Zwanger

alle pijlers

Zwanger

alle pijlers 

Kind in je Uppie (deel 5)

dinsdag 11 juni 2013 om 22:24

Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
                    Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.

donderdag 27 februari 2014 om 14:51

Voor iedereen die nog twijfelt aan het traject om bewust alleen een kindje te krijgen en misschien toch nog wil wachten op de ideale man zeg ik gewoon doen!
Ikzelf heb ook enorm getwijfeld ook omdat ik altijd gehoopt had om met mijn grote liefde kinderen te krijgen, ik had een vriend zonder kinderwens, tijd contact verbroken en toen toch de stap genomen om me aan te melden bij de kliniek. Weer contact gekregen met vriend en uiteindelijk zwanger geraakt van donor van de kliniek en uiteindelijk zijn vriend en ik weer bij elkaar gekomen, toen ik 33 weken zwanger was zijn we tijdelijk gaan samenwonen, ik heb hem over kunnen halen om bij de bevalling te zijn en nu is mijn kindje 13 weken en geen sprake meer van tijdelijk samenwonen maar voorgoed. Hij vindt het leuker en makkelijker dan gedacht de baby en is als een echte vader voor hem. Dus als de liefde goed is dan komt het allemaal wel goed ook als je al een kindje hebt en het scheelt denk ik dat we niet te maken hebben met vervelende scheidingen en dat er dan toch nog ex-partner/papa in beeld is. Ik heb er totaal geen spijt van dat ik het zo gedaan heb en wellicht komt er ooit nog een tweede kindje van mijn vriend, ik hoop het want ik vind het zoooo mooi zo'n lieve baby, echt onwijs genieten en tuurlijk is het soms zwaar, zeker als je het alleen gaat doen maar daar heb je voor gekozen en je weet precies waar je aan toe bent. Nu ik samenwoon verwacht ik ook dat mijn vriend wat zorgtaken en huishouding op zich neemt en moet ik ook accepteren dat hij het wat anders doet dan ik van tevoren had bedacht. Vind het leuk om het nu samen te doen, maar samen is ook niet zaligmakend
En financieel was het voor mij zelfs voordeliger om het alleen te doen, ik woon in een huurwoning en zou heel veel toeslagen krijgen, nu met vriend erbij krijgen we alleen kinderopvangtoeslag en hou ik dus minder over per maand. Het loont echt de moeite om een proefberekening te maken voor de diverse uren die je kan werken, ik zou meer geld overhouden als ik 24 uur ging werken dan dat ik 36 uur bleef werken met kind.
                    Ikzelf heb ook enorm getwijfeld ook omdat ik altijd gehoopt had om met mijn grote liefde kinderen te krijgen, ik had een vriend zonder kinderwens, tijd contact verbroken en toen toch de stap genomen om me aan te melden bij de kliniek. Weer contact gekregen met vriend en uiteindelijk zwanger geraakt van donor van de kliniek en uiteindelijk zijn vriend en ik weer bij elkaar gekomen, toen ik 33 weken zwanger was zijn we tijdelijk gaan samenwonen, ik heb hem over kunnen halen om bij de bevalling te zijn en nu is mijn kindje 13 weken en geen sprake meer van tijdelijk samenwonen maar voorgoed. Hij vindt het leuker en makkelijker dan gedacht de baby en is als een echte vader voor hem. Dus als de liefde goed is dan komt het allemaal wel goed ook als je al een kindje hebt en het scheelt denk ik dat we niet te maken hebben met vervelende scheidingen en dat er dan toch nog ex-partner/papa in beeld is. Ik heb er totaal geen spijt van dat ik het zo gedaan heb en wellicht komt er ooit nog een tweede kindje van mijn vriend, ik hoop het want ik vind het zoooo mooi zo'n lieve baby, echt onwijs genieten en tuurlijk is het soms zwaar, zeker als je het alleen gaat doen maar daar heb je voor gekozen en je weet precies waar je aan toe bent. Nu ik samenwoon verwacht ik ook dat mijn vriend wat zorgtaken en huishouding op zich neemt en moet ik ook accepteren dat hij het wat anders doet dan ik van tevoren had bedacht. Vind het leuk om het nu samen te doen, maar samen is ook niet zaligmakend

En financieel was het voor mij zelfs voordeliger om het alleen te doen, ik woon in een huurwoning en zou heel veel toeslagen krijgen, nu met vriend erbij krijgen we alleen kinderopvangtoeslag en hou ik dus minder over per maand. Het loont echt de moeite om een proefberekening te maken voor de diverse uren die je kan werken, ik zou meer geld overhouden als ik 24 uur ging werken dan dat ik 36 uur bleef werken met kind.

donderdag 27 februari 2014 om 15:28

@Veronique, datzelfde gevoel van jaloezie heeft mij dr toe aangezet om de stap te zetten en mij in te schrijven op de wachtlijst.
@E123, dat financiële stuk hoor ik vaker, 24 uur werken en meer geld overhouden.
Mooi dat het samenwonen en je vriend zo leuk samen gaat met je kindje.
Zelf zou ik mijn keuze nu ook niet meer op pauze zetten voor een mogelijk nieuwe partner.
                    @E123, dat financiële stuk hoor ik vaker, 24 uur werken en meer geld overhouden.
Mooi dat het samenwonen en je vriend zo leuk samen gaat met je kindje.
Zelf zou ik mijn keuze nu ook niet meer op pauze zetten voor een mogelijk nieuwe partner.

donderdag 27 februari 2014 om 18:48

@veronique ja, dat gevoel herken ik wel, alleen gelukkig nooit het gevoel gehad jaloers te zijn. Wel dat het me confronteerde met mijn gemis. Maar heb wat tranen gelaten na kraambezoeken...
@e123 mooi verhaal! Dit inspireert mij weer me echt in de toeslagen te gaan verdiepen, want dat schuif ik steeds beetje voor me uit.
                    @e123 mooi verhaal! Dit inspireert mij weer me echt in de toeslagen te gaan verdiepen, want dat schuif ik steeds beetje voor me uit.

donderdag 27 februari 2014 om 21:23

Persoonlijk denk ik dat het wel een verschil is of je het echt in je uppie gaat doen of met een vriend erbij. Niks is zaligmakend nl...Verder raad ik aan om je iig zsm op n wachtlijst te plaatsen puur alvast ivm leeftijd en afnemende vruchtbaarheid..Daar mag door de
overheid m.i. nog wel een campagne aan gewijd worden..
@Veronique;keek hier al hoe het met je gaat Ben je er al uit wat je wilt doen?
 Ben je er al uit wat je wilt doen?
Voor alle nieuwe dames hier;toi toi toi!
                    overheid m.i. nog wel een campagne aan gewijd worden..
@Veronique;keek hier al hoe het met je gaat
 Ben je er al uit wat je wilt doen?
 Ben je er al uit wat je wilt doen?Voor alle nieuwe dames hier;toi toi toi!

vrijdag 28 februari 2014 om 10:36

vrijdag 28 februari 2014 om 14:09

Hallo,
Ik wil mij ook graag weer aanmelden. Ik ben bij Rijnstate al door de hele molen geweest en ik ben al aan de beurt. Omdat ik een relatiehad, heb ik dat uitgesteld.
Mijn relatie is verbroken en ik wil het nu toch door gaan zetten.
Ik heb de afgelopen maanden flink gespaard en een deel van mijn hypotheek afbetaald, zodat de maandelijkse lasten wat minder zijn. Ik wil bellen om te zeggen dat ik het nu door wil laten gaan, maar dat vind ik nog best eng.
Ik ben vooral bang voor de financiele gevolgen. Ik heb twee banen op dit moment; een vaste baan en een eigen bedrijf. Mijn hoofdinkomen is mijn bedrijf, maar dit is vooral in de avonduren en dus niet haalbaar als ik een kindje zou nemen. Ook is de toekomst van mijn bedrijf best onzeker.
De vaste baan is voor 3 dagen en daar is geen mogelijkheid dat het wordt uitgebreid naar 4.
Wat vinden jullie een minimaal bedrag dat je moet verdienen als alleenstaande ouder? En krijg je veel terug voor de kinderopvang?
                    Ik wil mij ook graag weer aanmelden. Ik ben bij Rijnstate al door de hele molen geweest en ik ben al aan de beurt. Omdat ik een relatiehad, heb ik dat uitgesteld.
Mijn relatie is verbroken en ik wil het nu toch door gaan zetten.
Ik heb de afgelopen maanden flink gespaard en een deel van mijn hypotheek afbetaald, zodat de maandelijkse lasten wat minder zijn. Ik wil bellen om te zeggen dat ik het nu door wil laten gaan, maar dat vind ik nog best eng.
Ik ben vooral bang voor de financiele gevolgen. Ik heb twee banen op dit moment; een vaste baan en een eigen bedrijf. Mijn hoofdinkomen is mijn bedrijf, maar dit is vooral in de avonduren en dus niet haalbaar als ik een kindje zou nemen. Ook is de toekomst van mijn bedrijf best onzeker.
De vaste baan is voor 3 dagen en daar is geen mogelijkheid dat het wordt uitgebreid naar 4.
Wat vinden jullie een minimaal bedrag dat je moet verdienen als alleenstaande ouder? En krijg je veel terug voor de kinderopvang?

vrijdag 28 februari 2014 om 15:14

Mijnmooiemuppets..helemaal mee eens hoor!
Snap het volkomen met een tweeling haha!
Ik reageerde meer op e 123
Cola light..wat gaaf! Doorzetten hoor!
Ik denk zelf min.¤1200, je redt t dan prima met wat savings...
Check ook even de site van de BD en kun je hier ook teruglezen!
Er is altijd wel n twijfel..pittig he..zeker omdat je niemand hebt om mee te overleggen..
Wie weet kun je in de avond toch wat werken met bijvoorbeeld een goede opvang achter de hand o.i.d.?
Suc6!
Btw Tammy hoe is het?
                    Snap het volkomen met een tweeling haha!
Ik reageerde meer op e 123
Cola light..wat gaaf! Doorzetten hoor!
Ik denk zelf min.¤1200, je redt t dan prima met wat savings...
Check ook even de site van de BD en kun je hier ook teruglezen!
Er is altijd wel n twijfel..pittig he..zeker omdat je niemand hebt om mee te overleggen..
Wie weet kun je in de avond toch wat werken met bijvoorbeeld een goede opvang achter de hand o.i.d.?
Suc6!
Btw Tammy hoe is het?

vrijdag 28 februari 2014 om 19:01

Welkom cola light! 
Minimaal bedrag netto is denk ik voor iedereen verschillend. Ligt er maar net aan hoe hoog je vaste lasten zijnen hoeveel je zelf per maand wilt kunnen uitgeven
Ik persoonlijk wil ook zonder toeslagen kunnen rondkomen, omdat je hier nooit weet waar ze nou weer op gaan bezuinigen en dan wil ik niet gelijk in de problemen komen.
En idd wat tessado zegt, proefberekeningen maken met div uren werken en div uren opvang is het handigst.
                    Minimaal bedrag netto is denk ik voor iedereen verschillend. Ligt er maar net aan hoe hoog je vaste lasten zijnen hoeveel je zelf per maand wilt kunnen uitgeven
Ik persoonlijk wil ook zonder toeslagen kunnen rondkomen, omdat je hier nooit weet waar ze nou weer op gaan bezuinigen en dan wil ik niet gelijk in de problemen komen.
En idd wat tessado zegt, proefberekeningen maken met div uren werken en div uren opvang is het handigst.

zaterdag 1 maart 2014 om 19:35

Hallo Dames,
ik ben nieuw hier! Met veel plezier lees ik jullie berichten. Ik ben alleenstaand en heb ruim 10 maanden op de wachtlijst gestaan bij KID amsterdam en heb afgelopen zomer nog ruim 12 weken op een donormatch moet wachten. Begin november heb ik mijn eerste inseminaties gehad en was tot mijn 'schrik' meteen zwanger. Helaas is het in week 6 misgegaan. Vanaf januari is alles overgegaan naar het AMC. Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg wisselend. Vanmiddag was ik voor de 4de poging en de assistent liet het volle cupje op de grond vallen maar zei dat er weinig verloren was gegaan??!!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met AMC?
                    ik ben nieuw hier! Met veel plezier lees ik jullie berichten. Ik ben alleenstaand en heb ruim 10 maanden op de wachtlijst gestaan bij KID amsterdam en heb afgelopen zomer nog ruim 12 weken op een donormatch moet wachten. Begin november heb ik mijn eerste inseminaties gehad en was tot mijn 'schrik' meteen zwanger. Helaas is het in week 6 misgegaan. Vanaf januari is alles overgegaan naar het AMC. Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg wisselend. Vanmiddag was ik voor de 4de poging en de assistent liet het volle cupje op de grond vallen maar zei dat er weinig verloren was gegaan??!!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met AMC?

zaterdag 1 maart 2014 om 20:20

Welkom colalight en gina!
Jeetje Gina, dat klinkt inderdaad wel heel erg knullig zo en dan die reactie... . Hopelijk is het toch raak, heb je wel mooi verhaal later voor je kindje Ik sta ook ingeschreven bij het amc, nog op de wachtlijst, had juist indruk dat het door overgang naar amc wat professioneler ging.... Hoe dan ook weer spannend voor je!
En cola, denk ik inderdaad dat het lastig zeggen is hoeveel je moet verdienen om rond te kunnen komen. Ik heb bijvoorbeeld al hoge woonlasten, dus met 1200 netto zou ik persoonlijk echt niet uitkomen.... En wat je terugkrijgt aan opvang en toeslagen ed is ook weer afhankelijk van je inkomsten. Dus: proefrekenen inderdaad!
                    Jeetje Gina, dat klinkt inderdaad wel heel erg knullig zo en dan die reactie... . Hopelijk is het toch raak, heb je wel mooi verhaal later voor je kindje Ik sta ook ingeschreven bij het amc, nog op de wachtlijst, had juist indruk dat het door overgang naar amc wat professioneler ging.... Hoe dan ook weer spannend voor je!
En cola, denk ik inderdaad dat het lastig zeggen is hoeveel je moet verdienen om rond te kunnen komen. Ik heb bijvoorbeeld al hoge woonlasten, dus met 1200 netto zou ik persoonlijk echt niet uitkomen.... En wat je terugkrijgt aan opvang en toeslagen ed is ook weer afhankelijk van je inkomsten. Dus: proefrekenen inderdaad!
                                    when nothing goes right, go left!

zaterdag 1 maart 2014 om 21:04

Hallo dames,
Ik krijg soms de opmerking dat mensen de donor van mijn kindje "vader" of "papa" noemen. Ik ben er nogal stellig in dat hij (onbekende donor overigens) dat niet is, want het is de donor, meer nietr. Dan krijg ik de reactie:"biologisch gezien is het wel de vader". Ben ik nu gewoon moeilijk of zijn er hier meer die het zo zien als ik...?
                    Ik krijg soms de opmerking dat mensen de donor van mijn kindje "vader" of "papa" noemen. Ik ben er nogal stellig in dat hij (onbekende donor overigens) dat niet is, want het is de donor, meer nietr. Dan krijg ik de reactie:"biologisch gezien is het wel de vader". Ben ik nu gewoon moeilijk of zijn er hier meer die het zo zien als ik...?

zaterdag 1 maart 2014 om 21:21

quote:rosings schreef op 01 maart 2014 @ 21:15:
De term vader zou ik niet over vallen, maar papa is iemand die geschaafde knietjes kust, brood smeert, instopt en naar school brengt.Zo zie ik het ook, maar ik vind hoe dan ook dat jij het bepaalt Mammienator, dus gewoon blijven aangeven als je het niet prettig vindt!
                    De term vader zou ik niet over vallen, maar papa is iemand die geschaafde knietjes kust, brood smeert, instopt en naar school brengt.Zo zie ik het ook, maar ik vind hoe dan ook dat jij het bepaalt Mammienator, dus gewoon blijven aangeven als je het niet prettig vindt!
                                    when nothing goes right, go left!

zaterdag 1 maart 2014 om 21:31

zaterdag 1 maart 2014 om 23:13

quote:kipje78 schreef op 01 maart 2014 @ 22:32:
ik zou het zelfde hebben hoor mammienator. misschien uitleggen dat het voor je kind duidelijker is als ze ook donor noemen zodat je kind geen verkeerde verwachtingen krijgt? misschien is dat duidelijker voor die mensen?Oh dat is een goeie kipje! Mijn kind is dan nog niet geboren, maar ik ga deze van jou zeker onthouden voor de toekomst!
                    ik zou het zelfde hebben hoor mammienator. misschien uitleggen dat het voor je kind duidelijker is als ze ook donor noemen zodat je kind geen verkeerde verwachtingen krijgt? misschien is dat duidelijker voor die mensen?Oh dat is een goeie kipje! Mijn kind is dan nog niet geboren, maar ik ga deze van jou zeker onthouden voor de toekomst!

zondag 2 maart 2014 om 08:23

Ik ben er van overtuigd dat de donor geen papa/vader is. Ik vertel de mensen dat mijn kinderen geen papa hebben. Meer niet. Op zich reageert men meestal vrij goed, behalve bij de gemeente. Ik moest een ID-kaart halen voor ze, dus ik had pasfoto's en geboorteakte bij. Zegt die dame: dan wil ik ook graag nog even het formulier dat u toestemming heeft van de vader om ze mee naar het buitenland te nemen. Dus ik zeg: die is er niet. Is er niet? Nee is er niet. Hebben ze geen papa? Nee ze hebben geen papa. Helemaal niet? Nee en nooit gehad ook. Waarop ikzelf het formulier moest invullen om mezelf toestemming te geven ze mee naar het buitenland te nemen....hoe achterlijk is dit???? Achteraf heb ik er enorm om gelachen!

zondag 2 maart 2014 om 09:40

Mammienator, ik ben daar dus ook overgevoelig voor. Ik vind trouwens ook dat mensen hier behoorlijk ver in kunnen gaan in hun nieuwsgierigheid. Aan ons wordt ook vaak gevraagd "wat we over zijn vader weten." Ook mensen die het gewoon gerust over "zijn pap" hebben. 
Aan het kraambed (zoon was nog niet eens 24 uur oud!) stond direct al het collegateam van mijn vrouw) zich hardop af te vragen hoe een man er bij kwam om donor te worden en dat ze zich daar niets bij konden voorstellen. Vond ik ook heel confronterend. Hállo, wij zijn net mama's geworden, zouden jullie daar even niet (hardop) mee bezig willen zijn...
Ik vind het ook moeilijk om precies te bepalen wanneer het echt een vraag uit interesse is of pure nieuwsgierigheid. Gevoelsmatig neig ik ernaar dat het pure nieuwsgierigheid is. Waarom zou het voor een ander leuk, interessant of van belang zijn welke kleur haar en ogen de donor heeft, of welke opleiding? Zelfs wanneer ik zeg: "Deze informatie deel ik niet, mijn zoon is straks de eerste die deze informatie krijgt." zeggen mensen: "Nee, bedoel niet dat je dat míj moet gaan vertellen, maar wéten jullie wel iets?"
Mij overkomt dan altijd het gevoel dat ik meer moet vertellen/delen aan de ander, dan dat ik eigenlijk wil.
                    Aan het kraambed (zoon was nog niet eens 24 uur oud!) stond direct al het collegateam van mijn vrouw) zich hardop af te vragen hoe een man er bij kwam om donor te worden en dat ze zich daar niets bij konden voorstellen. Vond ik ook heel confronterend. Hállo, wij zijn net mama's geworden, zouden jullie daar even niet (hardop) mee bezig willen zijn...
Ik vind het ook moeilijk om precies te bepalen wanneer het echt een vraag uit interesse is of pure nieuwsgierigheid. Gevoelsmatig neig ik ernaar dat het pure nieuwsgierigheid is. Waarom zou het voor een ander leuk, interessant of van belang zijn welke kleur haar en ogen de donor heeft, of welke opleiding? Zelfs wanneer ik zeg: "Deze informatie deel ik niet, mijn zoon is straks de eerste die deze informatie krijgt." zeggen mensen: "Nee, bedoel niet dat je dat míj moet gaan vertellen, maar wéten jullie wel iets?"
Mij overkomt dan altijd het gevoel dat ik meer moet vertellen/delen aan de ander, dan dat ik eigenlijk wil.

zondag 2 maart 2014 om 11:53

zondag 2 maart 2014 om 11:58

Toen ik een paspoort aanvroeg voor mijn zoon, heb ik helemaal geen vragen over vaders gehad. Online formuliertje ingevuld, aan de balie pasfoto en handtekening, en een paar dagen later ophalen. Geen probleem. Misschien omdat ik in een grote stad woon, dat ze er niet van opkijken? Zou me ook kwaad maken als het anders was.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

zondag 2 maart 2014 om 12:00

@nyc mmmm, het wordt me duidelijk dat ik me misschien een beetje moe.t gaan "wapenen" tegen dit soort opmerkingen... Hoe verzinnen mensen het???? Ik snap wel dat mensen nieuwsgierig zijn, omdat onze situatie anders is dan "normaal", dus ik herken het wel. Heb er ook tot op zekere hoogte begrip voor. Maar als je je grens aangeeft en mensen gaan door... Dát irriteert me mateloos!!! Ik heb het op m'n werk wel goed opgelost, al zeg ik het zelf  . Ik heb het verteld dat ik zwanger ben, benoemd dat ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn omdat ik single ben, maar dat ik het hoe en wat omtrent de donor (meteen de term donor er even ingegooid haha) graag privé hou. En ik moet zeggen, ze gaan er echt goed mee om!
. Ik heb het verteld dat ik zwanger ben, benoemd dat ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn omdat ik single ben, maar dat ik het hoe en wat omtrent de donor (meteen de term donor er even ingegooid haha) graag privé hou. En ik moet zeggen, ze gaan er echt goed mee om! 
En wT me helemaal verbaasde, was dat mijn leerlingen mijn grens qua privacy super goed accepteren én respecteren. Daar kan menig volwassene nog wat van leren als ik je zo hoor!
                     . Ik heb het verteld dat ik zwanger ben, benoemd dat ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn omdat ik single ben, maar dat ik het hoe en wat omtrent de donor (meteen de term donor er even ingegooid haha) graag privé hou. En ik moet zeggen, ze gaan er echt goed mee om!
. Ik heb het verteld dat ik zwanger ben, benoemd dat ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn omdat ik single ben, maar dat ik het hoe en wat omtrent de donor (meteen de term donor er even ingegooid haha) graag privé hou. En ik moet zeggen, ze gaan er echt goed mee om! En wT me helemaal verbaasde, was dat mijn leerlingen mijn grens qua privacy super goed accepteren én respecteren. Daar kan menig volwassene nog wat van leren als ik je zo hoor!

zondag 2 maart 2014 om 13:40

Ja, probeer van te voren al te bedenken wat je wil antwoorden en wat je wel of niet kwijt wil. Het is mij al verschillende keren gebeurd dat ik - omdat ik onvoorbereid was - toch meer heb losgelaten dan ik wilde. 
Op zich een onschuldige vraag misschien, welke kleur ogen de donor heeft, maar zelfs daarop zeg ik vanaf nu tegen iedereen: "Ik vertel niet wat we weten, ik vertel zelfs niet óf we dat weten. Zoon is straks de eerste die überhaupt iets daarover mag horen."
Tenzij je er natuurlijk zelf geen moeite mee hebt om informatie te delen. Maar ik heb van sommige dingen - hoe klein en simpel ook - al spijt dat ik er iets over heb losgelaten. Denk dus goed na over wat jij daarover wil vertellen.
                    Op zich een onschuldige vraag misschien, welke kleur ogen de donor heeft, maar zelfs daarop zeg ik vanaf nu tegen iedereen: "Ik vertel niet wat we weten, ik vertel zelfs niet óf we dat weten. Zoon is straks de eerste die überhaupt iets daarover mag horen."
Tenzij je er natuurlijk zelf geen moeite mee hebt om informatie te delen. Maar ik heb van sommige dingen - hoe klein en simpel ook - al spijt dat ik er iets over heb losgelaten. Denk dus goed na over wat jij daarover wil vertellen.

zondag 2 maart 2014 om 13:47

quote:NYC schreef op 02 maart 2014 @ 13:40:
Ja, probeer van te voren al te bedenken wat je wil antwoorden en wat je wel of niet kwijt wil. Het is mij al verschillende keren gebeurd dat ik - omdat ik onvoorbereid was - toch meer heb losgelaten dan ik wilde.
Goed dat jullie het zo duidelijk afbakenen. Ik denk dat ik zelf wel meer behoefte heb om te delen, maar dat komt ook voort dat ik alleen ben en mijn avontuur meer deel met vrienden en vriendinnen, waar ik anders ook veel meer alles met m'n partner had kunnen delen.
Verder ga ik wel tzt hulp zoeken als in informatie vragen aan professionals, om goed voorbereid te zijn op welke vragen mijn kindje kan gaan vragen en hoe ik het zo goed mogelijk kan aanpakken om het hem/haar te vertellen. Maar je reactie helpt me weer een beetje meer me voor te bereiden op de toekomst. Voor mij voelt dit namelijk heel normaal en natuurlijk dat ik het alleen doe. Niet dat dat mijn eerste keuze was, maar moeder worden is nooit van de baan geweest in mijn gedachten. Dus toen er geen "Mr. Right" was voor mij was het een logische stap er toch voor te gaan. En daardoor word ik nog wel eens overrompeld door de nieuwsgierigheid van mijn omgeving.
Straks trouwens pretecho, dan weet ik eindelijk wat het wordt! Kon geen 1,5 week meer wachten tot de 20 weken echo hihi. Spannend!
Goed dat jullie het zo duidelijk afbakenen. Ik denk dat ik zelf wel meer behoefte heb om te delen, maar dat komt ook voort dat ik alleen ben en mijn avontuur meer deel met vrienden en vriendinnen, waar ik anders ook veel meer alles met m'n partner had kunnen delen.
Verder ga ik wel tzt hulp zoeken als in informatie vragen aan professionals, om goed voorbereid te zijn op welke vragen mijn kindje kan gaan vragen en hoe ik het zo goed mogelijk kan aanpakken om het hem/haar te vertellen. Maar je reactie helpt me weer een beetje meer me voor te bereiden op de toekomst. Voor mij voelt dit namelijk heel normaal en natuurlijk dat ik het alleen doe. Niet dat dat mijn eerste keuze was, maar moeder worden is nooit van de baan geweest in mijn gedachten. Dus toen er geen "Mr. Right" was voor mij was het een logische stap er toch voor te gaan. En daardoor word ik nog wel eens overrompeld door de nieuwsgierigheid van mijn omgeving.
Straks trouwens pretecho, dan weet ik eindelijk wat het wordt! Kon geen 1,5 week meer wachten tot de 20 weken echo hihi. Spannend!