Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@Jiggles1980: dankje voor je antwoorden! Heb er zelf ook al aan gedacht om eerst een brief/mail te sturen, omdat ik me op papier ook iets beter kan uitdrukken dan mondeling. Gesprekken volgen later dan wel als de reactie positief is.

Ik ben er zelf overigens al vrij lang mee bezig in gedachten, maar vanwege werk (onregelmatige diensten) vooral de praktische bezwaren gezien, die ik nu iets helderder heb met ook oplossingen die voorhanden zijn voor wat betreft opvang e.d.

En tja, die ene man die komt maar niet (wel een man in beeld gehad maar die wilde geen kinderen meer, dus dan houdt het op) dus nu maar toch de beslissing genomen om het zo te proberen.

Spannend Jessy, ik duim met je mee!
Hoi hortensia,

Ik snap je helemaal dat je leeftijd je idd toch dwingt om zelf keuzes te maken en gelukkig hebben we die keuze.

Ik heb een bekende donor ook overwogen en zie zelfs de voordelen hiervan t.o.v. Een onbekende donor. Ik vond het echter een te grote impact hebben op het leven van de donor. Ik kon dan ook niemand bedenken wie ik het kon vragen zonder vriendschappen etc op het spel te zetten. Fijn dat je wel geschikte kandidaten in je omgeving hebt.

Ga je dit doen middels zelfinseminatie of via een ziekenhuis? Of ben je zo ver nog niet? Is een onbekende donor ook nog een optie voor je of ga je 100% voor bekende donor?

Sorry voor mijn vragen maar ben eeg benieuwd naar je beweegredenen etc. Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden
quote:vivadiva85 schreef op 08 maart 2016 @ 00:03:

[...]

Ik zou nog even wachten tot je wat meer alles op een rijtje hebt. Ja zo'n wachtlijst is lang (al kan dat soms ineens weer een paar maanden korter worden, en dan? ), maar ik heb altijd geleerd dat je geen levens-bepalende beslissingen moet nemen als je in eenef twijfel-periode zit. Misschien bespreken met je psycholoog zodat je het op een rijtje krijgt en iets rustiger je beslissing kan nemen?Lief, dankjewel. Tijdens de volgende sessie zal ik het aanstippen. Ik heb al een mailtje naar Freya gestuurd met het verzoek om actuele gegevens in hun wachttijdmonitor. En anders maak ik zelf een overzichtje.
@Jessy: Ik denk dat ik het eerst met zelfinseminatie ga proberen. Althans, dat is mijn plan A.

En dan met bekende donor hoop ik dan toch. Mocht dat niet helemaal lukken, dan wordt het plan B, met een onbekende donor, waarschijnlijk dan een uit Denemarken.

Ik ben al een tijdje met de pil gestopt, heb mijn cyclus mooi regelmatig, dus op zich zou het moeten kunnen. Theoretisch gezien dan (de praktijk moet op zich ook gaan lukken, maar het moet dan maar net het juiste moment etc. zijn).

Beweegredenen voor bekende donor.... Ik heb al meerdere keren op de site van de deense donoren gekeken en ik heb er gewoon te weinig goed gevoel bij om daar een geschikte donor uit te zoeken. Van de potentiele bekende donoren weet ik hoe ze zijn, opleiding, karakter etc. Geeft me op dit moment een beter gevoel. Maar, een onbekende donor is een goed alternatief voor het geval het niet met een bekende donor gaat lukken.
@BecauseIamHappy: Van harte Gefeliciteerd en heel veel geluk samen!! Geniet er van!

Bij mij is het spannend. Het lijkt er op dat het een monochoriale monoamniotische tweelingzwangerschap is. Dit betekend dat ze samen in 1 vruchtzak zitten en er dus geen tussenschot is. Dit komt in slechts 1% van de tweelingzwangerschappen voor en betekend een verhoogd risico, bijvoorbeeld doordat de navelstrengen in de knoop kunnen komen.

Over 2 weken willen ze een nieuwe echo maken om te kijken of ze echt geen tussenschot zien, dus ben nu wel even van slag. Dan is het wel zwaar om alleen te zijn...

Ik weet dat je niet teveel op internet moet lezen, maar lees dat het een risico is van 19% dat de zwangerschap na 20 weken alsnog mis gaat...
Oh kyka dat is wel even slikken Hoe ver ben je nu? Ik duim voor je dat ze t mis hebben.
Jeetje Kyka,

het is logisch dat je hier van slag van bent hoor! En ik herken het dat het alleen zijn op dit soort momenten wel erg zwaar kan zijn.. Ondanks dat er waarschijnlijk voldoende steun vanuit je netwerk is, blijft dat toch anders! Ik duim voor je dat je straks goed nieuws krijgt!

sterkte..
quote:LKN schreef op 09 maart 2016 @ 17:36:

Oh kyka dat is wel even slikken Hoe ver ben je nu? Ik duim voor je dat ze t mis hebben.

Dank jullie wel.

Ik zit nu bijna op 9 weken.
Wow Kyka, dat is schrikken idd... Snap je gevoel helemaal maar focus op de 81% waarbij het wel goed gaat... Je hebt de eerste 8 wkn al gered. Ik duim voor je...
Wauw kyka,,

Ten eerste heel erg gefeliciteerd!

Ten tweede... Wat een lastige,moeilijke en onzekere periode, heel veel sterkte en probeer er toch (hoe moeilijk ook) wel van te genieten!

Heeeeeeel veel liefs, sterkte en knuffels San
Vanmorgen gesprek met de psycholoog gehad bij Geertgen en helemaal "goedgekeurd". Toch wel een opluchting. Nu 9 mei gesprek met dezelfde psycholoog voor de donor keuze.
Dat gaat snel Biebke!

Ik had donderdag een afspraak bij de verpleegkundige in het UMC. Ze was heel positief en sowieso vind ik iedereen die ik daar heb gesproken zo lekker recht door zee. 14 april komt mijn zaak voor de commissie. Ergens in die weken erna heb ik een afspraak staan met een arts, die de uitslag vertelt en me dan evt medisch gaat bekijken (inwendige echo geloof ik).

De verpleegkundige zei trouwens dat de wachttijd in is gegaan vanaf mijn eerste afspraak (terwijl de psycholoog eerst zei dat die dan vanaf 14 april ingaat).. Wie heeft er nou gelijk?

Ik vind de afdeling trouwens best heftig. Huilende stelletjes etc. Voelt trouwens altijd wel stoer om daar alleen te zitten :-)
Hoi dames,

Poging 2 is helaas weer mislukt :(!

Vanochtend ongesteld geworden terwijl ik het eigenlijk gisteren had moeten worden. Bizar hoe je emoties dan kunnen veranderen. Gisteren nog blij omdat het maar niet kwam en dan vanochtend weer in tranen!

Ik blijf het tegenvallen vinden wat dit emotioneel met me doet. Al merk ik wel dat toen het de 1e keer niet lukte het me zwaarder viel. Maar toch, je wil zo graag en waarom wil het dan toch niet lukken?

Net heb ik lekker sushi besteld, dat is dan weer een voordeel dat dat weer mag ;)..
Sterkte hope wat klote.

laat de emoties maar lekker de vrije loop want die horen er gewoon bij helaas...
He hope wat jammer!

Laat die emoties gewoon lekker komen!

Ik ben zaterdag heel vroeg op de dag tante geworden van een heel klein,lief en mooi meisje, als je dat kleine mensje dan ziet dan weet je wel weer waarvoor je het doet!

Maar daarnaast heeft het ook wel mijn keuze om het alleen te doen alleen maar sterker gemaakt.. ( klopt die zin? Kan het even niet anders verwoorden;-))

Mijn zus heeft een hele lieve man hoor, maar toch had ik heel erg het gevoel hiermee de juiste keuze gemaakt te hebben.

Gelukkig zijn ik en mijn zus heel close en kan ik het kleine meisje knuffelen wanneer ik wil!

Wou het even delen, liefs san
Hoi dames,

Hoe gaat t verder bij jullie?

@hope1980, super shit voor je... Zeker als t ineens een dag later is en je stiekem al een beetje blij bent. Ga je nu gelijk weer verder deze maand?

Ik voel echt een soort ongesteldheids buikpijn maar zou nog een week moeten duren dus hoop dat t niks is en het tussen m'n oren zit.

@kyra, hoe gaat t nu bij jou??
quote:Jessy010 schreef op 16 maart 2016 @ 11:48:

Hoi dames,

Hoe gaat t verder bij jullie?

@hope1980, super shit voor je... Zeker als t ineens een dag later is en je stiekem al een beetje blij bent. Ga je nu gelijk weer verder deze maand?

Ik voel echt een soort ongesteldheids buikpijn maar zou nog een week moeten duren dus hoop dat t niks is en het tussen m'n oren zit.

@kyra, hoe gaat t nu bij jou??

Spannend hoor! Herken de pijntjes wel.. Kan ook komen omdat ze toch in je baarmoeder heeft zitten wroeten..

Ik ga nu weer even sparen, rond juni wil ik weer verder gaan!
Ja valt tegen he die kosten @hope1980 echt bizar duur. Hoop dan ook dat t ons op korte termijn lukt.
helaas ook bij mij zit het er niet in deze x. Zo juist soort van pre-ongesteld geworden. Hier heb ik altijd last van 2 dgn voor ik ongesteld moet worden dus helaas...

Ik wacht voor de vorm nog even af voor ik bel voor een nieuwe ronde maar wel super shit dit.
Wat balen Jessy!

Het wordt nu toch wel tijd dat we ook vanuit Rotterdam kunnen roepen dat er iemand zwanger is!
Goedemiddag Viva-dames,

Zou ik hier mee mogen schrijven?

Mijn vriendin en ik gaan deze zomer trouwen en willen eind van het jaar ook gaan beginnen aan kindjes, als het ons gegund is.

Wij zijn pas net begonnen met het doorspitten van alle beschikbare informatie. Donoren uit Denemarken, donoren via een website, via het ziekenhuis, wij zien door de bomen het bos bijna niet meer.

Het enige wat wij zeker weten is dat wij geen bekende donor willen, maar dat de donor (uiteraard) ook niet anoniem mag zijn, zodat ons kind hem na 16 jaar wel zou mogen ontmoeten, wanneer gewenst. We wilden eerst kiezen voor ZI met een donor uit Denemarken (via DK Cryos International), maar dat is zo ontzettend duur. We gaan er ook niet vanuit dat het zo snel lukt, dus dan zouden we ontzettend veel geld kwijt zijn. Het is een overweging, maar we kijken ook naar andere opties. We kwamen verlangennaareenkind.nl tegen, maar ik las in een eerder deel van dit topic dat die website erg onbetrouwbaar is, dus die valt dan in principe ook af.

Hebben jullie advies/tips voor ons? De lange wachttijd van het ziekenhuis staat ons zo tegen, daarom gaat onze voorkeur in principe uit naar ZI.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Mc steamy waarom ga je niet naar Nij Geertgen? Daar zijn de wachttijden veeeel korter en krijg je veel informatie over donor keuze. Veel vrouwen koppels ook daar en staat super goed aangeschreven.
Ik heb me ook verdiept in Denemarken en via de klinieken hier in Nederland, maar vond het eigenlijk wel meevallen, via Denemarken....

Als ik de tarieven zie van de klinieken in Nederland, dan schrok ik daar eerlijk gezegd meer van.

Oh en echt ontzettend balen voor diegenen waarbij het nog niet gelukt is.... Sterkte!
San, heerlijk he, zo'n 'verse' baby. Ik word ook weer tante in het najaar, gisteren gehoord, zo leuk! Wordt eerste kindje van mijn broer.

Ik lees veel over kosten, maar hoe hoog zijn die dan wel niet? Heb wel wat gehoord maar eerlijk gezegd me er niet supererg in verdiept (heb redelijk hoog salaris), jullie maken me zenuwachtig :-)

Ik ben het steeds meer mensen aan het vertellen.. Meesten reageren superenthousiast, mijn familie wat minder, mijn zus reageerde amper en denkt volgens mij dat het een 5-jarenplan is. Bij mijn ouders ben ik het langzaam aan het inmasseren.. mijn vader is soms wat ouderwets.. Maar merk dat het me toch raakt. Soms voel ik me er wel alleen in. Gelukkig ga ik dit weekend weg met oa 1 vriendin met wie ik het er heel goed over kan hebben.
Hi Mcsteamy! ik zou in jullie geval voor de zekerheid gewoon snel inschrijven op een wachtlijst, jullie kunnen er altijd geen gebruik van maken als jullie toch besluiten een donor van Cryos te kiezen of voor een andere manier te gaan. Nij Geertgen heeft korte wachttijden, maar voor zover ik weet alleen als een van jullie bereid is eicellen te doneren.

Wachttijd kan ook meevallen. Bij ons viel hij (bij Rijnstate) wel vies tegen (bijna twee jaar), maar vlak voor we ons inschreven was de wachttijd nog 12-14 maanden. Wie weet hebben jullie geluk!

@vivadiva85: ik weet niet wat de kosten bij het UMC zijn, maar verwacht niet veel gekker dan bij andere ziekenhuizen. Ik zit bij Rijnstate en heb 900 euro moeten betalen voor 6 pogingen. Dus 150 per poging. Verder wordt alles betaald door de zorgverzekering, maar zal ik wel mijn eigen risico moet betalen. Niet gratis, maar niet al te gek vind ik. Balen trouwens dat je familie niet enthousiast reageert, hopelijk moeten ze er alleen even aan wennen en komt dat enthousiasme nog.

Mijn vriendin en ik hebben overigens net poging 1 gehad, probeer er niet te veel van te verwachten maar wie weet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven