Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 3 februari 2014 om 20:07
Gefeliciteerd Emma!
Dat is goed nieuws, dat van het AMC. Ik zal toch eens wat vaker op die site moeten kijken om bij te blijven
Als je op toeslagen.nl de toeslagencheck doet krijg je een geschatte hoogte van de toeslagen en kortingen waar je recht op hebt, of valt daar die inkomenskorting etc (weet hele benaming niet meer) niet onder?
Dat is goed nieuws, dat van het AMC. Ik zal toch eens wat vaker op die site moeten kijken om bij te blijven
Als je op toeslagen.nl de toeslagencheck doet krijg je een geschatte hoogte van de toeslagen en kortingen waar je recht op hebt, of valt daar die inkomenskorting etc (weet hele benaming niet meer) niet onder?
maandag 3 februari 2014 om 20:09
Nee, dit zijn heffingskortingen, dus korting op belasting die je betaalt. Op toeslagen.nl gaat het alleen over toeslagen, die staan los van de betaalde belasting.
Als je weinig belasting betaalt, zul je minder van die heffingskortingen profiteren (want daar verdien je dan niet genoeg voor) maar navenant meer van de toeslagen.
Als je weinig belasting betaalt, zul je minder van die heffingskortingen profiteren (want daar verdien je dan niet genoeg voor) maar navenant meer van de toeslagen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 3 februari 2014 om 21:56
Gefeliciteerd Emma! Fijn om je verhaal te lezen!
Gavia, over alle kosten/toeslagen: in Arnhem is er de formulierenbrigade. Is eigenlijk bedoeld voor mensen met een minimum inkomen. Dat heb ik niet, maar heb gebeld en kan wel op hun open spreekuur kangskomen. Misschien is dit ook in jouw stad/dorp en kunnen ze je helpen met rekenen? Ik wil hier namelijk over een paar maanden ook naartoe gaan om dit soort situaties uit te rekenen om erachter te komen wat mijn financiele (on-)mogelijkheden zijn.
Gavia, over alle kosten/toeslagen: in Arnhem is er de formulierenbrigade. Is eigenlijk bedoeld voor mensen met een minimum inkomen. Dat heb ik niet, maar heb gebeld en kan wel op hun open spreekuur kangskomen. Misschien is dit ook in jouw stad/dorp en kunnen ze je helpen met rekenen? Ik wil hier namelijk over een paar maanden ook naartoe gaan om dit soort situaties uit te rekenen om erachter te komen wat mijn financiele (on-)mogelijkheden zijn.
dinsdag 4 februari 2014 om 18:50
dinsdag 4 februari 2014 om 21:56
Bij onbetaald ouderschapsverlof krijg je toch niets terug. Daarvoor is het toch onbetaald??
De betaalde ouderschapsverlof heb ik meegenomen in de berekening.
Bedankt voor de tips CF. Als ik het als voorschotbijdrage wil ontvangen dan moet ik dit zelf aangeven he? Ik krijg namelijk al voorlopige teruggaaf van de hypotheek, maar dat passen ze niet automatisch aan denk ik?
Ik heb bedacht dat ik eens met mijn ouders moet gaan zitten om de hele financiële situatie eens door te nemen. Gewoon voor wat input.
Zojo, idd al goed bezig! Knap hoor! Succes!
De betaalde ouderschapsverlof heb ik meegenomen in de berekening.
Bedankt voor de tips CF. Als ik het als voorschotbijdrage wil ontvangen dan moet ik dit zelf aangeven he? Ik krijg namelijk al voorlopige teruggaaf van de hypotheek, maar dat passen ze niet automatisch aan denk ik?
Ik heb bedacht dat ik eens met mijn ouders moet gaan zitten om de hele financiële situatie eens door te nemen. Gewoon voor wat input.
Zojo, idd al goed bezig! Knap hoor! Succes!
dinsdag 4 februari 2014 om 22:05
Gavia, je krijgt van de belastingdienst ouderschapsverlofkorting in bepaalde gevallen. Dat is ook weer een heffingskorting die je via voorlopige teruggaaf kunt aanvragen, of automatisch krijgt nadat je aangifte hebt gedaan.
Maar je krijgt dit alleen als je daadwerkelijk minder bent gaan verdienen omdat je ouderschapsverlof hebt opgenomen. Als je werkgever dat verlof doorbetaalt, krijg je (natuurlijk) niks terug van de belastingen.
En je kunt dus zelf je VT tussentijds aanpassen, de BD doet dat inderdaad niet automatisch. Want sommigen zullen het maandelijks terug willen, en anderen pas aan het einde in een keer.
Maar je krijgt dit alleen als je daadwerkelijk minder bent gaan verdienen omdat je ouderschapsverlof hebt opgenomen. Als je werkgever dat verlof doorbetaalt, krijg je (natuurlijk) niks terug van de belastingen.
En je kunt dus zelf je VT tussentijds aanpassen, de BD doet dat inderdaad niet automatisch. Want sommigen zullen het maandelijks terug willen, en anderen pas aan het einde in een keer.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
vrijdag 7 februari 2014 om 21:51
Bedankt voor alle felicitaties!
L. is vandaag alweer 2 weken oud. Ik moet nog steeds rustig aan doen na de keizersnee, maar ik wil alweer van alles.
Ik vind het maar lastig die financiële zaken die je moet regelen. Ik wil daar iemand voor inschakelen die dat voor mij regelt en nu heb ik via via iemand gevonden, maar dat kost me 150 euro. Gaan mijn kortingen en extra's direct naar haar.
L. is vandaag alweer 2 weken oud. Ik moet nog steeds rustig aan doen na de keizersnee, maar ik wil alweer van alles.
Ik vind het maar lastig die financiële zaken die je moet regelen. Ik wil daar iemand voor inschakelen die dat voor mij regelt en nu heb ik via via iemand gevonden, maar dat kost me 150 euro. Gaan mijn kortingen en extra's direct naar haar.
zaterdag 8 februari 2014 om 08:39
Ik heb weer een vraagje 
Hoe hebben jullie de opvang geregeld. En nu bedoel ik eigenlijk; hoe hebben jullie dat aangepakt? Vanaf hoeveel maanden ingeschreven, bij bekenden, gastouder... Ik ervaar het als een grote berg waar ik de top niet van kan zien. Geen idee waarom, maar zo voelt het. Tips welkom
Hoe hebben jullie de opvang geregeld. En nu bedoel ik eigenlijk; hoe hebben jullie dat aangepakt? Vanaf hoeveel maanden ingeschreven, bij bekenden, gastouder... Ik ervaar het als een grote berg waar ik de top niet van kan zien. Geen idee waarom, maar zo voelt het. Tips welkom
zaterdag 8 februari 2014 om 12:41
@Mammienator, als ik tezijnertijd opvang nodig heb ga ik voor gastouderopvang.. bij mijn huis en werk in de buurt zitten er een paar.
Ook bieden een nichtje en tante zich op oppassites aan voor opvang, wie weet overweeg ik dat nog tegen die tijd.
Mijn ouders willen/kunnen geen opvang bieden tenzij mijn kind of ik ziek zijn o.i.d.
Qua wachtlijsten bij gastouders en kdv heb ik geen idee, misschien eens bellen naar degene die jou aanspreekt??
Ook bieden een nichtje en tante zich op oppassites aan voor opvang, wie weet overweeg ik dat nog tegen die tijd.
Mijn ouders willen/kunnen geen opvang bieden tenzij mijn kind of ik ziek zijn o.i.d.
Qua wachtlijsten bij gastouders en kdv heb ik geen idee, misschien eens bellen naar degene die jou aanspreekt??
zaterdag 8 februari 2014 om 14:29
@Mammienator, Ik wilde graag een KDV, maar ik werk in het onderwijs. De vakanties icm. de hoge kosten van een KDV, waar je moet betalen voor een hele dag ongeacht of je kind er überhaupt is, heeft mij doen besluiten ene gastouder te zoeken. Wél via een kinderopvangorganisatie. Ik heb binnenkort een kennismakingsgesprek met iemand van de organisatie en een gastouder. Heel spannend!
Ik heb trouwens bedacht dat ik toch wel voor ouderschapsverlof wil proberen te gaan! Iemand hier die dat ook heeft gedaan of doet?
Ik heb trouwens bedacht dat ik toch wel voor ouderschapsverlof wil proberen te gaan! Iemand hier die dat ook heeft gedaan of doet?
zaterdag 8 februari 2014 om 17:03
Ik neig ook naar gastouderopvang. Er lijkt in mijn regio geen tekort te zijn in ieder geval
150 euro om dat uit te laten zoeken? dat is wel een boel geld... Kan je niet naar het juridisch loket? die hebben toch ook financiele kennis?
Vandaag ongesteld geworden, deze cyclus of de volgende beginnen. Ik vind het retespannend!
150 euro om dat uit te laten zoeken? dat is wel een boel geld... Kan je niet naar het juridisch loket? die hebben toch ook financiele kennis?
Vandaag ongesteld geworden, deze cyclus of de volgende beginnen. Ik vind het retespannend!
zaterdag 8 februari 2014 om 21:05
Zwangerschapstesten kunnen duur zijn, alsook de ovulatie testen. De werkende factor van die testen (het teststripje zelf) is bijna in alle testen hetzelfde.
Op aanraden van een vriendin (en na het proberen van wat zij over had, de ovulatie testen waren heel duidelijk) ga ik nu opnieuw bestellen.
In china, (waar de dure ook vandaan komen ) en dan alleen het stripje, zonder plastic houdertje of computertje er in.
http://dx.com/p/one-step- ... 3-pack-30903#.UvaHUCigQr4 3 voor 1 dollar 28,
en een zwangerschapstest voor 1 dollar 70.
https://dx.com/p/one-step-hcg-urine-pre ... test-30902
Ik heb vaker spullen via deze site besteld, verzenden duurt wat langer, het gaat met gewone post. Maar het is altijd aangekomen.
Misschien een idee voor anderen
Op aanraden van een vriendin (en na het proberen van wat zij over had, de ovulatie testen waren heel duidelijk) ga ik nu opnieuw bestellen.
In china, (waar de dure ook vandaan komen ) en dan alleen het stripje, zonder plastic houdertje of computertje er in.
http://dx.com/p/one-step- ... 3-pack-30903#.UvaHUCigQr4 3 voor 1 dollar 28,
en een zwangerschapstest voor 1 dollar 70.
https://dx.com/p/one-step-hcg-urine-pre ... test-30902
Ik heb vaker spullen via deze site besteld, verzenden duurt wat langer, het gaat met gewone post. Maar het is altijd aangekomen.
Misschien een idee voor anderen
zondag 9 februari 2014 om 10:45
Emma, van harte gefeliciteerd!!!
De-onbekede, hee veel succes met de IUI! Wie weet is 1 keer genoeg!
Wat betreft de testen, ik bestel altijd de Clearblue digital via drogisterijplein. Een fijne site en een stuk goedkoper dan in de winkel. Ik heb in het begin simpele testen gebruikt maar zie ik nou wel of geen streepjes, daar werd ik altijd onzeker van.
Hier ga ik dan weer terug naar het begin. Het IVF avontuur achter me gelaten en hopelijk is de cyclus weer normaal. Nieuwe kliniek, nieuwe donorbank, nieuwe donor. Volgende week ergens ongesteld en dan weer op voor een IUI spannend, ik heb er echt zin in!
De-onbekede, hee veel succes met de IUI! Wie weet is 1 keer genoeg!
Wat betreft de testen, ik bestel altijd de Clearblue digital via drogisterijplein. Een fijne site en een stuk goedkoper dan in de winkel. Ik heb in het begin simpele testen gebruikt maar zie ik nou wel of geen streepjes, daar werd ik altijd onzeker van.
Hier ga ik dan weer terug naar het begin. Het IVF avontuur achter me gelaten en hopelijk is de cyclus weer normaal. Nieuwe kliniek, nieuwe donorbank, nieuwe donor. Volgende week ergens ongesteld en dan weer op voor een IUI spannend, ik heb er echt zin in!
zondag 9 februari 2014 om 12:02
Een vriendin van mij heeft een goede homoseksuele vriend die graag een kindje wil krijgen. Geen co-ouderschap, geen rechten, alleen af en toe komen knuffelen en wellicht eens een dierentuinbezoekje.
Geen idee of zo'n constructie iets voor mij is, maar ik heb gezegd dat ze wel over mij mag vertellen. Wat raar dit!
Geen idee of zo'n constructie iets voor mij is, maar ik heb gezegd dat ze wel over mij mag vertellen. Wat raar dit!
•