Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zaterdag 25 januari 2014 om 21:07
Oh dat is wel spannend... Zie je daardoor ook op tegen zwanger worden/zijn? Stomme aandoeningen ook die tijdens de zwangerschap kunnen verslechteren. Is trouwens bij mij ook het geval. In mijn geval helaas ook nog eens een erfelijke aandoening, waar ik overigens geen klachten van heb, maar tijdens de zwangerschap kan dat wel. Heeft iets met hormonen te maken, die dan vrijkomen en waarop mijn lichaam dan reageert. Die twee dingen (erfelijk en risico voor lichaam) hebben ons de keuze doen maken dat mijn vrouw degene was die zwanger werd. Omdat je aan mij niks ziet krijgen wij nogal eens de vraag hoe wij tot de keuze kwamen wie van ons twee zwanger werd en of ik ooit een volgende zwangerschap wil doen. Kom ik steeds weer aan het uitleggen van die aandoening... Tegen oude buurvrouwen, vage kennissen, verre familie etc. Niet leuk. Terwijl ik ook niet vaag en afstandelijk wil doen of mensen wil laten speculeren. Straks gaan ze invullen dat ik mij dan wel "het mannetje" zal voelen, een seksueel moeilijk verleden heb oid en dat wil ik ook niet.
Hoe dan ook, sterkte voor jou,wat die aandoening ook mag zijn!
zondag 26 januari 2014 om 11:00
quote:NYC schreef op 25 januari 2014 @ 21:07:
Oh dat is wel spannend... Zie je daardoor ook op tegen zwanger worden/zijn? Stomme aandoeningen ook die tijdens de zwangerschap kunnen verslechteren. Is trouwens bij mij ook het geval. In mijn geval helaas ook nog eens een erfelijke aandoening, waar ik overigens geen klachten van heb, maar tijdens de zwangerschap kan dat wel. Heeft iets met hormonen te maken, die dan vrijkomen en waarop mijn lichaam dan reageert. Die twee dingen (erfelijk en risico voor lichaam) hebben ons de keuze doen maken dat mijn vrouw degene was die zwanger werd. Omdat je aan mij niks ziet krijgen wij nogal eens de vraag hoe wij tot de keuze kwamen wie van ons twee zwanger werd en of ik ooit een volgende zwangerschap wil doen. Kom ik steeds weer aan het uitleggen van die aandoening... Tegen oude buurvrouwen, vage kennissen, verre familie etc. Niet leuk. Terwijl ik ook niet vaag en afstandelijk wil doen of mensen wil laten speculeren. Straks gaan ze invullen dat ik mij dan wel "het mannetje" zal voelen, een seksueel moeilijk verleden heb oid en dat wil ik ook niet.
Nee ik zie niet tegen de zwangerschap op. Ik heb mijn hele leven al zwanger willen zijn, het lijkt me fantastisch. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet echt een voorstelling maken van het worst case scenario. En als het zo ver komt, dan kan ik het vast wel aan.
Kan me heel goed voorstellen dat jullie ervoor hebben gekozen dat je partner jullie kindje heeft gedragen. Ik herken ook goed dat je steeds moet/wilt uitleggen over wat er dan bij jezelf speelt. Ik wimpel het meestal vrolijk weg, maar de realiteit is dat het wel gewoon kut is natuurlijk.
Nee ik zie niet tegen de zwangerschap op. Ik heb mijn hele leven al zwanger willen zijn, het lijkt me fantastisch. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet echt een voorstelling maken van het worst case scenario. En als het zo ver komt, dan kan ik het vast wel aan.
Kan me heel goed voorstellen dat jullie ervoor hebben gekozen dat je partner jullie kindje heeft gedragen. Ik herken ook goed dat je steeds moet/wilt uitleggen over wat er dan bij jezelf speelt. Ik wimpel het meestal vrolijk weg, maar de realiteit is dat het wel gewoon kut is natuurlijk.
•
zondag 26 januari 2014 om 11:01
zondag 26 januari 2014 om 20:44
Frizz, wat is er een hoop gebeurd bij jou, maar wat fijn dat je voor jezelf duidelijk hebt dat je gewoon heel graag zwanger wil worden en dat je arts ondanks alles toch met je mee wil werken en mee wil denken!
Rosings, ook bij jou een hoop ontwikkeling. Spannend allemaal! Is ineens snel gegaan!
Hier is mijn verlof gestart. Dat wordt toch een beetje afkicken... Maar ik hoop snel te wennen.
Rosings, ook bij jou een hoop ontwikkeling. Spannend allemaal! Is ineens snel gegaan!
Hier is mijn verlof gestart. Dat wordt toch een beetje afkicken... Maar ik hoop snel te wennen.
maandag 27 januari 2014 om 11:46
maandag 27 januari 2014 om 16:29
Hallo Moeders (in wording) in je uppie!
Ik heb een vraag over de procedure in jullie ziekenhuizen/klinieken, maar ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Sun76 en inmiddels moeder in m'n uppie van een zoon, geboren via KID in Arnhem/Rijnstate. Nu zit ik in het traject om hopelijk voor de 2de x moeder te mogen worden. Tot dusverre ben ik een stille lezer van jullie topic, maar nu zou ik jullie graag een vraag willen voorleggen:
Als jullie 's avonds voor de eerste maal positief testen (ovulatietest) moeten jullie dan de volgende dag komen voor de inseminatie of de dag daarna pas? In Rijnstate is het "beleid" dat je 's avonds tussen 20.00 en 22.00 uur dient te testen en als deze positief is dan is de inseminatie de eerstvolgende dag. Toch duurt het dan nog 24 tot 36 uur voordat de eisprong volgt en de eicel is dan nog 10 tot 12 uur vruchtbaar. Terwijl ingevroren semen maar 10 tot 12 uur in leven blijft in je lichaam. Ik ben benieuwd hoe daar bij jullie mee omgegaan wordt. Want ik heb ook wel eens gehoord dat er maar 1x per dag getest hoeft te worden en dat de inseminatie-dag dan de daaropvolgende is. Alvast bedankt voor de reacties en succes gewenst voor iedereen in welke fase van het proces dan ook!
Ik heb een vraag over de procedure in jullie ziekenhuizen/klinieken, maar ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Sun76 en inmiddels moeder in m'n uppie van een zoon, geboren via KID in Arnhem/Rijnstate. Nu zit ik in het traject om hopelijk voor de 2de x moeder te mogen worden. Tot dusverre ben ik een stille lezer van jullie topic, maar nu zou ik jullie graag een vraag willen voorleggen:
Als jullie 's avonds voor de eerste maal positief testen (ovulatietest) moeten jullie dan de volgende dag komen voor de inseminatie of de dag daarna pas? In Rijnstate is het "beleid" dat je 's avonds tussen 20.00 en 22.00 uur dient te testen en als deze positief is dan is de inseminatie de eerstvolgende dag. Toch duurt het dan nog 24 tot 36 uur voordat de eisprong volgt en de eicel is dan nog 10 tot 12 uur vruchtbaar. Terwijl ingevroren semen maar 10 tot 12 uur in leven blijft in je lichaam. Ik ben benieuwd hoe daar bij jullie mee omgegaan wordt. Want ik heb ook wel eens gehoord dat er maar 1x per dag getest hoeft te worden en dat de inseminatie-dag dan de daaropvolgende is. Alvast bedankt voor de reacties en succes gewenst voor iedereen in welke fase van het proces dan ook!
maandag 27 januari 2014 om 16:58
Sun welkom. Leuk dat je al een zoontje hebt en voor de tweede gaat. Mag ik vragen hoe lang je de eerste keer bezig bent geweest?
Hier ook Rijnstate. 'S avonds positief, is de volgende dag inseminatie. Maar ik heb toch echt wel eens later getest dan 22.00 uur.
En tegen mij is gezegd dat het ontdooide sperma echt wel langer leeft dan 12 uur.
Hier ook Rijnstate. 'S avonds positief, is de volgende dag inseminatie. Maar ik heb toch echt wel eens later getest dan 22.00 uur.
En tegen mij is gezegd dat het ontdooide sperma echt wel langer leeft dan 12 uur.
Waar zit de any-key?
maandag 27 januari 2014 om 17:23
Hoi Sun, ik ook in Rijnstate geweest en ik moest 's morgens en 's avonds testen. 'S morgens positief, dan bellen en volgende dag inseminatie. 'S avonds positief, volgende ochtend bellen en diezelfde dag inseminatie. En twee keer testen omdat je anders je piek kan missen. (Is mij in Rijnstate verteld)
Over levensduur van het zaad heb ik het nooit gehad.
Over levensduur van het zaad heb ik het nooit gehad.
maandag 27 januari 2014 om 18:24
Bedankt voor het welkom!
Destijds ben ik van de 8e poging zwanger geraakt. Afgelopen weekend heb ik de 10e poging gehad (opnieuw vanaf 1 geteld natuurlijk) en ik heb 1x een miskraam gehad. Vorige week heb ik een HSG ondergaan. De vorige keer was ik de 2de poging na de HSG zwanger, dus ik hoop nu ook op een wat grotere slagingskans.
De reden waarom ik mijn vraag stel over het 's avonds positief testen is omdat ik vandaag wat gegoogled heb en o.a. deze uitleg vond bij Nij Barrahus: "Als de LH-test ’s ochtends positief is, vindt de inseminatie de volgende dag plaats, is de LH-test echter ’s avonds positief, dan komt u niet de volgende dag, maar een dag later voor de inseminatie.
Dit is de pagina: http://nijbarrahus.nl/upl ... riene-inseminatie-IUI.pdf
Daarnaast wordt er binnen Rijnstate ook nog verschil gemaakt met KID en IUI want in het IUI-traject wordt gezegd dat je 's avonds al om 18.00 uur moet testen, zie dit citaat: "U doet ’s
ochtends (niet met de eerste ochtendurine) en ’s avonds om 18.00 uur een test, totdat de test positief
wordt. De volgende dag vindt de inseminatie plaats."
Dus ik vind het vrij verwarrend allemaal & ben benieuwd naar jullie ervaring/mening.
Destijds ben ik van de 8e poging zwanger geraakt. Afgelopen weekend heb ik de 10e poging gehad (opnieuw vanaf 1 geteld natuurlijk) en ik heb 1x een miskraam gehad. Vorige week heb ik een HSG ondergaan. De vorige keer was ik de 2de poging na de HSG zwanger, dus ik hoop nu ook op een wat grotere slagingskans.
De reden waarom ik mijn vraag stel over het 's avonds positief testen is omdat ik vandaag wat gegoogled heb en o.a. deze uitleg vond bij Nij Barrahus: "Als de LH-test ’s ochtends positief is, vindt de inseminatie de volgende dag plaats, is de LH-test echter ’s avonds positief, dan komt u niet de volgende dag, maar een dag later voor de inseminatie.
Dit is de pagina: http://nijbarrahus.nl/upl ... riene-inseminatie-IUI.pdf
Daarnaast wordt er binnen Rijnstate ook nog verschil gemaakt met KID en IUI want in het IUI-traject wordt gezegd dat je 's avonds al om 18.00 uur moet testen, zie dit citaat: "U doet ’s
ochtends (niet met de eerste ochtendurine) en ’s avonds om 18.00 uur een test, totdat de test positief
wordt. De volgende dag vindt de inseminatie plaats."
Dus ik vind het vrij verwarrend allemaal & ben benieuwd naar jullie ervaring/mening.
maandag 27 januari 2014 om 19:01
Ik heb idee dat spermacellen wel langer kunnen blijven leven. Wij hadden op zaterdag om 12.00 een positieve test en er werd op maandagochtend rond 10.00 geïnsemineerd, resultaat: onze zoon
zou er dus niet per se vanuit gaan dat de spermacellen het niet overleven.
(Niet bij rijnstate trouwens maar dacht, meld het toch maar even)
(Niet bij rijnstate trouwens maar dacht, meld het toch maar even)
maandag 27 januari 2014 om 19:13
Hi Sun, welkom! Altijd blijft dat een punt, je LH piek en hoelang het semen actief blijft. In Gent (AZ sint lucas) is het zo dat ik 's ochtends test, is die positief dan spring ik direct in de trein. Dan bel ik de gyn mobiel en krijg ik die ochtend de IUI.
Nu heb ik alles besproken bij het Nij Barrahûs en daar is het in mijn situatie zo dat als ik 's ochtends positief test dat ik dan moet bellen en de dag erop de IUI krijg. Hetzelfde protocol als bij het MCK.
Als ik de Pregnyl moest zetten dan ging ik niet de volgende dag maar de dag erop voor de IUI naar Gent.
Dames, ook ik heb een vraag, er werd hier weleens geschreven over de hoeveelheid van het semen bij de IUI. Ik heb dat van mijn units nooit geweten, ook niet gevraagd trouwens. Welke hoeveelheid hadden/hebben jullie gehad?
Ik kan nu van donor en van donorbank wisselen en kan nu dus aangeven hoeveel miljoen ik wil hebben. 5,10 of 20 miljoen.
Wat zou wijsheid zijn? Bedankt voor jullie reacties!
Nu heb ik alles besproken bij het Nij Barrahûs en daar is het in mijn situatie zo dat als ik 's ochtends positief test dat ik dan moet bellen en de dag erop de IUI krijg. Hetzelfde protocol als bij het MCK.
Als ik de Pregnyl moest zetten dan ging ik niet de volgende dag maar de dag erop voor de IUI naar Gent.
Dames, ook ik heb een vraag, er werd hier weleens geschreven over de hoeveelheid van het semen bij de IUI. Ik heb dat van mijn units nooit geweten, ook niet gevraagd trouwens. Welke hoeveelheid hadden/hebben jullie gehad?
Ik kan nu van donor en van donorbank wisselen en kan nu dus aangeven hoeveel miljoen ik wil hebben. 5,10 of 20 miljoen.
Wat zou wijsheid zijn? Bedankt voor jullie reacties!
maandag 27 januari 2014 om 19:18
Moeilijke vraag, Tammy. Ik heb wel eens begrepen dat het niet per se "hoe meer, hoe beter" is. Het schijnt ook te veel te kunnen zijn (hoe dat dan werkt, dat weet ik niet). Maar 10 miljoen klinkt als een goed aantal. 5 miljoen gaat naar de lagere kant (maar zou ook genoeg moeten zijn). 20 miljoen klinkt als echt ontzettend veel.
Maar goed, ik heb me er niet echt in verdiept...
Over de LH-piek, in Amsterdam was het altijd zo dat je 's ochtends moest testen, en dan voor tienen (negenen?) bellen, en dan werd je die dag en de volgende dag geïnsemineerd.
Ga jij over naar Nij Barrahûs?
Maar goed, ik heb me er niet echt in verdiept...
Over de LH-piek, in Amsterdam was het altijd zo dat je 's ochtends moest testen, en dan voor tienen (negenen?) bellen, en dan werd je die dag en de volgende dag geïnsemineerd.
Ga jij over naar Nij Barrahûs?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 27 januari 2014 om 19:19
quote:NYC schreef op 27 januari 2014 @ 19:01:
Ik heb idee dat spermacellen wel langer kunnen blijven leven. Wij hadden op zaterdag om 12.00 een positieve test en er werd op maandagochtend rond 10.00 geïnsemineerd, resultaat: onze zoon
zou er dus niet per se vanuit gaan dat de spermacellen het niet overleven.
(Niet bij rijnstate trouwens maar dacht, meld het toch maar even)Maar in dit geval (met zo lange tijd ertussen) zou je eerder twijfel hebben of de eicel het overleeft, toch?
(Niet bij rijnstate trouwens maar dacht, meld het toch maar even)Maar in dit geval (met zo lange tijd ertussen) zou je eerder twijfel hebben of de eicel het overleeft, toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 27 januari 2014 om 19:23
quote:ClaudeFiolle schreef op 27 januari 2014 @ 19:19:
[...]
Maar in dit geval (met zo lange tijd ertussen) zou je eerder twijfel hebben of de eicel het overleeft, toch?Oja, tuurlijk! Stom van me dat bedoelde ik eigenlijk ook, want van spermacellen wordt meestal wel gezegd dat die enkele dagen overleven. Mijn vrouw heeft eigenlijk hele tijd gezegd: het is vast niet gelukt, we zijn vast te laat etc. Maar het was dus nog precies op tijd!
[...]
Maar in dit geval (met zo lange tijd ertussen) zou je eerder twijfel hebben of de eicel het overleeft, toch?Oja, tuurlijk! Stom van me dat bedoelde ik eigenlijk ook, want van spermacellen wordt meestal wel gezegd dat die enkele dagen overleven. Mijn vrouw heeft eigenlijk hele tijd gezegd: het is vast niet gelukt, we zijn vast te laat etc. Maar het was dus nog precies op tijd!
maandag 27 januari 2014 om 19:41
Hoi Sun, ik ben nu (eindelijk!) zwanger dmv KID (ook al zou dat niet kunnen, maar door gemiste eisprong, maar "even" een KID gedaan). Ik had s morgens m'n eisprong en de volgende dag een echo om m'n eicel te bekijken. Die was niet meer te zien, dus gemiste kans voor ivf. Meteen die ochtend dus "even" KID gedaan en RAAK. Dus wanneer m'n eisprong nou precies heeft plaatsgevonden weet ik niet, maar 24 uur na positieve test geïnsemineerd en dat heeft gewerkt.
Ik ben daar trouwens nooit mee bezig geweest, heb altijd soort van blind vertrouwd op het ziekenhuis
Zo leer ik nog eens wat!
Ik ben daar trouwens nooit mee bezig geweest, heb altijd soort van blind vertrouwd op het ziekenhuis
maandag 27 januari 2014 om 19:44
@ NYC. Ik begrijp je bericht denk ik niet helemaal.
Zoals ik het lees zat er bij jullie 46 uur tussen de positieve test en inseminatie, klopt he? En het vraagstuk waar ik mee zit is dat ik juist het idee heb dat bij een positieve test 's avonds een inseminatie meteen de volgende ochtend al (zeg zo'n 12 a 14 uur later) te vroeg is.
@ Tammywynet. Hoe gaat het als je bij Nij Barrahus 's avonds positief test?
Zoals ik het lees zat er bij jullie 46 uur tussen de positieve test en inseminatie, klopt he? En het vraagstuk waar ik mee zit is dat ik juist het idee heb dat bij een positieve test 's avonds een inseminatie meteen de volgende ochtend al (zeg zo'n 12 a 14 uur later) te vroeg is.
@ Tammywynet. Hoe gaat het als je bij Nij Barrahus 's avonds positief test?
maandag 27 januari 2014 om 19:50
maandag 27 januari 2014 om 20:08
Ja, ik heb het IVF/ICSI avontuur achter me gelaten en ga weer terug naar IUI. In verband met mijn leeftijd hield het op bij het MCK. Gelukkig bekijken ze het bij het Nij Barrahûs individueel. Als mijn bloed is goedgekeurd, kan ik daar van start. Heel spannend, heel positief. Ik ben heel blij dat het niet meer zo hectisch wordt. Ik vond de mensen daar ook super aardig en positief. Een beetje Gentse mentaliteit. Daar heb ik altijd het het meest toegewijdde team gehad. Mensen met passie, een groot hart en veel flexibiliteit. Heel jammer dat ik daar niet meer terecht kan.
@Sun, tsja ik test nooit 's avonds. Vanaf het begin in Gent heb ik dat 's ochtends gedaan. Eigenlijk heb ik altijd mijn eisprong op dag 16 of meestal dag 17. Bij het intakegesprek bij het Nij Barrahûs is dat eigenlijk niet ter sprake gekomen.
Bedankt voor de reactie op de semen. Ik denk dat ik maar ga voor 10 miljoen. Dat zit er tussenin.
@Sun, tsja ik test nooit 's avonds. Vanaf het begin in Gent heb ik dat 's ochtends gedaan. Eigenlijk heb ik altijd mijn eisprong op dag 16 of meestal dag 17. Bij het intakegesprek bij het Nij Barrahûs is dat eigenlijk niet ter sprake gekomen.
Bedankt voor de reactie op de semen. Ik denk dat ik maar ga voor 10 miljoen. Dat zit er tussenin.
maandag 27 januari 2014 om 22:22
Sun, ik weet het niet zeker of het klopt wat ik nu zeg maar ik denk dat na 12/14 uur niet te vroeg is. Volgens mij ben je vruchtbaar vanaf het moment dat je begint te ovuleren en houdt dat enkele uren tot enkele dagen aan. Zelfs áls het iets te vroeg zou zijn zouden er nog spermacellen in je lichaam blijven leven/rondzwemmen tot je eicel rijp genoeg is, soms kunnen ze geloof ik wel vier dagen blijven leven.
Dus als jouw ovulatietest positief is ben je - volgens mij - nooit te vroeg voor een inseminatie. Er zijn hier volgens mij ook vrouwen geïnsemineerd op een dag voor ze überhaupt een eisprong verwachtten om in elk geval niet de eisprong te missen. Ik denk wel dat wij echt veel geluk hebben gehad trouwens, met een inseminatie 46 uur na de positieve test. Misschien was het 3 uur later ofzo al niet meer gelukt.
Overigens hebben wij niet meer getest op een tussenmoment (dus op zaterdag om 12.00 positief, maar niet op maandag om 8.00 gekeken of ie nog steeds positief was).
Dus als jouw ovulatietest positief is ben je - volgens mij - nooit te vroeg voor een inseminatie. Er zijn hier volgens mij ook vrouwen geïnsemineerd op een dag voor ze überhaupt een eisprong verwachtten om in elk geval niet de eisprong te missen. Ik denk wel dat wij echt veel geluk hebben gehad trouwens, met een inseminatie 46 uur na de positieve test. Misschien was het 3 uur later ofzo al niet meer gelukt.
Overigens hebben wij niet meer getest op een tussenmoment (dus op zaterdag om 12.00 positief, maar niet op maandag om 8.00 gekeken of ie nog steeds positief was).
dinsdag 28 januari 2014 om 08:24
Dan zou je qua timing (12-14 uur na je positieve ovulatietest) in elk geval wel goed zitten denk ik. Want een ovulatietest geeft volgens mij geen positief signaal als er echt niks gaande is in je lichaam.
Nu verschilt het misschien ook per test, toen we echt voor de inseminatie konden komen hebben we een digitale gebruikt. In de maanden ervoor eentje van kruidvat maar die gaf bijna altijd lichte streepjes, soms wel 14 dagen lang. De digitale was op vrijdagmiddag negatief, op zaterdagmiddag positief en waarschijnlijk (als we getest hadden op zondagavond of maandagochtend) was ie dan nog steeds positief geweest. Denk ik.
Nu verschilt het misschien ook per test, toen we echt voor de inseminatie konden komen hebben we een digitale gebruikt. In de maanden ervoor eentje van kruidvat maar die gaf bijna altijd lichte streepjes, soms wel 14 dagen lang. De digitale was op vrijdagmiddag negatief, op zaterdagmiddag positief en waarschijnlijk (als we getest hadden op zondagavond of maandagochtend) was ie dan nog steeds positief geweest. Denk ik.