Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Dank je wel Elmervrouw!

Gelukkig nieuwjaar allemaal !
Iedereen een heel mooi 2015.
Gelukkig nieuwjaar allemaal 😊😊
Gelukkig nieuwjaar!!
Happy new year dames!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Een nieuw jaar, nieuwe rondes, nieuwe kansen voor ons allemaal!

De 31e viel ik van het bankje af.. Maandag bel ik weer voor nieuwe echo's (:

Zit er nog iemand op het bankje?
Dames hoe hebben jullie de zi (laten) verlopen? Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe dat jullie bevallen is en hoe het gegaan is. Omdat dit in eerste instantie mijn idee/optie gaat worden.
Balen Charade!
Iedereen nog de allerbeste wensen voor 2015! Dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden voor alle uppies .

Suzie welkom hier!!

@ Charade: Ik zit weer op het bankje! Ben ik de enige dit keer? Vlinder jij vast nog niet he, jouw cyclus is langer?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 'n klein beetje in een dipje zit. Zal de hele oud op nieuw melancholie wel zijn. Heb even de balen dat ik dit allemaal alleen moet doen. Gaat wel weer over, en uiteindelijk is een kindje krijgen natuurlijk het allerbelangrijkste. Maar zo af en toe kan ik nog best verdrietig zijn om het feit dat daar geen man bij is om dit allemaal mee te delen.
Balen Charade!

Ik ben ook even kwijt wie er nog/weer op het bankje zitten... Novaa dus, nog meer?

Ah Novaa, klinkt een beetje als een after holiday dipje, komt goed meid!
Wat wil je weten over zi suzie?

Je hebt een potje nodig (voor hem) en een spuit (voor jou, van de apotheek, 10 ml werkt fijn).

Dan spreek je af waar; bij hem of bij jou. Mijn donor woont 100 km verder op, dus ik laat hem op tijd weten wanneer ik m'n ovulatie verwacht.

Soms blijf ik slapen, soms is het smiddags of sochtends en moet ik daarna weer weg. DE eerste twee keer was erg giechelig en grappig en nu is het wel normaal aan het worden.
Spannend Nova! Ik duim voor je 😊

Mijn menstruatie kwam oudejaarsdag ook heel hard aan, heb een paar uur zitten balen maar ben nu weer positief (: Zal denk ik wel door de feestdagen komen, die zijn sowieso anders als je alleen bent (vind ik).

Ik zou denk ik in een deuk liggen, de eerste keer, rosings :D
@ Char-ade, wat balen. Kan me je teleurstelling voorstellen hoor. En dan ook nog eens net op zo'n dag. Goed te horen dat je in elk geval positief bent.

@ Novaa, lijkt me idd soms even een moment van slikken dat je toch erbij stilstaat dat je het alleen (moet) doen. Of komt het misschien meer doordat het ideale plaatje ons zo is ingeprent? Anyway zullen de feestdagen idd meespelen.

@ Rosings, bedankt voor de uitleg. Moet er nu al erg om lachen, dus snap dat je wel giechelig bent de eerste keren. Maar wel fijn om een "ervaren" verhaal te horen. Vroeg me idd af of je een speciaal spuit(je) nodig had ivm hoever het ingebracht moet worden ofzo. Vergeef me als dit stom klinkt haha.

Bedankt voor jullie verwelkomingen. Leuk om te lezen.

Ik gebruik gewoon zo'n spuitje, dan komt het net zo diep binnen als tijdens sex. Dan nog 10 minuutjes met knieën omhoog blijven liggen (hoeft officieel niet, maar t kost niks extra's ;) )

Opvangbakje voor hem is handig als het niet te groot is, anders plakt net die ene zwemmer aan de zijkant of de bodem ipv dat ie in het spuitje komt.

Nu ik deze ronde oversla, mis ik het piesen op testen ineens. T is zo saai om gewoon te plassen! Misschien moet ik krasloten gaan kopen, kan ik krassen tijdens het plassen.
*breekt in voor Houston*

Meid wat ben ik ontzettend blij voor je dat ik hier nu opeens lees dat je bevallen bent van een dochter!!! Het is je zó ontzettend gegund! Heel veel geluk samen!

*breekt weer uit*
Hahaha Rosings, wie had gedacht dat je dat kan gaan missen haha
Rosings, je bent al erg gewend daaraan zo te lezen. Als je het al mist ;)

Hopelijk is het de komende ronde raak!
Nog drie dagen tot de volgende afspraak met de psych.. Spannend!!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Oh dat is zeker heel spannend dinobaby! Succes en laat je weten hoe het gegaan is?
Nog de beste wensen allemaal!

@char-ade balen hoor.

Ik zit nog op het bankje...vandaag dag 29, ik wacht ff tot woensdag en ga dan testen als ik er voor die tijd nog niet vanaf ben gevallen natuurlijk!

Mijn eerste keer ZI was ik erg zenuwachtig...hij woonde op een kwartier rijden, dus doet thuis zijn ding. En met spuitje in zijn borstzakje rijdt hij mijn kant uit. Dan ga ik direct naar boven en spuit het in. De tweede keer was ik een stuk minder zenuwachtig.
Wat grappig om te lezen Wiesg. Maar vooral dat je de tweede keer minder zenuwachtig was. Went ook vast wel. Enne als jij dan boven bent is hij al vertrokken? Of zit hij op de bank te wachten voor een kopje koffie? haha.

Ik duim voor je mee dat je niet van het bankje afvalt!

Nu ik het "besloten" heb vind ik het wel super spannend. Gister hoorde ik iemand zeggen die gaat verhuizen. Daar zit ook een grote tuin bij. En oh wat is dat toch lekker met kinderen. Dat brengt me dan weer van slag, omdat ik geen tuintje heb. Doe ik dat dan wel goed? Andere kant komt mijn kindje echt geen ruimte buiten te kort. Genoeg mogelijkheden in de omgeving!

Herkennen jullie dat gevoel?
Wij hebben een redelijk grote tuin compleet met trampoline enz.. Maar m'n zoontje speelt liever binnen of in het park aan het eind van de straat.. Dus die tuin was niet heel nodig geweest! Enne.. Je moet alles ook maar onderhouden hihi..
If destiny speaks, I don't ask questions..
Spannend wies!
Zo is het ook maar net Dinobaby. !
@Suzie...Nee de donor gaat meteen weer weg. Ik ken hem verder niet en zie dat echt als iets `zakelijks`. Wil ook zo min mogelijk van hem weten. Op deze manier voelt het voor mij het prettigst...moest er ook niet aan denken dat hij hier op mijn bed zijn ding ging doen.

Zit nog steeds op het bankje....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven