Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Bij Nij Geertgen heeft dat volgens mij niks te maken met wel of geen eicellen doneren. Ik kan niet meer doneren vanwege leeftijdsgrens en hoef niet langer te wachten dan anderen. Al met al ongeveer een half jaar maximaal voordat de inseminatie begint
Ik zie dat er veel vragen zijn over de kosten..

Ik loop bij het Maasstad ziekenhuis en alle kosten rondom mijzelf wordt vergoed door de verzekering. Ik zal inderdaad nog wel rekening moeten houden met het eigen risico.

Het zaad vanuit Cryos is voor eigen rekening. Als je op de site rondkijkt lijkt het wel mee te vallen kwa prijs maar daar komt nog wel wat bij kijken zoals verzendkosten en btw..

Zo was het zaad dat ik besteld had 635 euro (dit is natuurlijk per donor verschillend),

verzendkosten 219 euro en de

btw 205 euro..

Zo ben je dus ineens 1000 euro kwijt.. Heel bizar!

Is denk ik wel goed voor jullie om in je achterhoofd rekening mee te houden! Voor mij is het nu dus ook de reden om na 2 pogingen een pauze in te lassen om weer te sparen!
quote:Hope1980 schreef op 24 maart 2016 @ 19:07:

Ik zie dat er veel vragen zijn over de kosten..

Ik loop bij het Maasstad ziekenhuis en alle kosten rondom mijzelf wordt vergoed door de verzekering. Ik zal inderdaad nog wel rekening moeten houden met het eigen risico.

Het zaad vanuit Cryos is voor eigen rekening. Als je op de site rondkijkt lijkt het wel mee te vallen kwa prijs maar daar komt nog wel wat bij kijken zoals verzendkosten en btw..

Zo was het zaad dat ik besteld had 635 euro (dit is natuurlijk per donor verschillend),

verzendkosten 219 euro en de

btw 205 euro..

Zo ben je dus ineens 1000 euro kwijt.. Heel bizar!

Is denk ik wel goed voor jullie om in je achterhoofd rekening mee te houden! Voor mij is het nu dus ook de reden om na 2 pogingen een pauze in te lassen om weer te sparen!Maken de financiën het niet stressvol? Ik zou bij zulke hoge kosten steeds zó balen als ik ongesteld werd. Terwijl een jaar proberen ook voor een stel op de natuurlijk manier niet uitzonderlijk is. Dat zou een vermogen kosten, 12 pogingen!
Nou ja, Cryos kun je inderdaad zo duur maken als je zelf wilt en ik vind 1000 euro voor 1 poging wel erg veel hoor. Ik was voor zaad voor 3 pogingen 1200 euro kwijt, uiteindelijk maar 2 pogingen nodig gehad. Dus zo heel veel duurder hoeft het niet te zijn.
1 keer is genoeg...
1 keer is genoeg...
1 keer is genoeg...
Nou.... Ik heb geloof ik 150 euro betaald. Of 180.

Bedoel helemaal niet dat je het vanwege de financiën moet laten, maar jee... Voor mij zou het echt stressverhogend werken.
bij mij lagen de totale kosten bij cryos op 1600 euro voor 4 pogingen.

daarna zat bij mij de wachtlijst er net niet opzitten maar dat zou hooguit 1 maand zijn om te missen en daarna zou ik met de nederlandse bank verder gaan.

na de derde poging was het raak en heb dus nu nog 1 poging liggen mocht ik voor een tweede willen gaan.
Tja, dat is een van de afwegingen die je moet maken, hogere kosten maar geen wachtlijst. Mij was het dat waard en zo moet iedereen natuurlijk zijn eigen afwegingen maken. En inderdaad wat over is wordt voor me bewaard voor een eventuele tweede.
Het ligt er natuurlijk ook nog aan hoeveel mot je neemt, basis of een uitgebreid profiel enz enz..

Nu is het ook nog zo dat ik maar bij 1 donor die ertussen staat het gevoel heb van yes.. Dus dan blijft er weinig te kiezen over.

De kosten maken het zeker wel zwaarder als het dan niet lukt.. Maar voor mij is het hebben van regie kwa keuze over een eventuele donor belangrijker dan de kosten die erbij komen kijken.. Maar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk!
Hoi meiden,

Hoe gaat het hier... Zijn er nog meer die in de wachtweken zitten of alleen Wiepster?

Hoe voel je je Wiepster? Wanneer mag je testen?

Ik moet donderdag as voor de echo en dan denk ik vrijdag of zaterdag voor IUI als alles er goed uit ziet... Ik vind het persoonlijk wel een duur grapje hoor. Ik ga voor Cryos maar ben zeker €1000 per x kwijt dus hoop dat het niet te lang duurt ????

Succes iedereen
Ja hope1980, jammer dat onze cyclus niet gelijk loopt hadden we verzendkosten kunnen delen. Vooral al die extra kosten maken het duur.ik vind echter dat uitgebreide profiel toch ook wel heel prettig. Je weet nooit wat je wilt mee geven aan je kind.
Hoi Jessy010! Geen wachtweken meer, heb al mogen testen en ben zwanger!!

Ben zo ontzettend blij! Eerste poging, we hebben de donor zelfs pas iets meer dan drie weken geleden uitgezocht! Had al wel wat kwaaltjes, pijnlijke borsten, moe, pijn in mn rug, maar durfde er nauwelijks op te hopen.

Ik hoop zo dat het bij iedereen hier ook snel lukt!!
Wauw Wiepster, wat leuk!! Gefeliciteerd! Bizar dat het gelukt is in 1 keer maar voor jullie alleen maar fijn! Geniet ervan!!

@jessy010 dat zou wel een goede zijn zeg!
Wauw Wiepster !! Gefeliciteerd fijn zulke voorbeelden geeft mij weer een beetje hoop dat t dus ook snel kan gaan...

Geniet van dit nieuws!
Dank jullie wel!!
Nou het wachten is weer begonnen... Afgelopen vrijdag poging nr 2 gehad... De spannende 2 weken zijn weer ingegaan ????
Heel veel succes Jessy!

Ik duim voor je..
Succes Jessy010!
Wauw Wiepster gefeliciteerd!
Wat een fijn nieuws wiepster! Hartelijk gefeliciteerd :D
.
anoniem_207784 wijzigde dit bericht op 09-04-2016 18:44
Reden: Dubbel geplaatst
% gewijzigd
Hoi Dames,

Allereerst Wiepster van harte gefeliciteerd.

Heb hier en daar nog wat meegelezen.

Kosten kunnen inderdaad enorm verschillen. Even Over Geertgen, sinds begin dit jaar zijn de kosten omhoog gegaan, EUR 210,- per rietje. Heb gebruik gemaakt van hun eigen bank. Zoals ik eerder vermelde heb ik 1 maart een afspraak gehad voor de donorkeuze.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een mail dat mijn zaad al binnen is, zou in principe de eerst volgende ovulatie al kunnen starten, dit is volgende week. Maar... ik wil wel eicellen doneren. Heb de optie uit volle of deeldonatie. ik kies voor deeldonatie. Moet minimaal 10 eicellen hebben, dan zijn er 6 voor mezelf en 4 voor de ontvangster. Dit houdt in dat ik geen IUI krijg zoals de meeste, maar direct een ICSI traject. Kans op zwangerschap ligt dan iets hoger, maar goed zegt nog niks natuurlijk.

Door de donatie heb ik een extra afspraak bij de psyscholoog staan op 28 april. Ze willen er zeker van zijn dat ik 100 procent achter mijn keus sta. Deze afspraak kan helaas niet vervroegd worden. Na deze afspraak kan mijn traject beginnen. Maar heb de maand mei vol vakanties staan, dus dat is voor mij geen optie. Moet helaas tot begin juni wachten. Maar geduld is een schone zaak. Deze 6 weken hou ik wel vol! het is voor een goed doel. Sta 100 procent achter mijn keus om het zo te doen. Nu hopen dat de weken snel voorbij vliegen. Kan in ieder geval niet wachten!
Ow ja nog even een aanvulling. Nij Geertgen is overgenomen door een nieuwe eigenaar. Of je nu of niet doneert, dit heeft geen consequenties voor eventuele wachttijden. Ze zullen het altijd vragen, maar het geen moetje om eerder aan de slag te kunnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven