Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
huh volgens mij snappen wij elkaar niet san92. jij schrijft dat jouw kindje jouw vader papa gaat noemen, ik zeg alleen dat mij dat te ver gaat. en dan heb ik het niet over t kadootje geven maar dat hij of zij de opa vader gaat noemen. vind je dat zelf niet zo dan? ik heb ooit meegeholpen met een speldag in n dorpshuis en toen gingen ze kadootjes maken voor moederdag. je wilt niet weten hoeveel kinderen geen kadootje kunnen geven aan hun moeder omdat er simpelweg geen moeder is. dat is toch hartstikke mooi dat ze t dan aan n andere dierbare kunnen geven? maar n kind heeft maar een vader of moeder en n ander zo noemen dat vind ik zelf echt ver gaan. sorry.
vraag me af of er hier meer BAM-mers zijn die dit doen? dat de opa of oma vader en moeder worden genoemd? als de vader van n kind is overleden dan wordt de opa toch ook niet ineens de vader? of ben ik nou erg raar aan t denken? had hier echt nog nooit van gehoord.
en ik hoop dat we heel normaal op elkaar kunnen reageren verder hoor, ik val je niet aan, dat ik dat niet zou doen houdt niet in dat ik jou of je vader of weet k veel wat stom vind. we zijn allemaal anders toch?
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 15:30:

ik vind t raar dat ze zelf schrijft uit elkaar gaan met ruzies en spanningen van dien. alsof dat de sfeer niet verziekt.

Ik ben 'ze' denk ik? Ik denk inderdaad niet dat iemand de boel komt verzieken, dat klinkt nogal alsof je het buiten jezelf plaatst. Ik ben net zo goed verantwoordelijk voor de partnerkeuze en voor mijn relatie. Mocht ik die hebben.
ja dat is ook zo. twee vechten..twee schuld zo zie ik t ook hoor. foutje in mn woordkeus.
Ik word er eerlijk gezegd ook een beetje moe van. Proberen mee te denken en mijn verhaal delen omdat je erom vraagt en vervolgens zulke reacties. Joh Huidprobleem, succes ermee verder.
Mijn dochter heeft ook het knutselwerkje aan opa gegeven voor vaderdag. Prima toch? Zij noemt opa gewoon opa maar dat anderen het anders doen, vind ik ook prima.

Wat is normaal? Wat is raar? Wat gaat te ver?
ok ik wil graag normaal meepraten met dit forum. dat houdt niet in dat ik het met jullie eens hoef te zijn maar goed. ik bedoelde t zelfde als jij frizzz ruzies enz. ik hoop dat t hiermee uitgesproken is? sorry.
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 16:50:

ok ik wil graag normaal meepraten met dit forum. dat houdt niet in dat ik het met jullie eens hoef te zijn maar goed. ik bedoelde t zelfde als jij frizzz ruzies enz. ik hoop dat t hiermee uitgesproken is? sorry.Het is niet alleen dat. Je lijkt nogal een negatieve langspeelplaat die vooral allerlei dingen die Uppies hier doen niet goed (genoeg) vindt. En als een ander iets vertelt vóór jou of met jou mee probeert te denken komt er amper respons, behalve die langspeelplaat. Ik zie je dat op andere topics ook doen, en ondanks dat ik graag met een ieder meedenk op dit topic en mijn verhaal wil delen als dat helpend is, ben ik er intussen een beetje moe van. Succes verder.
zoals gezegd spijt me dat ik denk dat ik teveel denk als ik iets lees hoe ik dat zie voor mezelf of hoe ik dat zou doen. meer dan sorry zeggen kan ik niet, ik wil hier verder niet geboycot worden. wil serieus meepraten over eventueel BAM-schap.
quote:Frizz schreef op 13 december 2015 @ 16:53:

[...]

Het is niet alleen dat. Je lijkt nogal een negatieve langspeelplaat die vooral allerlei dingen die Uppies hier doen niet goed (genoeg) vindt. En als een ander iets vertelt vóór jou of met jou mee probeert te denken komt er amper respons, behalve die langspeelplaat. Ik zie je dat op andere topics ook doen, en ondanks dat ik graag met een ieder meedenk op dit topic en mijn verhaal wil delen als dat helpend is, ben ik er intussen een beetje moe van. Succes verder.Dit dus. Ik heb tot nu toe expres niet gereageerd op je postings huidprobleem. Je komt op mij erg onaangenaam over en inderdaad hangende in negativiteit en dat projecteer je mijns inziens op anderen in dit topic. En dat is heel jammer, want ik heb juist hier ervaren dat men erg genegen is zich kwetsbaar op te stellen en verhalen te delen om daarmee ook anderen te helpen. Vergeet niet dat het hier gaat om erg persoonlijke verhalen en keuzes die men deelt en dat is niet niks. Met jouw toon en gebrek aan respect daarvoor nodig je, in ieder geval mij en ik denk ook anderen niet uit zich open te stellen.
wat bedoel je yajes? niet het feit dat het kind een werkje aan de opa geeft is n probleem? dat schrijf ik toch ook niet? er schreef iemand hierboven dat ze een kind van een donor heeft en dat haar kind de vader van de moeder (de opa dus) vader noemt. das toch wat anders dan de opa voor Vaderdag n knutselwerkje geven? een wezenlijk verschil! maar goed moet iedereen zelf weten. ik denk alleen dat het voor het kind erg verwarrend is. En zo ontneem je een kind ook een opa, want je kan de persoon in kwestie natuurlijk niet opa en papa laten noemen. maar nogmaals, iedereen moet t lekker zelf weten. ik zou de opa gewoon opa laten noemen en natuurlijk als dat de situ is met Vaderdag t knutselding aan opa geven, dat is verder echt niks mis mee.
zijn er meer BAM-mers die van t kind vragen om de opa papa te noemen? (bedoel dus niet opa voor Vaderdag kadootje geven)
Huidprobleem, ik zie je hier hetzelfde doen als in het topic over de partner die geen kindjes meer wil. Je neemt iets dat iemand anders schrijft en bijt je erin vast. Blijft erover doorgaan op een quasi neutrale toon waarin wel jouw afkeuring doorklinkt. Dat komt op een ander heel onprettig over, of je dat nou zo bedoelt of niet, dus ik stel voor het onderwerp opa/papa af te sluiten.

Ps dit is niet om je af te zeiken, echt niet, ik wil je alleen ter overweging meegeven hoe dit op een ander overkomt.
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 17:52:

wat bedoel je yajes? niet het feit dat het kind een werkje aan de opa geeft is n probleem? dat schrijf ik toch ook niet? er schreef iemand hierboven dat ze een kind van een donor heeft en dat haar kind de vader van de moeder (de opa dus) vader noemt. das toch wat anders dan de opa voor Vaderdag n knutselwerkje geven? een wezenlijk verschil! maar goed moet iedereen zelf weten. ik denk alleen dat het voor het kind erg verwarrend is. En zo ontneem je een kind ook een opa, want je kan de persoon in kwestie natuurlijk niet opa en papa laten noemen. maar nogmaals, iedereen moet t lekker zelf weten. ik zou de opa gewoon opa laten noemen en natuurlijk als dat de situ is met Vaderdag t knutselding aan opa geven, dat is verder echt niks mis mee.Je leest niet goed! Ik zeg dat mijn kind opa opa noemt. Maar dat anderen het anders doen, maakt mij niets uit. Wie bepaalt wat wel mis mee is en wat er niks mee is? Jij?!!
quote:erizo schreef op 13 december 2015 @ 18:12:

Huidprobleem, ik zie je hier hetzelfde doen als in het topic over de partner die geen kindles meer wil. Je neemt iets dat iemand anders schrijft en bijt je erin vast. Blijft erover doorgaan op een quasi neutrale toon waarin wel jouw afkeuring doorklinkt. Dat komt op een ander heel onprettig over, of je dat nou zo bedoelt of niet, dus ik stel voor het onderwerp opa/papa af te sluiten.

Ps dit is niet om je af te zeiken, echt niet, ik wil je alleen ter overweging meegeven hoe dit op een ander overkomt.

+1

De vragen komen nogal veroordelend over, ondanks dat je hard roept dat het niet zo bedoeld is.

Maak je niet zo druk om wat een ander doet. Wat heb je er last van?
nee heb er geen last van, reageer er alleen op. ik vind het raar dat n kind de opa papa moet noemen omdat het een donorkind is. verder prima hoor, alleen jammer dat het kind dan geen opa heeft. maar al trouw je met de paashaas, maakt mij verder niet uit, ik ga als ik voor n donor ga t gewoon eerlijk vertellen aan mijn kind en gewoon vertellen dat hij of zij geen vader in beeld heeft. mijn vader zou hier ook nooit aan meewerken, die zou n lieve opa willen zijn. maar genoeg hierover nu....zit ff op cryos te kijken..en wat ik wel fijn vind is dat je bij cryos ook babyfoto's kan bekijken. ik vind het wel fijn als het kindje op mij lijkt en dat je wel iets te zeggen hebt. er was zelfs een foto bij van een jongetje die heeel erg op een neefje van me lijkt hihih
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 18:34:

nee heb er geen last van, reageer er alleen op. ik vind het raar dat n kind de opa papa moet noemen omdat het een donorkind is. verder prima hoor, alleen jammer dat het kind dan geen opa heeft. maar al trouw je met de paashaas, maakt mij verder niet uit, ik ga als ik voor n donor ga t gewoon eerlijk vertellen aan mijn kind en gewoon vertellen dat hij of zij geen vader in beeld heeft. mijn vader zou hier ook nooit aan meewerken, die zou n lieve opa willen zijn. maar genoeg hierover nu....zit ff op cryos te kijken..en wat ik wel fijn vind is dat je bij cryos ook babyfoto's kan bekijken. ik vind het wel fijn als het kindje op mij lijkt en dat je wel iets te zeggen hebt. er was zelfs een foto bij van een jongetje die heeel erg op een neefje van me lijkt hihihEn je gaat, ook op dit topic, gewoon door hè?
wat ik nu doe is de boel even goed laten bezinken. heb een bepaalde tijd in gedachten om nog een leuke man tegen t lijf te lopen. ondertussen ben ik wel weer geprikkeld door t donorverhaal...dus ik kan rustig op mn gemakje daarop orienteren, t een bijt t ander niet. heb inmiddels een redelijk plan opgezet om t verlies van mijn kindje te gaan verwerken dus daar ga ik ook hard mee aan de slag. heb in elk geval de komende tijd genoeg te doen
cryos voelt voor mij nu het beste ook omdat je de stem kan horen en babyfoto's kan zien.
Begrijpend lezen is blijkbaar heel ingewikkeld. En andermans feedback serieus nemen ook.
nou als jij je iets duidelijker uitdrukt, wat begrijp ik niet, welke feedback neem ik niet serieus zal ik erop ingaan en er iets mee doen ok?

die babyfoto's zijn zooooooooooooooooooooooooo cute op cryos..
Ik ben echt duidelijk zat, anderen ook. Niet alleen hier, ook in andere topics. En je gáát maar door. In het ene topic ben je tegen de veertig, in het andere praat je over je studententijd alsof die net achter de rug is. En net schreef je dat je nog tijd hebt om je kinderwens even te laten rusten. Schiet mij maar lek.
Frizz en alle overige serieuze BAM-ers in dit topic.............ik vind jullie stuk voor stuk stoere wijven, echt! Jullie staan voor 100% achter jullie keuze en gaan er helemaal voor, chapeau vind ik dat. Ik besef dat er in het hele traject ook een hoop tegenslagen te verwerken zijn, maar toch laten jullie je niet uit het veld slaan.

Ik wens jullie dan ook allemaal heel veel succes in de weg naar het moederschap, daar waar een kind supergewenst is, want dat is 1 ding wat voor iedereen meer dan duidelijk is!
Ik was dus ook allang al klaar met reageren op huidprobleem. Heb nog niet eerder zo'n negativiteit ervaren op dit forum.

Huidprobleem misschien een tip, als iemand iets doet waar jij het niet mee eens bent laat het gaan. Of een kind zijn opa nou papa zou noemen, lekker boeiend! Iedereen voedt zijn/haar kind anders op en zolang het niet verwaarloosd of mishandeld wordt moet je iemand in zijn waarde laten.

Daarnaast heeft ze al een paar keer aangegeven dat het niet zo is..

Ik denk echt dat je bij jezelf na moet gaan waar deze houding vandaan komt voordat je aan een kind gaat beginnen. Besef je dat hoe ouder het kind wordt, het ook steeds meer een eigen mening krijgt en tegen je in zal gaan. Ook dan zal je hem of haar moeten respecteren.

En het zo enorm serieus nemen van spangaz, waarom? Je beseft je dat de mensen die het script schrijven een rijke fantasie hebben en alles vergroten.

Ik hoop echt dat je andere meningen wat meer gaat respecteren zodat de sfeer hier weer wat gezelliger wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven