NYC weer juist de tegenovergestelde tip kreeg haha) Een wiegje is lekker compact en voelt het kind zich geborgen in. Ik heb een wiegje naast mijn bed staan en ik kan het bovenstuk er zo afhalen en dus bij mij in bed nemen.
Oh en de nachtopvang na de bevalling is geregeld!!! Pak van mijn hart!
Oh v.w.b. bloedverlies: ik had dat ook idd, maar dat was oud bloedverlies he. Jij hebt nu ook oud bloedverlies, maar bij je eerste zwangerschap had je al snel rood bloedverlies. Die menstruatiekrampen had ik ook hoor. Ik denk dat het hele normale zwangerschapsklachten zijn hoor. Dus.. take it easy!!! Komt heus wel goed!!
@Fearless: Oh wat goed dat je placenta zich meer heeft teruggetrokken!! Fijn dat je vaginaal mag bevallen en wat een geruststellend idee dat er een heel team klaar staat wanneer het mis dreigt te gaan. Super voor je!!!!
@overgewicht: Houston, ook in het Rijnstate hebben ze grenzen v.w.b. overgewicht. Ik moest ook afvallen, anders werd ik ook niet geholpen. En eigenlijk....eigenlijk is het ook wel aan te raden hoor. Je loopt zoveel meer risico met overgewicht, niet alleen jij, maar ook het kindje.
@tammy..ons keukenprinsesje!! hahah en hoe smaakte de andijvie? Jammer dat je door de medicatie je vatbaarder bent voor bacteriën en virussen. Ik wens voor de rest van het jaar dat het je nou eens een keertje makkelijk afgaat!!!! Wanneer worden de 2 eskimo-tjes wakker gemaakt uit hun winterslaapje?
@Sillie: gefeliciteerd met je mooie meisje!!! En wat knap van je dat je meteen de eerste nacht al alleen bent geweest. Wat zul je hebben uitgekeken naar de kraamzorg de volgende dag, na zo'n nacht "niet slapen". En wat ging de ontsluiting snel zeg!! In theorie zeggen ze dat de baarmoeder 1 cm verstrijkt per uur.... had jij het mooi ff sneller!! Wat ik mij nog afvraag.. die persweeën. Zitten er pauzes tussen? of is het 3 kwartier aan 1 stuk door persen? (nee toch?? dat houdt toch geen mens vol?)
Nu lekker genieten van je mooie meisje en snel herstellen!!
@Gavia: jaaaa mooie (en zeer toepasselijke avator!!) Goed gedaan!!!
@Emma: ivm rooming-in (kind slaapt bij ouders op de kamer), dit ivm betere hechting etc etc moet het kind bij jou slapen. Volgens mij maakt het feitelijk niet veel uit of het in het wiegje of ledikantje wordt gelegd, hoewel "ze zeggen" dat de overgang van de krappe baarmoeder naar een groot ruim ledikant nogal groot is. (maar ik lees dat NYC weer juist de tegenovergestelde tip kreeg haha) Een wiegje is lekker compact en voelt het kind zich geborgen in. Ik heb een wiegje naast mijn bed staan en ik kan het bovenstuk er zo afhalen en dus bij mij in bed nemen.
Oh en de nachtopvang na de bevalling is geregeld!!! Pak van mijn hart!
Oh v.w.b. bloedverlies: ik had dat ook idd, maar dat was oud bloedverlies he. Jij hebt nu ook oud bloedverlies, maar bij je eerste zwangerschap had je al snel rood bloedverlies. Die menstruatiekrampen had ik ook hoor. Ik denk dat het hele normale zwangerschapsklachten zijn hoor. Dus.. take it easy!!! Komt heus wel goed!!
@Fearless: Oh wat goed dat je placenta zich meer heeft teruggetrokken!! Fijn dat je vaginaal mag bevallen en wat een geruststellend idee dat er een heel team klaar staat wanneer het mis dreigt te gaan. Super voor je!!!!
@overgewicht: Houston, ook in het Rijnstate hebben ze grenzen v.w.b. overgewicht. Ik moest ook afvallen, anders werd ik ook niet geholpen. En eigenlijk....eigenlijk is het ook wel aan te raden hoor. Je loopt zoveel meer risico met overgewicht, niet alleen jij, maar ook het kindje.
@tammy..ons keukenprinsesje!! hahah en hoe smaakte de andijvie? Jammer dat je door de medicatie je vatbaarder bent voor bacteriën en virussen. Ik wens voor de rest van het jaar dat het je nou eens een keertje makkelijk afgaat!!!! Wanneer worden de 2 eskimo-tjes wakker gemaakt uit hun winterslaapje?
@Sillie: gefeliciteerd met je mooie meisje!!! En wat knap van je dat je meteen de eerste nacht al alleen bent geweest. Wat zul je hebben uitgekeken naar de kraamzorg de volgende dag, na zo'n nacht "niet slapen". En wat ging de ontsluiting snel zeg!! In theorie zeggen ze dat de baarmoeder 1 cm verstrijkt per uur.... had jij het mooi ff sneller!! Wat ik mij nog afvraag.. die persweeën. Zitten er pauzes tussen? of is het 3 kwartier aan 1 stuk door persen? (nee toch?? dat houdt toch geen mens vol?)
Nu lekker genieten van je mooie meisje en snel herstellen!!

vrijdag 21 juni 2013 om 20:53
Lizlizzyliz: tip die ik kreeg was om zowel het wiegje als het ledikantje vanaf het begin te gebruiken. Dus niet eerst alléén het wiegje en daarna alléén het ledikantje. Vind het zelf ook het fijnst om het wiegje zoveel mogelijk te gebruiken (idd vanwege geborgen gevoel van de baarmoeder, baby dichtbij je) maar het ledikantje blijft niet maanden ongebruikt op het kamertje staan.
Anders wordt dát dan weer een overgang, van de slaapkamer van beide mama's, naar op een kamertje alleen.. is ook zielig. Maar wie weet kan ik het wel helemaal niet over mijn hart verkrijgen en slaapt de baby overdag misschien ook wel veel in de woonkamer.
Anders wordt dát dan weer een overgang, van de slaapkamer van beide mama's, naar op een kamertje alleen.. is ook zielig. Maar wie weet kan ik het wel helemaal niet over mijn hart verkrijgen en slaapt de baby overdag misschien ook wel veel in de woonkamer.
zaterdag 22 juni 2013 om 16:40
@NYC: ja die tip klinkt eigenlijk ook hartstikke logisch. Misschien niet de eerste dagen meteen wisselen van bedje, maar langzaam maar zeker zal het toch moeten gebeuren. En idd.. dan is de kleine er maar meteen aan gewend. Ook v.w.b. kamertje. Ik denk dat ik, nadat ik zelf niet meer smiddags hoef te slapen, de baby op zijn eigen kamertje laat liggen.. of in iedergeval zou ik dat stapsgewijs proberen. Als het echt niet wil, nouja dan gaat het lekker in zijn "mandje" en misschien is het ook nog handig (bedenk ik mij al schrijvende) om het mandje bij wijze van overgang, in het ledikantje te leggen. Nouja, we gaan het straks ervaren.. dan zien we wel wat praktisch is en wat niet.
@houston: dan ben je toch slanker dan je dacht hahah!
Nee geen idee. Als het goed is, ben je wel een keer gewogen toch?
Ik moest onder een BMI van 30 of 33 zitten (weet het niet meer). Dus de volgende afspraak die ik toen zou hebben, moest ik daaronder zitten. Dat is mij gelukt en kreeg dus groen licht. Maar in de tussentijd was ik alweer aangekomen, maar dat hebben ze nooit meer gecontroleerd...(gelukkig)
Claude: ik zit ook in de 3 cijfers nu hoor.
@houston: dan ben je toch slanker dan je dacht hahah!
Nee geen idee. Als het goed is, ben je wel een keer gewogen toch?
Ik moest onder een BMI van 30 of 33 zitten (weet het niet meer). Dus de volgende afspraak die ik toen zou hebben, moest ik daaronder zitten. Dat is mij gelukt en kreeg dus groen licht. Maar in de tussentijd was ik alweer aangekomen, maar dat hebben ze nooit meer gecontroleerd...(gelukkig)
Claude: ik zit ook in de 3 cijfers nu hoor.
zaterdag 22 juni 2013 om 18:59
quote:emma77emma schreef op 21 juni 2013 @ 05:48:
@Tessado, wat jammer dat je 2e poging mislukt is. Vol goede moed op naar poging 3. Succes!
[...]
Even een vraagje wat me zo te binnen schiet, waarom ligt een pasgeboren baby vaak in het begin in een wiegje? Waarom niet meteen in het ledikantje? Je moet dus eigenlijk voor een paar weekjes helemaal een wiegje aanschaffen?
[qoute]Hoe willen de andere uppies dit trouwens gaan doen..de eerste weken?[/quote]
Ik wil mijn moeder voor de eerste 2 nachten vragen en daarna wil ik het alleen gaan doen. Misschien optimistisch, maar dat zie ik dan wel weer. En anders zal ze langer moeten blijven.
@Liz, weet jij al hoe je het wil gaan doen? Je had evt. een buurvrouw die je wilde helpen he?
Hier een ledikantje op zijn kamer voor 'straks' en een wiegje naast mijn bed. Omdat het ledikantje te groot is om daar te staan en omdat ze in een wiegje al helemaal verdwijnen (hij ligt nu onderin op de helft van de wieg)
O, en je moeder: mijn moeder is een week gebleven. Met 2 dagen had ik echt niet zelf uit de voeten gekund. Ik was nog erg dizzy, was heel blij dat mijn moeder 's nachts de fles maakte, kruiken verving, hem temperatuurde, zodat ik zo min mogelijk uit bed hoefte. Ik ben sowieso de eerste dagen de trap niet afgeweest, zo fijn! Beter ook voor je lijf en je bekken.
Dus als het even kan zou ik kijken of je langer iemand in huis kunt hebben.
@Tessado, wat jammer dat je 2e poging mislukt is. Vol goede moed op naar poging 3. Succes!
[...]
Even een vraagje wat me zo te binnen schiet, waarom ligt een pasgeboren baby vaak in het begin in een wiegje? Waarom niet meteen in het ledikantje? Je moet dus eigenlijk voor een paar weekjes helemaal een wiegje aanschaffen?
[qoute]Hoe willen de andere uppies dit trouwens gaan doen..de eerste weken?[/quote]
Ik wil mijn moeder voor de eerste 2 nachten vragen en daarna wil ik het alleen gaan doen. Misschien optimistisch, maar dat zie ik dan wel weer. En anders zal ze langer moeten blijven.
@Liz, weet jij al hoe je het wil gaan doen? Je had evt. een buurvrouw die je wilde helpen he?
Hier een ledikantje op zijn kamer voor 'straks' en een wiegje naast mijn bed. Omdat het ledikantje te groot is om daar te staan en omdat ze in een wiegje al helemaal verdwijnen (hij ligt nu onderin op de helft van de wieg)
O, en je moeder: mijn moeder is een week gebleven. Met 2 dagen had ik echt niet zelf uit de voeten gekund. Ik was nog erg dizzy, was heel blij dat mijn moeder 's nachts de fles maakte, kruiken verving, hem temperatuurde, zodat ik zo min mogelijk uit bed hoefte. Ik ben sowieso de eerste dagen de trap niet afgeweest, zo fijn! Beter ook voor je lijf en je bekken.
Dus als het even kan zou ik kijken of je langer iemand in huis kunt hebben.
zaterdag 22 juni 2013 om 21:12
Gelukkig heb ik geen trappen in huis, dat scheelt. Wel moet ik 6 trappen (30 treden) op om in huis te komen, maar ik ben niet van plan de eerste dagen naar buiten te gaan.
Als het niet gaat zit er inderdaad niks anders op dan dat mijn moeder langer blijft.
Het ledikantje komt ook op mijn slaapkamer te staan, omdat ik maar 1 slaapkamer heb. Ik ga er wel wat moois van maken.
Liz, je hebt gelijk, de vorige keer verloor ik op een gegeven moment helder bloed. Ik heb nu al een paar dagen geen bloedverlies meer gehad. En ik heb toch maar een afspraak gemaakt voor maandag in Utrecht voor de echo. Spannend! Als ik nog steeds een hartje zie ga ik daarna shoppen voor een paar nieuwe broeken en shirtjes.
@Sillie, snelle bevalling. Gefeliciteerd!!!! En vanaf de eerste nacht alleen geweest, dat is snel. Maar fijn dat het goed gegaan is. Lekker genieten!!
@Veronique, ik snap dat je niet maanden en maanden wilt wachten op het antwoord van je donor. Natuurlijk moet hij er even over nadenken, maar hoe lang hij erover nadenkt, hoe negatiever het antwoord misschien wel is (misschien ook niet, maar ik vermoed het wel).
Ik ben behoorlijk moe. Gisteren zelf even hb geprikt en dat is veel te laag (6,1). Ik wil eerst zelf proberen het wat omhoog te krijgen, want van ijzertabletten krijg je obstipatie en daar heb ik al last van.
Mijn humeur wordt ook wat minder.
Ik liep met de fiets over het winkelcentrum, er stond een groepje mensen te kletsen. Ik kwam eraan en een meisje van een jaar of 10 zag dat en ging geen stap opzij. Toen heb ik expres een hele krappe bocht genomen waardoor mijn fietstas wat harder tegen haar aan kwam
En in de supermarkt had ik echt de neiging mensen die in de weg liepen een duw te geven.
Als het niet gaat zit er inderdaad niks anders op dan dat mijn moeder langer blijft.
Het ledikantje komt ook op mijn slaapkamer te staan, omdat ik maar 1 slaapkamer heb. Ik ga er wel wat moois van maken.
Liz, je hebt gelijk, de vorige keer verloor ik op een gegeven moment helder bloed. Ik heb nu al een paar dagen geen bloedverlies meer gehad. En ik heb toch maar een afspraak gemaakt voor maandag in Utrecht voor de echo. Spannend! Als ik nog steeds een hartje zie ga ik daarna shoppen voor een paar nieuwe broeken en shirtjes.
@Sillie, snelle bevalling. Gefeliciteerd!!!! En vanaf de eerste nacht alleen geweest, dat is snel. Maar fijn dat het goed gegaan is. Lekker genieten!!
@Veronique, ik snap dat je niet maanden en maanden wilt wachten op het antwoord van je donor. Natuurlijk moet hij er even over nadenken, maar hoe lang hij erover nadenkt, hoe negatiever het antwoord misschien wel is (misschien ook niet, maar ik vermoed het wel).
Ik ben behoorlijk moe. Gisteren zelf even hb geprikt en dat is veel te laag (6,1). Ik wil eerst zelf proberen het wat omhoog te krijgen, want van ijzertabletten krijg je obstipatie en daar heb ik al last van.
Mijn humeur wordt ook wat minder.
Ik liep met de fiets over het winkelcentrum, er stond een groepje mensen te kletsen. Ik kwam eraan en een meisje van een jaar of 10 zag dat en ging geen stap opzij. Toen heb ik expres een hele krappe bocht genomen waardoor mijn fietstas wat harder tegen haar aan kwam
En in de supermarkt had ik echt de neiging mensen die in de weg liepen een duw te geven.
zaterdag 22 juni 2013 om 21:24
hahah Emma... ik werd ook wat aggressief in het begin.. vooral in het verkeer. Ik had echt zin om mensen uit de auto te trekken als ze niet doorreden. Dit klinkt errrrrug bekend hoor!!
En tuurlijk zie jij maandag een hartje kloppen!!!!! Maar ik kan mij voorstellen dat je je adem nog eventjes inhoudt.
En dat oude bloed heb ik denk ik wel een keer of 7 gehad. Na de 3 maand / 20 weken echo heb ik het nooit meer gehad. Ik heb in die tijd wel heel rustig aan gedaan (op advies van de verloskundige). Misschien kan je je het nog herinneren dat ik schreef dat ik heel langzaam moest lopen, alsof ik een klein kindje aan de hand had, dan kun je ook niet zo snel lopen. Echt voorkomen dat je zware dingen gaat tillen (dus boodschappen verdelen in aparte tasjes en niet alles tegelijk naar binnen dragen. Af en toe even rusten tussendoor. Echt even voorzichtig zijn met je lijf. Er is nu zoveel aan de hand van binnen. Dus.. da's jouw taak voor de komende weken
En tuurlijk zie jij maandag een hartje kloppen!!!!! Maar ik kan mij voorstellen dat je je adem nog eventjes inhoudt.
En dat oude bloed heb ik denk ik wel een keer of 7 gehad. Na de 3 maand / 20 weken echo heb ik het nooit meer gehad. Ik heb in die tijd wel heel rustig aan gedaan (op advies van de verloskundige). Misschien kan je je het nog herinneren dat ik schreef dat ik heel langzaam moest lopen, alsof ik een klein kindje aan de hand had, dan kun je ook niet zo snel lopen. Echt voorkomen dat je zware dingen gaat tillen (dus boodschappen verdelen in aparte tasjes en niet alles tegelijk naar binnen dragen. Af en toe even rusten tussendoor. Echt even voorzichtig zijn met je lijf. Er is nu zoveel aan de hand van binnen. Dus.. da's jouw taak voor de komende weken
zondag 23 juni 2013 om 09:29
Wat een gezelligheid hier! Leuk als die verhalen.
Ik ben btw. nooit gewogen, moest zelf mijn lengte en gewicht noemen. Waarschijnlijk vonden ze dat geloofwaardig klinken.
Mijn kindje krijg een bed op wieltjes!
Ik heb maar 1 slaapkamer, dat wordt de babykamer. Ik ga zelf in de woonkamer slapen. Als het nodig is gaat de baby in de slaapkamer naar bed en als ik dan naar bed ga rijd ik het bedje naar mijn bed toe. Dat scheelt sowieso een hoop met er 's nachts uitgaan.
Ik heb geen wieg alleen een ledikant.
Overigens heb ik gezien van nabij dat je er niet al te spastisch over moet doen. In die zin, lag het kindje even in de box, viel het bijna in slaap, dat moest het hup uit de box, want de box was om te spelen en niet om in te slapen. Dat vond ik heel erg onrustig. Ik hoop dat ik daar wat relaxter in ga zijn. Zeker in de eerste tijd. Wil je baby bij mama slapen, dan slaapt de baby gewoon lekker bij mama. Zelfde voor ledikant/wiegje/op eigen kamer/bij jou op de kamer: ik doe wat op dat moment goed voelt.
Ik ben ook van plan veel de draagdoek te gaan gebruiken (lees al af en toe mee in het draagdoeken-topic) en jullie?
PS. Nog geen positieve test hier hoor, maar vind het leuk om er al een beetje mee bezig te zijn.
Ik ben btw. nooit gewogen, moest zelf mijn lengte en gewicht noemen. Waarschijnlijk vonden ze dat geloofwaardig klinken.
Mijn kindje krijg een bed op wieltjes!
Ik heb maar 1 slaapkamer, dat wordt de babykamer. Ik ga zelf in de woonkamer slapen. Als het nodig is gaat de baby in de slaapkamer naar bed en als ik dan naar bed ga rijd ik het bedje naar mijn bed toe. Dat scheelt sowieso een hoop met er 's nachts uitgaan.
Ik heb geen wieg alleen een ledikant.
Overigens heb ik gezien van nabij dat je er niet al te spastisch over moet doen. In die zin, lag het kindje even in de box, viel het bijna in slaap, dat moest het hup uit de box, want de box was om te spelen en niet om in te slapen. Dat vond ik heel erg onrustig. Ik hoop dat ik daar wat relaxter in ga zijn. Zeker in de eerste tijd. Wil je baby bij mama slapen, dan slaapt de baby gewoon lekker bij mama. Zelfde voor ledikant/wiegje/op eigen kamer/bij jou op de kamer: ik doe wat op dat moment goed voelt.
Ik ben ook van plan veel de draagdoek te gaan gebruiken (lees al af en toe mee in het draagdoeken-topic) en jullie?
PS. Nog geen positieve test hier hoor, maar vind het leuk om er al een beetje mee bezig te zijn.
zondag 23 juni 2013 om 18:21
quote:lizlizzyliz schreef op 22 juni 2013 @ 21:24:
Misschien kan je je het nog herinneren dat ik schreef dat ik heel langzaam moest lopen, alsof ik een klein kindje aan de hand had, dan kun je ook niet zo snel lopen. Echt voorkomen dat je zware dingen gaat tillen (dus boodschappen verdelen in aparte tasjes en niet alles tegelijk naar binnen dragen. Af en toe even rusten tussendoor. Echt even voorzichtig zijn met je lijf. Er is nu zoveel aan de hand van binnen. Dus.. da's jouw taak voor de komende weken
Ja, dat weet ik nog wel. Ik ga nu ook zeker niet rennen om mijn bus te halen (ik heb precies 3 minuten om af te sluiten op mijn werk voor de bus komt). Dan maar een half uur wachten.
Gavia, ik kan zelf niks zinnigs zeggen over de Actiontesten. Ik ben vergeten te testen met die dingen, wel een paar dagen later en toen was hij positief.
Misschien kan je je het nog herinneren dat ik schreef dat ik heel langzaam moest lopen, alsof ik een klein kindje aan de hand had, dan kun je ook niet zo snel lopen. Echt voorkomen dat je zware dingen gaat tillen (dus boodschappen verdelen in aparte tasjes en niet alles tegelijk naar binnen dragen. Af en toe even rusten tussendoor. Echt even voorzichtig zijn met je lijf. Er is nu zoveel aan de hand van binnen. Dus.. da's jouw taak voor de komende weken
Ja, dat weet ik nog wel. Ik ga nu ook zeker niet rennen om mijn bus te halen (ik heb precies 3 minuten om af te sluiten op mijn werk voor de bus komt). Dan maar een half uur wachten.
Gavia, ik kan zelf niks zinnigs zeggen over de Actiontesten. Ik ben vergeten te testen met die dingen, wel een paar dagen later en toen was hij positief.
zondag 23 juni 2013 om 18:36
quote:Gavia schreef op 23 juni 2013 @ 16:54:
@Houston, Ik zag in een ander topic dat jij de testen van de Action ondingen vindt. Waarin zit hem het verschil met bijvoorbeeld de KV-test? Just in case, want ik heb die Actiontesten in huis.Nou, meer de uitslag. Ik heb gister getest. Ik zag meer dan niets, maar minder dan iets. Vatten jullie 'm? Hij gaf geen (licht) streepje, maar wel een waasje. Vandaag opnieuw getest. Spierwit. Ben een paar minuten geleden - 2 dagen over tijd - ongesteld geworden.
@Houston, Ik zag in een ander topic dat jij de testen van de Action ondingen vindt. Waarin zit hem het verschil met bijvoorbeeld de KV-test? Just in case, want ik heb die Actiontesten in huis.Nou, meer de uitslag. Ik heb gister getest. Ik zag meer dan niets, maar minder dan iets. Vatten jullie 'm? Hij gaf geen (licht) streepje, maar wel een waasje. Vandaag opnieuw getest. Spierwit. Ben een paar minuten geleden - 2 dagen over tijd - ongesteld geworden.
Waar zit de any-key?
zondag 23 juni 2013 om 18:54
Tuurlijk kreeg ik hoop. Streep is streep is zwanger. Dit was dan wel geen licht streepje en dus niet zwanger, maar hij was met het blote oog wel verkleurd op de plek van het streepje. Niet spierwit. Voorzichtig hoopvol op positieve test later deze week en dan plof van het bankje.
Waar zit de any-key?
zondag 23 juni 2013 om 20:06
quote:Houston77007 schreef op 23 juni 2013 @ 18:54:
Tuurlijk kreeg ik hoop. Streep is streep is zwanger. Dit was dan wel geen licht streepje en dus niet zwanger, maar hij was met het blote oog wel verkleurd op de plek van het streepje. Niet spierwit. Voorzichtig hoopvol op positieve test later deze week en dan plof van het bankje.Ok, dat stinkt! Balen hoor
Tuurlijk kreeg ik hoop. Streep is streep is zwanger. Dit was dan wel geen licht streepje en dus niet zwanger, maar hij was met het blote oog wel verkleurd op de plek van het streepje. Niet spierwit. Voorzichtig hoopvol op positieve test later deze week en dan plof van het bankje.Ok, dat stinkt! Balen hoor