Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Als ik dat even voor mezelf bereken moet ik dus inderdaad eind deze week de bevestiging ontvangen voor het op de wachtlijst staan. Dan zou ik dus ongeveer in juni mijn eerste brief moeten ontvangen met de uitnodiging voor het gesprek met de gynaecoloog en die vindt dan ongeveer 5 weken later plaats, ergens in juli / augustus. Dan komt dus ergens in september de uitnodiging voor het gesprek met de psycholoog, dat wellicht dan in oktober plaats kan vinden.

Dat is dus redelijk in de lijn zoals ze me hebben verteld, daar hielden ze 6 maanden aan tot het eerste gesprek en daarna nog 2 / 3 maanden tot de start van de behandelingen wanneer je goedgekeurd bent. Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik met de kerst wellicht ergens aan de beurt zal zijn. Kan het altijd meevallen!!! (Heb ik ook eens een sterk verhaal tijdens het kerstdiner hahahaha).
Houston, wat verschrikkelijk oneerlijk! Ik begrijp echt niet hoe mensen hun geloof zo kunnen gebruiken om hun eigen beperkingen "goed te praten"! Heel veel sterkte en hopelijk tot snel hier!
Jammer Houston dat je je gedwongen voelt op dit topic te stoppen onder deze naam
Hoi!

Ik lees nog mee hoor! Maar de laptop weinig aan en ik kan niet goed mobiel forummen.

Wat fijn dat de groep zich hier steeds verder uitbreidt met nieuwe leden! Het is jullie allemaal gegund!

Mijn mini-me ligt nu heerlijk op mijn borst te slapen.

Ik vind het tot nu toe meevallen met het "alleen doen" Ik ben al weer aardig mobiel en probeer elke dag even buiten te komen. Ook elke dag wel iemand op bezoek. Dat zal natuurlijk minder worden op den duur en misschien dat ik het dan wel zwaarder ga vinden.

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om moeder te zijn. En ik ben dan ook erg blij met mijn kind!

Dus ga er voor zou ik zeggen
Hallo allemaal,

Ik lees hier al enige tijd mee en wil graag mijn verhaal delen en een vraag stellen. Ik ben niet iemand die trouw schrijft, dus echt 'meedoen' wordt het waarschijnlijk niet....

Ik heb een hele fijne relatie waarin ik me erg prettig en vertrouwd voel. Op zich een super relatie, maar helaas weet mijn vriend niet of hij kinderen wil. En dat maakt het natuurlijk wat minder super.

Op dit moment vind ik het niet erg dat hij het nog niet weet omdat het financieel en fysiek niet kan (bij mij). Maar over 1,5 tot 2 jaar hoop ik er wel voor te kunnen gaan. Zo is er gelukkig dus nog tijd voor hem om erachter te komen of hij het wil.

Als blijkt dat dit niet het geval is, wil ik het alleen doen. Ik wil namelijk heel graag kinderen met hem en anders wil ik niet op een nieuwe relatie wachten of een relatie aangaan om kinderen te kunnen krijgen.

Mijn idee is om me voor de zomervakantie in te schrijven in Utrecht.

Weten jullie hoe lang het daar duurt en hoe het traject daar precies verloopt? En kom ik door de intakegesprekken heen als ik bovenstaand verhaal vertel? Ik heb een goed vangnet en een vast inkomen. Dus dat zit goed :-)
Gavia wat een heerlijk verliefd-op-kind-verhaal. Vind het leuk om over jouw successtory te lezen!

Zat ook al wat te rekenen, ingeschreven in december bij Rijnstate, als alles mee zit dan eind dit jaar start traject. Maar.... misschien eind dit jaar ook ontslag En dan?

En momenteel aan het twijfelen of ik wel/niet ander huis wil kopen, want wil ik dat mijn kind opgroeit in mijn huidige huis en woonplaats. Dus zit volop in mijn dertigersdillemma... Zou graag zover zijn dat ik knopen door kan hakken.
Gavia wat een fijn verhaal, hoe oud is de kleine?

Snap de dillema's, ik zie het ook niet zitten om speciaal voor een kindje een relatie te beginnen. Dat is de reden waarom ik me heb ingeschreven. Moeilijk moeilijk!
Alanabanana, bedoel je dat je het uit wil maken als je vriend besluit geen kinderen te willen of wil je in die relatie een kindje krijgen, alleen dan via een donor, zodat je vriend niet de vader is?

Inschrijven kan nooit kwaad, dus wat dat betreft zou ik er voor gaan. Ik weet niet hoe ze zullen reageren op jouw situatie. In principe "gebruik" de de wachtlijst als een soort zekerheid achter de hand.

Maar niet geschoten is altijd mis!

BIH, idd grote keuzes die je moet maken. Hopelijk kom je snel op het punt dat je een keuze kunt maken.

Honeybaby, mijn dochter is 2 weken

Zwanger geraakt via het UMCU.
Gavia, dan maak ik het waarschijnlijk uit. (Alhoewel dat andere ook een optie is, maar we zijn nog niet op het punt om dat te bespreken) We hebben het er laatst ook over gehad. We weten van elkaar hoe we erin staan en zijn blij dat de beslissing nu nog niet genomen hoeft te worden.

Ik vind het wel ingewikkeld hoor, want we willen allebei niet dat het uitgaat. Het is een typische man met koud watervrees en daarnaast heeft zijn achtergrond ervoor gezorgd dat hij denkt dat je aan elkaar vast zit als je eenmaal kinderen hebt. Hij denkt dat je dan nooit meer uit elkaar kan gaan, zelfs niet wanneer je veel ruzie hebt (helaas is dat zijn voorbeeld geweest dus daar is hij doodsbang voor). Ik ben er van overtuigd dat hij een hele goede, zorgzame en lieve vader zal zijn en zie hem enorm twijfelen. Aan de ene kant de angst en aan de andere kant het gevoel 'maar misschien wil ik het wel alleen zie ik het niet voor me'. Het is voor hem een behoorlijke strijd.

Maar goed, ik vind ook dat ik voor mezelf moet zorgen en dus stappen moet zetten voor het geval hij niet wil. Ik ben nu begin 30 en wil niet op het punt komen dat ik 'te laat ben' of een relatie met iemand aan ga om op die manier toch nog kinderen te krijgen.

Hoe lang heb jij op de wachtlijst gestaan?

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Wat fijn dat het allemaal goed gaat.
becauseiamhappy: ik hen al die twijfels ook gehad, maar ben er toch voor gegaan omdat je nooit weet wat de toekomst brengt. Uiteindelijk liep het bij mij allemaal anders dat ik gepland had omdat het een tweeling bleek te zijn: huis te klein, geen echt vangnet van familie e.d. Daarom was ik ook binnen drie maanden verhuisd, terug naar de woonplaats waar ik vandaan kwam en waar mijn familie woont. Nu had ik ook het geluk dat er een flat beschikbaar kwam en ik mijn eigen appartement meteen kon verhuren. Maar je weet dus nooit wat de toekomst breng, wil ik alleen maar even zeggen....
Joehoe hier goed nieuws: door de intake! Op naar de "lichamelijke keuring"

Gavia, heerlijk dat je zo geniet!

Alana, moeilijke keus! Ik zit zelf niet bij utrecht, maar volgens mij is het overal wel zo'n beetje gelijk qua wachttijd (tussen de 10 en 12 maanden totaal)
Fase 1.) Cafe Latte - (38) (wachtlijst) AMC

groetjes
Ik zal wellicht iets gemist hebben, maar misschien eerst even voorstellen voordat je zo met de deur binnenvalt?
Waar zit de any-key?
Welkom overigens.
Waar zit de any-key?
Goed nieuws Kipje! Hoe verliep je intake?
Stelde niet zo veel voor die intake (gelukkig ). Bij mck krijg je vooraf al een uitgebreide vragenlijst en die loop je door. Stond zo weer buiten
Gefeliciteerd Kipje! Spannend!

+1 voor beide berichten van Houston

Alanabanana ik heb van allereerste telefoontje tot eerste inseminatie er 8 maanden over gedaan. Heel snel dus!
Mijnmooiemuppets

Een tweeling? Jeetje dat was wel even een schok of niet? Aan de andere kant wel heel leuk natuurlijk en je hoeft niet na te denken over de vraag of je voor een tweede wilt gaan

Kipje, gefeliciteerd! Spannend hoor.

Gavia, wat snel 8 maanden.

Zo snel wil ik helemaal niet dat het gaat. Ik ging ervan uit dat het ongeveer 1,5 tot 2 jaar zou duren allemaal.

Weten jullie of je ook kunt zeggen dat je nog even wilt wachten als je op een gegeven moment aan de beurt bent. Of moet je dan weer achteraan aansluiten?
Op naar de volgende ronde Kipje, gefeliciteerd!
when nothing goes right, go left!
Kipje wat houdt zo'n lichamelijke keuring dan in? Is dat algemeen of alleen gynaecologisch?
Dank jullie wel! Weer een stapje dichterbij

NYC inwendige echo en bloedprikken. Vooral die echo vind ik toch wel spannend!
Goed nieuw kipje. Top!

Leuk even met je mee te kunnen genieten Gavia.

En ik heb zelf goed nieuws: afgelopen woensdag de 20-weken echo gehad en alles was goed!!!

Nu heb ik geen testen laten doen ivm mijn leeftijd, maar gek genoeg maak ik me daar niet zo druk om. Voor nu is het goed en er blijft toch altijd een onzekere factor. Maar voor nu blij en trots op m'n lijf en vooral op m'n mooie kereltje!
Aankomende dinsdag is het 2 weken geleden dat ik me heb laten inschrijven bij Rijnstate, maar heb nog geen bevestigingsbrief ontvangen. Zit er op te wachten!

Houston, idd vervelend dat ze zo negatief zijn en je wens niet accepteren/respecteren.

Ik vraag me af wat voor religieuze bezwaren er zijn. Is dat puur vanwege het beeld dat een kind een vader en een moeder "hoort" te hebben? want in de bijbel staat ook: gaat heen en vermenigvuldig u.
Gavia, wat heerlijk twee weken oud! Ik wil ook wel heel graag een dochter. Een zoon zou ook welkom zijn maar op een of andere manier heb ik heel sterk het gevoel dat ik een meid zou krijgen.

Helaas nog steeds geen bevestiging van aanmelding bij het Rijnstate...
quote:member79 schreef op 14 maart 2014 @ 20:41:

Aankomende dinsdag is het 2 weken geleden dat ik me heb laten inschrijven bij Rijnstate, maar heb nog geen bevestigingsbrief ontvangen. Zit er op te wachten.Even bellen maandag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven