Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Ik ben meer een meelezer dan een schrijver dus die verwarring met die sun-en zal wel meevallen.

Tijdens de zwangerschap heb ik rietjes gereserveerd, dus ja, er wordt nu telkens geinsemineerd met rietjes van dezelfde donor.

Wat betreft het semen: beweeglijkheid speelt ook een grote rol naast het aantal. Dus ik weet niet of dat daar iets over genoemd wordt? Ik geloof dat het aantal minimaal 1 miljoen moet zijn met een beweeglijkheid van minstens 30%
Daar heb ik naar gevraagd. Ontdooid moeten er minimaal 6 miljoen levende zaadcellen zijn.
Waar zit de any-key?
Haha sun76 idd mooie Nick! Spannend dat je voor een tweede gaat! Voor mij moet het circus allemaal nog beginnen ;)
Pfffff straks weer naar de verloskundige (gewoon consult) en dan ga ik me opeens zorgen maken. 3 maanden zwanger, twee mooie echo's en dan toch weer even stress. Klopt het hartje nog wel? Dat soort dingen....

Ook bezig met m'n financieen en dat heb ik weken uitgesteld, veel stress en dan valt het eigenlijk best mee. Ik ben zo'n muts.....

Maar goed, nog steeds blij dat ik zwanger ben! 1/3 zit er op, 2/3 to go!
Welkom sun76!

Vandaag contact gehad met UMC over beraadslaging; ze zien geen bezwaar tegen behandeling behalve gewicht. Gelukkig gaan ze daar ook iets minder strikt op zijn, ik moet zo'n 12 kilo gaan afvallen. Is te overzien.

Verder had ze nog even het artikel opgezocht over overgewicht en zwangerschap, waaruit bleek dat boven een bmi van 29 iedere bmi punt 4% minder kans op zwangerschap zou geven. Doorgaan met afvallen dus en bedoeling is gedurende de wachtlijst periode regelmatig contact te hebben over de voortgang.

Verder gaan ze op mijn verzoek meer onderzoek doen naar die hoeveelheid eiblaasjes; ik krijg een formulier toegestuurd om een echo te doen bij start cyclus (hopelijk snel binnen, dat zou dit weekend zijn, anders cyclus wachten) en labformulieren voor bloedonderzoek, waaronder ook FSH en AMH (dank Houston, voor de tip!). 1-2 weken na de onderzoeken dan vervolgens een telefonisch consult over de uitslag van de onderzoeken.

Al met al dus goed nieuws!
Vandaag het hartje gehoord. Weer dikke tranen van geluk! Damn wat ben ik blij dat ik doorgezet heb zeg..... *geëmotioneerd is*

Engerd bezig zojo!
Fijn Zojo! Goed nieuws!

Ook fijn voor jou Mammienator, door dat soort berichten wordt ik erg ongeduldig
Mammienator wat fijn voor je. Nu je eigen niet meer zorgen maken.

En nu gaan genieten van je zwangerschap. Nog 6 maanden te gaan en het is al weer voorbij.
Wat een fijn nieuws Zojo. Dat geeft de burger moed. Denk je dat het afvallen gaat lukken? Heb je daar hulp bij?

Geniet er maar van Mammienator!
Wat fijn nieuws Zojo. Je bent dus door!!!!

Heel veel succes met afvallen. Je kan het!

Fijn Mammienator dat alles goed was.

Hier ook alles goed. Baby ligt de goede kant op, nog niet ingedaald, maar we verwachten niet dat ze nog gaat draaien.
Snap ik Sammie! Ben 3,5 jaar ongeduldig geweest, maar het is het waard, dus hou vol!

Spannend Gavia, hoeveel weken ben je nu?

@de-onbekende ik ga m'n best doen! Is ook alleen maar een dagje van te voren, nu weer genieten. Rest van de dag met domme grijns gelopen haha
Ik ben 35 weken zwanger! En jij?
quote:Gavia schreef op 30 januari 2014 @ 17:54:

Ik ben 35 weken zwanger! En jij?Wauw, zo ver al! Ik vandaag precies 15 weken :-) dus ik moet (MAG!!!) nog even!
Is het nou opeens zo stil of is er iets mis met het forum?
'tis even stil.

Ik ben druk bezig geweest. Ik wil sowieso van slaapkamer wisselen dus ben druk aan het slepen en sjouwen en opruimen. Vind het wel extra leuk om te doen, hopend dat de andere kamer misschien kinderkamer wordt.

En vanavond het donorcontract aangepast naar onze wensen en doorgestuurd naar de donor om na te lezen.

En vanmiddag op kraamvisite geweest! hummeltje is dinsdag geboren, wat een dotje zeg
Het viel mij ook al op...

Het was bij mij echt ontzettend druk, en die afleiding was ook wel lekker. Volgende stap zijn de onderzoeken eind feb, daarna hoop ik meer te weten. Nu de focus op het afvallen, wat goed gaat - nog 9 kilo te gaan!
Zo zo Zojo, goed bezig met afvallen!

En leuk Rosings, ik ben nu een beetje bezig met de babykamer, net vandaag een ledikantje opgehaald.

In de aankomende vakantie behangen enzo, wordt héél echt nu allemaal!
Nu had ik vanmiddag een meidenmiddag, heel gezellig met 5 vrouwen. (meiden zijn we eigenlijk al lang niet meer )

2 daarvan ongewenst alleenstaandmoeder (partner na geboortes vertrokken) Na enkele jaren wel een nieuwe partner.

1 daarvan stiefmoeder. (eigenlijk geen kinderwens, maar ze houdt van de vent dus houdt ook van de kinderen).

1 iets jonger, geen kinderen

en ik. De eerste twee gaven al snel al dat ze liever bewust alleenstaandmoeder waren geworden dan gedwongen, maar dat het allemaal wel goed komt.
Hoi allemaal, ik kom even een update plaatsen. De laatste tijd had ik het te druk voor het forum, maar ik ga weer meelezen en kletsen.

Ik ben 10 dagen geleden bevallen van een dochter. Ik werd ingeleid, de weeën waren heftig en kwamen zo snel op elkaar. Ik heb eigenlijk best al snel om een ruggenprik gevraagd omdat de weeën mij te zwaar werden en toen bleek ik al bijna 7 cm ontsluiting te hebben, dus die ruggenprik had ik geen kwartier later moeten vragen. Het kon nog nét.

Ik kan het iedereen aanraden, wat heerlijk om van de pijn af te zijn. Ik voelde alleen met mijn handen dat ik een harde buik (dus wee) had en ik voelde wel een erge druk van onder.

In heel korte tijd zat ik al bijna aan de 10 cm ontsluiting. Maar toen zakte ineens de pols van de baby, we zagen het op de monitor. Ik vond het doodeng. Meteen de kamer vol met artsen/arts-assistenten (zij kregen alarm op hun monitor in een andere kamer). Ik moest snel op mijn zij liggen en toen ging het weer goed.

Er werd voor de zekerheid wat bloed afgenomen van de baby (krasje op haar hoofd) om te zien of ze zuurstof tekort had, maar de uitslag was goed. Na een paar minuten weer zo'n daling en daarna nog eens. Nog een keer bloedonderzoek, was nog steeds goed, maar de gynaecoloog zei dat de baby binnen een uur gehaald moest worden en hij zag mij dat niet natuurlijk doen, ook niet met behulp van een vacuüm.

Het werd dus een keizersnede. Ik vond het prima, zolang de baby maar gezond ter wereld komt.

De keizersnede is goed verlopen, ik heb haar even gezien. Mijn moeder was erbij, ze heeft de navelstreng doorgeknipt en we hadden vlak van tevoren afgesproken dat Louise (zo heet ze) bij haar op de blote borst kwam tot ik terug was.

Ik werd gehecht en ging daarna naar de uitslaapkamer voor wat controles. Een uur later ongeveer werd ik weer teruggebracht naar de kamer en toen kreeg ik haar voor het eerst in mijn armen. Geweldig!!

Ze heeft me helemaal onder gepoept, haha!

Ik ben op vrijdag bevallen en 's maandags mocht ik weer naar huis. Na een uurtje kwam de kraamverzorgster, een hele leuke vrouw waar ik goed mee op kon schieten. Mijn moeder is de eerste 3 nachten blijven slapen en die 3e nacht heb ik alles alleen gedaan, zodat mijn moeder kon blijven liggen. 4e nacht helemaal alleen, was natuurlijk heel spannend maar ging heel goed. 5e nacht heeft ze veel gehuild, dat was even pittig, maar wat is het dan heerlijk dat de kraamverzorgster 's ochtends weer op de stoep staat.

De borstvoeding liep niet goed, kwam amper op gang. L. vond het moeilijk om te drinken en helaas heb ik na een week moeten stoppen en ben ik over gegaan op de fles wat heel goed gaat. Ook met kolven heel weinig productie. Jammer hoor!!

Het is nu dag 10 en vanaf vandaag ben ik echt alleen, gisteren afscheid genomen van de kraamverzorgster.

Ik heb nu echt een mindere dag, veel huilen (kraamtranen) en ik mis de kraamverzorgster verschrikkelijk. Maar ik weet dat ik het kan. De verzorging van L. is niet zwaar. Het enige wat zwaar is zijn de gebroken nachten, als ze veel huilt en ik er niet zo snel achter kom wat er aan de hand is. Maar ik geniet echt van haar. Ze ligt nu in bed te slapen en ik ga een poging tot douchen doen. Straks komt mijn moeder en gaan we even naar buiten, het is heerlijk weer.

Tot zover mijn verslagje
Ook hier op deze plek natuurlijk GEFELICITEERD Emma!!

Wat heerlijk dat ze er nu is.

Spannend dat ik nu de volgende ben die uitgerekend is!

Maar Mila gaat mij misschien nog wel voor zijn. Dat gevoel heb ik al een tijdje.

Heb nu een heerlijk schoppende mini in mijn buik.

Even een andere vraag. Ik ben mijn financiën weer eens een beetje aan het uitpluizen.

De vraag is: ga ik 3,66 dag werken of 3 dagen met 0,66 dag betaald ouderschapsverlof?

Ik heb geprobeerd proefberekeningen te maken met daarbij de kinderopvang, kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag, kindergebonden budget en kinderbijslag.

Het scheelt dan ongeveer 50 euro per maand aan kosten. Maar ik vind het best wel lastig invullen op die formulieren, omdat alles een proefberekening is en het zich ook nog in de toekomst afspeelt.

Daarbij zal ik moeten aan interen op mijn spaarbedrag per maand. Ik spaar nu elke maand een vast bedrag, maar dat zal ik naar beneden moeten bijstellen. Best spannend!! Ik heb een goede HBO-opleiding en ik leef niet extreem duur, dus ik vind dat ik echt wel een kind zou moeten kunnen opvoeden/betalen. Ik heb daarom ook heel bewust van de te voren niet te veel zitten rekenen. Maar nu wordt het toch wel wat echter.

Ik ga het ook nog in persoonlijke kring bespreken, maar ik dacht, hier zijn misschien ook wel mensen die mee kunnen/willen denken.

De vraag is dus: wat zouden jullie doen? Wat vinden jullie? Zijn er nog bedragen die ik aan kan vragen? Niet dat ik nu totaal afhankelijk wil zijn van de staat, maar gewoon om een beter beeld te krijgen.
Iack en aok, Gavia!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
gefeliciteerd met je meisje Emma!

En wat goed te lezen dat je het zo goed redt, respect, zeker na een keizersnede! Die is bij mij al wel langs gekomen als "ajjj.. en als dat dan gebeurt, wat dan...????!!" Maar net als zo vaak hier, gerustgesteld door een ervaringsdeskundige!

Voor alle mensen die bij Kidcentrum Amc ingeschreven staan: het lijkt erop dat het daar allemaal beetje 'geprofessionaliseerd' wordt. Ze gaan voorlichtingsbijeenkomsten houden (40 mensen op wachtlijst per maand) en verwachten in de loop van het jaar 7 dagen per week te gaan insemineren. Goed nieuws vond ik!
when nothing goes right, go left!
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 februari 2014 @ 14:17:

Iack en aok, Gavia!

lack en aok?

Ik vind het ook lastig om te weten hoe het financieel gaat tegen die tijd. Goed inkomen gelukkig, dus dat is fijn, maar geen idee van toeslagen en kortingen en weet ik het.
En natuurlijk: voor Emma's kleine meisje!

Gefeliciteerd!
quote:rosings schreef op 03 februari 2014 @ 18:48:

[...]

lack en aok?

Was vanmiddag aan het kolven, dus het moest kort

Inkomensafhankelijke combinatiekorting

Alleenstaande ouderkorting

Beide heffingskortingen die je kunt aanvragen door een voorlopige teruggaaf in te dienen, dan krijg je het in maandelijkse termijnen. Als je het niet aanvraagt, krijg je het vanzelf na de aangifte over 2014.

Bedraagt maximaal samen 4399 euro (afhankelijk van hoeveel je verdient), is nogal de moeite!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven